دانلود اپلیکیشن

نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی چه کسانی هستند؟

از عبارت نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی برای توصیف فرد یا سازمانی که میزان زیادی از یک رمزارز خاص در اختیار دارد استفاده می‌شود. میزان خاصی برای تعیین یک نهنگ وجود ندارد اما برخی می‌گویند که یک نهنگ در دنیای ارزهای دیجیتال باید حداقل 1000 بیت کوین داشته باشد. علاوه بر این، می‌توان گفت نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی کسانی هستند که به‌اندازه‌ای سکه…

فهرست محتوا

نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی چه کسانی هستند؟
Abbas Kafi
3 سال قبل

از عبارت نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی برای توصیف فرد یا سازمانی که میزان زیادی از یک رمزارز خاص در اختیار دارد استفاده می‌شود. میزان خاصی برای تعیین یک نهنگ وجود ندارد اما برخی می‌گویند که یک نهنگ در دنیای ارزهای دیجیتال باید حداقل 1000 بیت کوین داشته باشد.

علاوه بر این، می‌توان گفت نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی کسانی هستند که به‌اندازه‌ای سکه یا توکن در اختیار دارند که می‌توانند با خرید یا فروش تعداد زیادی از آن‌ها به‌شدت روی قیمت‌های بازار تأثیر بگذارد.

هر چند معمولاً یک فرد ثروتمند، نهنگ نامیده می‌شود، اما می‌توان از این عبارت برای توصیف مؤسسه یا سازمانی که تعداد قابل‌توجهی رمزارز در اختیار دارد و در نتیجه، توانایی هدایت قیمت را دارد نیز استفاده می‌شود.

نمونه‌ای از نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی

شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ همچون Pantera Capital، Fortress Investment Group و Falcon Global Capital از مشهورترین نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌روند که واکنش آنها و درز کوچکترین خبر از نحوه خرید و فروش آنها، می‌تواند سیگنال خرید یا فروش را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران صادر کند.

در عمل اکثر این بازیگران بزرگ در بازارهای سنتی ارزهای دیجیتال، معامله نمی‌کنند زیرا سفارش‌های عظیم آن‌ها حجم موجود در دفتر سفارش‌ها را با چالش مواجه خواهد کرد. در واقع ارسال سفارشات بزرگ آنها، روی سایر سفارشات نیز تاثیر می‌گذارد. به عبارتی بازار تحت تاثیر آن سفارش‌ها قرار می‌گیرد که اصطلاحا به آن Market Impact گفته می‌شود.

به همین خاطر، آن‌ها خارج از دفاتر صرافی‌ها و در بازاری مثل فرابورس یا OTC به خرید و فروش می‌پردازند.

در رابطه با بلاکچین‌های اثبات سهام واگذارشده (POS)، نهنگ‌ها تأثیر زیادی روی هدایت روندهای داخل بلاکچین (پول بیشتر قدرت رأی دادن آن‌ها را افزایش می‌دهد) دارند. برای این زنجیره‌ها، حضور نهنگ‌ها می‌تواند نشانه‌های خوبی (از نظر ثبات) باشد زیرا آن‌ها بسیار علاقه دارند صادقانه کار کرده و به رشد این شبکه کمک کنند. از سوی دیگر، مدیریت بخش اعظم ثروت توسط نهنگ‌ها می‌تواند تأثیر منفی‌ از منظر قدرت متمرکز داشته باشد.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

نهنگ کریپتوکارنسی چگونه بازار را دستکاری می‌کند؟

بهترین ردیاب نهنگ‌های کریپتوکارنسی

Abbas Kafi

مقالات مرتبط