دانلود اپلیکیشن

5 قانون طلایی و مهم در کریپتو کارنسی ها برای مبتدیان و حرفه ای ها

ارزهای دیجیتال این روزها یک بحث داغ هستند. با نوسانات شدید قیمت ها، جای تعجب نیست که مردم مشتاق به  شرکت در این اقدام هستند. اما قبل از اینکه پولی را که به سختی به دست آورده اید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. در این مقاله 5 قانون طلایی اساسی برای سرمایه…

فهرست محتوا

5 قانون طلایی و مهم در کریپتو کارنسی ها برای مبتدیان و حرفه ای ها
Abbas Kafi
2 سال قبل

ارزهای دیجیتال این روزها یک بحث داغ هستند. با نوسانات شدید قیمت ها، جای تعجب نیست که مردم مشتاق به  شرکت در این اقدام هستند. اما قبل از اینکه پولی را که به سختی به دست آورده اید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. در این مقاله 5 قانون طلایی اساسی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد.

 

5 قانون طلایی در بازار ارز دیجیتال

 

1. تنوع برای تجارت موفق ضروری است

تنوع بخشی یکی از مهم ترین اصول سرمایه گذاری موفق است. این اصل به همان اندازه در معاملات ارزهای رمزپایه صدق می کند. با توزیع سرمایه گذاری های خود در چندین دارایی، می توانید خطرات مربوط به قرار دادن تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد کاهش دهید.

نه تنها این موضوع، بلکه تنوع نیز می تواند منجر به سود بیشتر شود. با انتخاب دقیق ترکیبی از دارایی ها، می توانید شانس خود را برای دستیابی به نتایج معاملاتی مورد نظر خود به حداکثر برسانید.

بنابراین اگر در مورد معاملات ارزهای دیجیتال جدی هستید، به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری خود را متنوع کنید. این یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که می توانید برای محافظت و رشد پورتفولیوی خود انجام دهید.

 

2. فقط پولی را سرمایه گذاری کنید که توانایی و تحمل از دست دادن آن را دارید

ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری پرخطر هستند. اما برای کسانی که این کار را انجام می دهند، سود های بالقوه ای وجود دارد. اگر به سرمایه گذاری در ارزها فکر می کنید، مهم است که فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری کنید. ممکن است این یک تفکر سالم به نظر برسد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که بازار کریپتو بسیار پر نوسان است. و می‌تواند بصورت ناگهانی سرمایه شما بالا یا پایین شود.

البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، درآمد کسب کنید. اما اگر مراقب باشید و تنها چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی و تحمل از دست دادن آن را دارید، در موقعیت بهتری خواهید بود تا از فراز و نشیب های بازار عبور کنید.

 

3. اجازه ندهید احساسات شما را کنترل کنند

در ادامه مقاله 5 قانون طلایی میرسیم به قانون احساسات. از آنجایی که بازار کریپتو بسیار بی ثبات است، مهم است که اجازه ندهید احساسات شما در هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بی کنترل شود. فروش در زمانی که بازار در حال سقوط است یا خرید در زمانی که قیمت ها سر به فلک می کشد می تواند وسوسه انگیز باشد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این نوسانات طبیعی هستند و استراتژی سرمایه گذاری خود را ادامه دهید.

زمانی که بازار در نوسان است، حفظ آرامش ممکن است دشوار باشد، اما به یاد داشته باشید که وحشت تنها به تصمیمات بد منجر می شود. پس نفس عمیق بکشید، یک قدم به عقب برگردید و قبل از هر حرکتی وضعیت را به طور عینی ارزیابی کنید.

 

4. از طرح های کلاهبرداری آگاه باشید

هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، مهم است که از طرح‌های کلاهبرداری آگاه باشید که می‌توانند شما را از پولی که به سختی به دست آورده‌اید فریب دهند. در حالی که فرصت های سرمایه گذاری مشروع زیادی در فضای کریپتو وجود دارد، تعدادی کلاهبرداری نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

به عنوان مثال، طرح‌های پانزی نوعی کلاهبرداری است که در آن پول سرمایه‌گذاران جدید برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران قبلی استفاده می‌شود و ظاهر یک سرمایه‌گذاری سودآور را نشان می‌دهد. اما در نهایت، زمانی که پول کافی برای بازپرداخت همه افراد وجود نداشته باشد، این طرح از بین خواهد رفت.

 

5. از استاپ ضرر استفاده کنید

اگر به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فکر می کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که یک استاپ ضرر ایجاد کنید. استاپ ضرر سفارشی است که می توانید با یک صرافی ارز دیجیتال انجام دهید که به صورت خودکار ارز های شما را زمانی که به قیمت مشخصی رسید می فروشد. این یک ابزار مفید برای سرمایه گذاران است زیرا به شما کمک می کند در صورت کاهش ارزش یک ارز ضرر خود را محدود کنید.

 

سخن پایانی

هنگام معاملات ارزهای دیجیتال باید به چند نکته توجه داشت. ابتدا باید تصمیم بگیرید که به چه قیمتی می خواهید بفروشید و یا به چه قیمتی میخواهید بخرید .دوم، شما باید صرافی‌هایی را پیدا کنید که سفارش‌های توقف ضرر یا سفارشات خرید را برای شما  ارائه می‌دهند. و در نهایت، باید هزینه‌های مربوط به سفارش‌های توقف ضرر را بدانید.

برای خرید و فروش در ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک در این بازار می‌توانید با مشاوران خبره ما در ارتباط باشید و بهترین تصمیمات را برای سرمایه خود بگیرید.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال با امکانات برتر

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط