دانلود اپلیکیشن

5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال که باید جدی بگیرید

اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال هستید و نمی‌توانید از تراکنش با صرافی‌های ارزدیجیتال خودداری کنید. اتراکس یک گزینه بسیار عالی و متفاوت برای کاربران ایرانی می‌باشد و به‌راحتی می‌توانید هر ارزدیجیتالی که مد نظر دارید با بالاترین سرعت و امنیت کامل در اترکس معامله کنید. این پلتفرم، تقریبا هر 5 مورد کلیدی در…

فهرست محتوا

5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال که باید جدی بگیرید
Abbas Kafi
2 سال قبل

اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال هستید و نمی‌توانید از تراکنش با صرافی‌های ارزدیجیتال خودداری کنید. اتراکس یک گزینه بسیار عالی و متفاوت برای کاربران ایرانی می‌باشد و به‌راحتی می‌توانید هر ارزدیجیتالی که مد نظر دارید با بالاترین سرعت و امنیت کامل در اترکس معامله کنید. این پلتفرم، تقریبا هر 5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی ارزدیجیتال را دارا می‌باشد.

 

مقدمه

در حال حاضر بیش از پانصد صرافی رمزارز در جهان امروز وجود دارد. این صرافی‌ها متمرکز یا غیرمتمرکز هستند و طیف متنوعی از جفت‌های معاملاتی، کارمزد تراکنش‌ها، گزینه‌های ذخیره‌سازی، سهام و نقدینگی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر را بسته به ترجیح کاربر ارائه می‌دهند.

پیدا کردن صرافی مناسب برای تجربه معامله کریپتو ممکن است یک کار دلهره‌آور باشد، به‌خصوص با خطر قربانی شدن در دام کلاهبرداری و پلتفرم‌های غیرقابل اعتماد. همچنین، مشکلی در کارمزد تراکنش، جفت معاملات، قابلیت اطمینان و امنیت داده‌ها و دارایی‌های کاربر وجود دارد. البته برای کاربران ایرانی که متاسفانه بیشتر صرافی‌های خارجی با آن ها قطع همکاری کرده اند اتراکس یک گزینه خوب و قابل اعتماد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد.

در این مقاله، 5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال که باید قبل از تصمیم‌گیری به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی‌ها مدنظر داشته باشید را بررسی کرده‌ایم.

 

5 مورد کلیدی در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

1- شفافیت و مقررات

صرافی‌های متمرکز توسط یک مرجع متمرکز مدیریت می‌شوند. این بدان معناست که آنها یک مکان فیزیکی، یک مدیر عامل و سایر مدیران ارشد را دارند. اگر یک صرافی متمرکز آدرس فیزیکی یا افرادی که تیم را هدایت می‌کنند ارائه نکند، این یک هشدار برای کلاهبرداری بالقوه است.

بسته به محل صرافی، می‌توانید بگویید هنگام استفاده از صرافی چه مقررات یا قوانینی از شما محافظت می‌کند. این اطلاعات همچنین به شما کمک می‌کند تا بدانید چه ارگان‌هایی فعالیت‌های صرافی را برای جلوگیری از جرائم مالی و سایر تخلفات تنظیم می‌کنند.

به همین ترتیب، یک صرافی متمرکز خوب باید بتواند ویژگی‌ها و خدمات خود را به وضوح به مشتریان خاص خود منتقل کند. این اطلاعات باید در دسترس عموم قرار گیرد و نباید با قوانین یا مقررات تعیین شده مغایرت داشته باشد.

مطالب مرتبط: تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

 

2- امنیت

امنیت شاید مهمترین عاملی است که باید در هنگام انتخاب صرافی در نظر گرفت، به خصوص به دلیل ماهیت منحصر به فرد دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال. شما می‌خواهید در صرافی معامله کنید که دارایی‌های شما در آن ایمن نگه داشته شود.

تحقیقات خود را انجام دهید تا زیرساخت امنیتی صرافی مورد نظر خود و نقشی که آنها در حفظ امنیت آن ایفا می‌کنند را بیابید. باید دریابید که آیا صرافی در گذشته به خطر افتاده است یا خیر. آیا اتهام یا محکومیتی مبنی بر پولشویی اجرایی وجود داشته است؟ کاربران و بررسی‌های موجود در مورد امنیت صرافی چه گفته‌اند؟

بهترین صرافی‌ها محافظت چندلایه؛ در برابر هک، تراکنش‌های مخرب و سایر تخلفات سایبری را ارائه می‌دهند. آنها همچنین از طریق ویژگی‌هایی مانند ذخیره‌سازی کیف پول سرد، کلیدهای خصوصی و احراز هویت دو مرحله‌ای، از دارایی‌های کاربر فردی محافظت می‌کنند. سایر اقدامات امنیتی مانند تأیید کاربر و رویه‌های KYC نیز معمولاً برای منصرف کردن نهادهای مخرب از معامله در صرافی وجود دارد.

 

3- کاربر پسند بودن

در ادامه؛ 5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی به کاربر پسند بودن خواهیم پرداخت. در حالی که صحبت‌های زیادی در مورد امنیت دارایی‌های دیجیتال وجود دارد، نباید فراموش کنید که برای انجام معاملات در این صرافی‌ها، باید با آنها از طریق وب‌سایت‌هایشان یا از طریق برنامه‌های تلفن همراه تعامل داشته باشید.

بنابراین، مهم است که انتخاب شما برای یک صرافی ارزدیجیتال نیز تحت تأثیر محیطی دوستانه و تعاملی بودن صرافی باشد. پلتفرم باید برای استفاده آسان باشد. همچنین باید بدون هیچ طرح یا مراحل پیچیده‌ای باشد که می‌تواند منجر به سردرگمی شود.

 

4- ارزهای دیجیتال و جفت‌های معاملاتی

صرافی‌های مختلف طیف متنوعی از ارزهای دیجیتال و جفت‌های معاملاتی را ارائه می‌دهند. جفت‌های معاملاتی می‌توانند شامل کریپتو به کریپتو، کریپتو به فیات و همچنین سایر دارایی‌ها و توکن‌های دیجیتال باشند. در حالی که برخی از صرافی‌ها از تعداد زیادی ارزدیجیتال و جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کنند، برخی دیگر فقط از تعداد کمتری پشتیبانی می‌کنند که معمولاً آن‌ها محبوب هستند.

در صرافی اتراکس بیش از 400 رمزارز محبوب برای معامله وجود دارد. بزودی این تعداد به بیش از 700 الی 1000 ارزدیجیتال افزایش می‌یابد، همچنین در این پلتفرم می‌توانید انواع جفت‌ها را باهم معامله یا تبدیل کنید.

 

5- کارمزد معاملات

صرافی‌های متمرکز اغلب برای خدمات خود هزینه تراکنش دریافت می‌کنند. در حالی که این هزینه‌ها تا حدودی رقابتی هستند، برخی ممکن است بالاتر یا کمتر از رقبای خود باشند.

همچنین این صرافی‌ها روش‌های مختلفی برای محاسبه کارمزد خود دارند. این می‌تواند یک نرخ ثابت، به ازای هر تراکنش باشد یا بر اساس سطح فعالیت شما یا اندازه تراکنش محاسبه شود.

به هر حال این هزینه‌ها دریافت می‌شود، شما باید به سراغ پلتفرمی بروید که به شما امکان می‌دهد پس از شارژ کارمزد آنها، سود کسب کنید.

 

برخی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال کدامند؟

بر اساس 5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی ، صرافی‌های زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

  • صرافی ایرانی اتراکس
  • بایننس
  • eToro
  • کوکوین
  • Crypto.com

لطفاً قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب، مطمئن شوید که آنها را به طور کامل بررسی کنید.

 

سخن پایانی

فراموش نکنید که برخی از این صرافی‌ها در خارج ایران فعالیت می‌کنند و بارها بطور واضح اعلام کرده‌اند به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند.اما باز هم اگر شما فردی ریسک پذیر هستید و می‌خواهید از این صرافی‌ها استفاده کنید گزینه‌های بالا موارد قابل اعتمادی هستند

اما صرافی اتراکس در داخل ایران دارای تمامی 5 مورد کلیدی در انتخاب صرافی می‌باشد و یکی از قابل اعتمادترین صرافی‌ها درسطح کشور است. با مراجعه به صفحه اول صرافی اتراکس می‌توانید تمامی قوانین و مقررات و امنیت این صرافی را مشاهده کنید.

 

صرافی اتراکس

آیا شما به دنبال یک صرافی امن، قابل اعتماد و کارآمد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید؟ اتراکس بهترین گزینه برای شماست!

✅ امنیت بی‌نظیر: ما به امنیت معاملات ارزهای دیجیتال اهمیت می‌دهیم. تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته‌ای که در اتراکس به کار گرفته‌ایم، به شما این اطمینان را می دهد که دارایی‌هایتان در امان اند.

✅ تنوع رمز ارزها: از بیت کوین گرفته تا اتریوم و ارزهای دیجیتال معتبر دیگر، در اتراکس می‌توانید انواع ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید.

✅ رابط کاربری دوستانه: رابط کاربری ساده و مهیج ما، حتی برای کاربران تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال نیز راحت و قابل استفاده است.

✅ پشتیبانی 24/7: تیم پشتیبانی ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات شما در هر ساعت از شبانه‌روز است.

اگر شما هم می‌خواهید به جمع افراد هوشمندی بپیوندید که در دنیای ارزهای دیجیتال پیشرو هستند، همین حالا به صرافی ارز دیجیتال اتراکس بپیوندید!

Abbas Kafi

مقالات مرتبط