دانلود اپلیکیشن

دانلود تون کیپر و آموزش تصویری کیف پول Tonkeeper

تون کیپر، با فراگیری استفاده از ارز دیجیتال تون کوین و شبکه بلاک‌چینی تون، یکی از پراستفاده‌ترین کیف پول‌های بلاک‌چینی، خصوصا در بین کاربران ایرانی است.استفاده از یک کیف پول سازگار با این شبکه برای کاربران دنیای رمزارزها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. اما، با توجه به اینکه کاربران ایرانی تحت تحریم‌های بین‌المللی هستند، امکان استفاده و انتخاب هر کیف…

فهرست محتوا

دانلود تون کیپر و آموزش تصویری کیف پول Tonkeeper
Mina Khalatbari
4 روز قبل

تون کیپر، با فراگیری استفاده از ارز دیجیتال تون کوین و شبکه بلاک‌چینی تون، یکی از پراستفاده‌ترین کیف پول‌های بلاک‌چینی، خصوصا در بین کاربران ایرانی است.
استفاده از یک کیف پول سازگار با این شبکه برای کاربران دنیای رمزارزها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. اما، با توجه به اینکه کاربران ایرانی تحت تحریم‌های بین‌المللی هستند، امکان استفاده و انتخاب هر کیف پولی را برای نگهداری تون کوین و سایر ارزهای مبتنی بر شبکه تون را ندارند. از این بابت حتما در انتخاب کیف پول رمزارزی، نهایت دقت را داشته باشید.

در این مقاله از مجله اتراکس، به آموزش استفاده کیف پول تون کیپر پرداخته‌ایم، تا گزینه‌ای امن و مناسب برای ارتباط با اکوسیستم تون، به شما معرفی کنیم. با استفاده از این کیف پول و یادگیری نحوه راه اندازی تون کیپر، می‌توانید تون کوین، و سایر توکن‌های مبتنی بر این شبکه مثل، نات‌کوین (Not Coin)، همستر کامبت، داگز (DOGS) و… را نگهداری، برداشت و معامله کنید. فقط دقت داشته باشید که هر اپلیکیشنی را به کیف پول TON Keeperخود وصل نکنید.

کیف پول تون کیپر (Ton Keeper) چیست؟

کیف پول تون کیپر یک کیف پول غیرحضانتی (non-custodial) است که امکان نگهداری ارز دیجیتال TON و همچنین جابجایی تون‌کوین و سایر توکن‌های مبتنی بر شبکه تون را فراهم می‌کند. این کیف پول برای تمام سیستم‌عامل‌ها و همچنین به صورت افزونه مرورگر، قابل استفاده است. قابلیت غیر حضانتی تون کیپر، به این معناست که این کیف پول به دارایی‌های شما و همچنین کلیدهای خصوصی شما برای دسترسی به ارزهای دیجیتال داخل ولت تون کیپر، دسترسی ندارد.

دانلود کیف پول تون کیپر، آموزش نصب Tonkeeper

دانلود و نصب اپلیکیشن تون‌کیپر، از طریق وبسایت این کیف پول به آدرس https://tonkeeper.com قابل انجام است. شما می‌توانید از طریق لینک زیر نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس تون‌کیپر را دانلود و نصب کنید

نسخه اندروید:

دانلود جدیدترین نسخه اندروید تون کیپر از Play Store گوگل

نسخه آیفون:

دانلود جدیدترین نسخه iOS تون کیپر از App Store اپل

نسخه دسکتاپ:

دانلود جدیدترین نسخه تون کیپر برای دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس)

آموزش کار با کیف پول Ton Keeper

پس از نصب کیف پول تون کیپر، دو گزینه ساخت و یا بازیابی کیف پول در صفحه اول اپلیکیشن، نمایش داده می‌شود. اگر برای اولین بار از این کیف پول استفاده می‌کنید، گزینه اول یعنی ساخت کیف پول (Create New Wallet) را انتخاب کنید. گزینه Import برای بازیابی کیف پولی است که قبلا ساخته شده است که آموزش این مورد در ادامه ارائه خواهد شد.

ساخت کیف پول تون کیپر

بعد از انتخاب گزینه ساخت کیف پول جدید، در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود که یک Passcode برای ورود به کیف پول خود انتخاب کنید. رمز عبور دلخواه خود را در دو مرحله وارد کنید. اگر رمزهای وارد شده باهم تطابق داشته باشند، به صفحه بعد هدایت خواهید شد. در صفحه بعدی کیف پول از شما درخواست ارائه دسترسی جهت نمایش نوتیفیکشن را اخذ می‌کند. می‌توانید با انتخاب گزینه Enable Notification این دسترسی را ارائه کنید یا در صورت عدم تمایل گزینه Later را انتخاب کنید تا از این مرحله عبور کنید.

کار با تون کیپر

آموزش کار با کیف پول Ton Keeper

پس از ورود به کیف پول تون کیپر، محیط اصلی کیف پول نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که پیش از انجام هر گونه تراکنش در Tonkeeper عبارت بازیابی کیف پول تون کیپر خود را استخراج کنید. توجه کنید که این عبارت، تنها راه دسترسی شما به کیف پول تون کیپر است و بدون دسترسی به این عبارت، امکان بازیابی کیف پول، حتی برای پشتیبانی تون کیپر هم وجود نخواهد داشت.

به این منظور با زدن دکمه Back Up the Wallet عبارت بازیابی کیف پول TonKeeper نمایش داده می‌شود. این عبارت را حتما بر روی یک کاغذ بنویسید و به صورت آفلاین (غیر دیجیتالی) ذخیره کنید. در مرحله بعد به صورت تصادفی، سه مورد از ۲۴ عبارت از شما پرسیده می‌شود تا از درستی ذخیره‌سازی شما اطمینان حاصل شود.
این عبارت ۲۴ کلمه‌ای، رمز ورود (کلید خصوصی) کیف پول شماست و با استفاده از این کلید، می‌توانید کیف پول خود را در هر دستگاهی بازیابی کنید.

آموزش واریز و انتقال ارز به تون کیپر

آموزش خرید تون و انتقال به تون کیپر ار طریق صرافی اتراکس، مراحل ساده‌ای دارد. برای خرید و واریز تون به کیف پول Tonkeeper در صفحه اصلی کیف پول، گزینه Receive را انتخاب کنید و آدرس ولت تون کیپر خود را با انتخاب گزینه «Copy» کپی کنید.

آموزش کار با کیف پول Ton Keeper


سپس به حساب کاربری خود در اتر اکس وارد شوید. ریال یا تتر خود را به ارز دیجیتال TON تبدیل کنید. با انتخاب گزینه «برداشت»، نوع ارز مبداء را روی TON قرار دهید، شبکه رمزارزی را روی شکبه TON قرار دهید و در مرحله بعد آدرس کپی شده را بازنشانی کنید؛ در قسمت بعدی، مقداری که تمایل به برداشت دارید را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تمام موجودی TON Coin خود را به کیف پول تون کیپر منتقل کنید، گزینه Max را انتخاب کنید. بعد از ورود اطلاعات بالا گزینه «تائید درخواست» را لمس کنید. در این مرحله، برای ایمیل و شماره تلفن شما دو کد مجزا ارسال می‌شود که باید در اپلیکیشن وارد کنید. با انجام این موارد، تراکنش با موفقیت ثبت شده و تا لحظاتی بعد، رمزارز خریداری شده، به کیف پول شما ارسال خواهد شد.

آموزش برداشت ارز از تون کیپر

برای فروش ارز و برداشت از کیف پول خود باید رمزارزهای خود را به صرافی اتراکس منتقل کنید. به این منظور، ابتدا وارد حساب خود در صرافی اتراکس شوید، وارد منوی کیف پول شوید و از گزینه‌ها «واریز» را انتخاب کنید. از بین گزینه‌های بالای صفحه، گزینه «کریپتو» را انتخاب کنید و روی گزینه «ادامه» ضربه بزنید. سپس نوع ارزی که قصد واریز آن را دارید را انتخاب و شبکه انتقال را روی TON قرار دهید. در مرحله بعد، هم آدرس کیف پول و هم آدرس تگ/ ممو را کپی کنید.

سپس کیف پول تون کیپر خود را باز کنید. گزینه Send را در صفحه اصلی اپلیکیشن تون کیپر انتخاب کنید و در فیلد اول آدرس کپی شده را جایگذاری کنید، در فیلد دوم، مموتگ کپی شده صرافی را وارد کنید و نهایتا گزینه Continue را انتخاب کنید. در صفحه بعدی نیز، مقدار ارزی که قصد برداشت از کیف پول خود دارید را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید. صفحه بعدی، خلاصه‌ای از تراکنش در حال انجام را نمایش می‌دهد که در صورت تائید باید روی گزینه Confirm and Send ضربه بزنید. پس از تائید تراکنش، رمز عبوری که برای کیف پول خود انتخاب کردید را باید وارد کنید و تمام. پس از چند لحظه، رمزارزها به کیف پولتان در صرافی اتراکس، واریز خواهد شد.

ممو یا کامنت در تون کیپر چیست؟

ممو (Memo)، تگ (Tag) یا کامنت (Comment) عباراتی هستند که برای تمایز تراکنش‌های ارسالی از یا به یک کیف پول، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این عبارت، معمولا توسط صرافی‌های متمرکز، برای ارسال، دریافت و یا نگهداری تون کوین، یا سایر توکن‌های شبکه تون، استفاده می‌شود. شما برای برداشت تون کوین از سایت اتراکس به کیف پول خود، نیازی به ممو و یا کامنت نخواهید داشت، اما برای برداشت، حتما باید از این گزینه استفاده کنید. در غیر اینصورت، ممکن است نتوانید ارزهای خود را در کیف پولتان در صرافی، دریافت کنید.

ممو یا کامنت در تون کیپر چیست؟

توجه داشته باشید که در بخش آدرس و کامنت کیف پول TonKeeper گزینه‌ای تحت عنوان Encrypt Comment وجود دارد که نباید این گزینه را برای تراکنش‌های معمولی خود فعال کنید. با انتخاب این گزینه، در واقع ممو تراکنش شما رمزنگاری می‌شود و دیگر امکان بررسی تراکنش توسط سایرین مهیا نخواهد بود.

هش تراکنش در تون کیپر

هش تراکنش یا TX ID عبارتی است که همچون شماره پیگیری تراکنش بانکی، به شما امکان پیگیری تراکنش در شبکه بلاک‌چین را ارائه می‌کند. برای نمایش هش تراکنش در تون کیپر کافیست در صفحه اصلی کیف پول TonKeeper از پایین صفحه وارد قسمت History شوید و روی تراکنش مورد نظر خود ضربه بزنید. در پایین صفحه باز شده، گزینه Transaction را انتخاب کنید. در صفحه بعدی، روی تب Transaction Tree ضربه بزنید و در سومین سطر، عبارتی که مقابل گزینه Hash قرار دارد را مطابق ویدیوی زیر کپی کنید. از هش تراکنش تون کیپر، می‌توانید برای اثبات واریز صحیح رمزارز به آدرس انتخابی خود مراجعه کنید.

هش تون کیپر

دقت کنید که تب History کیف پول تون کیپر، با کمی تاخیر به‌روزرسانی می‌شود و ممکن است در لحظات اولی که تراکنش شما انجام می‌شود، اطلاعات تراکنش در این تب موجود نباشد. پس از چند ثانیه یا نهایتا چند دقیقه، سابقه تراکنش‌های شما به روز می‌شود. توجه داشته باشید که به صورت عادی نیازی به استفاده از هش تراکنش برای واریز به صرافی اتراکس ندارید. اما در صورتی که پس از چند دقیقه تراکنش شما به کیف پول اتراکس واریز نشد، با ثبت این عبارت در اتراکس، تراکنش شما نهایی خواهد شد.

ساخت چند کیف پول در تون کیپر

با استفاده از کیف پول تون کیپر، امکان ساخت چند آدرس کیف پول مجزا از طریق یک اپلیکیشن را خواهید داشت. با زدن گزینه Wallet در بالا وسط صفحه اصلی کیف پول و انتخاب Add Wallet این امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه انتقال همستر به تون کیپر

بازی تلگرامی همستر کامبت، قابلیت اتصال به کیف پول Ton Keeper را دارد. برای پاسخ به این سوال که چگونه همستر را به تون کیپر انتقال دهیم و در واقع برای وصل کردن تون کیپر به همستر، شما باید در منوی اصلی همستر کامبت، گزینه «AirDrop» را از پایین صفحه سمت راست انتخاب کنید. طی صفحه نمایش داده شده، گزینه Connect your TON wallet را انتخاب و از بین کیف پول‌ها Ton keeper را انتخاب کنید. در صفحه پیش رو، گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم کیف پول اصلی خود را به ایردراپ های جدید تلگرامی متصل نکنید. اما از همین طریق می‌توانید تپ سواپ، نات کوین، داگز و سایر توکن‌ها را به کیف پول تون کیپر خود وصل کنید و در واقع، برداشت نات کوین، برداشت همستر کامبت و… را به انجام برسانید.

اتصال تون کیپر به برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps)

با استفاده از کیف پول Ton keeper، می‌توانید از طریق منوی Browser به برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه TON دسترسی پیدا کنید. در این قسمت، می‌توانید برنامه‌های پرطرفداری مثل فرگمنت (Fragment) که برای خرید و فروش یورزنیم‌ها و یا تهیه اشتراک پرمیوم تلگرام استفاده می‌شوند را پیدا کنید. با استفاده از این قسمت، می توانید با خرید ارز دیجیتال تون از اتراکس و ارسال آن به کیف پول تون کیپر خود، به خرید اکانت پریمیم تلگرام با تون کوین بپردازید.

آموزش بازیابی تون کیپر

برای بازگردانی اکانت تون کیپر، باید عبارت بازیابی ۲۴ کلمه خود را در اختیار داشته باشید. به این منظور، در صفحه ابتدایی اپلیکیشن، گزینه Import Existing wallet را انتخاب کنید و عبارات را وارد کنید.

برای استخراج عبارات بازیابی کیف پول فعلی خود نیز، در بالا سمت راست صفحه اصلی نرم افزار روی علامت چرخ‌دنده ضربه بزنید تا وارد قسمت تنظیمات Tonkeeper شوید. سپس روی گزینه Backup کلیک کنید.

بازیابی رمزعبور تون کیپر

در مرحله بعد کافیست گزینه Show Recovery Phrase را انتخاب کنید تا پس از ورود پسورد حسابتان، عبارات بازیابی کیف پول شما نمایش داده شود. این عبارت را به خوبی و در محلی امن نگهداری کنید.

Mina Khalatbari

مقالات مرتبط