چگونه یک صرافی ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنم؟ (راهنمای کاربردی)

چگونه یک صرافی ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنم؟ (راهنمای کاربردی)
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بر کسی پوشیده نیست، که نقش انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب، چقدر می‌تواند در موفقیت سرمایه‌گذاری شما در حوزه کریپتوکارنسی‌ها موثر باشد. در این مقاله، درباره چگونگی انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب که نیازهای سرمایه‌گذاری شما را بهبود می بخشد، صحبت خواهیم کرد.

راهنمای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب

امروزه نفوذ گسترده رمزارزها در دنیای سرمایه‌گذاری قابل انکار نیست. در چند سال گذشته، آنچه قبلا به عنوان یک پروژه آزمایشی فناورانه با جذابیت‌های ویژه آغاز شده بود، به روندی گسترده و جهانی با قابلیت سودآوری قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌ است. سرمایه­‌گذاران تازه‌وارد در دنیای رمزارزها، با هزاران ارز دیجیتال که ماهانه به آن نیز اضافه می­‌شوند، مواجه هستند که ممکن است در نگاه اول ناامیدکننده نیز باشد.

افزون بر آن، سرمایه‌گذاران باید درباره چگونگی سرمایه‌­گذاری، شیوه پس‌انداز و نگهداری دارایی‌های دیجیتال‌ خود و بسیاری موارد دیگر تصمیم‌­گیری کنند. باید تحلیل کنند که کی، کجا و چگونه دست به معامله این کریپتوکارنسی­‌ها بزنند و همچنین توکن‌­هایی که پیشنهاد می‌­شود، آیا ارزش سرمایه‌­گذاری دارد یا خیر؟

برای مثال، اگر ALGO (Algorand) را در کوین‌بیس (یک صرافی ارز دیجیتال) بخرید و تصمیم بگیرید که روی این سهم سرمایه‌گذاری کنید، تقریبا 0.6٪APY بازده (ریوارد، پاداش) ALGO بیشتری بدست خواهید آورد. محبوب‌ترین و ساده‌ترین روش خرید، فروش و استیک کردن (Staking) دارایی ارز دیجیتال از طریق صرافی‌ هاست. ساده به نظر می‌رسد؟ شاید وقتی حدودا 380 صرافی در دسترس شما باشند، دیگر به این سادگی به نظر نرسد.

1. هشیار باشید

اولین نکته‌ای که برای یافتن یک صرافی ارز دیجیتال مناسب، در نظر می‌گیرید این باشد که در این بازار، کلاهبرداران و متقلب‌ها هم وجود دارند و می‌توانند تاثیری شدیدی روی سرمایه‌گذاری شما بگذارند.‌ام.تی گوکس، یکی از اولین و محبوب­‌ترین صرافی‌­های ارز دیجیتال بود، که سقوط کرد و خیلی از آنها، یا هک شده­‌اند یا در خطر سقوط هستند.

چگونه می‌توان مطمئن شد که یک صرافی ارز دیجیتال مناسب، خدمات قانونی و قابل اعتمادی ارائه می‌دهد؟ اولا، دنبال آدرس فیزیکی آن صرافی باشید. اگر آدرسش را به راحتی پیدا نکردید، زنگ خطر اول به صدا در می‌­آید و احتمالا نباید به این صرافی اعتماد کنید.

اول اینکه، شفافیت معمولا نشانه قانونی بودن است. دوم، بدون دانستن اینکه معامله کجا انجام می‌شود، درک خوبی از تبعات قانونی سرمایه‌گذاری‌هایتان نخواهید داشت. سوما، اگر حسابتان هک شود، درصورت داشتن آدرس فیزیکی آن صرافی، در میان گذاشتن این مشکلات با آنها و هر نهاد نظارتی، بسیار آسان‌تر است.

2. تحقیق کنید

هنگامی که صحبت از رمزارزها و صرافی­ ارز دیجیتال مناسب می‌شود، اعتبار حرف اول را می­زند. قبل از اینکه حتی حساب کاربری ایجاد کنید (که باید بازتاب سطح بالایی از اعتماد باشد، چون مستلزم این است که کاربر از انواع مختلف اطلاعات خصوصی عبور کند)، برای تحقیق کامل درباره آن صرافی، وقت بگذارید و نظر سایر کاربران در مورد این صرافی را جویا شوید.

این صرافی درباره خودش چه می‌گوید؟ آیا در گذشته مشکلات امنیتی وجود داشته است؟ اگر چنین است، چگونه آنها را مرتفع کرده است؟ در این بررسی، عمیقا کنجکاوی کنید؛ به دنبال داستان‌های منفی بالقوه باشید که تیم توسعه صرافی نمی‌خواهد مشتریان بالقوه آن را ببیند.

3. به دنبال امنیت بیشتر باشید

هرچقدر ایجاد حساب کاربری در یک مرکز مبادله خاص دشوارتر باشد بهتر است. اگر ایجاد حساب کاربری بسیار آسان باشد، این نشان می‌دهد که آن صرافی خیلی قابل اعتماد نیست و اگر دارایی‌های دیجیتال شما، ناگهان ناپدید شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ در این موارد ممکن است برای ردیابی و بازیابی پولتان زمان بسیار بیشتری را پشت سر بگذارید.

صرف نظر از صرافی که انتخاب می‌کنید، بهتر است اکثر دارایی‌های دیجیتالتان را در سرویس ذخیره‌سازی آفلاینی مانند یک کیف پول فیزیکی نگهداری کنید، که اغلب گزینه‌ای برای کوین‌های استک شده است. صرافی‌­ها نیز باید همین کار را با بخشی از دارایی‌هایشان که نقدشوندگی خوبی ندارند، انجام دهند.

4. مراقب هزینه‌ها و جفت‌‌ارزها باشید

تا اینجا، شما انبوهی از صرافی­‌ها را غربال کرده‌­اید و احتمالا شهرت عالی، تاریخچه درخشان و بدون سابقه هک و کلاهبرداری آنها را در نظر گرفته‌اید. این شروعی عالی است، اکنون باید بررسی کنید که هر صرافی چگونه روی سرمایه‌گذاری شما تاثیر می­‌گذارد.

دو عامل عمده که صرافی­‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، کارمزد و جفت‌ ارزهایی است که آن مراکز پشتیبانی می‌­کنند. اکثر صرافی­‌ها نوعی کارمزد را در نظر گرفته‌­اند که می‌تواند بر اساس اندازه معامله، سطح فعالیت شما، و یا در بعضی موارد، به هیچ یک از آن عوامل ارتباطی نداشته باشند.

درباره انواع هزینه‌ها و کارمزدها اطلاعات به دست آورید و ملاحظه کنید که چگونه روی استراتژی سرمایه‌­گذاری شما، تاثیر می‌گذارد؛ آیا قصد دارید بسیار فعال باشید و هر روز معامله کنید؟ اگر اینطور است، شاید بهتر باشد صرافی انتخاب کنید که کارمزد کمتری به ازای هر معامله در نظر گرفته است. اگر قصد معامله با اتر دارید، باید هزینه‌های سوختی پرداخت کنید.

فرض مهم دیگر، جفت‌رمزارزهایی است که صرافی شما ارائه می‌دهد. کوین‌بیس، یکی از محبوب‌ترین و موفق­ترین صرافی جهان، انتخاب‌­های نسبتا محدودی از ارزهای دیجیتال را به کاربرانش می‌دهد. اگر به دنبال آلتکوین‌های مبهم هستید، ممکن است بخواهید جای دیگری را جستجو کنید، هرچند کوین‌بیس در رابطه با امنیت، تجربه کاربری و غیره بسیار عالی به نظر رسیده‌است. مطمئن شوید که چگونه سرمایه‌گذاری شما با ویژگی‌ها و محدودیت­‌های آن صرافی، سازگار می­‌شود.

سخن پایانی

نکاتی که در این مقاله مطالعه کردید به خوبی شما را با بهترین گزینه های انتخابی برای یک صرافی ایمن و معتبر آشنا خواهد کرد، همچنین میتوانید از صرافی ارز دیجیتال بسیار حرفه ای اتراکس با کارمزد معاملاتی بسیار کم (تقریبا صفر)، کیف پول اختصاصی، پشتیبانی از تمامی شبکه ها به خرید و فروش بیش از 350 رمزارز استفاده کنید.

با اتراکس، جهان هیجان‌ انگیز ارزهای دیجیتال به شما خوش آمد می‌ گوید. این صرافی با سرعت بالا، امنیت قوی و پشتیبانی حرفه‌ای، درگاه بانکی و عملیات خودکار به شما اطمینان می‌دهد که دارایی های شما در امان هستند. همین حالا به اتراکس بپیوندید و به دنیای ارزهای دیجیتال سلام کنید.
بیشتر بخوانید: موارد کلیدی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa