تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها در سال گذشته و بررسی آنها در سال آینده

تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها در سال گذشته و بررسی آنها در سال آینده
زمان مطالعه: 6 دقیقه

 بررسی و تحلیل هفتگی شماره 4 (1401/10/11)

سال 2022 یکی از دردناکترین و سخت‌ترین سال‌ها برای بازارهای مالی بود و در این سال بسیاری از ثروتمندان جهان از لیست میلیاردرها خارج شدند.

مقدمه:

بسیاری بر این باورند که 2022 تلخ‌تر از چرخه‌های قبلی برای کریپتوکارنسی ها بوده است. دلیل آن را تورم افسار گسیخته در امریکا می‌دانند، لازم به ذکر است که بیان کنیم بیت کوین و کریپتو کارنسی‌ها یک چرخه 4ساله دارند.  یعنی بعد از رخ داد هاوینگ بیت کوین تمامی بازار به مدت 3سال در صعود و بازار گاوی قرار گرفته، و مابقی سال را در نزول و رنج قیمتی به سر می‌برد
برخی از تحلیل گران در نظرات خود بیان می‌کنند که بازار نزولی 2022 به سال 2023 نیز انتقال پیدا می‌کند و باید منتظر تکرار بحران مالی در سال 2009 باشیم اما این نظرات و گفته‌ها چقد حقیقت دارد؟با ما در این مقاله از بلاگ اتراکس همراه باشید تا وقایع بازار را در گذشته و آینده بررسی کنیم.همچنین نگاهی داشته باشیم بر تحلیل بیت کوین و آلت کوین در 2023

تحلیل فنی و جزئی بیت کوین:

در زمان نگارش این مقاله، هنوز 24 ساعت از بسته شدن کندل سالانه بیت کوین زمان سپری  نشده است. کندل نزولی سالانه بیت کوین در طول 4 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. و بسیاری از سودهای 4 سال اخیر را با خود به باد سپرده است، اما نباید ناامید شد در واقع بیت کوین 20 هزار دلاری برای طرفدران حوزه کریپتو کارنسی‌ها عادی شده است اما فراموش کرده‌اند که این یک موقعیت دست نیافتنی برای خرید و چیدن سبد سرمایه گذاری است.  اینگونه بیان کنیم هر بار که بیت کوین به زیر 20هزار دلار نفوذ می‌کند یک موقعیت خرید خوب پیش روی ما قرار می‌دهد.

تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها
www.tradingview.com

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا چرخه‌های 4 ساله بیت کوین را باهم بررسی کنیم:

بازارهای نزولی یا خرسی طبق اصول چرخه 4 ساله به پایان می‌رسند، و طبق همین اصول بازار صعودی یا گاوی هم شروع خواهد شد

تحلیل بیت کوین و آلت کوین
www.tradingview.com

همانطور که در تصویر و نمودار بالا مشاهده می‌کنید بیت کوین در هر چرخه خود حدود 2 الی 3 سال در روند صعودی بوده این رونده‌های صعودی به معنای سقف‌های بالاتر از سال قبل نیست بلکه ب این معنی است که بیت کوین بعد از رسیدن به پایین‌ترین کف قیمتی در چرخه 4 ساله وارد فاز کف‌سازی و صعود‌های جزئی می‌شود،و همچنین در هر چرخه که بیت کوین اغاز می‌کند صعود‌ها از نظر سودکمتر ولی از نظر زمانی طولانی‌تر می‌شوند.

تحلیل بیت کوین برای 2023:

نمودار زیر آغاز و ادامه روندهای بیت کوین را در چرخه‌های 4 ساله نمایش می‌دهد،در واقع کندل‌های شماره 2(یعنی کندل‌های نزولی) همیشه مقداری شادو‌سازی با خود همراه داشته‌اند و در کندل شماره 3 یعنی کندل صعودی قیمت سعی کرده است که اخرین کف‌سازی قیمت خود را انجام داده و سپس به صعود ادامه دهد و در نهایت کندل شماره 4 همیشه برای کشف قیمت‌های بالاتر از تاریخ‌های قبلی تلاش می‌کند.
به این معنی است که ما در 2023 شاهد آخرین حرکت بیت کوین به سمت کف‌سازی می‌رویم و انتظار داریم که این کف‌سازی در محدوده‌های 12000 و 14000 دلار اتفاق بیفتد سپس در اواخر سال 2024 سقف‌های قیمتی جدیدی را کشف کنیم.

تحلیل بیت کوین و آلت کوین
www.tradingview.com

تحلیل داده‌های آنچین بیت کوین:

بیت کوین بطور کامل به ناحیه ارزان قیمت خود نرسیده است.
طبق چند معیار آنچین به ناحیه ارزان قیمت خود نرسیده است. این معیار‌ها عبارتند از PUELL MULTIPLE، NUPLE، MVRV و غیره؛ که به درک شکل‌گیری کلی چرخه بازار کمک می‌کنند. اما نقطه خرید را به‌طور دقیق نشان نمی‌دهند. اگرچه که این، به معیار‌های موجودی در حالت سود و ضرر شباهت دارد؛ اما بررسی سود و ضرر به صورت UTXO، تخمین دقیق‌تری از حجم بیت کوین‌های سودآور و زیان‌آور موجود ارائه می‌دهد.
در نمودار زیر همانطور که مشاهده می‌کنید فعلا ماینر‌ها و بزارگان بازار به نقطه اوج تسلیم نرسیده‌اند و احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

تحلیل بیت کوین و آلت کوین
COINGLASS.COM

وضعیت پیش روی بازار دارایی‌های ریسکی مانند سهام

فدرال رزرو در آخرین جلسات خود تاکید کرد، که از موضع سختگیرانه فعلی عقب‌نشینی نخواهد کرد. و به افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ تا مهار تورم ادامه خواهد داد – هرچند که شتاب این افزایش کاهش پیدا کرده باشد.
داده‌های بازار کار همچنان قوی هست و این نشان می‌دهد که بازارها تا رسیدن تورم به هدف ۲ درصدی خود مسیر ناهمواری دارد.
دو نمودار که تا حدودی می‌تواند بینشی در این مورد به ما بدهد شاخص دلار (DXY) و بازدهی اوراق ۱۰ ساله است.
نمودار دلار در سه ماه گذشته به سقف شکسته شده خود پولبک زده است.  و «احتمال» می‌رود که مجدد برای تست سقف سال ۲۰۲۲ در حوالی ۱۱۵ حرکت کند.

تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها
www.tradingview.com

همچنین بازده اوراق ۱۰ ساله هم در یک روند صعودی شارپ قرار دارد که این مورد هم می‌تواند ادامه‌دار باشد.

تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها
www.tradingview.com

تا زمانی که این نمودارها تغییر مسیر ندادند احتمالا روند صعودی چشمگیری در بازار دارایی‌های ریسکی مشاهده نخواهد شد.

تحلیل و بررسی اتریوم و آلت کوین‌ها:

در ادامه مقاله تحلیل بیت کوین و آلت کوین،  می رسیم به بررسی وضعیت اتریوم، بر کسی پوشیده نیست که اتریوم در بازار خرسی رهبری بازار را برعهده خود گرفته است.  و به این دلیل است که ادغام اتریوم شکل گرفته، و هیچگونه تولیدی برای این رمزارز وجود ندارد. حمایت مهم اتریوم تا اکنون محدودخ 1070 دلار بوده است و انتظار می‌رود که با شروع ریزش بیت کوین و سهام، اتریوم نیز ریزش خود را آغاز کرده و در این ریزش حمایت خود یعنی 900 د لار را از دست بدهد. و به سمت 750 دلار حرکت کند. لازم به ذکر است که این اعداد صرفا از داده‌های که تا الان منتشر شده به دست آمده است وگرنه هیچگونه تحلیلی صدرصد درست و بدون نقص نیست.

به دنبال ریزش اتریوم میتوان انتظار ریزش در بیشتر آلت کوین ها را نیز داشت، برخی از آلت کوین ها مانند کاردانو تاکنون بیشتر از 92 درصد ریزش داشته اند. و هنوز جا برای ریزش بیشتر دارد زیرا در این مثال کاردانو تا محدوده های 0.20 سنت و 15 سنت از حمایت مهمی برخوردار نیست.

تحلیل بیت کوین و آلت کوین
www.tradingview.com

سخن پایانی:

همانطور که قبلا نیز خدمت کاربران گرامی عرض شده است. تحلیل بیت کوین و آلت کوین و یا سایر تحلیل ها بصورت کامل صدرصد درست و بدون اشتباه نیست. هر اتفاقی ممکنه در بازار رخ بده فقط تنها مساله ای که فعلا بسیار واضح است، این میباشد. که بازار در فاز نزولی خود به سر میبرد و تا زمانی که قیمت بیت کوین در تایم هفتگی با کندل پر قدرت مویینگ 200 را شکست ندهد بازار خرسی ادامه دار خواهد بود.

اتراکس، پنجره ای امن برای سرمایه گذاری

بازار های نزولی و خرسی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور هست اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود،کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ های بازار انجام میدهند!!لذا صرافی اتراکس این بستر را برای کاربران ایرانی خود فراهم آورده است تا کاربران با مطالعه مقالات و تحلیل های اخصاصی این صرافی تصمیمات حساب شده ای را برای سرمایه گذاری بگیرندو همچنین بستری مناسب برای خرید و فروش بیش از 350 رمزارز با کیف پول اختصاصی و پشتیبانی از انواع شبکه های بلاکچین در سطح کشور پیشرو میباشد.

اتراکس، یک صرافی ارز دیجیتال پر سرعت و قابل اعتماد، تجربه‌ی نوآورانه‌ای از معاملات ارزهای دیجیتال را به شما ارائه می‌دهد. سرعت بالا، امنیت قوی و پشتیبانی حرفه‌ ای از ویژگی‌های اتراکس است که به شما اطمینان می‌دهد دارایی هایتان در محلی امن سرمایه گذاری شده اند.

بیشتر بخوانید:

منظور از بازار گاوی و خرسی در ارزهای دیجیتال

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa