انعطاف پذیری در کریپتو و نقش آن در سرمایه‌داری

انعطاف پذیری در کریپتو و نقش آن در سرمایه‌داری
زمان مطالعه: 5 دقیقه

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، بیت کوین پرچم‌دار آنها است. هدف کلی همه ما در این بازار باید این باشد تا آنجا که ممکن است مقداری بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشیم. تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در دنیا وجود دارد که مقدار بسیار کمی از آن هنوز در بازار موجود است. فلسفه مهمی که در هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باید رعایت کنیم این است که از انعطاف پذیری در کریپتو استفاده کنیم و روی آلت‌کوین‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم. سپس سود به دست آمده را تبدیل به بیت کوین و اتریوم کنیم.

وقتی صحبت از کسب درآمد کوتاه مدت در ارز‌های دیجیتال به میان می‌آید، بزرگترین مزیت شما این است که انعطاف‌پذیری شدید، ذهنی باز و تمایل به تغییر استراتژی خود در یک لحظه را داشته باشید. اگر در چند سال گذشته به بازار ارزهای دیجیتال دقت کرده باشید، متوجه ۴ روند اصلی خواهید شد که می‌توانستید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

 

نمونه‌های انعطاف پذیری در کریپتو:

تابستان دیفای

پس از شوک کاهش قیمت ناشی از کوید 19 در مارس ۲۰۲۰، بازار شروع به بهبود کرد. هاوینگ بیت کوین که بلافاصله پس از آن اتفاق افتاد، این بهبود را شدت بخشید. پس از آن به مدت چند ماه قیمت بیت کوین سر به فلک کشید؛ آن زمان بود که تابستان DeFi اتفاق افتاد.

هر ارز دیجیتال که با حوزه دیفای در اتریوم مرتبط بود به‌صورت چشم‌گیری افزایش یافت. توکن‌ها در طول روز صد‌ها و هزاران درصد افزایش در قیمت را تجربه می‌کردند. همچنین در این دوره‌ بود که محبوبیت صرافی غیرمتمرکز Uniswap به شدت تقویت شد. قبل از این دوره، اکثر افراد این حوزه هیچ‌ ایده‌ای نداشتند که DeFi چیست؛ شاید گمان بر این داشتند که با آخرین حباب تبلیغاتی روبرو هستند. با این حال، کسانی که به بازار دقت و توجه کردند و به سرعت عمل کردند، پاداش قابل توجهی از حوزه دیفای دریافت کردند.

انعطاف پذیری در کریپتو صرافی ارز دیجیتال اتراکس
انعطاف پذیری در کریپتو فرصت سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

 

میم توکن‌ها

تابستان دیفای به‌دلیل کارمزدهای گران گس فی اتریوم خیلی زود سرد شد، اما چند ماه بعد چرخه تبلیغاتی بعدی آغاز شد. میم‌کوین‌ها از راه رسیدند. به رهبری Dogecoin، توکن‌های میم زیادی مانند شیبا و چندین توکن دیگر وارد عرصه رقابت شدند. همه ما می‌دانستیم که این توکن‌ها ارزش واقعی ندارند و به‌طور باورنکردنی خطرناک هستند. سرمایه‌گذاری در آنها مثل بازی با آتش بود اما سودهایی که به جامعه خود داده‌اند نیز قابل انکار نیستند. قبل از شروع هایپ، دوج کوین تنها درصد کمی از یک سنت ارزش داشت. با هیاهوی ناشی از اشتیاق ایلان ماسک برای این پروژه، قیمت آن به بیش از 0.70 دلار افزایش یافت.

گاهی اوقات مردم بیش از حد به بازار کریپتو فکر می‌کنند و آن را تجزیه و تحلیل می‌کنند که این فکر کردن به موارد استفاده، ارزش واقعی و غیره فرصت‌ها را از شما می‌گیرد. این افکار شتاب بازار را نادیده می‌گیرند و فراموش می‌کنند که هر چیزی هر چقدر هم که غیرواقعی باشد می‌تواند پامپ قیمتی را تجربه کند. دقیقا انعطاف پذیری در کریپتو ماهیت این بازار است.

 

لایه یک‌ها

آخرین چرخه برای همیشه به‌عنوان چرخه رهبری لایه یک‌ها و ورشکستگی‌ها شناخته می‌شود. هیچ مثالی بهتر از بلاکچین‌ های لایه ۱ جایگزین که باعث ایجاد مرحله تبلیغات بعدی در تابستان کریپتو می‌شوند وجود ندارد. سولانا، لونا، آواکس و چندین مورد دیگر بحث داغ آن روزهای بازار بودند. آن‌ها به عنوان قاتلان اتریوم برچسب خوردند که در نهایت با شکست هم مواجه شدند.

امروز می‌دانیم که این لایه یک‌های جایگزین تلاش می‌کردند سرمایه‌گذاری‌های خود را از بین ببرند اما پروژه‌هایی مانند Solana از ۲. ۰۰ دلار به سقف تاریخی ۲۵۰ دلار رسید. در صورتی‌که می‌توانستید چنین روندهای را قبل از شروع شناسایی کنید به احتمال زیاد ثروت عظیمی را به دست می‌آوردید. برای آگاه شدن از این موضوع بهتر است که مقاله راهنمای ساده نحوه شناسایی روند در بازار از وبلاگ اتراکس را مطالعه کنید.

 

NFT‌ ها

چرخه تبلیغات بعدی توسط NFT‌ها ایجاد شد. کریپتو پانک‌ها و Bored Apes به میلیون‌ها دلار فروخته می‌شدند. در این دوره حتی فیش پرداختی حقوق فیلم فروخته می‌شد و رستوران‌های NFT ساخته می‌شدند. این دوره به‌عنوان جنبش کریپتوکارنسی که در نهایت این حوزه را به جریان اصلی بازار مالی تبدیل می‌کند، تبلیغ می‌شد.

ما تعدادی از بزرگ‌ترین سلبریتی‌ها را مشاهده کردیم که NFT‌های خود را به‌عنوان عکس پروفایل در توییتر نشان می‌دهند. شرکت‌هایی مانند استارباکس، نایک و حتی دیزنی شروع به ورود به فضای NFT کردند. کسانی که ذهن باز داشتند و پتانسیل NFT‌ها را درک کرده بودند، بار دیگر توانستند در این بازار پول زیادی به دست آورند.

 

ایردراپ‌ها از نمونه‌های انعطاف پذیری در کریپتو

جدیدترین روند، ایردراپ کریپتو بوده است. دریافت ارز دیجیتال رایگان برای شرکت یا آزمایش یک شبکه، انجام وظایف، اتصال کیف پول به یک صرافی غیرمتمرکز یا فعال بودن در کانال‌های اجتماعی آن‌ها نمونه کارهایی‌اند که باید انجام شوند. شور و شوق ایردراپ‌ها که توسط Uniswap آغاز شده بود، پس از ایردراپ‌های اخیر Optimism، Aptos و Aribitrum محبوبیت بیشتری پیدا کرد. هنوز فرصت‌های زیادی در این حوزه با zkSync وجود دارد.

در صورتی‌که روند ایردراپ‌ها را تشخیص می‌دادید و شروع به شرکت در  آن‌ها می‌کردید می‌توانستید ده‌ها هزار دلار درآمد داشته باشید. مثل همیشه، دیدن فرصت و واکنش سریع به آن در این بازار یک عامل حیاتی در موفقیت است.

استفاده‌ی بهینه از ارزهای دیجیتال برای شما اهمیت دارد؟ آیا به دنبال یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد هستید؟ پس ما در صرافی ارزهای دیجیتال اتراکس، منتظر شما هستیم!

با صرافی اتراکس، جهانی شوید و به امنیت و سرعت بی‌نظیری دست پیدا کنید. ما به شما امکان معامله در بیش از 400 ارز دیجیتال را می‌دهیم؛ بنابراین، هر ارز دیجیتالی که مورد علاقه‌تان است را می‌توانید در صرافی اتراکس پیدا کنید.

ما تمامی شبکه‌های بلاکچینی را پشتیبانی می‌کنیم تا شما بتوانید چه اتریوم، بیت‌کوین، ریپل یا هر ارز دیجیتال دیگری که در نظر دارید را در اتراکس معامله کنید.

هزینه‌ی کمتر و بهینه‌تر در تبدیل ارزهای دیجیتال؟ با اتراکس این امکان را دارید. کارمزدهای بسیار ناچیزی در نظر گرفته‌ایم تا شما به آسانی بتوانید معاملات خود را انجام دهید و از ارزش دارایی‌های خود حفاظت کنید.

 

سوالات متداول

روندهای اصلی در حوزه ارزهای دیجیتال که می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، کدام است؟

دیفای، ایردراپ‌ها، NFT‌ها، لایه یک‌ها، میم توکن‌ها و تابستان دیفای

 

منظور از انعطاف پذیری در کریپتو چیست؟

یعنی روی آلت‌کوین‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم، سپس سود به دست آمده را تبدیل به بیت کوین و اتریوم کنیم.

 

تابستان دیفای چه موقع اتفاق افتاد؟

پس از شوک کاهش قیمت ناشی از کوید 19 در مارس ۲۰۲۰، بازار شروع به بهبود کرد. هاوینگ بیت کوین که بلافاصله پس از آن اتفاق افتاد، این بهبود را شدت بخشید. پس از آن به مدت چند ماه قیمت بیت کوین سر به فلک کشید؛ آن زمان بود که تابستان DeFi اتفاق افتاد.

 

آنچه در مقاله انعطاف پذیری در کریپتو مطالعه کردیم:

همانطور که به سمت آینده پیش می‌رویم، همیشه باید منتظر فرصت‌های عالی بعدی خود باشیم. یکی از این فرصت‌های ممکن می‌تواند لایه ۲ روی اتریوم باشد. پروژه‌های ساخته شده بر اساس Arbitrum ،Optimism و zkSync می‌توانند چرخه تبلیغاتی مشابهی را ایجاد کنند که یادآور آنچه در تابستان دیفای گذشته دیدیم باشند.

مهم نیست که در مورد روند‌های فعلی در کریپتو چه احساسی دارید، همچنان می‌توانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید تا به شما کمک کند که در راستای اهداف خود پیش بروید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که درصدد است با خدمات ارزنده ای که ارائه می دهد جزو بهترین ها باشد. اتراکس از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر پشتیبانی می کند، کیف پول اختصاصی و درگاه بانکی امنیت معاملات شما را بهبود می بخشد. در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته متخصصین ما برخوردار خواهید بود و هیچ محدودیت در واریز و برداشت وجه نخواهید داشت. احراز هویت در اتراکس به صورت آنی انجام می شود، حداقل کارمزد از شما دریافت می شود و تمامی شبکه‌های بلاکچین را پشتیبانی می شوند. پس برای معامله ارزهای دیجیتال ساده و سودآور همین حالا به جمع ما بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa