هر آنچه باید درباره بازی و ارز دیجیتال ایلوویوم (ILV) بدانید!

هر آنچه باید درباره بازی و ارز دیجیتال ایلوویوم (ILV) بدانید!
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ایلوویوم (ILV) یکی از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که در قالب دنیای باز و تنظیمات (RPG) ارائه می‌شود. بازیکنان موجوداتی به نام ایلوویال را جمع‌آوری می‌کنند که هر یک کلاس و گرایش (affinity)، نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. با پیروزی در نبرد علیه سایر بازیکنان و تکمیل ماموریت‌ها، ایلوویال‌ها قوی‌تر می‌شوند.

ایلوویوم (ILV) دو آلت‌کوین از نوع پروژه‌ی ERC-20 روی اتریوم دارد: ILV و sLIV. دارندگان توکن می‌توانند از ILV برای استخراج نقدشوندگی، مشارکت در حاکمیت و کسب پاداش استفاده کنند. پاداش‌های ILV برای مدتی در حساب بلوکه می‌شوند ولی از sLIV می‌توان بلافاصله در بازی استفاده کرد.

ایلویوم از NFT برای نمایش هر ایلوویال و آیتم درون بازی استفاده می‌کند که امکان معامله‌ آن در بازارهای مستقل NFT وجود دارد. برای شروع جمع‌آوری ILV و sILV، می‌توان این توکن را از بایننس خریداری کرد و از استیکینگ روی پلتفرم ایلوویوم شروع کنید. همچنین می‌توان توکن‌های یار (پارتنر) خود را در استخرهای Flash موجود، استیک کرد.

مقدمه

پیاده‌سازی فناوری بلاک‌چین در صنعت بازی رشد انفجاری در سال‌های اخیر داشته است. با این حال، هنوز بازی‌ با بودجه و زرق و برق بازی‌های پرفروش عرضه نشده است. ایلوویوم (ILV) وعده‌ فراهم کردن تجربه‌ بازی در کلاس بالاتری را می‌دهد که از متاورس و مدل‌های کسب درآمد با بازی (play-to-earn) بهره می‌برد.

ایلوویوم (ILV) چگونه کار می‌کند؟

ایلوویوم بازی بلاک‌چین RPG جهان باز است که روی بستر اتریوم ساخته شده است و در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. بازیکنان در دنیای فانتزی سیر می‌کنند و موجوداتی به نام ایلوویال را شکست می‌دهند و شکار می‌کنند. بعد از اضافه شدن آنها به کلکسیون، می‌توان از غول‌ها برای نبرد با سایر بازیکنان، انجام ماموریت، تکمیل چالش‌ها یا طی کردن داستان بازی استفاده کرد.

ایلوویوم (ILV) دارای توکن‌های مخصوص خود، ILV و sILV، و توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) است که نمایانگر موجودات، ارتقای ظاهر و اقلام کاربردی هستند. این بازی امکانات کسب درآمد با بازی دارد که به گیمرها بابت تکمیل چالش‌ها، ماموریت‌ها و نبردها، توکن ILV پاداش می‌دهد.

روش بازی ایلوویوم (ILV)

در زمان نگارش این مقاله، ایلوویوم در مرحله‌ توسعه قرار دارد و تاریخ انتشار احتمالی آن سال ۲۰۲۲ است. نرم‌افزار بازی در قالب اپلیکیشن دسکتاپ و بعد از ایجاد حساب، جهت دانلود در دسترس خواهد بود. هم حالت بازی رایگان و هم اشتراک پولی وجود خواهد داشت.

مکانیزم اصلی پروژه‌ ایلوویوم جمع‌آوری و سفارشی‌سازی ایلوویال‌های NFT است. هر ایلوویال داخل بازی دارای گرایش و کلاس مرتبط است. ایلوویال‌های قدرتمندتر حتی می‌توانند کلاس‌ها و گرایش‌ها را با هم ترکیب کنند.

استفاده از ایلوویال‌های با گرایش و کلاس یکسان در بازی گروهی و در نبردها پاداش دارد. این پدیده به ایجاد هم‌افزایی معروف است و گزینه‌ای تاکتیکی برای ایلوویال‌هایی است که استفاده و جمع‌آوری می‌شود. کاربران بعد از رسیدن به مرحله‌ای مشخص، می‌توانند ایلوویال‌های خود را برای ایجاد ایلوویال‌های جدید با قدرت بیشتر ادغام کنند.

برای شکار ایلوویال، باید آن را در یک شارد نگه دارید. هر چقدر ایلوویال قدرتمندتر باشد، شاردی که برای شکار استفاده می‌شود نیز باید قوی‌تر باشد. اگر ایلوویال مصدوم شود، سلامت خود را با گذشت زمان در داخل شارد بازیابی می‌کند.

ایلوویوم (ILV)

با این حال، اگر خواهان تسریع این فرآیند باشید، می‌توانید هزینه پرداخت کنید یا از آیتم‌هایی برای شتاب بخشیدن به بازیابی سلامت استفاده کنید. برخی از ایلوویال‌ها نادرتر از دیگران هستند و به صورت Shiny ،Gold یا Holographic نشان داده می‌شوند.

کلاس‌های ایلوویوم (ILV)

ایلوویوم پنج کلاس مختلف دارد: جنگجو، نگهبان، همدل، سرکش و Psion که جزئیات دقیق و تفاوت‌های آن‌ها هنوز منتشر نشده است. در زمان ساخت تیم، هم‌افزایی کلاس و گرایش، مخصوصا در زمان ایجاد کلاس‌های ترکیبی «ترقی‌یافته»، باید لحاظ شود. برای مثال، سلاخ (Slayer) از ادغام ایلوویال جنگجو با ایلوویال سرکش بدست می‌آید. هم‌چنین می‌توان دو موجود از یک کلاس را ترکیب و ایلوویالی ساخت که مهارت‌های قوی‌تری در آن کلاس دارد.

گرایش‌های ایلوویوم (ILV)

ایلوویوم پنج گرایش (affinity) دارد: هوا، طبیعت، آتش، آب و زمین. هر ایلوویال براساس نوع گرایش خود آسیب وارد می‌کند و آسیب می‌بیند. برای مثال، ایلوویال آبی ضربه‌ محکم‌تری به ایلوویال آتشی می‌زند ولی در مقایسه با زمین ضعیف‌تر است. می‌توان مجموعه‌ای از این پنج گرایش را در ایلوویال‌های «ترقی‌یافته» ترکیب کرد تا ترکیب گرایشی مثل خاک (ترکیب زمین و هوا) یا شبنم (ترکیب هوا و خاک) ساخت.

سایر مشخصات ایلوویوم‌ها

هر ایلوویال جدای از کلاس و گرایش، مشخصات دیگری نیز دارد که قدرت، سلامت، سرعت و آسیب‌رسانی آن را تعیین می‌کند. هر چقدر ایلوویال شما نبردهای بیشتری را برنده شود، قدرتمندتر می‌شود. هم‌چنین می‌توان برخی ویژگی‌های ایلوویال را با آیتم‌های درون بازی ارتقا داد که قابل خریداری هستند و یا با ابزارهایی می‌توان آن‌ها را تولید کرد.

توکن ایلوویوم (ILV) چیست؟

ایلوویوم (ILV) یکی از توکن‌های ERC-20 در بلاکچین اتریوم است که کاربرد گوناگونی در حوزه‌ بازی و اکوسیستم دارد. قیمت ILV را ترکیب پیش‌بینی موفقیت بازی و کاربرد آن در استیکینگ تعیین می‌کند. این توکن به دو شکل ILV و sILV عرضه می‌شود. پاداش‌های ILV به مدت یک‌سال بلوکه می‌شوند، ولی از sLIV می‌توان بلافاصله در بازی استفاده کرد.

همواره در مجموع ۳ میلیون ILV و sILV وجود دارد که عرضه‌ کل آن را محدود می‌کند. از آنجا که بسیاری از کاربران تا به الان کوین‌های خود را استیک کرده‌اند، عرضه‌ی در گردش پایین‌تر خواهد بود. ILV سه کاربرد اصلی دارد:

  1. بابت موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در زمان انجام بازی با کوین‌های ILV به بازیکنان پاداش داده می‌شود.
  2. دارندگان می‌توانند ILV را در محفظه‌ ایلوویوم استیک کنند. استیکرها پاداش خود را با ILV و sILV دریافت می‌کنند.
  3. دارندگان می‌توانند در حاکمیت بازی از طریق سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO ) مشارکت کنند. شورای ایلوویناتی (Illuvinati Council) امکان مشارکت اجتماعی در ارائه‌ پیشنهاد برای بهبود بازی و سایر تغییرات در مدل حکمرانی را فراهم می‌کند.

کاربرانی که ILV و sILV را که به عنوان توکن ERC-20 شناخته می‌شود، جابجا می‌کنند، باید کارمزد گس اتریوم را پرداخت کنند. از آنجا که این هزینه‌ها می‌تواند گاهی بالا باشد، باید دید چگونه با موفقیت، تراکنش‌های ERC-20 را در بازی پیاده‌سازی می‌کنند.

نحوه‌ استیک کردن ایلوویوم (ILV)

کاربرانی که ILV را استیک می‌کنند می‌توانند به دو طریق پاداش کسب کنند:

  1. از طریق کشت سود ILV یا sLIV.

پاداش‌های ILV به مدت ۱۲ ماه بلوکه می‌شوند، ولی کاربران می‌توانند دریافت sLIV را انتخاب کنند که امکان استفاده فوری در بازی دارد.

  1. از طریق به اشتراک‌گذاری درآمد.

اتریومی که بازیکنان در ایلوویوم خرج می‌کنند برای خرید ILV و سپس توزیع در میان استیکرها استفاده می‌شود. با عرضه‌ بازی، این مکانیزم آنلاین خواهد شد.

برای استیک کردن ILV، باید مطمئن شد که ILV خود را به کیف بیرونی منتقل کرده‌اید که قابلیت اتصال به DAppهایی مثل متاماسک یا کیف پول زنجیره‌ بایننس را دارد.

سخن پایانی

ایلوویم تا کنون با انتشار رمزارز ILV و پلتفرم استیکینگ امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) خود، توجه، محبوبیت و حجم معاملات زیادی را کسب کرده است. قیمت ایلوویوم (ILV) از زمان انتشارش رشد منطقی را نشان داده است.

اگرچه مکانیزم این بازی مشابه سایر بازی‌های بلاکچین مثل آکسی‌اینفینیتی است، به نظر می‌رسد ظاهر، حس و کارایی ایلوویوم از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. آیا این بازی در نهایت به یکی از اولین تجارب پرهزینه در عالی‌ترین سطح (AAA) صنعت بازی NFT تبدیل خواهد شد؟ باید تا زمان انتشار فاز بتای آن در سال ۲۰۲۲ منتظر ماند و دید.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

بازی برای کسب درآمد (play-to-earn)، گزینه جذاب سرگرمی و سرمایه‌گذاری

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa