با استراتژی‌ های پرایس اکشن معاملات خود را بهبود ببخشید

با استراتژی‌ های پرایس اکشن معاملات خود را بهبود ببخشید
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پرایس اکشن یکی از روش‌های تحلیل نموداراست که تنها با استفاده از حرکت قیمت ، اطلاعاتی منظم و ترتیب بندی شده را در اختیار معامله‌گر می‌گذارد. معامله‌گرهای این سبک، برخلاف دیگر تریدرها از اندیکاتور هایی که اکثرا از چارت عقب‌تر هستند استفاده نمی‌کنند و می‌توانند سیگنال‌های بهتر و سریعتری را دریافت کنند.

 

مقدمه

آیا کسب سود ثابت با استراتژی‌های معاملاتی خود را چالش برانگیز می‌دانید؟ آیا احساس می‌کنید هر بار که به سوددهی نزدیک می‌شوید، چیزی تغییر می‌کند و معاملات شما را ناامید می‌کند؟ تو تنها نیستی. پرایس اکشن ابزاری عالی برای معامله گرانی است که می‌خواهند از تصمیمات معاملاتی خود بدون تأثیر عوامل خارجی بهره‌مند شوند.

 

پرایس اکشن چیست؟

سبک پرایس اکشن یکی از روش‌های بسیار قدرتمند تحلیل نمودار است که به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازارهای مالی مانند: فارکس، بورس، فلزات و مخصوصا ارزهای دیجیتال، قدرت خواندن و فهمیدن حرکت‌های بازار را بر اساس حرکت‌های گذشته قیمت می‌دهد.

برخی از معامله گران یک سرمایه‌گذاری را با توجه به ارزش دارایی‌های معاملاتی انتخاب می‌کنند. این پایه و اساس خرید بر اساس پرایس اکشن پس از مشاهده نوسانات قیمت رمزارز و انجام معاملات بر اساس آنچه فکر می‌کنند بهترین سود را خواهد داشت، می‌باشد.

بیشتر معامله‌گران از شاخص‌های فنی، از جمله میانگین‌های متحرک یا باندهای بولینگر استفاده نمی‌کنند، اما اگر این کار را می‌کنید، باید اهمیت بسیار کمی به فرآیند تصمیم‌گیری معاملاتی خود بدهید.

یک معامله‌گر پرایس اکشن علائمی را که حرکت قیمت ارائه می‌دهد به‌عنوان تنها منبع اطلاعاتی مورد اعتماد دریافت می‌کند، بدون اینکه علائم دیگر را در نظر بگیرد.

هنگامی که قیمت سهام یا یک رمزارز شروع به افزایش می‌کند، سرمایه گذاران احتمالاً آن را خریداری می‌کنند. آنها پس از تجزیه و تحلیل این روندها، قیمت سهام را بر اساس قدرتمند بودن خرید، ارزیابی می‌کنند. نمودارهای تاریخی؛ و داده‌های قیمت فعلی، مانند حجم، پیشنهادات، و سرعت معامله همگی را می‌توان با پرایس اکشن ارزیابی کرد.

 

مبانی پرایس اکشن

رابطه معکوس بین عرضه و تقاضا بر قیمت تمام کالاها اثر می‌گذارد. این قانون در همه بازارها وجود دارد و مانند نسیمی آرام بخش آنها را فرا می‌گیرد.

وقتی تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. وقتی عرضه از تقاضا بیشتر شود، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

نقاط عطفی که در آن تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود و یا عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد، اساساً تعیین می‌کند که قیمت در کجا تاثیرگذار است. یک معامله‌گر پرایس اکشن همیشه در جستجوی این لحظات مهم تغییر یا نقاط عطف است.

 

شناسایی سطوح کلیدی با پرایس اکشن (معروف به نقاط عطف)

در بازار نقدینگی، عرضه و تقاضای مستمر ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. مردم همیشه تمایل دارند برای چیزهایی با قیمت‌های مختلف پول بپردازند و همیشه مشتاق فروش در مقادیر متفاوت هستند. همبستگی قوی بین عرضه و تقاضا وجود دارد، بنابراین تلاش کمی برای یافتن آنها لازم است.

آنچه می‌خواهید به دنبال آن باشید، مناطق قیمتی است که در آن بازار نسبت عرضه و تقاضا را اشباع می‌کند، به نام مقاومت قیمت در برابر بازار، و جایی که بازار نسبت عرضه و تقاضا را آرام می‌کند، که به عنوان حمایت قیمت در نمودار شناخته می‌شود.

زمانی که تقاضا با عرضه در بازار مواجه می‌شود، اشباع رخ می‌دهد و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. وقتی تقاضا در بازار از عرضه پیشی می‌گیرد، کمبود عرضه ایجاد می‌شود و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

هدف ما کشف این نقاط عطف بازار یا سطوح کلیدی است، نه فقط عرضه و تقاضا. برای کشف و کسب سود از نقاط عطف، سه مرحله زیر را دنبال کنید.

 

1) تنظیم و شناسایی بهترین نقاط قیمتی

تعیین قیمت برای بازار یک ارز یا سهام بدون یک نقطه کانونی می‌تواند دشوار باشد. اگر به نقاط عطف در هر نقطه قیمتی نگاه کنید، فقط با سردرگمی مواجه خواهید شد.

چگونه می‌دانید روی کدام نقطه قیمت باید تمرکز کرد؟ کدام نقاط قیمت نقاط عطف بسیار مهم بازار هستند؟

تکنیک‌های زیادی برای یافتن نقاط عطف مهم وجود دارد. چرخش محوری، محاسبه نقاط محوری دقیق، استفاده از شاخص‌های فیبوناچی، و ترکیب حجم بازار، همه روش‌هایی هستند که می‌توانید برای درک نقطه کانونی یا منطقه مناسب قیمت استفاده کنید.

مثال:
تصویر نشان داده شده در زیر به خوبی سطوح حمایت و مقاومت را با نقطه کانونی ما در نمودار توضیح می‌دهد. هنگامی که قیمت به زیر نقطه کانونی ما (17200) می‌رسد، نقطه کانونی به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند. هنگامی که قیمت بالاتر از نقطه کانونی ما باقی می‌ماند، نقطه کانونی به عنوان یک پشتیبانی عمل می‌کند.

پرایس اکشنصرافی ارزدیجیتال اتراکس
حمایت‌ها و مقاومت‌ها و نقطه کانونی

 

2) اثرات پیش‌بینی نشده در سطوح حمایت و مقاومت

به تصویر کشیدن سرنخ‌هایی برای تقاضای شدید.

از آنجایی که بازار با احتیاط مرزهای سطح حمایت مهم را بررسی می‌کند، نگاه مراقب شما، باید نسبت به شاخص‌های کلیدی زیر هوشیار باقی بماند:

  • الگوی قیمت صعودی
  • تراکم، شلوغی
  • افزایش حجم
  • عدم امکان پاکسازی زیر پشتیبانی

به تصویر کشیدن سرنخ‌هایی برای عرضه قوی

همانطور که بازار به مقاومت مهم نزدیک می‌شود، مراقب این موارد باشید:

  • الگوی قیمت نزولی.
  • تراکم، شلوغی.
  • افزایش حجم.
  • ناتوانی در پاکسازی ( جمع کردن نقدینگی) بالای مقاومت.
    مراقب این نشانه‌های قیمت در گذشته و در زمان واقعی باشید. هرچه تعداد بیشتری از آنها را ببینید، شانس شما برای یافتن منطقه حمایت یا مقاومت بیشتر است.
پرایس اکشنصرافی ارزدیجیتال اتراکس
محدوده‌های جمع شوندگی نقدینگی

 

3) ریسک خود را به حداقل برسانید

به یاد داشته باشید که سطح را به‌عنوان یک یک سطح مهم در نظر بگیرید. می‌توان حجم معاملات پر ریسک را با تقویت منطقه مهم آنها محدود کرد. شما می‌توانید با درگیر شدن در زمینه تبادل عرضه و تقاضا به این هدف دست یابید. دو رویکرد برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

رویکرد اول: تأیید تقاضا

قیمت نمایش داده شده به شما امکان می‌دهد وارد بازار شوید. الگوهای قیمت خود را بررسی کنید تا ببینید بازار چه کسی را انتخاب می‌کند. سپس دستورات توقف را برای ورود به عنوان آنها با الگوی شناسایی شده تنظیم کنید.

شما کمی دیر وارد خواهید شد، اما از انبوهی از معاملات غلط در امان خواهید بود. اگر مشتاق به سود زیاد هستید، به استفاده از این تکنیک فکر کنید. با این حال، اگر نسبت ریسک به ریوارد کافی نیست، بهتر است از استفاده از این استراتژی پرایس اکشن معاملاتی خودداری کنید.

رویکرد دوم: معامله تهاجمی

در اوایل (بدون تایید) با یک توقف ضرر و یک هدف کم خطر وارد میدان شوید. برای این استراتژی، می‌توانید از یک دستور محدود استفاده کنید که در ناحیه مقاومت یا حمایت هدف قرار می‌گیرد.

این کار را فقط زمانی انجام دهید که:

اطمینان از مناطق عرضه و تقاضا داشته باشید.

پرایس اکشن صرافی ارزدیجیتال اتراکس

محدوده‌های معاملاتی

توجه داشته باشید که تعاملات عرضه و تقاضا را در نظر بگیرید. ما روی آنها به عنوان یک جز از کل متمرکز هستیم.

  • آیا تقاضا در این سطح از عرضه بیشتر خواهد شد؟
  • آیا عرضه در این سطح از تقاضا پیشی خواهد گرفت؟
  • آیا این سری از نوارهای قیمت روندها و تعاملات هر تقاضا برای عرضه را به من نشان می‌دهد؟

اینها انواع سوالاتی است که باید هنگام انجام مراحل بالا در ذهن داشته باشید. همانطور که قبلاً دیده‌اید، تجزیه و تحلیل زمینه عملیات برای رویکرد معاملاتی شما بسیار مهم است.

این امر به شما کمک می‌کند تا روش معاملاتی خود را تنظیم کنید و به شما امکان می‌دهد از نحوه ایجاد نیروهای عرضه و تقاضا آگاه باشید. اهمیت سرنخ‌های قیمت را نادیده نگیرید. این به شما کمک می‌کند تا حمایت و مقاومت را در رویکرد معاملاتی خود رمزگشایی کنید.

 

سخن پایانی

برای کسب درآمد از بازارهای مالی ، آموزش صحیح برای تحلیل بازار بسیار مهم و حائز اهمیت است. همانطور که گفته شد سبک‌های زیاد و متنوعی برای تحلیل بازار وجود دارد که هر شخص بنا به شخصیت و روانشناسی خود می‌تواند سبکی را انتخاب کرده و در آن به مهارت برسد تا بدین وسیله موفقیت در این بازار را تجربه کند.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد خود، امکان معامله در بازار ارزهای دیجیتال را با اطمینان و راحتی بیشتری فراهم کرده است. از مهمترین امتیازات اتراکس، تأکید بر امنیت بالا است. این صرافی با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، امنیت اطلاعات و ارزهای دیجیتال کاربران را به شکل کامل تضمین می‌کند. همچنین، احراز هویت آنی و پشتیبانی 24 ساعته، سرعت تراکنش‌ ها و رابط کاربری ساده و کاربرپسند از دیگر دیگر نقاط قوت این صرافی است. این صرافی از بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa