بزرگترین نقطه ضعف بیت‌کوین بزرگترین نقطه قوت آن است!

بزرگترین نقطه ضعف بیت‌کوین بزرگترین نقطه قوت آن است!
زمان مطالعه: 4 دقیقه

همانطور که مردم برای اولین بار وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند، گردبادی از اطلاعات جدید برای ورود به آن وجود دارد. یادگیری فناوری جدید، اصطلاحات ارز دیجیتال، ایده ها و حتی روش های فکری که ممکن است برای آنها کاملاً عجیب و غریب باشد. برای بسیاری از مردم، این مساله بزرگترین عامل بازدارنده از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. اگر آنها بتوانند از موقعیت صفر خود خارج شوند و شروع به یادگیری در مورد بازار کنند. معمولا بعد از آن دیگر راه برگشتی وجود ندارد. اما، برای افرادی که به تازگی وارد بازار می شوند، بیت‌کوین تقریباً همیشه اولین ارز دیجیتالی است که به آنها توصیه می شود.

 

مقدمه

بالاخره بیت‌ کوین ایده‌ای بود که همه چیز را شروع کرد. پادشاه کریپتو. غیرمتمرکزترین و امن ترین بلاک چین در بازار و همچنین سخت ترین شکل پول. اگر رمز ارزی وجود داشته باشد که بتوان آن را «پول واقعی» در نظر گرفت، آن بیت کوین است. طرفداران پرشور بیت کوین معتقدند که این تنها رمز ارزی است که باید بخرید. نام این بازی این است که تا جایی که می توانید بیت کوین ذخیره کنید. با ادعای اینکه تمام رمزارزهای دیگر فقط سر و صدا و حواس پرتی است.
اما با گذشت زمان، وسوسه سرمایه گذاری در بازار آلت کوین ها تشدید می شود. دلیل احتمالی آن افرادی هستند که اخیراً به بازار کریپتو پیوسته اند. آنها ممکن است احساس کنند که قایق بیت کوین را از دست داده اند و می توانند سودهای بهتری با آلت کوین ها کسب کنند. در حالی که سودهای بالاتری را می توان در خارج از بیت کوین یافت. حفظ آنها در برابر BTC یک موضوع کاملاً متفاوت است.

 

ضعف بیت‌کوین

دلیل اصلی دیگری که باعث می شود مردم از بیت کوین دور شوند، فناوری است. بیایید با این موضوع تلخ روبرو شویم، استفاده از لایه 1 بیت کوین کند و گران است. در حال حاضر، قراردادهای هوشمند و DeFiبه اندازه ای که می توانید در پروتکل های دیگر مانند اتریوم پیدا کنید امکان پذیر نیست. فقدان فناوری و سرعت بسیار کند ارتقاء بیت کوین چیزی است که بسیاری را به سمت پروژه های جدیدتر و درخشان تر سوق می دهد. احتمالاً شنیده اید که چگونه بلاک چین هایپ جدید می تواند حجم زیادی از تراکنش ها را در ثانیه پردازش کند. چگونه هزینه ها تقریباً هیچ هستند. چگونه می تواند به طور نامحدود مقیاس شود. همه اینها برخلاف بیت کوین است که اغلب فقط 3-6 TPS را پردازش می کند و در 3 سال گذشته یک ارتقاء پروتکل معنی دار داشته است. و ارتقای بزرگ بالقوه بعدی، تارو، در قلمرو بیت کوینر بسیار بحث برانگیز است.

همه این موارد ممکن است چیزهای وحشتناکی به نظر برسند، اما همه این “ضعف ها” در واقع نقاط قوت آن هستند.

 

قدرت بیت‌کوین

درست است، کمبود فناوری و ارتقاء بیت کوین در واقع یک ویژگی است. حقیقت این است که بیت کوین در تاریخ خود از همه ارزهای دیجیتال دیگر جلوتر است. قبلاً چالش‌های بسیاری را تجربه کرده و با آن‌ها روبرو شده است که سایر بلاک چین‌ها هنوز آن را تجربه نکرده‌اند. من یکی از طرفداران پر و پا قرص اتریوم هستم، اما اخیراً بسیاری از علاقه مندان به اتریوم آن را «پول فوق العاده صدا» نامیده اند. در حالی که نرخ تورم آن به دلیل EIP 1559 و ادغام ETH به طور قابل توجهی کاهش یافته است. حقیقت این است که چیزی که پول را قوی و سالم می کند این است که اصول و توکنومیک هرگز تغییر نمی کند. با بیت کوین، دقیقاً می دانید که تعداد آنها، فردا چند خواهد بود و غیره.

بیت کوینرها می دانند که زنجیره پایه چقدر ارزشمند است و در مورد تغییر آن به هر شکلی بسیار مراقب هستند. اگر لایه پایه بیت کوین هرگز تغییر نمی کرد، باز هم می توانست به هدف خود برسد. بسیاری از پروتکل های دیگر نمی توانند این را بیان کنند. بیت‌کوینرها یاد گرفته‌اند که برای بقا، موفقیت و اعتماد در آینده. مهمترین چیز این است که لایه پایه غیرمتمرکزترین و دارای بهترین امنیت ممکن است. به همین دلیل است که برای دستیابی به تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر مقیاس‌بندی نشده است. پایه‌ی بیت کوین مقدس است و نباید آن را به خطر انداخت. در عوض، هر چیزی که نیاز است را می توان بر روی لایه های بالای بیت کوین ساخت. آیا به تراکنش های سریع تر و ارزان تر نیاز دارید؟ این مشکل با لایتنینگ حل می‌شود، جایی که بیش از 1 میلیون TPS در آینده امکان‌پذیر است. آیا به استیبل کوین، دیفای نیاز دارید، و قراردادهای هوشمند؟ که با تارو و در لایه 3 عرضه می شود.

 

بازی و مهارت بیت کوین

در حالی که همه بلاک چین‌های دیگر در نبردی برای سبقت گرفتن از یکدیگر هستند. بنابراین فناوری را با سرعتی تاول‌ مانند که اغلب شکسته می‌شود، اتخاذ می‌کنند. بیت کوین بازی متفاوتی انجام می دهد. یک بازی بسیار طولانی تر در حالی که نگرانی های واقعی در مورد اینکه آیا اتریوم قادر به ادغام موفقیت آمیز خواهد بود وجود داشت، نگرانی های واقعی در مورد اینکه Solana بتواند آنلاین بماند و نگرانی های واقعی در مورد هک ها بر روی پل ها میان بلاکچینی یا توکن های جدید وجود داشت. بیت کوین در سمت چپ این ماجرا  قرار دارد، فقط در حال حرکت است. بیت‌کوین است که می توان به آن وابسته بود و بیشتر به آن اعتماد کرد.

 

سخن پایانی

تمرکززدایی، امنیت، بدون نیاز به مجوز، قابلیت اطمینان، سازگاری، قوی ترین شکل پول بودن، حل مشکل بیزانسی، و هر کسی که بتواند یک گره را اجرا کند. اینها موارد کلیدی بیت کوین هستند. نیازی نیست سریع باشد. نیازی به داشتن قراردادهای هوشمند نیست. اما، همه اینها همچنان در بیت کوین امکان پذیر خواهد بود.

 

چرا صرافی ارز دیجیتال اتراکس را انتخاب کنیم

با این مزیت شروع می کنیم، در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند.

از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید. همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa