بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی در سال 2023 را بشناسید

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی در سال 2023 را بشناسید
زمان مطالعه: 7 دقیقه

مهمترین مبحث در خرید و فروش بیت‌ کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، اطمینان و امنیت است. خواه قصد خرید و نگهداری طولانی‌ مدت داشته باشید، خواه دائما معامله کنید، به گمنام بودن یا حفظ حریم خصوصی علاقه داشته باشید، یا به سادگی کار با پلتفرم‌های معاملات معتقد باشید. پاسخ همه این نیازها به انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خلاصه می‌شود.

صرافی‌ های ارز دیجیتال، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند. در ادامه مقاله فهرستی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا آورده شده است تا برای انتخاب هر کدام از آنها، دانش بیشتری داشته باشید.

فهرست حاضر، لیستی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در خارج کشور است که انواع معاملات و معامله‌گران را پوشش می‌دهد. برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یا سایر رمزارزها چندین روش وجود دارد. هنگامی که یک صرافی را انتخاب کردید، مهمترین اقدام در مرحله بعدی، اطمینان از ایمن بودن روش ذخیره‌سازی است.

نکته مهم

لیستی که در این مقاله تهیه شده فقط شامل صرافی های خارجی است و کار کردن با این پلتفرم ها به دلیل تحریم های بین المللی دارای ریسک بسیار بالایی هستند، حتی اکثر صرافی های خارجی اعلام کرده اند که به کاربران ایرانی هیچگونه خدماتی نمیدهند و درصورت مشاهده فعالیت دارایی او را مسدود خواهند کرد. پس برای دوری از هرگونه ریسکی کاربران و علاقمندان به حوزه کریپتو کارنسی ها میتوانند از صرافی بسیار حرفه ای اتراکس با کارمزد معاملاتی بسیار کم (تقریبا صفر)، کیف پول اختصاصی، پشتیبانی از تمامی شبکه ها به خرید و فروش بیش از 350 رمزارز بپردازند.

کوین‌بیس (coinbase) و کوین‌بیس پرو؛ بهترین صرافی ارز دیجیتال به طور کلی

کارمزدها: بین ۰.۹۹ تا ۲.۹۹ دلار با توجه به ارزش دلاری خرید، تغییر می‌کند.

مشهورترین و کاربردی‌ترین صرافی حال حاضر ایالات متحده کوین‌بیس است. این صرافی در سال 2012 تاسیس شد و کمی پس از انتشار کد بیت‌کوین در سال 2009، این صرافی خود را کامل تطبیق داد و مجوز صرافی کریپتوکارنسی‌ها را گرفت و درحال حاضر مجوز فعالیت در 42 ایالت از ایالات متحده و همچنین واشنگتن دی سی و پورتوریکو را دارد.

مزایا

  • تنوع قابل‌اطمینان در انتخاب‌ آلتکوین‌ها
  • رابط کاربری بسیار ساده
  • نقدشوندگی بسیار بالا (سرعت تبدیل شدن دارایی به وجه نقد)

معایب

  • کارمزدهای بالا هنگامی که از کوینبیس پرو استفاده نمی‌شود.
  • کاربر، کلیدهای کیف پول را کنترل نمی‌کند.

در حالی‌که صنعت رمزارز با کوین‌های کلاهبرداری و صرافی‌های مشکوک پر شده‌ است، کوینبیس تا حد زیادی از هرگونه مجادله دوری کرده‌ است. استفاده از پلتفرم کوینبیس بسیار آسان است و به شدت موانع ورود به سرمایه‌گذاری در رمزارزها را کاهش می‌دهد.

این صرافی همچنین کیف پول‌های مطمئن به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دهد تا دارایی خود را ذخیره کنند. در برابر نشت داده‌ها و هک کردن آن نیز راهکارهایی در نظر گرفته‌اند و پول نقد شما نیز در حساب‌های بانکی بیمه شده FDIC ذخیره می‌شود.

این حساب‌های پشتیبان، کار را برای کاربران جدیدتر بسیار راحت کرده است، اما این نکته وجود دارد که کلیدهای خصوصی کوین‌های درون حساب به کوینبیس تعلق دارد و نه سرمایه‌گذار.

علاوه‌براین، کوینبیس نسخه رایگان کوینبیس پرو هم ارائه می‌دهد که ساختار هزینه‌ای متفاوت اما ارزانتری دارد و گزینه‌های بیشتری از نظر نمودارها و شاخص‌ها دارد. کوینبیس پرو برای کسانی که کار با ابزارهای تکنیکال را با استفاده از کوینبیس یاد گرفته‌اند، قدم خوبی برای مرحله بعد است و با افزودن ویژگی‌هایی که کاربر پیشرفته‌تر می‌خواهد، به پیشنهادات کلی کمک می‌کند.

کش اَپ (cashapp)؛ بهترین صرافی ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها

کارمزدها: کش اپ برای هر معامله، درصد مشخصی از نوسان قیمت را بابت کارمزد دریافت می‌کند.

کش اپ سیستم انتقال پول نظیر به نظیری مشابه Venmo است. این نوع خدمات به کاربران امکان پرداخت­‌های جزئی مثل پرداخت بخشی از پول غذا و پرداخت اجاره به هم اتاقی یا حتی خرید آنلاین در خرده‌فروشی را می‌دهد. کش اپ اساسا می‌تواند به عنوان حساب بانکی عمل کند و کاربران می‌توانند کارت‌های بدهی کش‌اپ خودشان را داشته باشند. کار با این سرویس به خودی خود بسیار آسان است، اما کش اپ ویژگی‌های بیشتری نیز دارد.

مزایا

  • انتقال پول نظیر به نظیر مانند Venmo یا Zelle
  • امکان برداشت بیت‌کوین
  • رابط کاربری بسیار ساده

معایب

  • در حال حاضر فقط سرمایه­‌گذاری در بیت‌کوین را مجاز می‌داند نه هیچ رمزارز دیگری.
  • هنگام ارسال پول از طریق کارت اعتباری مرتبط، 3٪ کارمزد دریافت می‌کند.
  • سقف برداشت 2000 دلار بیت‌کوین برای هر 24 ساعت و 5000 دلار برای 7 روز دارد.

کش اپ به کاربرانش امکان سرمایه­‌گذاری در سهام، ETF و بیت‌کوین را به روشی مشابه شرکت سرمایه­‌گذاری رابین هود (Robinhood) می‌دهد. نسخه موبایلی که این صرافی استفاده می­‌کند به راحتی قابل استفاده است و برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار ایده‌آل است.

در حالی‌که کش اپ، سیستم پرداختی مانند ونمو و پلتفرم سرمایه­‌گذاری مانند رابین هود را ارائه می‌کند، در اجازه دادن به کاربر برای انتقال سرمایه رمزارز به کیف شخصی‌ متفاوت است. این اصلی‌ترین دلیلی است که ما کش اپ را به جای رابین هود به عنوان بهترین گزینه برای مبتدیانی انتخاب می‌کنیم که قصد خرید بیت‌کوین را دارند.

توانایی برداشت رمزارز از صرافی بسیار مهم است. با استفاده از رابین هود می‌توان در رمزارز سرمایه‌گذاری و معامله کرد اما نمی‌توان آن را برداشت کرد. با این حال، کش اپ نیز مانند کوینبیس یک اشکال دارد و آن هم این است که شما هنوز کلیدهای خصوصی خود را کنترل نمی‌کنید. در جامعه رمزارزها از این مفهوم به عنوان «نه کلیدهای شما، نه کوین‌های شما» یاد می‌کنند. این یعنی اگر کلید خصوصی کیف پولی که کوین‌ها در آن ذخیره شده‌اند را ندارید، در واقع آن کیف متعلق به شما نیست.

بایننس Binance؛ بهترین صرافی ارز دیجیتال برای آلت‌کوین

کارمزدها: ۰.۱٪ برای طرف خرید و ۰.۱٪ برای طرف فروش در نظر گرفته شده است که این درصد با افزایش حجم معاملات برای هر دو طرف معامله تا ۰.۰۲٪ کاهش می‌یابد. استفاده از رمزارز بومی این صرافی، BNB، کارمزدها را تا 25٪ کاهش می­‌دهد.

صرافی بایننس در سال 2017 با تمرکز قوی بر معاملات آلت‌کوین تاسیس شده‌است. بایننس شرایط تراکنش بیش از 100 جفت معاملاتی مختلف را فراهم کرده است. تعداد زیادی جفت فیات-رمزارز هم ارائه می‌دهد.

مزایا

  • کارمزد کمتر نسبت به سایر صرافی­‌های متداول
  • پوشش طیف گسترده‌ای از رمزارزها و جفت‌های معاملاتی
  • امکان استفاده از نمودارهای پیشرفته‌تر

معایب

  • سرعت کاربران پیشرفته‌تر را کم می‌کند.
  • بایننس ایالات متحده آمریکا جفت‌های معاملاتی کمتری در مقایسه با همتای بین‌المللی خود دارد، هرچند هنوز بیش از 100 جفت معاملاتی دارد.
  • 17 ایالت از ایالات متحده، از جمله نیویورک و تگزاس، توسط بایننس آمریکا پشتیبانی نمی‌شوند.

از ژوئن 2021، بایننس بر فضای صرافی جهانی مسلط شد و روزانه بخش چشم‌گیری از حجم معاملات رمزارز را به خود اختصاص داده است. این صرافی تنها سپرده‌های دلاری آمریکا را برای کاربران جهانی از طریق SWIFT مجاز می‌کند، اما به شما این امکان را می‌دهد که مستقیما تعداد مشخصی رمزارز را با کارت اعتباری معامله کنید. سپرده‌هایی که از 12 ارز فیات دیگر استفاده می‌کنند، از جمله یورو مجاز هستند.

بایننس برای افرادی مناسب است که مایل به معامله یا سرمایه‌گذاری در آلتکوین‌های کمتر شناخته شده هستند. بایننس امکان معامله بیش از 800 رمزارز مختلف را دارد و گزینه خوبی برای کسانی محسوب می‌شود که نمودار پیشرفته‌تری در مقایسه با سایر صرافی‌­ها می‌خواهند.

پنکیک سواپ؛ بهترین صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز

کارمزدها: کارمزدهای معاملاتی با استفاده از BTC (بیت کوین) یا cake(رمزارز بومی شبکه) قابل پرداخت هستند. هنگام پرداخت کارمزدها با استفاده از بیت‌کوین، هزینه خرید و فروش یک بیت‌کوین ۰.۱۰٪ از طرف فروش و ۰.۷۰٪ از طرف خرید پرداخت می‌شود. هنگام پرداخت کارمزد در پنکیک ، کارمزد معامله یک بیت کوین ۰.۰۵٪ از طرف فروش و ۰.۳۵٪ از طرف خرید است.

پیش فرض خود بیت‌کوین این است که به صاحب حساب دسترسی باز و آزاد اعطا می‌کند. محصولات بانکی، مانند حساب چک یا پس‌انداز، فقط در صورتی در دسترس هستند که شناسه قانونی قابل اثبات از طرف دولت داشته باشند. درحالیکه با بیت‌کوین لازم نیست و شما بدون توجه به ملیت یا محل سکونت‌ و بدون هیچ گونه شناسایی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

مزایا

  • پلتفرم غیرمتمرکز و غیر KYC
  • بیش از 40 گزینه مختلف برای پرداخت.

معایب

  • با توجه به روش پرداخت، سرعت معامله می‌تواند کند باشد
  • ممکن است حجم معاملات کم باشد.

در حالی‌که بسیاری معتقدند این قابلیت امکان فعالیت‌ مجرمانه را فراهم می‌کند، میلیون‌ها نفر در جهان وجود دارند که به دلیل نبود زیرساخت مالی مناسب در کشور و یا نداشتن کارت شناسایی و شناسنامه‌ای آن کشور، به حساب‌های بانکی یا ابزار تجارت دسترسی نداشته باشند. استفاده از بیت‌کوین که همزمان با صرافی غیرمتمرکزی مانند بیسک کار می­‌کند، می‌تواند راه حل خوبی برای این موارد باشد.

پنکیک  یک صرافی غیرمتمرکز بیت‌کوین و رمزارز نظیر به نظیر است. این یعنی نقطه مرکزی شکست ندارد و تقریبا مشابه بیت کوین نمی‌توان آن را پایین آورد. و هیچ کسی بجز کاربر آن را کنترل نمی‌کند.

این مورد با صرافی­‌های متمرکزی مانند کوینبیس متفاوت است، چرا که کوین‌بیس بودجه کاربر را در حساب پشتیبان کنترل می‌کند. در این سناریو، اگر کوینبیس فعالیت حساب‌تان را مشکوک شناسایی کند، کوینبیس این حق را دارد که سرمایه شما را ضبط کند.

پنکیک بلافاصله برای هر کسی که رایانه یا تلفن هوشمند داشته باشد در دسترس است چون هیچ فرآیند احراز هویت یا قانون KYC (مشتریتان را بشناسید) وجود ندارد. این ویژگی برای کسانی که بدنبال حریم خصوصی هستند، یا افرادی که در کشورهای تحریم شده زندگی می‌کنند یا هر کسی که شناسنامه صادر شده توسط دولت نداشته باشد، ایده‌آل است.

پنکیک سواپ معامله چندین ارز فیات مختلف از جمله USD و همچنین بیت‌کوین و تعدادی دیگر از رمزارزها را ارائه می‌کند. ویژگی‌های غیرمتمرکز و نظیربه‌نظیر آن می‌تواند به معنای حجم کم و کندی تراکنش‌ها باشد، اما برای بعضی‌ها ارزشش را دارد.

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، شناخت نیازهای خود و نیز آشنایی با انواع صرافی­‌ها بسیار اهمیت دارد. اولین و رایج‌ترین نوع صرافی، صرافی متمرکز است. صرافی­‌های معروفی که در این گروه قرار می‌گیرند شامل کوینبیس، بایننس، کراکن (kraken) و جمینی (Gemini) می­‌شوند. این صرافی­‌ها، شرکت‌های خصوصی هستند که پلتفرم‌هایی برای معامله رمزارزها ارائه می‌کنند. این صرافی به ثبت نام و احراز هویت نیاز دارند.

همه صرافی­‌هایی که در بالا گفته شد، معاملات فعال، حجم و نقدشوندگی بالایی دارند. همانطور که گفته شد، صرافی­‌های متمرکز با فلسفه بیت‌کوین مطابقت ندارند. آن‌ها روی سرورهای شخصی خود اجرا می‌شوند که وکتور حمله را ایجاد می‌کنند. اگر سرورهای شرکت به خطر بیافتند، ممکن است کل سیستم برای مدتی خاموش شود. از این بدتر، ممکن است داده‌های حساسی درباره کاربرانش منتشر شوند.

صرافی­‌های متمرکز بزرگتر و معروف‌تر با اختلاف زیادی برای کاربران جدید ساده‌ترین لینک ارتباطی هستند و حتی در صورت خرابی سیستم‌هایشان بعضی از بیمه‌ها را هم ارائه می‌دهند. هرچند این جمله درستی است که وقتی رمزارزی در این صرافی‌­ها خریداری می‌شود در کیف پول‌های نظارتی‌ آنها ذخیره می‌شود نه در کیف پول شخصی که کلید آن را دارید.

بیمه‌ای که ارائه می‌شود فقط در صورتی قابل­ اجراست که صرافی، مقصر باشد. اگر به عنوان مثال رایانه و حساب کوینبیس‌تان به خطر بیفتد، وجوه شما از دست خواهد رفت و احتمالا توانایی مطالبه بیمه را نیز نخواهید داشت.

صرافی غیرمتمرکز

صرافی­‌های غیرمتمرکز به همان روش بیت‌کوین کار می‌کنند و نقطه کنترل مرکزی ندارد. در عوض، آن را باید شبیه یک سرور تصور کرد، با این تفاوت که هر رایانه درون سروری در سراسر جهان پخش شده‌است و هر رایانه‌ای که قسمتی از آن سرور را تشکیل می‌دهد توسط شخصی کنترل می‌شود. اگر یکی از این رایانه‌ها خاموش شود تاثیری روی کل شبکه ندارد چون تعداد زیادی رایانه دیگر هم وجود دارند که به کار شبکه ادامه می‌دهند.

این با شرکتی که سروری را در مکانی واحد کنترل می‌کند بسیار متفاوت است. حمله به چیزی که پراکنده و غیرمتمرکز شده باشد بسیار دشوارتر است و این حملات را غیر واقعی و احتمالا ناموفق می‌کند.

با توجه به این عدم تمرکز، این نوع صرافی­‌ها نمی‌توانند تابع قوانین هیچ نهاد نظارتی باشند، چون هیچ شخص یا گروه خاصی سیستم را اجرا نمی‌کند. این یعنی کسانی که در این پلتفرم معامله می‌کنند نیازی به احراز هویت ندارند و به هر طریقی که بخواهند اعم از قانونی یا غیرمجاز، در استفاده از این پلتفرم آزاد هستند.

اتراکس بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

مطمئن ترین روش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای ایرانیان ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال داخلی است زیرا محدودیت ها و خطرات کمتری به همراه دارد. اتراکس یک گزینه معتبر، سریع و امن برای ایرانی ها است. صرافی ارز دیجیتال اتراکس، با بیش از 350 ارز دیجیتال معتبر، تجربه‌ خوبی از معاملات ارزهای دیجیتال را به شما ارائه می‌دهد، با سرعت بالا، امنیت قوی و تیم پشتیبانی حرفه‌ای.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa