تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل بنیادی چیست؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برای درک اینکه چگونه می توانید از تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) برای بهبود معاملات و سرمایه گذاری خود استفاده کنید، ابتدا مهم است که دقیقاً درک کنید که اصطلاح تحلیل‌ بنیادی (FA) چیست و در واقع شامل چه چیزی می شود. با بلاگ اتراکس همراه باشید.

 

مقدمه ای برای تعریف تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی روشی برای ارزیابی یک اوراق بهادار یا سهام و یا ارز دیجیتال، در تلاش برای سنجش ارزش ذاتی آن با بررسی عوامل اقتصادی، مالی و سایر عوامل کیفی و کمی مرتبط است.

تحلیلگران بنیادی هر چیزی را که می تواند بر ارزش اوراق بهادار و یا ارز تأثیر بگذارد، از جمله عوامل اقتصاد کلان. مانند شرایط کلی اقتصاد و صنعت، و عوامل اقتصاد خرد مانند شرایط مالی و مدیریت شرکت، مطالعه می کنند.

اگر لحظه‌ای به این موضوع فکر کنید، خواهید دید که تحلیل بنیادی پروژه‌های ارزدیجیتال خصوصی ممکن است کمی دشوارتر از تصور اولیه باشد. فقدان داده‌های در دسترس عموم، داده‌های مالی دقیق و به طور کلی هرگونه اطلاعات معتبر قابل توجهی به این معنی است که نمی‌توان با ارزهای دیجیتال مانند اوراق بهادار سنتی رفتار کرد.

 

تجزیه “تحلیل بنیادی”

هدف اصلی تحلیل‌بنیادی تعیین سلامت و عملکرد یک شرکت زیربنایی با ترکیب اعداد کلیدی، داده ها و شاخص های اقتصادی است. در مورد ارزهای دیجیتال  داده های موجود عبارتند از: دسترسی اجتماعی، محبوبیت اجتماعی، تجزیه و تحلیل تیم مدیریت، عملکرد گذشته آن تیم، نشانه‌ها، قیمت‌های پیش‌فروش/ ICO و مبالغ جمع‌آوری‌شده، اخبار/ انتشارات آتی، مشارکت‌ها و قیمت‌های ارز فعلی.

انجام این کار به شما کمک می کند تا شرکت ها و پروژه های اساسا قوی را شناسایی کنید. سرمایه‌گذاران روی اصول بنیادی سالم سرمایه‌گذاری می‌کنند، و کسانی که با سفته سروکار دارند بدون درک نیروهای اساسی اصلی یک تجارت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

مبانی تحلیل بنیادی

تجزیه و تحلیل‌ بنیادی یا فاندامنتال تمام داده های عمومی موجود را برای تعیین ارزش اساسی در نظر می گیرد. اگرچه اکثر سرمایه گذاران از تحلیل بنیادی برای ارزش گذاری سهام و ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. این شکل از ارزش گذاری به تنهایی می تواند در بازار ارزهای دیجیتال دشوار باشد.

توصیه می کنیم مقاله ما را در وب سایت اتراکس بخوانید: 6 گام مهم و کاربردی برای نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

 

نمونه هایی از سایت های تحلیل بنیادی کریپتوکارنسی ها

 

سخن پایانی

برای یک چارچوب جامع تر و دقیقتر برای تجزیه و تحلیل ارزش واقعی پروژه های ارزهای دیجیتال نه تنها باید بصورت بنیادی و جز به جز بررسی شود بلکه باید از نظر تحلیل تکنیکال نیز پروژه بررسی شود. زیرا امکان دارد پروژه از نظر بنیادی و فاندامنتال بسیار عملکرد عالی داشته باشد مانند ارزهای اتریوم و بیت کوین. اما از نظر تکنیکالی نقطه ورود مناسبی به شما ندهد و بازار در رکود یا زمستان کریپتویی باشد.

کاربران گرامی می‌توانند تمامی تحلیل های مربوط به دیتاهای آنچین،پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال را در بلاگ تخصصی اتراکس مطالعه کنند. این تحلیل ها شامل مطالعه تاریخی و تخصصی روندها و چرخه های بیت کوین و آلت کوین های معتبر است که دیدگاه بسیار دقیقی را به شما ارائه میدهد.

 

اتراکس مکانی امن برای معاملات شما در دنیای ارز های دیجیتال

بدون شک، صرافی ارز دیجیتال اتراکس بهترین جایی است که تجربه معاملات در دنیای ارزهای دیجیتال را به یک سطح جدید ارتقا میدهد. ما با افتخار بهترین امکانات را برای شما فراهم می‌ کنیم تا به جهان پرهیجان ارزهای دیجیتال و بلاک‌ چین وارد شوید.

امنیت اولین اولویت ماست! اتراکس با استفاده از بهترین تکنولوژی‌ های رمزنگاری و امنیتی، محیطی امن برای معاملات شما فراهم می‌ کند. سیاست‌ های دقیق احراز هویت و مدیریت امنیتی ما از هرگونه تهدیدی جلوگیری می‌ کند.

در اتراکس، تنوع ارزها بی نظیر است. مجموعه‌ ای گسترده از ارزهای دیجیتال از پیشرفته‌ ترین ارزهای اصلی تا پروژه‌ های نوپا در اختیار شماست. سرعت و کارایی نیز از جمله مزایای ماست. پشتیبانی 24 ساعته یک دستاورد مهم دیگر در اتراکس است. تیم پشتیبانی ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

راهنماهایی های لازم نیز در مقالات آموزشی اتراکس در دسترس شماست. اگر تازه‌ کار هستید، از منابع آموزشی جامع ما استفاده کنید تا به راحتی با این فرصت جدید آشنا شوید.

 

مقالات پیشنهادی:

ابزارهای تحلیل بنیادی در کریپتوکارنسی‌ ها

نحوه ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال

نقش تحلیل بنیادی در موفقیت سرمایه‌ گذاری

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa