6 گام مهم و کاربردی برای نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

6 گام مهم و کاربردی برای نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
زمان مطالعه: 7 دقیقه

از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال، تلاش برای یافتن چارچوبی برای تجزیه و تحلیل بنیادی و ارزش گذاری یک توکن، سفری بی پایان بوده است. سرمایه‌گذاران بسیار کمی در پیش‌بینی رشد اقتصادی طبقات جدید دارایی تجربه دارند. هیچ صنعتی وجود ندارد که داده های تاریخی آن به طور مستقیم با رشد ارزهای دیجیتال مرتبط باشد. یکی از نزدیک‌ترین همبستگی‌ها، بازار سهام در دهه‌های 1970 تا 1980 است، اما حتی آن هم قابل مقایسه نیست.

 

مقدمه

فقدان مشخص معیارهای مالی در دسترس عموم یا هر نوع اطلاعات تنظیم شده به این معنی است که قضاوت دقیق دشوار است. بنابراین، شما باید یک چارچوب تحلیل بنیادی بر اساس منطق پیش‌بینی طراحی کنید و حتی اگر همه پاسخ‌ها را ندارید، هنوز کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا پروژه‌های باکیفیت بالا را از رقبای خود تشخیص دهید، و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

 

چشم انداز

این نکته مهم و کاربردی معمولا حائز اهمیت است اکثر پروژه ها مدعی نوعی سیستم بلاک چین انقلابی برای تغییر آینده بشریت هستند. این عالی است، با این حال شما باید از دیدگاه خود نسبت به واقعیت و عقل سلیم استفاده کنید تا تشخیص دهید که آیا آنچه تیم در تلاش است انجام دهد واقعاً ممکن است یا یک چیز غیر ضروری است.

باید یک هدف مشخص برای توکن و یک ارزش ذاتی عملکردی وجود داشته باشد. اگر هیچ دلیل واقعی برای خرید آن توسط کاربر وجود نداشته باشد، قیمت صرفاً بر اساس حدس و گمان متوقف می شود، این سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، یک سرمایه گذاری بسیار ریسکی است.

 

در پایین سؤالاتی وجود دارد که باید هنگام تحقیق در مورد پتانسیل ابزار یک ارز دیجیتال ازخود بپرسید:

  1. آیا این هدف در دنیای واقعی وجود دارد، آیا حل یک مشکل است؟
  2. آیا راه حل پیشنهادی به طور چشمگیری روش انجام کارها را بهبود می بخشد؟
  3. آیا توکن اساساً برای اجرای راه حل مهم و کاربردی است؟
  4. آیا مزایای آن ملموس و قابل درک است؟
  5. آیا شرکت سابقه ای از موفقیت های گذشته دارد؟

 

تیم

از آنجایی که اغلب در هنگام انجام تحلیل بنیادی، اطلاعات مالی در دسترس عموم وجود ندارد، تیم به یکی از حیاتی ترین مؤلفه ها برای ارزیابی موفقیت آینده یک پروژه تبدیل می شود. در کنار تیم رهبری اصلی، نگاه به سرمایه گذاران و مشاوران فعلی نیز مهم است.

سرمایه‌گذاران و مشاوران می‌توانند بینشی کامل از سطح اعتقاد به یک پروژه خاص و همچنین افزایش شانس موفقیت با بهبود دانش کلی تیم ارائه دهند.

 

در پایین چند سوال وجود دارد که باید هنگام تحقیق در مورد  تیم یک پروژه ازخود پرسید:

تیم رهبری اصلی در چه پروژه های در گذشته شرکت داشته است؟

  1. آیا آنها موفق بودند؟
  2. آیا هیچ یک از اعضای تیم در گذشته درگیر معاملات  بوده اند؟
  3. آیا آنها فهرستی از مدیران و رهبران با مهارت بالا برای ساماندهی نرم افزار و تلاش های  برای بازاریابی دارند؟
  4. آیا مشاوران مجربی دارند؟
  5. آیا آن مشاوران در گذشته در پروژه های عمده موفقی شرکت داشته اند؟
  6. آیا هیچ یک از سرمایه گذاران خصوصی یا پیش فروش برای انتخاب سرمایه گذاری با عملکرد بالا شناخته شده است؟

 

پتانسیل بازار

یک توکن ممکن است مفید باشد، اما اگر فقط یک نفر به آن نیاز داشته باشد یا از آن استفاده کند، تقاضا کم خواهد بود. برای ایجاد عرضه و تقاضا باید بازار قابل توجهی برای توکن یا ارز وجود داشته باشد.

معمولاً می‌توانید با جستجوی کانال‌های اجتماعی مختلف برای یافتن یک نشانه خاص، ایده مناسبی از پتانسیل بازار به دست آورید. اگر آنها ICO را در آنجا فروختند و حامیان فعال زیادی داشته باشند، احتمالاً تقاضای کافی در بازار حداقل در کوتاه مدت وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: چگونه آلت‌ سیزن را تشخیص دهیم

در پایین سؤالاتی وجود دارد که باید هنگام تحقیق در مورد پتانسیل بازار ارزهای دیجیتال مطرح کنید:

  1. آیا کاربران کافی به طور فعال با این توکن یا کوین درگیر هستند؟
  2. آیا کاربران کافی برای افزایش تقاضا برای کاربرد اساسی و عملی این توکن یا کوین وجود دارد؟
  3. آیا این شرکت در این صنعت موقعیت خوبی دارد؟
  4. آیا این صنعت در حال رشد است یا رو به زوال؟
  5. آیا این شرکت رقیبی دارد که سعی در حل همین مشکل باشد؟
  6. آیا این شرکت موقعیت خوبی دارد و آیا مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود دارد؟
  7. آیا آینده ای را در این صنعت می بینید و آیا معتقدید که نقطه سختی مورد نظر آنها در آینده ادامه خواهد داشت یا افزایش می یابد؟

 

توکنومیکس

در ادامه مقاله سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می رسیم به بحث توکنومیکس، که به طراحی توکن و مجموعه قوانین اکوسیستم اقتصادی برای استفاده از آن اشاره دارد. در سطح بنیادی، یک توکن با “توکنومیک” خوب، نشانه ای است که برای همه ذینفعان اکوسیستم و اینگونه مطلوب می شود: مشتریان، کاربران، تامین کنندگان، حامیان مالی و سرمایه گذاران.

مطلب مرتبط: نحوه تشخیص توکنومیک‌ های نادرست

 

یک توکن با “tokenomics” خوب باید نکات زیر را داشته باشد:

  1. مزایای قابل توجهی را برای کاربران توکن ها فراهم می کند
  2. کاربران را تشویق می کند تا اولین پذیرندگان توکن باشند
  3. سرمایه گذاران را تشویق می کند تا کاربران جدید را به اکوسیستم بیاورند
  4. برای خریداران توکن در ICO در نقش “کاربر سفته پسند” خود جذاب است، به عنوان چیزی که در صورت موفقیت پروژه قدردانی می شود

 

در پایین چند سوال وجود دارد که باید هنگام تحقیق درباره توکنومیک توکن از خود بپرسید:

  1. آیا توکن یا کوین برای فروش با تخفیف موجود است؟
  2. آیا دسترسی انحصاری یا حقوقی برای انجام یا استفاده از هر چیزی که ارزش آتی را ایجاد می کند، فقط برای اعضا دارید؟
  3. آیا ارزش آتی شبکه احتمالاً افزایش می‌یابد و اگر چنین است دارندگان توکن در مزایای شبکه سهیم هستند؟
  4. آیا یک واسطه از سیستم قدیمی حذف می شود که به همه دارندگان توکن با سرمایه گذاری در این توکن، پولی برای جایگزینی آن پرداخت شود؟
  5. آیا از مزایای مشخصی برای نگهداری توکن مانند امکان چشم پوشی از کارمزدهای بزرگ با استفاده از توکن هایی که در سیستم پرداخت داخلی نگهداری می کنید برخوردار هستید؟
  6. عرضه و تقاضا؛ آیا تقاضای کافی برای این توکن وجود دارد یا آنقدر تقاضا وجود دارد که عرضه محدود باعث افزایش قیمت شود؟

 

استراتژی پذیرش

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیازمند به استراژی می‌باشد. صرفاً به این دلیل که ایده ای وجود دارد که می تواند زندگی 7 میلیارد نفر را تغییر دهد، مهم نیست اگر هرگز تمام نشود یا محصول حاصل هرگز استفاده نشود چه اهمیتی دارد؟. پذیرش پیوند بین ایده و انقلاب است.

پروژه های جدید اغلب در مورد استراتژی پذیرش خود بسیار باز و رو به جلو هستند. متداول ترین و غالباً جنبه بازاری این امر، نقشه راه آنهاست. برای سرمایه گذار بسیار مهم است که به نقشه راه و تیم نگاه کند تا ارزیابی کند که آیا پروژه می تواند به وعده های خود عمل کند یا خیر. نقشه راه آنها را مژده نگیرید، بسیاری از پروژه‌ها به موقع ارائه نمی‌شوند و زمانی که انجام می‌دهند، نتایج آن امیدوارکننده نیست.

 

در پایین سؤالاتی وجود دارد که باید هنگام تحقیق در مورد پتانسیل پذیرش ارز از خود بپرسید:

  1. آیا نقشه راه روشنی وجود دارد که یک استراتژی رشد عملی را ترسیم کند؟
  2. آیا شرکت دارای تیم بازاریابی با تجربه است؟
  3. آیا آن تیم یک استراتژی بازاریابی در دسترس عموم دارد؟
  4. آیا شرکت تاکنون نقشه راه خود را ارائه داده است؟
  5. آیا شرکت و تیم سابقه خوبی در دستیابی به نقاط عطف خود دارند؟
  6. بر اساس تجربه تیم، آیا آنها توانایی دستیابی به نقشه راه عمومی را که برای انجام آن تعیین کرده اند نشان می دهند؟

 

اتاق رشد

در حالی که بسیاری از شرکت‌های جدید آنقدر جوان هستند که فقط شبکه‌های آزمایشی و محصولات بتا را منتشر می‌کنند، مهم است که به یاد داشته باشید که نیروی محرکه در کوتاه مدت سرمایه‌گذاری مالی سوداگرانه است. سرمایه گذاری مهم است زیرا به شرکت کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد و همچنین سرمایه گذاران را در طول پروژه، به طور بالقوه چندین دهه، درگیر نگه می دارد.

مهم است که به یاد داشته باشید، حتی اگر بسیاری از حرکات کوتاه مدت بازار بر اساس حدس و گمان است، شانس اینکه شما به نتایج بالاتر از میانگین سرمایه گذاری خود دست یابید، مستلزم دانش عمیق هر 6 مرحله است.

 

در پایین چند سؤال وجود دارد که باید هنگام تحقیق در مورد اتاق ارز برای رشد  از خود بپرسید:

  1. آیا بر‌اساس 5 مرحله بالا ارزش ارز کم شده است؟
  2. آیا حجم معاملات کم است؟ آیا  به این دلیل است که فقط در صرافی‌های کوچک معامله می‌شود یا نشانه‌ای از فقدان منافع عمومی است؟
  3. آیا انتشار دستاوردهای مهم در نقشه راه شرکت باعث ایجاد هیاهو و افزایش تقاضا می شود؟
  4. اگر شرکت بخواهد مشکل خود را حل کند، ارزش بازار منصفانه برای پروژه چقدر خواهد بود؟
  5. آیا توکن در روشی که شرکت مشکل را حل می‌کند یکپارچه است، آیا مطمئناً تقاضا برای توکن را افزایش می‌دهد؟

 

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری میان‌مدت در پروژه‌های ارزهای دیجیتال با کیفیت بالا، ایمن‌ترین راه برای اطمینان از رشد پرتفوی شما و پشتیبانی از کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

معاملات کوتاه مدت و تحلیل تکنیکال می تواند بسیار مفید باشد، اما تسلط بر این مهارت ها نیاز به زمان و تعهد دارد. تنها تکیه بر TA به تنهایی آسیب پذیری شما را نسبت به سرمایه گذاری در پروژه های با کیفیت پایین که به مرور زمان ارزششان کاهش می یابد یا حتی کلاهبرداری در مقیاس کامل افزایش می دهد.

 

با انجام تحقیقات کامل در مورد هر یک از سرمایه گذاری های خود، درک تیم و آنچه که آنها برای دستیابی به آن تلاش می کنند، نه تنها شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت، بلکه اعتماد لازم برای ماندن در موقعیت ها را نیز خواهید داشت، حتی در مواقع بحرانی.

 

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نباید بصورت افراد ناآگاهی که در لحظه برای خرید ارزهای دیجیتال عجله می کنند، معمولاً به دلیل عدم آگاهی و درک عمیق تر، عصبی می شوند و به راحتی وحشت زده می شوند. آنها اغلب پول خود را از دست می دهند زیرا در وهله اول نمی دانند که چرا سرمایه گذاری می کنند.به همین دلیل ما در مجموعه اتراکس تلاش بر این داریم تا مهمترین اطلاعات و اخبار و تحلیل های بروز دنیا را با کاربران به اشتراک بگذاریم

این نگران‌کننده است که چگونه بسیاری از مردم با خرید در تبلیغات پول خود را دور می‌ریزند یا بدتر از آن هنوز در سرمایه‌گذاری در یک کلاهبرداری یا یک کوین/توکن بی‌فایده گیر می‌کنند

وارن بافت: “خطرات، ناشی از ندانستن کاری است که انجام می دهید.”

کاربران گرامی می‌توانند تمامی تحلیل های مربوط به دیتاهای آنچین،پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال را در بلاگ اتراکس مطالعه کنند. این تحلیل ها شامل مطالعه تاریخی و تخصصی روندها و چرخه های بیت کوین و آلت کوین های معتبر است که دیدگاه بسیار دقیقی را به شما ارائه میدهد.

 

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر

برای خرید حدود 400 رمزارز میتوانید وارد سایت صرافی اتراکس شده و با گزینه خرید و فروش سریع، در کوتاهترین زمان ممکن به معامله ارزدیجیتال مورد نظر خود بپردازید. همچنین میتوانید ارزدیجیتال خریداری شده را بدون پرداخت هیچگونه کارمزدی داخل کیف پول اختصاصی صرافی اتراکس نگهداری کنید.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با بهره مندی از درگاه بانکی و خدمات خودکار امکان معاملات سریع و امن در دنیای ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می کند.

 

همچنین بخوانید:

بهترین راهها برای شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال از چه راههایی ممکن است

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa