تحلیل بیت کوین؛ تحلیل آنچین و پرایس اکشن کوتاه و بلند مدت به صورت تخصصی

تحلیل بیت کوین؛ تحلیل آنچین و پرایس اکشن کوتاه و بلند مدت به صورت تخصصی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تحلیل بیت کوین بطور دقیق و کامل و اینکه بتوانیم دقیقترین نقاط خرید و فروش یا ورود و خروج را مشخص کنیم بخصوص در بازار پرنوسان و نوپای کریپتو وجود ندارد،هرروز که میگذرد ما درس های جدید و تجربه های تلخ و شیرینی را در این بازار یاد خواهیم گرفت،اما با بررسی یک سری از شاخص ها و نمودارها و همچنین بررسی داده های درون زنجیره ای میتوان جلوی ضررهای بیشتر را گرفت و تا حد امکان نقاط ورود و خروج خوبی را برای بازار مشخص کرد

مقدمه:

در این مقاله ما سعی بر این داریم که تحلیل بیت کوین را در ابتدا برای میان مدت و بلندمدت بررسی کنیم، ما با توجه به شاخص های داده  های انچین میتوانیم دیدگاه درست تر و دقیقتر نسبت به سرمایه گذاری که میخواهیم انجام دهیم داشته باشیم و در انتهای مقاله بیت کوین و سهام را برای هفته و ماه جاری بررسی خواهیم کرد.

1- بررسی شاخص AHR

در تحلیل بیت کوین این شاخص که میزان رضایت یا عدم رضایت بزرگان بازار را نشان میدهد ترکیبی از سه عدد میباشد هر چند این شاخص برای در نظر گرفتن روندهای کوتاه مدت یا تحلیل های روزانه مناسب نیست اما دیدگاه بسیار دقیقی نسبت به آینده بازار در اختیار تریدرهای خورده پا بازار قرار میدهد.

این شاخص نسبت بیت کوین به هزینه های سرمایه گذاری ۲۰۰ روزه و نسبت قیمت حال حاضر بیت کوین به قیمت مناسب بیت کوین می باشد، هر زمان این شاخص نزدیک به عدد ۱ باشد یعنی قیمت فعلی کمتر از هزینه های سرمایه گذاری شرکت های بزرگ یا هزینه های ماینرها میباشد،و هر موقع این شاخص بالاتر از عدد ۳ باشد یعنی اینکه سرمایه گذاران و ماینرها در سود بلند مدت قرار دارند.

در حال حاضر طبق تصویری که در زیر مشاهده میکنید این شاخص واحد عددی 0.32 را نشان میدهد که بسیار پایین تر از حد رضایت بزرگان بازار هست،حتی نقطه تسلیم ماینرها را نیز به ما نشان میدهد

اما نکته قابل توجه اینجا میباشد که این شاخص در سال های 2015-2018-2019 و 2020 هر زمان که به نقطه تسلیم یا اعداد پایینتر از 0.36 رسیده است بعد از مدتی روند صعودی بازار در میان مدت آغاز شده است

منبع:coinglass.com

2- بررسی شاخص The Puell Multipl

نمودار ضریب شاخص پوئل که نرخ روزانه ایجاد بیت کوین های جدید را نسبت به میانگین متحرک 365 روزه میسنجد و برای شناسایی کف های بلند مدت و بزرگ بیت کوین میباشد.این شاخص در سالهای 2012-2015-2019 هر دفعه به واحد عددی 0.32 رسیده و بعد از لمس این ناحیه روند صعودی بازار آغاز شده.اما در این دوره این شاخص از واحد عددی 0.34 بیشتر نزول نکرده هرچند عدد زیر0.50 نشان از تسلیم ماینرها میباشداما عدد کنونی نیز نشان از فروش بیت کوین توسط ماینرها میباشد این شاخص کف قیمت بیت کوین را در 13000 دلار نشان می دهد

تحلیل و بررسی بیت کوین
منبع:coinglass.com

3- بررسی شاخص Bitcoin Investor Tool

شاخص سرمایه گذاری 2ساله بیت کوین که یک ابزار برای سنجش زمان دقیق خرید یا فروش بیت کوین میباشدبه زیر ضریب دو ساله خود نفوذ کرده و طبق رفتار گذشته  این شاخص بیت کوین به مدت ۹الی ۱۳ ماه در در زیر ضریب این شاخص و در رکود به سر میبرد.

ناگفته نماند هر زمان که این شاخص به زیر ضریب دو ساله خود نفوذ کند فرصت بسیار مناسبی برای خرید بیت کوین هست،در حال حاضر 11ماه از شدت بازار نزولی میگذرد و طبق رفتار این شاخص باید در دوماه آینده روند نزولی پایان وروند صعودی آغاز شود.

بررسی و تحلیل بیتکوین
منبع:coinglass.com

4- بررسی شاخص Bitcoin Balances on Exchanges

این شاخص میزان ورود و خروج بیت کوین به مهمترین صرافی های جهان را نشان میدهد،این شاخص در ماه های اکتبر و دسامبر شدت نزول زیادی پیدا کرده است و باعث شده میزان خروج بیت کوین از صرافی دوباره افزایش پیدا کند به همین دلیل موجودی کل بیت کوین صرافی ها  به زیر ۲ میلیون عدد رسیده  است.

این شاخص توانایی تشخیص کف و سقف را ندارد اما خرید و فروش بزرگان بازار میتواند ما را با خود همسو و تصمیم به سرمایه گذاری بگیریم

بررسی و تحلیل بیت کوین
منبع:coinglass.com

5- بررسی اوراق قرضه ده ساله

داده های پشت نمودار فعلا جابجایی سرمایه بین اوراق قرضه و سهام را نشان نمیدهد،هرچند این اتفاق در آینده نزدیک محتمل هست.

بازار هنوز نتوانسته از محدوده ریسک خارج شود.

و این خروج بستگی به دیدگاه های فدرال رزرو و نرخ بهره دارد،همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید،اوراق قرضه ده ساله در تایم هفتگی در کف کانال صعودی خود قرار گرفته و اگر بتواند این کف کانال را حفظ کند شاهد ریزش بیشتر در سهام و کریپتو خواهیم بود.

و در صورتی که کانال صعودی را از دست بدهد روند صعودی در سهام و کریپتو کارنسی ها اغاز خواهدشد.

https://www.tradingview.com/

6- بررسی بیت کوین در هفته و ماه جاری

بیت کوین در طول یک ماه اخیر،بعد از ریزش و کف قیمتی جدیدی که ساخت فعلا در حالت رنج قیمتی به سر میبرد و همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید خریداران  در طول 4 هفته اخیر نتوانسته اند کندل پر قدرت شکست کف قیمت بیت کوین را جبران کنند.

این کندل ها ضعیف هستند و قدرت انچنانی در بازار وجود ندارد پس فعلا هر صعود نشانه ای برای ریزش بیشتر میباشد.

https://www.tradingview.com/

تحلیل بیت کوین بصورت جزئی تر

طبق تصویری که در زیر مشاهده میکنید بیت کوین با دو مقاومت سخت در مسیر خود روبر هست،اولین مقاومت مربوط به خط روند صعودی هست که در ماه گذشته شکسته شد و بسیاری بر این باورند که ناحیه 18600 پولبک برای ریزش بیشتر بیت کوین و حرکت به سمت کانال 14 هزار دلار میباشد

دومین مقاومت مهم خط روند نزولی بلند مدت میباشد که دقیقا در 17600 قرار دارد بیت کوین برای اینکه بتواند روند نزولی خود را خاتمه دهد باید با یک کندل صعودی پر قدرت در تایم هفتگی این خط روند را شکست دهد در غیر اینصورت به سمت رنج قیمتی و نزول بیشتر باز خواهد گشت

https://www.tradingview.com/

تایم پایین و بررسی معاملاتی

در تایم 4 ساعته بیت کوین در یک کانال صعودی قرار گرفته همچنین توانسته مویینگ 200 را بعد از چند ماه در تایم 4 ساعته شکست دهد در حال حاضر به شرط حفظ کانال صعودی بیت کوین میتواند تا سقف کانال یعنی 17800 حرکتی انجام دهد و اگر سقف کانال شکسته شود برای تارگت 18600 حرکت خواهد کرد

https://www.tradingview.com/

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله تحلیل بیت کوین گفته شد هیچ تحلیلی بطورکامل صحیح و بدون اشتباه نیست

بنابراین ما با مطالعه داده های تاریخی و آنچین و همچنین مطالعه رفتار بیت کوین در گذشته میتوانیم سقف ها و کف های قیمتی آن را تا حدودی مشخص کنیم .

در ریزش های گذشته،بیت کوین 83% در چرخه خود نزول داشته است،در حال حاضر بیت کوین نسبت به آخرین سقف خود 77% سقوط کرده و هنوز پتانسیل سقوط 5 الی 6 درصدی را دارد و این اعداد برابر است با کف قیمتی 13000 دلار.

همین حالا به اتراکس بپیوندید؛ صرافی ارزهای دیجیتال با کارکرد حرفه‌ ای

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال است که بیش از 350 رمزارز برای خرید و فروش در اختیار شما قرار می دهد. در اتراکس از امکان واریز و برداشت وجه بدون محدودیت از یک دلار تا بیش از 25 میلیون تومان برخوردار هستید. ثبت نام در اتراکس سریع و آسان است و احراز هویت به صورت آنی از طریق شماره موبایل انجام می شود.

با پشتیبانی حرفه‌ای در اتراکس آماده‌ایم تا همیشه در کنار شما باشیم. 24 ساعته، 7 روز هفته و 365 روز در سال؛ اعتماد شما اولویت ماست.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa