تحلیل هفتگی شماره 17: آیا باید منتظر بیت‌کوین 40 هزار دلاری باشیم؟

تحلیل هفتگی شماره 17: آیا باید منتظر بیت‌کوین 40 هزار دلاری باشیم؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوین در بازارهای مالی همچنان می‌تازد، و بدون توجه به شرایط بحرانی جهانی به رشد قیمتی خود ادامه می‌دهد. هم‌اکنون زمزمه‌های زیادی وجود دارد که بیت کوین در آینده‌ای نزدیک به 40 هزار دلار می‌رسد. برای اینکه بیت‌کوین به این قیمت دستیابی پیدا کند فاکتورها و شرایط زیادی وجود دارد که در تحلیل هفتگی شماره 17 از وبلاگ صرافی اتراکس به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مقدمه

طبق داده‌های قیمتی و اطلاعاتی اتراکس بیت‌کوین در هفته گذشته، برای اولین در ده ماه اخیر به قیمت 31 هزار دلار رسید. و جامعه طرفدران خود را هیجان زده کرد. اما در حال حاضر شرایط برای بیت کوین و کریپتوکارنسی‌ها کمی پیچیده‌تر از گذشته شده است. قیمت و ناحیه 30 هزار دلار برای بیت کوین دقیقا ناحیه‌ای است که برخی تحلیل‌گران بر این باورند قیمت بصورت آبشاری به 10 هزار دلار می‌رسد و برخی دیگر بر این باورند که روند نزولی به کلی پایان یافته است و کف بیتکوین همان 15400 بود. با ما همراه باشید تا به این نتیجه برسیم که آیا باید منتظر بیت کوین 40 هزار دلاری باشیم یا بیت‌کوین 10 هزار دلار.

 

تحلیل هفتگی شماره 17: بیت کوین در تایم فریم هفتگی

بیت کوین بعد از رنج قیمتی در طول چند هفته بالاخره مقاومت سنگین 28800 را شکت داد. و به سمت تارگت 31000 دلار حمله‌ور شد. در حالی که اکثر تحلیل‌گرها انتظار داشتند بیت کوین بصورت پولبک به ناحیه 25000 دلار بازگردد ما در وبلاگ اتراکس و در تحلیل هفتگی شماره 16 این سناریو را بررسی کردیم که به احمتال زیاد قیمت در حال تشکیل یک مثلث صعودی است و می‌تواند به سمت 30 هزار دلار حرکت کند.

اما در حال حاضر قیمت درگیر مقاومت هفتگی در محدوده 31 هزار دلار است و برای اینکه بتواند به سمت تارگت‌های بالاتر یعنی 34 و 36 هزار دلار حرکت کند، باید در کندل‌های روزانه بصورت قدرتمند مقاومت 31 هزار دلاری را شکست دهد. پس این نکته را باید به یاد داشته باشید برای رسیدن به تارگت 36 هزار دلار نیاز به حجم نقدینگی زیادی داریم.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم فریم هفتگی

 

بیت کوین به 10 هزار دلار می‌رسد؟

جواب این سوال تا حدودی در چارت مشخص شده است! بیت کوین یک بار دیگر تاریخ خود را مانند سال های 2019 و 2015 تکرار کرده است. و با کندل قدرتمند ماهانه از روند نزولی بلند مدت خود خارج شده است. تا زمانی که بیت کوین بالای قیمت 23800 معامله شود تارگت ده هزار دلاری برای این ارزدیجیتال وجود نخواهد داشت. به شرطی که مقاومت 31 هزار را پر قدرت رد کند تارگت 40 هزار دلار برای بیت کوین منطقی‌تر خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم فریم ماهانه

 

برررسی بیت کوین در تایم روزانه

بیت کوین در حاضر سقف خط روند صعودی خود را شکست داده و توانسته پولبک موفقیت آمیزی به آن نیز داشته باشد. اما قیمت در ناحیه 29800 و 31 هزار دلار در نوسان قرار دارد، تا زمانی که ناحیه حمایتی 29800 در تایم فریم روزانه از دست نرود می‌توان در کوتاه مدت به صعود بیشتر قیمت امیدوار بود و در صورتی که این ناحیه را از دست بدهیم تارگت‌های زیر 29 هزار دلار در دسترس قرار خواهند گرفت.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم فریم روزانه

 

تحلیل هفتگی شماره 17: بررسی شاخص نزدک

شاخص‌های سهام آمریکا، بخصوص شاخص نزدک نسبت به سایر بازارها و دارایی‌ها در وضعیت پیچیده‌تری قرار گرفته‌اند. زیرا فعلا هیچ‌گونه جابجایی سرمایه، از دارایی‌های امن و کم ریسک مانندک اوراق قرضه، به سمت سهام مشاهده نشده است. نزدک برای اینکه بتواند بالاخره از این مقاومت در تایم هفتگی عبور کند، باید سرمایه به سمت خود جذب کند. درصورتی که نزدک بتواند از مقاومت پیش‌روی خود عبور کند در رسیدن بیتکوین به تارگت 40 هزار دلاری کمک شایانی خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
شاخص نزدک در تایم هفتگی

 

تحلیل هفتگی شماره 17: شرایط لازم برای آلت سیزن

دامیننس بیت کوین به بالاترین سطح خود در طول چند ماه گذشته رسیده است و اکنون شکل کندل هفتگی خبر از نزول احتمالی در دامنیننس بیت کوین می‌دهد. اگر کندل هفتگی به همین شکل به کار خود پایان دهد، شرایط برای آلت کوین‌ها بسیار جذاب خواهد بود. در طول هفته جاری و هفته‌های آینده می‌توان شاهد ورود سرمایه به برخی آلت کوین‌های معتبر را مشاهده کرد، و در نتیجه پامپ قیمتی را در اکثر آلت کوین‌ها شاهد خواهیم بود.

تحلیل هفتگی شماره17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
دامیننس بیت کوین در تایم هفتگی

 

بررسی و تحلیل اتریوم

بعد از مدتها رنج و ضعف قیمتی در چارت اتریوم، می‌توانیم شاهد قدرت و ورود سرمایه به دومین ارزدیجیتال در بازار باشیم. اتریوم از خط روند نزولی خود بصورت پر قدرت خارج شده است، و در حال حاضر با مقاومت 2100 دلار در حال دسته و پنجه نرم کردن است. اگر در طول هفته جاری بتواند از مقاومت 2100 دلار عبور، و یا حمایت 1930 دلاری خود را حفظ کند، می‌توان به صعود این ارزدیجیتال تا تارگت 2400 الی 2500 دلار امیدوار بود.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
اتریوم در تایم فریم هفتگی

 

تحلیل و بررسی بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین، به دلیل حواشی اخیری که پیرامون صرافی بایننس و مدیرعامل آن وجود داشت، از رالی صعود بازار عقب مانده است. در صورتی که صعود کلی در بازار کرپتوکارنسی ادامه‌دار باشد، این ارزدیجیتال نیز در مرحله اول باید از مقاومت 340 دلار با قدرت رد شود. در صورت پولبک موفیقت‌آمیز به این محدوده می‌تواند تا تارگت 418 دلار به صعود و رشد ادامه دهد.

این سناریوی صعودی در صورتی معتبر است که bnb مقاومت 340 دلاری را شکست دهد.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
بایننس کوین در تایم هفتگی

 

تحلیل هفتگی شماره 17: بررسی شاخص توتال 2

ما در وبلاگ اتراکس و مقاله، تحلیل بیت‌کوین :آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود؟ به این موضوع اشاره کردیم که در آینده، این شاخص به چه صورت می‌تواند حرکت کند، و به خوبی طبق تحلیل و بررسی ما پیشرفت. از این ناحیه‌ی مقاومتی به بعد شرایط شاخص توتال، برای آلت‌سیزن و ورود سرمایه مهیا خواهد شد. اگر این ورد سرمایه بعد از افت دامینس بیت کوین به درستی صورت بگیرد، شاخص توتال طبق چارت زیر می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد.

تحلیل هفتگی شماره 17صرافی ارزدیجیتال اتراکس
شاخص توتال 2 در تایم هفتگی

 

تحلیل هفتگی شماره 17: داده‌های آنچین

افزایش معیار CDD از اصلاحی احتمالی خبر می‌دهد.

معیار CDD که خرج شدن کوین‌های شبکه را در طول روز رصد می‌کند، و از آنجا که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیتکوین‌های مسن‌تری دارند، این معیار به رفتار این سرمایه‌گذاران بلندمدت واکنش بیشتری نشان می‌دهد و جهش صعودی پیدا می‌کند. زمانی که بیتکوین‌های مسن‌تر خرج شوند، در بازار اضطراب و فشار فروش ایجاد خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره17 صرافی ارزدیجیتال اتراکس

در چارت بالا، مشاهده می‌کنید که جهش‌های صعودی این معیار، اصلاح قیمت را به دنبال داشته است. البته جهش میانگین 30 روزه این معیار هنوز تاثیری بر قیمت نداشته و احتمالأ طی چند روز آینده بازار با اصلاح قیمتی مواجه شود. باید توجه داشت که این اصلاح قیمتی کوتاه‌مدت و برای ثبات روند صعودی بیتکوین لازم خواهد بود.

 

سخن پایانی

در حال حاضر طبق مشاهداتی که روی چارت وجود دارد احتمال این که بیت کوین به 40 هزار دلار برسد بسیار بیشتر از 10 هزار دلار است، مگر اینکه بازارساز و بازیگران مخرب شروع به دستکاری قیمت‌ها کنند و یک تله گاوی عظیم در بازار بوجود بیاورند. در این صورت بیت کوین می‌تواند به دنبال کف‌های قیمتی جدید باشد. اما فعلا تا زمانی که قیمت بالای 23800 قرار داشته باشد شرایط برای صعود بیشتر مهیا خواهد شد.

 

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس مطمئن معامله کنید

اتراکس؛ تجربه‌ای متمایز در دنیای رمزارزها! با تکیه بر ویژگی‌ های برجسته و خدمات منحصر به فرد، اتراکس به عنوان یکی از پرقدرت‌ ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در ایران مطرح است. در صرافی ارز دیجیتال اتراکس با استفاده از درگاه‌های بانکی امن، تمام تراکنش‌ های شما تحت حفاظت قرار دارد. امکان واریز و برداشت بدون محدودیت، احراز هویت فوری، پشتیبانی شبانه‌ روزی، معاملات سریع، رابط کاربری ساده و دوست‌ داشتنی و مهمتر از همه پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال؛ تنها برخی از ویژگی های اتراکس هستند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa