تحلیل هفتگی شماره 24: تحلیل بیت کوین و بازار در تیر ماه

تحلیل هفتگی شماره 24: تحلیل بیت کوین و بازار در تیر ماه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

‌در اوایل خرداد و تحلیل‌های متعدد به این موضوع اشاره شد که خرداد برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک بازه زمانی سخت خواهد بود. همانطور که شاهد بودیم ما در این ماه اتفاقات و شکایت‌های کمیسیون بورس اوراق بهادار علیه صرافی بایننس و کوین بیس را مشاهده کردیم. بعضی از آلت کوین‌ها مانند کاردانو، سولانا، الراندگلد و بسیاری دیگر حمایت‌های بلند مدت خود را از دست دادند. اما در اواخر خرداد ورق‌ها به نفع بازار کریپتوکارنسی برگشت و یه خبر و اتفاق مثبت باعث شد بیت کوین بیش از دو هزار دلار رشد کند، و خود را به محدوده 26500 بازگرداند. در تحلیل هفتگی شماره 24 به تاثیر ETF بیت کوین از طرف بلک‌راک خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم که آیا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال توانایی رشد و صعود را دارند یا خیر.

تا انتهای این تحلیل کاربردی همراه با صرافی اتراکس باشید تا متوجه شوید که چه زمانی برای ورود به بازار و انجام سرمایه‌گذاری مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاه بودن از روندها و اخبارهای لحظه‌ای می‌توانید از کانال تلگرام اتراکس استفاده کنید.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 24

بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید بعد از اینکه بیت‌ کوین حمایت قدرتمند موینگ 200 در تایم هفتگی را از دست داد، دوباره در یک حرکت شارپ صعودی به سمت این موینگ هجوم آورده است. البته این بار در نقش مقاومت سر راه بیت‌کوین سبز شده است. اگر امشب بیت‌کوین بتواند کندل هفتگی خود را بالای 26650 به اتمام برساند به این معنی است که قیمت دوباره موینگ 200 را به‌عنوان حمایت بازپس گیری کرده است. اما اگر کندل زیر 26650 به کار خود پایان دهد در این‌صورت حرکت صعودی چند روز گذشته به معنای یک پولبک برای ریزش بیشتر خواهد بود. و این بار به سمت تارگت‌ 22000 دلار حرکت خواهد کرد.

از لحاظ بنیادی نباید اثرات ETF بلک‌راک را نادیده گرفت، و درصورتی که این درخواست مورد پذیرش قرار بگیرد بیت‌کوین در میان مدت می‌تواند رشدهای چشم‌گیری را تجربه کند، و شکایت‌های SEC کار به جای نخواهد برد.

تحلیل هفتگی شماره 24صرافی ارز دیجیتال اتراکس
حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین در تایم هفتگی

 

بررسی دامیننس بیت کوین

تسلط و چیرگی بیت‌کوین قصد کوتاه آمدن را ندارد، و کماکان روند صعودی خود را با قدرت ادامه می‌دهد. احتمالا این موضوع برای دوستداران آلت کوین‌ها یک اتفاق ترسناک باشد، زیرا سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد سرمایه را به بیت‌کوین تزریق کند، و ارزش چندان زیادی برای ما بقی ارزها قائل نمی‌شود. نمودار زیر چارت دامیننس بیت‌کوین در تایم ماهانه است، و تنها 12 روز تا پایان این تایم باقی مانده است. اگر کندل ماهانه بالای 49 درصد بسته شود تیر ماه یک بازه زمانی کسل کننده برای آلت کوین‌ها خواهد بود. زیرا هدف بعدی دامیننس بیت‌کوین محدوده 50 درصد خواهد بود. در این صورت بیت‌کوین به رشد و صعود ادامه می‌دهد و آلت‌کوین‌ها در یک رکود کسل کننده باقی خواهند ماند.

تحلیل هفتگی شماره 24صرافی ارز دیجیتال اتراکس
دامیننس بیت کوین در تایم ماهانه

 

بررسی و تحلیل اتریوم

در جریان ریزش شدید آلت کوین‌ها تنها آلت‌کوینی که جان سالم به در برد اتریوم بود. و به نوعی برای رقبای خود قدرت‌نمای کرد، تا جامعه ارز‌های دیجیتال متوجه شوند که قدرت اول آلت کوین‌ها کدام ارز دیجیتال است!

اتریوم نیز ریزش خفیفی را تجربه کرد و خود را به موینگ 200 در تایم فریم روزانه رسانده است. اما همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید بعد از برخورد به این مویینگ توانست از فشار فروش کم کند، و روند صعودی خود را حفظ کند. در حال حاضر اتریوم اگر بتواند روند صعودی خود را ادامه بدهد تارگت بعدی آن محدوده 1830 دلار در کوتاه مدت خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره 24صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار اتریوم در تایم روزانه

 

تحلیل و بررسی دامیننس تتر

در پی ریزش بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته، دامیننس تتر رشد چشم‌گیری را به ثبت رساند. در پی این رشد صعودی دوباره خود را به بالای 8 درصد رساند. هم‌اکنون شکل کندل هفتگی دامیننس تتر برای بازار ارزهای دیجیتال کمی امیداور کننده به‌نظر می‌رسد. و اگر پایین‌تر از 8.13 به کار خود پایان دهد در هفته پیش‌رو و اوایل تیر ماه این شاخص یک روند نزولی را در پیش خواهد گرفت. در نتیجه آن می‌توانیم شاهد صعود ارزهای دیجیتال باشیم.

تحلیل هفتگی شماره24صرافی ارز دیجیتال اتراکس
دامیننس تتر در تایم فریم هفتگی

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 24

بررسی قدرت خریدار و فروشنده

در حال حاضر این شاخص برعکس هفته‌های گذشته یک روند نامفهوم در پیش گرفته است. زیرا در طی 24 ساعت گذشته 51درصد قدرت در دست خریدار بوده است. اما در تایم‌های پایین‌تر مانند 12 و 4 ساعته 58 درصد قدرت در دست فروشنده‌ها قرار دارد. این مقدار از قدرت فروشنده‌ها کمی ترسناک بنظر می‌رسد. اگر کندل هفتگی بیت‌کوین امشب زیر موینگ 200 بسته شود بازار دچار ریزش شدیدی خواهد شد. پس باید تا فردا یعنی روز دوشنبه صبر کرد و منتظر بسته شدن کندل هفتگی ماند.

تحلیل هفتگی شماره24صرافی ارز دیجیتال اتراکس
قدرت خریدار و فروشنده در کوین گلس

 

بررسی جریان ورود و خروج صرافی‌ها

در طول هفته گذشته که ریزش بازار اتفاق افتاد حدود 17 هزار بیت‌کوین از صرافی‌های مختلف خارج شده است. بیشتر این مقدار مربوط به صرافی بایننس به دلیل حواشی اطراف آن بوده است. حجم خروج از صرافی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران قیمت 24 هزار دلار را به‌عنوان یک حمایت قدرتمند در نظر گرفته‌اند. و اقدام به خرید بیت‌کوین در قیمت 24 هزار دلار کرده‌اند.

تحلیل هفتگی شماره 24 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
جریان ورود و خروج صرافی‌ها

 

هولدرهای کوتاه‌مدت به نقطه سر به سر بازگشتند

شاخص SOPR که از تقسیم قیمت خرید (آخرین جابجایی) بر قیمت فروش به دست می‌آید، را می‌توان برای دو دسته هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت در وبسایت کریپتوکوآنت مورد بررسی قرار داد.

این شاخص برای هولدرهای کوتاه‌مدت (با میانگین 30 روزه) در حال حاضر روی خط یک قرار دارد. این نشان می‌دهد که این دسته از بازیگران بازار در حال حاضر کوین‌های خود را به صورت میانگین سر به سر (بدون سود) می‌فروشند یا جابجا می‌کنند.

خط 1 در این شاخص اغلب به‌عنوان یک حمایت (در روندهای نزولی) و مقاومت در نظر گرفته می‌شود. در یکسال گذشته این سطح مانع از افزایش قیمت شده بود. حال باید دید آیا نقش حمایتی خود را نیز به خوبی بازی می‌کند یا خیر؟

نفوذ قیمت به زیر این سطح احتمال افزایش فشار فروش از سمت هولدرهای کوتاه‌مدت را زیاد می‌کند.

تحلیل هفتگی شماره24 صرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

سوالات متداول

بیت کوین در هفته جاری چگونه عمل خواهد کرد؟

روند بیت‌کوین به کندل هفتگی امشب بستگی دارد اگر قیمت نتواند خود را به بالای 26650 برساند ریزش برای بیت کوین تا ناحیه 22 هزار دلار ادامه خواهد یافت.

 

آلت کوین‌ها در هفته جاری چگونه عمل خواهند کرد؟

بسیاری از آلت کوین‌ها حمایت بلند مدت خود را از دست داده‌اند و اگر در این هفته نتوانند قیمت حمایتی خود را بازیابی کنند برای یک ریزش دیگر آماده خواهند شد.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 24 بررسی کردیم..

طبق بررسی‌های که انجام دادیم بسته شدن کندل هفتگی بیت‌کوین در تاریخ 29 خرداد یا 19 ژوئن از حساسیت بالای برخوردار است. اگر قیمت بتواند دوباره خود را به بالای 26650 برساند روند تیر ماه برای بیت‌کوین صعودی خواهد بود. در نتیجه دامیننس بیت‌کوین نیز به رشد خود ادامه خواهد داد، و به احتمال زیاد به سمت تارگت 50 درصد حرکت خواهد کرد. درنتیجه صعود دامیننس بیت کوین باعث خواهد شد آلت کوین‌ها در رنج و رکود باقی بمانند.

 

اتراکس، صرافی رمز ارز معتبر برای ایرانیان

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر، احراز هویت خودکار، کمترین کارمزد، پشتیبانی 24 ساعته، بدون محدودیت در واریز و برداشت وجه و با دارا بودن درگاه بانکی امن، درصدد تبدیل شدن به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. همین حالا به جمع کاربران اتراکس بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa