تحلیل هفتگی شماره 25: آیا بیت‌ کوین 40 هزار دلار را هدف گرفته است؟

تحلیل هفتگی شماره 25: آیا بیت‌ کوین 40 هزار دلار را هدف گرفته است؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در هفته گذشته یک تله خرسی بسیار قدرتمند در بازار اتفاق افتاد. زمانی که بیت‌کوین برای دومین هفته متوالی کندل خود را زیر مقاومت موینگ 200 به ثبت می‌رساند، به یک‌باره ورق‌های بازار به نفع خریداران یا به اصطلاح گاوهای بازار برگشت. در این بین قیمت بیت کوین در یک رالی دیوانه‌وار خود را به بالای 31 هزار دلار رساند. در تحلیل هفتگی شماره 25 ادامه روند بیت کوین را بررسی خواهیم کرد تا متوجه شویم آیا بیت کوین به سمت 40 هزار دلار حرکت می‌کند یا خیر؟ تا انتهای این تحلیل با ما همراه باشید؛ زیرا این تحلیل بسیار متفاوت‌تر از تحلیل‌های قبلی خواهد بود و سعی بر این داریم به‌صورت تخصصی و از تمامی جوانب روند بازار را بررسی کنیم.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 25

بررسی بیت کوین در تایم ماهانه

در زمان نگارش این تحلیل، فقط 5 روز تا بسته شدن کندل ماهانه زمان باقی مانده است. تا این‌جای کار، ماه ژوئن یک بازه زمانی بسیار پر نوسان اما مثبت برای بیت کوین بود. زیرا در این ماه بیت کوین یک بار دیگر به سطح 31 هزار دلار بازگشت و حتی تسلط این ارز دیجیتال برای اولین بار در 2 سال گذشته به بالای 50 درصد رسیده است.

اگر قیمت بتواند خود را بالای 30 هزار دلار نگه‌دارد و برای اولین بار در طول یک سال گذشته خود را بالای این محدوده مقاومتی ثابت نگه‌دارد؛ به احتمال خیلی زیاد در هفته‌های پیش رو شاهد ادامه رالی صعودی در بیت کوین خواهیم بود.

تحلیل هفتگی شماره 25صرافی ارز دیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم ماهانه منبع: tradingview

 

بررسی بیت کوین در تایم روزانه

در تایم روزانه چارت بیت کوین، یک نکته بسیار مهم وجود دارد. در واقع اگر به یک سال گذشته برگردیم و نمودار را نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که یک گپ قیمتی در محدوده 35 هزار دلار وجود دارد. کافی است که کندل هفتگی و یا ماهانه بالای محدوده 31 هزار دلار به کار خود خاتمه دهد تا شاهد این موضوع باشیم که به‌زودی بیت کوین به سمت 35 الی 38 هزار دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره 25 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار بیت کوین در تایم روزانه

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 25

بررسی شرایط اتریوم و آلت کوین‌ها

متاسفانه سال 2023 هر چقدر برای بیت کوین خوب بود برای آلت کوین‌ها برعکس سال بسیار سختی بود. زیرا در این مدت دامیننس بیت کوین به شدت رشد کرده است و سرمایه‌گذار، بیت کوین را به بقیه ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهد.

همان‌طور که در نمودار زیر نیز مشاهده می‌کنید اتریوم در مقابل بیت کوین حمایت بسیار مهمی را از دست داده است. در صورتی‌که امشب کندل هفتگی زیر محدوده 0.063 بسته شود، شرایط برای اتریوم و بقیه آلت کوین‌ها سخت‌تر خواهد شد. با وجود این شرایط حمایت بعدی آن‌ها در محدوده 0.055 خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره 25 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
اتریوم در مقابل بیت کوین در تایم هفتگی

 

بررسی نمودار دامیننس تتر

در هفته گذشته به کندل هفتگی دامیننس تتر اشاره کردیم و بیان کردیم که اگر به همین روال ادامه دهد به احتمال زیاد بازار صعود را آغاز خواهد کرد. این نزول در هفته جاری هم ادامه‌دار بود ولی اکنون نزدیک به یک حمایت بسیار مهم است. در صورتی‌که حمایت دامیننس تتر حفظ شود، بازار ارزهای دیجیتال دوباره نزول را در مسیر خود پیش خواهند گرفت.

تحلیل هفتگی شماره 25 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
دامیینس تتر در تایم هفتگی

 

بخش سوم تحلیل هفتگی شماره 25 بررسی آنچین:

Grayscale Investments BTC Premium

در طول 10 روز گذشته به دلیل اخبار مربوط به ETF بلک راک یک جو نسبتا مثبت سراسر بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است. این مساله باعث شد که سهام صندوق گری‌ اسکیل رشد 28 درصدی را تجربه کند. همان‌طور که در نمودار زیر نیز مشاهده می‌کنید، نرخ حق بیمه این صندوق در یک جهش صعودی خود را از محدوده 41 به 31 رسانده است. البته برای این که بیت کوین بتواند به شتاب صعودی خود ادامه دهد، بهتر است که نرخ حق بیمه این صندوق به زیر عدد 30 برسد.

 

بررسی اپن اینترست

اپن اینترست یا سود باز، تعداد معاملات مشتقات است که توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در موقعیت‌های فعال هستند. این پوزیشن‌ها باز شده‌اند، اما بسته یا منقضی نشده‌اند. محاسبه شاخص OI فارغ از شورت یا لانگ بودن پوزیشن‌ها انجام می‌شود. افزایش OI نشان می‌دهد که معامله‌گران جدید در حال ورود به بازار هستند و ممکن است برای تایید روند فعلی بازار مورد استفاده قرار گیرد. کاهش اپن اینترست نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال بستن موقعیت خود هستند و روند فعلی ممکن است ضعیف شود.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید در طول 3 ماهه گذشته سود باز معاملات مشتقات در یک روند نسبتا صعودی قرار داشته است. این افزایش در هفته به‌صورت کاملا شارپی به صعود ادامه داده است و همین مساله باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.

تحلیل هفتگی شماره25صرافی ارز دیجیتال اتراکس
اپن اینترست در یک کانال صعودی قرار دارد. منبع: coinglass

 

برررسی LONG VS SHORT

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، زمانی که قیمت حالت صعودی داشت، معامله‌گران خورد در پوزیش شورت قرار گرفته بودند. همچنین طبق داده‌های کوین گلس همین مساله باعث شد بیشتر از 120 میلیون دلار در موقعیت‌های معاملاتی شورت در صرافی‌های مختلف در تاریخ 15 ژوئن لیکویید شوند.
در 24 ساعت گذشته حدود 51 درصد معامله‌گرها وارد پوزیشن‌های لانگ شده‌اند. آنها بر این باور هستند که قیمت می‌تواند محدوده مقاومتی 30 هزار دلار را شکست دهد.

تحلیل هفتگی شماره 25صرافی ارز دیجیتال اتراکس
معامله‌گران در تایم هفتگی در پوزیش شورت قرار دارند.

البته اگر در مقیاس بزرگتر بخواهیم بررسی کنیم و عملکرد معامله‌گران را در بازه هفتگی مشاهده کنیم، متوجه خواهیم شد که معامله‌گران طبق نمودار زیر هنوز در پوزیشن‌های شورت قرار دارند و احتمال لیکوییدی بیشتر این معامله‌گرها وجود دارد.

 

سوالات متداول

وضعیت بازار در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

طبق مواردی که باهم بررسی کردیم تقریبا همه شرایط مهیا شده است که بیت کوین بتواند مقاومت 32 هزار دلار را در 10 روز آینده رد کند. اما آیا بیت کوین بالای این مقاومت خود را تثبیت خواهد کرد یا خیر؛ باید در آینده دوباره بررسی کنیم.

 

داده‌های آنچین چه نکاتی را نشان می‌دهند؟

اگر متوجه شده باشید داده‌های آنچینی که در این تحلیل باهم بررسی کردیم، شرایط بازار و بیت کوین را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

 

آلت کوین‌ها چه زمانی رشد خواهند کرد؟

رشد آلت کوین‌ ها کاملا بستگی به شرایط دامیننس بیت کوین دارد و تا زمانی که این شاخص بالای 50 درصد است، نمی‌توان رشد زیادی را برای آلت کوین‌ها متصور شد.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 25 بررسی کردیم..

هفته گذشته به نوعی یک تله خرسی در بازار اتفاق افتاد. زمانی که همه انتظار داشتند بیت کوین به سمت 22 هزار دلار حرکت کند به یک‌باره همه را غافل گیر کرد و به سمت 31 هزار دلار، یک رالی صعودی را آغاز کرد. همین مساله باعث لیکویید شدن 127 میلیون دلار موقعیت معاملاتی شورت شد. در این هفته طبق داده‌ها و مواردی که برررسی کردیم انتظار می‌رود بازار به روند صعودی خود ادامه دهد؛ با این حال برای سرمایه‌گذاری به همین تحلیل تکیه نکنید و تحقیقات بیشتر خود را انجام دهید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس، یک صرافی رمز ارز برای ایرانیان است که درصدد است با خدمات ارزنده ای که ارائه می دهد جزو بهترین ها باشد. اتراکس از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر پشتیبانی می کند، کیف پول اختصاصی و درگاه بانکی امنیت معاملات شما را بهبود می بخشد. در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته متخصصین ما برخوردار خواهید بود و هیچ محدودیت در واریز و برداشت وجه نخواهید داشت. احراز هویت در اتراکس به صورت آنی انجام می شود، پس همین حالا به جمع ما بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa