تحلیل هفتگی شماره 26: صعود یا سقوط بیت کوین؟

تحلیل هفتگی شماره 26: صعود یا سقوط بیت کوین؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در تحلیل هفتگی شماره 25 ما به این موضوع پرداختیم که به احتمال خیلی زیاد بیت‌کوین بتواند مقاومت 32 هزار دلار را رد کند. حتی در مورد بیت کوین 40 هزار دلاری یک سری از شاخص‌ها را به‌صورت دقیق بررسی کردیم. از هفته گذشته تاکنون، بیت کوین خود را در قیمت‌های 29,500 و 31,500 نگه‌داشته است و کاتالیزور مهمی برای صعود یا نزول وجود نداشته است. هرچند رد درخواست ETF بیت کوین باعث شد قیمت تا 29,500 ریزش کند اما قیمت خیلی زود خود را بازیابی کرد. در تحلیل هفتگی شماره 26 تحلیل‌های قبلی را ادامه می‌دهیم و بررسی می‌کنیم که بالاخره بیت‌کوین به سمت 40 هزار دلار حرکت خواهد کرد یا خیر؛ توانایی رشد بیشتر را ندارد!

 

بخش اول تحلیل تحلیل هفتگی شماره 26

تحلیل بیت کوین در تایم ماهانه

در تحلیل هفته گذشته به این موضوع اشاره کردیم که اگر بیت‌ کوین بخواهد رالی صعودی را ادامه دهد، باید کندل ماهانه خود را بالای 30 هزار دلار نگه دارد. همین اتفاق هم افتاد و قیمت توانست برای اولین بار در یک سال گذشته خود را بالای 30 هزار دلار نگه دارد. این بسته شدن کندل ماهانه شرایط را برای صعود بیت کوین بسیار راحت‌تر می‌کند؛ اگر قیمت در روزهای آینده بتواند پولبک موفقی به سمت 29,500 انجام دهد، با قدرت بیشتری به سمت مقاومت 32 هزار دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره 26 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم فریم ماهانه

 

برررسی بیت کوین در تایم فریم هفتگی

همان‌طور که در نمودار زیر نیز مشاهده می‌کنید، قیمت بیت‌کوین حدود 100 روز است که در محدوده‌های 25 و 32 هزار دلار در حال نوسان است. تا زمانی که قیمت بالاتر از 25 هزار دلار و موینگ 200 هفتگی باشد، خطری برای ریزش وجود ندارد. مقاومت 32 هزار دلار بسیار قدرتمند و کلیدی است؛ زیرا این ناحیه در گذشته حدود 3 دفعه از ریزش قیمت جلوگیری کرده بود. اکنون که 32 هزار دلار به یک مقاومت سنگین تبدیل شده است، هر بار که قیمت بتواند برخوردی با این ناحیه داشته باشد از قدرت آن کاسته خواهد شد و احتمال شکست این مقاومت در آینده بسیار زیاد است.

تحلیل هفتگی شماره 26صرافی ارز دیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم فریم هفتگی

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 26

بررسی و تحلیل اتریوم

به دلیل اینکه در هفته گذشته درخواست ETF بیت کوین رد شد، اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین از خود نشان داد. تا زمانی که قیمت اتریوم در یک کندل روزانه خود را بالاتر از سطح 1,900 دلار حفظ کند، روند صعودی این ارز دیجیتال ادامه‌دار خواهد بود. ناگفته نماند که هنوز ورود سرمایه کلانی به این ارز دیجیتال مشاهده نشده است، بنابراین صعودهای اتریوم را نباید به‌عنوان آلت سیزن تفسیر کرد. درصورت حفظ حمایت 1,900 دلار، صعود اتریوم می‌تواند تا 2,100 دلار ادامه داشته باشد.

تحلیل هفتگی شماره26 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
ارز دیجیتال اتریوم در تایم هفتگی

 

تحلیل و بررسی دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت‌کوین باعث شده است تمامی آلت کوین‌ها در یک روند کسل کننده و بدون تحرک باقی بمانند. سرمایه‌گذار نهادی و شرکت‌ها در حال حاضر بیت کوین را به تمامی ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند. دامیننس بیت کوین رفتار مشابهی را مانند سال 2018 تکرار می‌کند. در صورتی‌که این رفتار ادامه‌دار باشد، در هدف اول به سمت تسلط 53 درصدی پیش خواهد رفت و در هدف دوم به سمت محدوده 59 درصد حرکت می‌کند. در چنین شرایطی نباید انتظار رشد‌های چشم‌گیر از آلت‌کوین‌ها را داشته باشید.

تحلیل هفتگی شماره 26 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
دامیننس بیت کوین در تایم ماهانه

 

بخش سوم تحلیل هفتگی شماره 26

ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها

از زمانی که بیت کوین به ناحیه 31 هزار دلار رسیده است و توانسته به مدت بیش از یک هفته خود را در این ناحیه نگهدارد، حجم خروج و ورود بیت کوین به صرافی‌ها نیز در یک حالت رنج باقی مانده است. به‌گونه‌ای که طبق داده‌های کوین گلس در یک روز گذشته حدود 4 هزار بیت کوین به صرافی‌ها وارد شده‌است و در هفته گذشته نیز حدود همین مقدار از صرافی‌ها خارج شده است. از آنجا که حجم ورود و خروج در این شاخص تقریبا باهم برابر است نشان‌دهنده عدم قطعیت برای نزول یا صعود است و معامله‌گر خرد در چنین شرایطی در حالت سردرگمی به سر می‌برد.

تحلیل هفتگی شماره26 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
ورود و خرج بیت کوین در صرافی‌های مختلف.

 

قدرت خریدار و فروشنده

تا اینجای بررسی از تحلیل هفتگی شماره 26، بسیاری از شاخص‌ها و داده‌ها صعود بیت کوین را نشان می‌دادند اما یک شاخص نشان‌دهند نزول شدید قیمت است. طبق داده‌های آماری کوین‌گلس 53 درصد از معامله‌گران در 24 ساعت گذشته وارد پوزیشن شورت شده‌اند و این درصد کمی خطرناک به‌نظر می‌رسد؛ زیرا به شدت می‌تواند باعث ریزش شارپ قیمت در روزهای آینده شود.

هرچند برای تصمیم گیری نباید فقط یک شاخص را مدنظر خود قرار بدهید و باید بررسی‌های بیشتری را انجام دهید.

تحلیل هفتگی شماره 26صرافی ارز دیجیتال اتراکس
قدرت خریدار در مقابل فروشنده.

 

بررسی اوردر بوک‌ها

اوردر بوک‌ها نیز تقریبا در حالت تعادل قرار دارند و دیواره‌های خرید و فروش را در منطقه‌های 29,700 و 31,600 نشان می‌دهند. از آنجا که قیمت در هفته گذشته به زیر 30 هزار دلار کاهش یافت، به‌نظر می رسد هدف بعدی معامله‌گران ناحیه 31,600 باشد. و بعد از رسیدن به این ناحیه تصمیم به ادامه روند صعودی یا برعکس بگیرند.

تحلیل هفتگی شماره 26صرافی ارز دیجیتال اتراکس
اوردربوک‌ها در کوین گلس.

 

سوالات متداول تحلیل هفتگی شماره 26

بیت کوین در هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت؟

طبق معیارهای که بررسی کردیم اکثر داده‌ها صعود قیمت را نشان می‌دهند به‌جز شاخص خریدار و فروشنده که حدود 53 درصد پوزیشن‌ها در شورت یا فروش بیت کوین قرار دارند.

 

آیا آلت سیزن در پیش است؟

خیر. تا زمانی که دامیننس بیت کوین همچنان به صعود خود ادامه دهد خبری از آلت سیزن نیست و نمی‌توان ورود سرمایه‌ای را مشاهده کرد.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 26 بررسی کردیم…

در یک ماه اخیر خبر‌ها و رویدادهای بسیار مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت کوین اتفاق افتاد و درخواست‌های ETF شرکت‌های بزرگ باعث شد بیت‌کوین از ناحیه 25 هزار دلار تا 31 هزار دلار رشد شارپی را تجربه کند. اما در هفته گذشته این درخواست رد شدند و باعث نزول جزئی در قیمت شدند. به‌نظر می‌رسد تا زمانی که بیت کوین خود را بالای محدوده 29500 نگه‌داشته باشد این صعود می‌تواند ادامه دار باشد. حتی خود را به تارگت‌های بالاتر از 35 هزار دلار نیز برساند.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که درصدد است با خدمات ارزنده ای که ارائه می دهد جزو بهترین ها باشد. اتراکس از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر پشتیبانی می کند، کیف پول اختصاصی و درگاه بانکی امنیت معاملات شما را بهبود می بخشد. در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته متخصصین ما برخوردار خواهید بود و هیچ محدودیت در واریز و برداشت وجه نخواهید داشت. احراز هویت در اتراکس به صورت آنی انجام می شود. اتراکس برخلاف بسیاری از صرافی‌های دیگر، تمامی شبکه‌های بلاکچین را پشتیبانی می‌کند. این امر به شما امکان می‌دهد تا با اطمینان کامل به معامله بپردازید. با اتراکس، کارمزد پایینی در معاملاتتان خواهید داشت. ما به ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب اعتقاد داریم و می‌خواهیم تجربه تجارت ارزهای دیجیتال را برای شما همیشه ساده و سودآور کنیم.

اگر به دنبال یک صرافی قدرتمند و امن هستید که تمامی نیازهایتان را در حوزه ارزهای دیجیتال برآورده کند همین حالا به جمع ما بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa