تحلیل هفتگی شماره 27: بررسی داده‌های آنچین و پرایس‌اکشن بازار

تحلیل هفتگی شماره 27: بررسی داده‌های آنچین و پرایس‌اکشن بازار
زمان مطالعه: 5 دقیقه

حدود 17 روز است که بیت کوین در یک ناحیه رنج قرار گرفته و بین قیمت‌های 29,500 و 31,500 دلار در حال نوسان است. در این بین بعضی از آلت کوین‌ها توانسته‌اند رشدهایی را تجربه کنند؛ به‌عنوان مثال اتریوم کلاسیک در یک ماه گذشته حدود 80 درصد رشد قیمتی داشته است. بازار در حال حاضر تصمیم به جمع کردن نقدینگی گرفته است تا در آینده روند صعودی یا نزولی پر قدرت را در پیش بگیرد. در تحلیل هفتگی شماره 27 با ما همراه باشید تا به بررسی داده‌های آنچین و پرایس اکشن بپردازیم و درک درستی از حرکت آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 27

Bitcoin Investor Tool: 2-Year MA Multiplier

این ابزار یک شاخص بسیار مهم برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت است که با کمک آن می‌توان حرکات بلندمدت بیت کوین را متوجه شد. این شاخص در واقع دوره‌هایی را نشان می‌دهد که خرید یا فروش بیت‌کوین برای شما سودآور خواهد بود.

هر زمان که قیمت خود را به پایین خط سبز برساند، یعنی قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری شده است. همچنین به احتمال زیاد یک رکود 12 تا 18 ماهه را تجربه خواهیم کرد. زمانی که قیمت به بالای خط سبز برسد، یعنی بیت کوین وارد یک رالی صعودی بیشتر از 20 ماهه خواهد شد. این رالی تا بالای خط قرمز ادامه خواهد داشت که دارندگان بیت‌کوین باید اقدام به فروش این ارز دیجیتال کنند.

در حال حاضر قیمت خود را به زیر مقاومت قدرتمند سبز رنگ رسانده است. در طول تاریخ، شاخص قیمت 3 بار زیر این مقاومت قرار داشته است و  هر بار با شکست آن، رالی صعودی بازار آغاز شده است. اکنون، حدود یک ماه است که بیت کوین زیر این ناحیه و قیمت واقعی 32 هزار دلار در حال نوسان است، اگر خریدارن موفق به شکست این ناحیه در طول یک ماه آینده شوند یک رالی صعودی در بازار ایجاد خواهد شد. درصورتی‌که این مقاومت مهم شکسته نشود، انتظار نزول دوباره بازار را خواهیم داشت.

تحلیل هفتگی شماره 27صرافی ارز دیجیتال اتراکس
شاخص سرمایه‌گذاری 2 ساله بیت کوین

بررسی ورود و خروج دارایی صرافی‌ها

هفته و ماه گذشته را می‌توان یک ماه پرچنب‌وجوش برای صرافی‌ها دانست؛ زیرا در یک ماه اخیر نقل و انتقال در این پلتفرم‌ها به شدت افزایش یافته بود. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید در ماه اخیر شاهد خروج بیت کوین از صرافی‌های بزرگ بودیم. در این مدت حدود 55 هزار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است.

این حرکت را می‌توان به دو عامل کلیدی ربط داد: اول اینکه با وجود حواشی و شکایت پیرامون صرافی بایننس یا سایر صرافی‌ها، کاربر تصمیم به برداشت دارایی‌های خود گرفته است. دوم اینکه کاربران محدوده 29,500 دلار را مناسب هولد و سرمایه‌گذاری می‌دانند؛ به همین دلیل شروع به برداشت بیت کوین از صرافی‌ها کرده‌اند.

تحلیل هفتگی شماره 27 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار ورود و خروج بیت کوین از صرافی‌ها

 

بررسی قدرت خریدار و فروشنده

در طول چند هفته گذشته که قیمت بیت کوین در یک ناحیه رنج قرار داشته است، قدرت این شاخص در سقف قیمت یعنی 31,500 دلار در حالت شورت بوده است. همچنین در 29,500 در حالت لانگ قرار داشته است. در زمان نگارش تحلیل هفتگی شماره 27 قیمت بیت کوین در محدوده 30,300 قرار دارد و 53 درصد قدرت این شاخص در دست فروشندگان است. طبق تحلیل‌های هفته‌های گذشته، انتظار می‌رود که قیمت در اوایل هفته دچار نزول شود. درصورتی‌که حمایت 29,500 دلار به‌درستی عمل کند، دوباره قیمت رشد و به سمت 32 هزار دلار حرکت می‌کند.

تحلیل هفتگی شماره 27صرافی ارز دیجیتال اتراکس
شاخص قدرت خریدار و فروشنده

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 27

تحلیل بیت کوین در تایم هفتگی

برای اینکه بیت کوین بتواند روند صعودی خود را حفظ کند، بسیار مهم است که کندل هفتگی امشب در قیمت 30,100 دلار بسته شود. محدوده بیان شده بالاتر از سطح هفته‌های گذشته است و حفظ آن باعث رشد قیمت در هفته‌های آینده خواهد شد. گرچه قیمت در کندل هفتگی پایین‌تر از 30,100 به‌کار خود خاتمه دهد، ادامه روند صعودی برای بیت کوین دشوار خواهد بود. درنتیجه، قیمت با نزول مواجه خواهد شد که اولین هدف آن 29,300 دلار است.

تحلیل هفتگی شماره 27 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

 

بررسی اتریوم در تایم روزانه

اتریوم بعد از اینکه با موفقیت توانست مقاومت 1,890 دلاری خود را شکست دهد با رشد چشم‌گیری مواجه شد و تا نزدیکی 2 هزار دلار صعود کرد. همراه با صعود اتریوم بعضی از آلت کوین‌ها نیز رشد قیمتی را تجربه کردند. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که اتریوم آزمایش مجدد موفقیت‌آمیزی به سطح 1,840 دلار داشته است. درصورتی‌که اتریوم بتواند این محدوده را به‌عنوان حمایت حفظ کند، به رشد و صعود خود ادامه خواهد داد. درصورت از دست رفتن حمایت 1,840 دلار، اتریوم نیز روند نزولی را در پیش خواهد گرفت؛ پس باید این محدوده را به‌عنوان یک محدوده معاملاتی مهم در هفته جاری زیر نظر داشته باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 27صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار اتریوم در تایم روزانه

 

بررسی دامیننس تتر

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، دامیننس تتر طی روزهای گذشته، روند نزولی را در پیش گرفته است. دامیننس تتر در حال حاضر در زیر موینگ 200 در تایم رزوانه قرار دارد. اگر کندل روزانه دامیننس تتر بتواند زیر موینگ 200 باقی بماند، در طول هفته جاری بازار ارزهای دیحیتال می‌تواند صعود را در پیش بگیرد.

تحلیل هفتگی شماره 27صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار دامیننس تتر در تایم روزانه

 

سوالات متداول تحلیل هفتگی شماره 27

روند بیت کوین در هفته جاری به چه‌صورت خواهد بود؟

همان‌طور که در طول تحلیل بیان کردیم، محدوده 29,500 برای بیت کوین بسیار حیاتی است که اگر بتواند آن را حفظ کند، روند صعودی ادامه‌دار خواهد بود.

 

هولدرهای بیت کوین در چه وضعیتی قرار دارند؟

در طول یک ماه اخیر، خریداران تسلط بیشتری بر بازار داشتند؛ این موضوع باعث شد حدود 55 هزار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شود.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 27 بررسی کردیم..

قیمت بیت کوین طی 17 روز گذشته در یک محدوده رنج قرار گرفته است، که تمایلی به صعود یا نزول ندارد. داده‌های آنچین برای بیت کوین خبر از ادامه روند صعودی می‌دهند و مورد نگران‌کننده منفی برای این ارز دیجیتال وجود ندارد. از طرفی هم کندل هفتگی امشب باید بالای 30,100 به‌کار خود خاتمه دهد تا روند صعودی از نظر پرایس اکشن حفظ شود. معامله‌گران در طول هفته جاری برای بیت کوین باید محدوده 31 هزار و 29,500 و برای اتریوم 1,840 دلار را در نظر داشته باشند.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی اتراکس یکی از معدود صرافی‌های داخل کشور است که دارای گزینه معاملاتی سریع است. با این صرافی هیچ‌گونه محدودیتی در انجام معاملات خود ندارید، و حتی بدون محدویدت در واریز و برداشت می‌توانید فعالیت کنید. اتراکس یک صرافی پیشرو است که از بیش از 400 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند. ما با ارائه کیف پول اختصاصی، واریز و برداشت بدون محدودیت، و پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، برترین تجربه را به شما ارائه خواهیم داد. اتراکس، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که درصدد است با خدمات ارزنده ای که ارائه می دهد جزو بهترین ها باشد. در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته متخصصین ما برخوردار خواهید بود، احراز هویت در اتراکس به صورت آنی انجام شده و حداقل کارمزد از شما دریافت می شود.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa