تحلیل هفتگی شماره 28: آیا بیت کوین صعود را ادامه می‌دهد؟

تحلیل هفتگی شماره 28: آیا بیت کوین صعود را ادامه می‌دهد؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در تحلیل هفتگی شماره 28 که آخرین تحلیل در تیر ماه است، به مرور اتفاقات گذشته خواهیم پرداخت. سپس بررسی می‌کنیم که بیت کوین کدام جهت را برای ادامه راه خود انتخاب خواهد کرد. در تحلیل هفتگی شماره 24 به این موضوع اشاره کردیم که وضعیت برای بیت کوین و آلت کوین‌ها در تیر ماه مساعد خواهد بود. همچنین بعد از کشف کف‌های قیمتی جدید به احتمال زیاد با صعود بازار مواجه خواهیم شد. همانطور که در طول ماه مشاهده کردید این اتفاق نیز افتاد و آلت‌کوین‌های مختلف از جمله ریپل، کاردانو، اتریوم کلاسیک، سولانا و غیره صعود‌های چشم‌گیری را تجربه کردند.

برای درک بهتر این تحلیل کاربردی و جذاب حتما تحلیل هفتگی شماره 27 را مطالعه کنید تا در صورت تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه نشوید.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 28

بررسی قدرت خریدار و فروشنده

ما در وبلاگ اتراکس تقریبا هر هفته این شاخص را تحلیل و بررسی می‌کنیم. زیرا تحلیل این شاخص برای معامله‌گران روزانه یا کوتاه‌مدت بسیار مناسب است. و در طول هفته می‌دانند که باید در چه پوزیشن معاملاتی قرار بگیرند.

در حال حاضر در تایم‌های 24،12، و 4 ساعته این شاخص بیان‌گر این موضوع است که حدود 52 درصد موقعیت‌های معاملاتی در سمت پوزیشن‌های فروش یا شورت قرار دارد. بنابراین با باز شدن بازارهای جهانی طبق داد‌های این شاخص آماری انتظار می‌رود که بیت کوین با نزول حرکت اول هفته خود را آغاز کند. در ادامه تحلیل هفتگی شماره 28 با ما همراه باشید تا درک بهتر و دقیق‌تری از بازار در هفته جاری داشته باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 28صرافی ارز دیجیتال اتراکس
شاخص سنجش قدرت خریدار نسبت به فروشنده

 

تحلیل و بررسی اوردر بوک‌ها

اوردربوک‌ها میزان و اندازه سفارشات باز بازار را نمایش می‌دهند. بررسی این ابزار کاربردی در تایم کوتاه و برای پیش‌بینی قیمت در کوتاه مدت بسیار کاربردی است. در حال حاضر این ابزار دو محدوده را به ما نشان می‌دهد یکی محدوده 31000 هزار دلار و یکی هم محدوده 29300. قیمت‌های نشان داده شده در اوردر بوک‌ها حمایت و مقاومت‌های بسیار قدرتمندی هستند. قیمت در طول یک ماه گذشته بارها از سطح 29300 و 30100 به سمت بالا برگشت داده شد و شاهد هیجانات صعودی بسیار بالای بودیم. انتظار داریم که در طول هفته جاری بار دیگر قیمت به سمت 29300 حرکتی نزولی داشته باشد و در صورت حفظ حمایت دوباره به سمت 32 الی 35 هزار دلار حرکت کند.

 

شاخص NUPL بار دیگر در منطقه‌ مقاومت بلندمدت قرار گرفته است

در طول دو هفته گذشته سود و زیان خالص غیر واقعی (NUPL) دوباره به منطقه مقاومت بلندمدت رسیده است. سپس به آرامی شروع به از دست دادن شتاب روند صعودی خود کرده است. این موضوع ممکن است به 2 سناریو برای حرکات قیمتی بیت کوین در آینده اشاره کند:

 

سناریوی شماره 1:

یک الگوی فنجان قدرتمند با دسته ممکن است مقادیر NUPL را به سپتامبر 2021 و نوامبر 2021 برگرداند. در این سناریو، قیمت بیت کوین می‌تواند بین 45000 تا 57000 دلار نوسان داشته باشد.

 

سناریوی شماره 2:

با نگاهی به شاخص قدرت نسبی NUPL (RSI)، یک واگرایی نزولی شکل گرفته است که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین می‌تواند به محدوده 21000 تا 25000 دلار بازگردد.

تحلیل هفتگی شماره 28 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
شاخص NUPL مقاومت بلند مدت را نشان می‌دهد.

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 28

بررسی نمودار بیت کوین در تایم هفتگی

همانطور که در چارت هفتگی بیت کوین مشاهده می‌کنید، قیمت در تایم هفتگی با فشار فروش عظیمی روبرو شده است. سپس از ناحیه 31900 تا 30000 دلار ریزش را تجربه کرده است. هفته گذشته اتفاقات مربوط به ریپل و تایید ETF بیت کوین باعث پامپ بازار شد. اما این صعود چندان موفق عمل نکرد و خرس‌ها دوباره قیمت را به سمت 30 هزار دلار هدایت کردند.

اگر کندل هفتگی امشب پایین‌تر از 30100 بسته شود ادامه صعود برای قیمت با مشکل مواجه خواهد شد و طبق داده‌های آنچینی و منطق پرایس اکشن، انتظار داریم قیمت در مرحله اول به 29300 برسد و در صورت از دست رفتن این حمایت به سمت تارگت دوم یعنی 27800 حرکت نزولی را ادامه دهد.

تحلیل هفتگی شماره 28صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار بیت کوین در تایم هفتگی.

 

تحلیل و بررسی اتریوم

اتریوم نیز در تایم هفتگی قدرت لازم برای شکست مقاومت سخت 2060 دلار را نداشت. هم‌اکنون در زمان نگارش این تحلیل هفتگی در ناحیه مقاومتی دیگری در محدوده 1934 دلار در حال نوسان است. اگر کندل هفتگی پایین‌تر از این محدوده به کار خود پایان دهد ادامه صعود برای اتریوم نیز سخت خواهد شد، و به سمت تارگت‌های پایین‌تر نزول را شروع خواهد کرد. در سناریوی دیگر اگر کندل هفتگی بتواند بالاتر 1934 دلار بسته شود صعود برای اتریوم ادامه‌دار خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره 28صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار اتریوم در تایم هفتگی

 

تحلیل و بررسی دامیننس بیت‌کوین

دامیننس بیت کوین در شرایط بسیار حساس و جالبی قرار گرفته است و طبق رفتارهای مشاهده شده در نمودار سعی در تکرار رفتار خود در سال 2018 دارد. اگر چنین اتفاقی بی‌افتد دامیننس بیت کوین بعد از نزول به سمت 48 درصد، حرکت صعودی بسیار قدرتمندی را شروع خواهد کرد و به سمت 58 درصد حرکت صعودی خود را آغاز می‌کند. در این‌صورت توان صعود و رشد از آلت‌کوین‌ها گرفته خواهد شد و تزریق سرمایه به سمت بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره 28صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار دامیننس یا تسلط بیت کوین.

سوالات متداول

روند بازار در آخرین هفته تیر ماه چگونه خواهد بود؟

طبق موارد و شاخص‌های که بررسی کردیم انتظار می‌رود که بازار، هفته جاری را در نزول قیمت‌ها سپری کند. هرچند زمانی که کندل هفتگی بالاتر از 30100 بسته شود، سناریوی نزولی نیز از بین خواهد رفت.

 

وضعیت آلت کوین‌ها به چه صورت است؟

تا زمانی که دامیننس بیت کوین بالاتر از 48 درصد قرار دارد نباید انتظار رشدهای عجیب را از آلت کوین‌ها داشت.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 28 بررسی کردیم…

طبق داد‌های آماری سایت‌های کوین گلس و کریپتو کوانت انتظار می‌رود که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در طول هفته جاری با کاهش قیمت روبرو شوند. این کاهش قیمت‌ها زمانی از بین خواهد رفت که قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب بالاتر از 30100 و 1934 به کندل هفتگی خود پایان دهند. ناحیه‌های ذکر شده در این تحلیل را برای معاملات هفتگی و روزانه خود حتما زیر نظر داشته باشید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از بهترین ها

استفاده‌ی بهینه از ارزهای دیجیتال برای شما اهمیت دارد؟ آیا به دنبال یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد هستید؟ پس ما در صرافی ارزهای دیجیتال اتراکس، منتظر شما هستیم!

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که دارای خدمات ارزنده ای همچون پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر، احراز هویت آنی، کیف پول اختصاصی، درگاه بانکی، پشتیبانی 24 ساعته، پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، واریز و برداشت پول بدون محدودیت و امکان خرید ارزهای دیجیتال با حتی یک دلار می باشد. همچنین صرافی اتراکس یکی از معدود صرافی‌های داخل کشور است که دارای گزینه معاملاتی سریع است. با این صرافی هیچ‌گونه محدودیتی در انجام معاملات خود ندارید، و حتی بدون محدویدت در واریز و برداشت می‌توانید فعالیت کنید. برای انجام معاملات سریع و امن به جمع کاربران اتراکس بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa