تحلیل هفتگی شماره 29: تحلیل بیت کوین در مرداد ماه

تحلیل هفتگی شماره 29: تحلیل بیت کوین در مرداد ماه
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بالاخره ماه طاقت‌فرسای تیر به پایان رسید. تیر ماه برای بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها یک ماه به شدت کسل کننده بود؛ زیرا در این ماه قیمت بیت‌کوین در یک رنج 30 روزه ثابت باقی مانده بود. همچنین بیت‌کوین در بین بازه‌های قیمتی 29500 الی 31800 مشغول به نوسان بود. دیدگاه تحلیلی ما در وبلاگ اتراکس برای بیت‌کوین در تیرماه، یک دیدگاه صعودی بود که انتظار داشتیم قیمت تا نواحی 40 هزار دلار رشد کند. در تحلیل هفتگی شماره 29 دوباره به سراغ تارگت 40 هزار دلاری بیت کوین خواهیم رفت و بررسی می‌کنیم که آیا در مرداد بالاخره این ارز دیجیتال به سمت 40 هزار دلار حرکت خواهد کرد یا نه؟

برای درک بهتر این تحلیل هفتگی حتما تحلیل هفتگی شماره 28 را مطالعه و بررسی کنید.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 29

بررسی ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها

به دلیل اینکه بازار در رنج قیمتی شدیدی قرار دارد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نیز در تصمیم‌گیری‌های خود دچار شک و تردید شده‌اند. کافی است که نگاهی به داده‌های آنچینی بیندازیم تا متوجه شویم حجم معاملات در هفته‌های اخیر به شدت پایین بوده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، در طول 24 ساعت گذشته تنها 190 بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج شده است. همچنین در بازه زمانی هفتگی نیز فقط 380 بیت کوین به صرافی‌ها وارد شده است. این تعداد نقل و انتقالات تاثیر چندانی روی قیمت نخواهد داشت.

تحلیل هفتگی شماره 29 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها

 

بررسی و تحلیل قدرت خریدار و فروشنده

در هفته گذشته زمانی که این شاخص را بررسی می‌کردیم قدرت فروشنده‌ها از خریداران بیشتر بود. همین مساله باعث شد بیت کوین از 31 هزار دلار تا 29500 ریزش کند. در این هفته معامله‌گران تغییر جهت داده‌اند و بیشتر در پوزیشن‌های لانگ قرار گرفته‌اند، و حتی در تایم‌های 4 ساعته و 1 ساعته 59 درصد معامله‌گران در موقعیت‌های خرید قرار دارند. همین مساله باعث می‌شود در اوایل هفته ما شاهد یک بازار سبز و صعودی باشیم، و قیمت بیت‌ کوین دوباره به سمت مقاومت 32 هزار دلار خود حرکت کند.

تحلیل هفتگی شماره 29صرافی ارز دیجیتال اتراکس
شاخص سنجش قدرت خریدار و فروشنده.

 

شاخص حرارتی میانگین متحرک 200 هفته

  • در هر یک از چرخه‌های اصلی بازار، قیمت بیت‌کوین از نظر تاریخی در حدود میانگین متحرک 200 هفته‌ای پایین می‌آید.
  • این شاخص از یک نقشه حرارتی رنگی بر اساس درصد افزایش میانگین متحرک 200 هفته‌ای استفاده می‌کند.
  • بسته به افزایش ماه به ماه درصد میانگین متحرک 200 هفته‌ای، یک رنگ به نمودار قیمت اختصاص داده می‌شود.

 

چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

سرمایه‌گذار بلند مدت بیت‌کوین می‌تواند تغییرات رنگ ماهانه را بررسی کند. از لحاظ تاریخی، وقتی می‌بینیم که نقاط نارنجی و قرمز به نمودار قیمت اختصاص داده شده است، این زمان خوبی برای فروش بیت‌کوین با داغ شدن بیش از حد بازار بوده است. دوره‌هایی که در آن نقاط قیمت بنفش و نزدیک به 200 هفته MA هستند، از لحاظ تاریخی زمان خوبی برای خرید بوده‌اند. در حال حاضر این شاخص با مقاومت 31600 دسته و پنجه نرم می‌کند و در صورت شکست این ناحیه، قیمت می‌تواند صعود بسیار قدرتمندی را تا 41 هزار دلار طی کند.

تحلیل هفتگی شماره29صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار شاخص حرارتی موینگ 200.

 

روند قیمت بیت کوین و رفتار دارندگان کوتاه مدت: تحلیل چرخه بازار

از سال 2018 تا 2023، قیمت بیت کوین یک روند صعودی با فراز و نشیب‌های زیاد را نشان داد که فازهای مختلف بازار را تعریف می‌کند:

فاز انباشت: با قیمت‌ها و حجم پایین مشخص شده است که در دوره‌های باثباتی مانند اوایل سال 2019 و اوایل سال 2020 مشاهده شده است. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را در انتظار یک بازار صعودی آینده ذخیره می‌کنند.
فاز نشانه گذاری: با افزایش قیمت‌ها و افزایش حجم مشخص می‌شود، که در طی افزایش سریع قیمت‌ها در اواسط سال 2019 و اواخر سال 2020 تا اوایل سال 2021 دیده می‌شود. سرمایه گذاران بیشتری وارد بازار می‌شوند و قیمت‌ها را بالاتر می‌برند.
فاز توزیع: با قیمت و حجم بالا مشخص می‌شود، که در دوره‌های نوسان بالا مانند اواخر سال 2021 مشاهده شده است. سرمایه‌گذاران ممکن است برای کسب سود یا اعتقاد به اوج قیمت، اقدام به فروش کنند.
فاز Markdown: با کاهش قیمت‌ها و کاهش حجم مشخص می‌شود، که در طی کاهش سریع در اواخر سال 2019 و اواخر سال 2022 مشاهده شد. سرمایه گذاران از مرحله نشانه‌گذاری ممکن است ضرر را تجربه کنند. رفتار دارندگان کوتاه مدت با خط STH RP (قیمت واقعی دارندگان کوتاه مدت) نشان داده می‌شود که روند کلی بازار را دنبال می‌کند. در دوره‌هایی مانند اوایل ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۲، STH RP کمتر از میانگین قیمت بیت‌کوین است که نشان‌دهنده خرید با قیمت‌های پایین‌تر در مراحل انباشت و Markdown است.

تحلیل هفتگی شماره29 صرافی ارز دیجیتال اتراکس

خط MVRV STH (نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی برای دارندگان کوتاه مدت) نشان‌دهنده نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته برای دارندگان کوتاه مدت است. MVRV STH بالا نشان می‌دهد که ارزش بازار بیت‌کوین که توسط STH نگهداری می‌شود به‌طور قابل توجهی بالاتر از قیمت خرید آن است، که احتمالاً نشان‌دهنده مرحله توزیع است که در آن STH ممکن است برای کسب سود بفروشد. MVRV STH پایین نشان می‌دهد که ارزش بازار بیت‌کوین که توسط STH نگهداری می‌شود نزدیک یا کمتر از قیمت خرید آن است.

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 29

تحلیل بیت کوین در تایم روزانه

قیمت بیت کوین حدود 32 روز است که در یک رنج، بین ناحیه‌های 29500 و 31800 قرار دارد. در هفته جاری جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره برگزار خواهد شد، انتظار داریم که بیت‌کوین در این هفته از رنج طولانی مدت خود خارج شود. در صورتی که این رنج از ناحیه بالا شکسته شود قیمت می‌تواند برای لمس تارگت‌های 35 هزار دلار و 41 هزار دلار حرکت شارپی انجام دهد. اگر رنج در ناحیه حمایتی شکسته شود قیمت دوباره به سمت 25 هزار دلار حرکت خواهد کرد. بنابراین در هفته پیش‌رو معاملات خود را مدیریت کرده و مراقب نوسانات شدید در بازار باشید.

تحلیل هفتگی صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار بیت کوین در تایم‌فریم روزانه

 

تحلیل اتریوم در تایم روزانه

اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر در بازار کریپتوکارنسی‌ها نسبت به بیت‌‌کوین دارای نوسانات بیشتری بود. در حال حاضر طبق دده‌های صرافی اتراکس قیمت ارز دیجیتال اتریوم 1874 دلار است، که نسبت به هفته گذشته حدود 4 درصد ریزش را تجربه کرده است. اتریوم برای این‌که بتواند روند صعودی خود را حفظ کند در ابتدا باید از مقاومت سخت 2050 دلار عبور کند و برای جلوگیری از ریزش احتمالی نیز باید حمایت 1755 دلار با قدرت حفظ کند.

تحلیل هفتگی شماره29 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه

 

بررسی دامیننس بیت کوین

تحلیلی که برای دامیننس بیت‌کوین در تحلیل‌های هفته گذشته ارائه دادیم هنوز معتبر است. طبق منطق پرایس اکشن این شاخص در حال حاضر قصد نزول آنچنانی ندارد. اگر دامیننس بیت‌کوین بتواند رفتار خود در سال 2018 را تکرار کند به احتمال خیلی زیاد تسلط بیت کوین تا ناحیه 58 درصد افزایش خواهد یافت. چنین شرایطی برای آلت کوین‌ها اصلا جالب نیست و نمی‌توانند هیچ‌گونه رشدی را تجربه کنند.

تحلیل هفتگی صرافی ارز دیجیتال اتراکس
شاخص دامیننس بیت کوین در تایم هفتگی.

 

سوالات متداول

روند بازار ارزهای دیجیتال در مرداد ماه به چه صورت است؟

طبق داده‌های که بررسی کردیم انتظار داریم در هفته اول مرداد، بیت کوین از رنج قیمتی خود خارج شود. همچنین داده‌های آنچین روند صعودی را برای بیت کوین نشان می‌دهند.

 

وضعیت آلت کوین‌ها در مرداد ماه به چه صورت خواهد بود؟

تا زمانی که دامیننس بیت کوین بالای 49 درصد است شرایط برای آلت کوین‌ها مطلوب نخواهد بود.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 29 بررسی کردیم

در هفته پیش‌رو بیت کوین بعد از 32 روز، از ناحیه رنج قیمتی خود خارج خواهد شد. بسیار مهم است که این ناحیه از کدام سمت شکسته شود. قطعا اگر ناحیه حمایتی 29500 را از دست بدهیم قیمت می‌تواند تا 25 هزار دلار ریزش کند. همچنین اگر مقاومت 32 هزار را شکست دهد بیت کوین می‌تواند تا ناحیه 35 و 41 هزار دلار رشد شارپی را شروع کند. بنابراین در طول هفته جاری شاهد نوسانات بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

 

نقش صرافی اتراکس در نوسان گیری ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

  • بهترین صرافی برای معاملات سریع و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال، صرافی اتراکس در داخل کشور است. با اتراکس، به دنیایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری دسترسی پیدا کنید.
  • این صرافی قدرتمند به شما امکان معامله کردن ارزهای دیجیتال را می‌دهد. با بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی شده، شما می‌توانید به راحتی در هر دارایی که قصد دارید سرمایه‌گذاری کنید.
  • اتراکس به‌عنوان یکی از صرافی‌های پیشرو در عرصه ارزهای دیجیتال، با ارائه معاملات سریع و قابل اعتماد، به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از تحلیل‌های بازار و دسترسی به آمارها، درآمدی قابل توجه از نوسان‌گیری رمزارزها به دست آورید. شما نیاز دارید تا به راحتی و با اعتماد به نفس، به سرمایه خود برسید و با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، بازدهی بیشتری را تجربه کنید.
  • با صرافی اتراکس، هیچ محدودیتی در واریز و برداشت ارزهای دیجیتال و ریال ایران نخواهید داشت. با وجود کیف پول اختصاصی، شما می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را مدیریت کنید.
    همچنین، امنیت در صرافی اتراکس اولویت اصلی ما است. با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری بالا، پروتکل‌های امنیتی پیشرفته، و کنترل احراز هویت کاربران، اطمینان حاصل کنید که اموال شما در امان و محافظت شده است.
  • اگر شما هم به دنبال یک تجربه فوق‌العاده و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال هستید، صرافی ارز دیجیتال اتراکس برای شما بهترین انتخاب است. با مراجعه به پنل کاربری اتراکس همین الان به اتراکس بپیوندید و شروع به کسب سود از معاملات خود کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa