تکامل اتریوم: فراتر از یک ارز دیجیتال

تکامل اتریوم: فراتر از یک ارز دیجیتال
زمان مطالعه: 5 دقیقه

از زمانی که ارز دیجیتال اتریوم پا به دنیای مالی نهاده است، همواره به‌عنوان یک انقلاب قدرتمند در زمینه فناوری و تکنولوژی از آن یاد شده است. همان‌طور که هرروز برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند جدیدتری خلق می‌شوند، نباید از تکامل اتریوم نیز غافل ماند. این روزها به دلیل رشد و تسلط بیت کوین بر بازار تقریبا اتریوم به فراموشی سپرده شده است؛ اما کسی به این نکته اشاره نمی‌کند که اتریوم در حال حاضر مانند یک بمب ساعتی است که هر لحظه امکان منفجر شدن آن وجود دارد. این انفجار اتریوم می‌تواند قیمت‌های بسیار بالایی را در مسیر خود تجربه کند.

اتریوم: مارول دنیای دیجیتال

از زمان آغاز به کار، اتریوم همیشه یک شگفتی در فضای ارزهای دیجیتال بوده است، و در اکثر اوقات سر تیتر اخبار این حوزه را تصاحب کرده است. راه‌حل متفاوت آن صرفاً در مورد ارزش آن به‌عنوان یک ارز دیجیتال نیست، بلکه پتانسیل تبدیل شدن اتریوم به‌عنوان یک پلتفرم جهانی حتی بزرگتر از گوگل است. در حالی که بیت کوین ما را با ایده رادیکال یک ارز غیرمتمرکز آشنا کرد، اتریوم افق‌های ما را با ورود به دنیای برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق قراردادهای هوشمند گسترش داد.

تکامل اتریوم

یک نقطه محوری: تغییر به PoS

امروز، ما در یک مقطع مهم در تکامل اتریوم قرار داریم. انقلابی که در آن انتقال از مکانیسم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) با انرژی کارآمدتر و آینده نگرتر اتفاق افتاده است. در هسته خود، این انتقال فقط یک محور فنی نیست. بلکه در مورد آینده‌ای سبزتر، سریعتر و مقیاس پذیرتر برای اتریوم است.

در تابستان سال گذشته، اتریوم این تغییر قابل توجه را ایجاد کرد و از اثبات کار به اثبات سهام تغییر ماهیت داد. از آن زمان تاکنون، ۶ میلیون اتر (ETH) تولید شده است. اما جالب اینجاست که بیش از نیمی از اتریوم‌های تولید شده به لطف آپدیتی به نام EIP-1559 از بین رفته‌اند. بنابراین، شبکه اتریوم حدود ۳.۵ اتریوم را در این مدت سوزانده است. این امر نرخ تورم را ۵۴ درصد کاهش داده است.

در اینجا یک راه ساده برای اثبات تورم منفی آن وجود دارد: شبکه اتریوم بیشتر از آنچه  ETH تولید کرده باشد آن را حذف کرده است. اگر نگاهی به میزان برداشت در ماه گذشته بیندازیم، مقدار کل این توکن دیجیتال هر سال ۰.۱۳- درصد کاهش می‌یابد. این موضوع ممکن است کوچک به نظر برسد، اما ETH را به یک دارایی با ارزش تبدیل می‌کند و عرضه را کاهش می‌دهد.

شبکه اتریوم در چند سال فعالیت خود، به یکی از قابل اعتمادترین شبکه‌ها تبدیل شده است؛ تا جایی که پی پال تصمیم گرفت استیبل کوین PYUSD را در این شبکه راه‌اندازی کند.

پلتفرم‌هایی مانند OpenSea که در آن می‌توانید هنرهای دیجیتالی را خرید و فروش کنید، و Uniswap، که یک صرافی برای تبادل ارزهای دیجیتال است، بازیگران مهمی هستند که در رشد اتریوم نقش داشته‌اند.

مطالب مرتبط: ربات‌های معاملاتی اتریوم چیست؟

تکامل اتریوم در آینده چه نقشی دارد؟

اگر در اتریوم سرمایه گذاری می‌کنید، باید بدانید که این تغییرات چگونه ممکن است بر قیمت آن تأثیر بگذارد. یک مورد جالب در مورد ETH این است که اگر حداقل ۱۶ الی ۳۲ اتر دارید، می‌توانید آنها را در شبکه استیک کنید و درآمد غیرفعالی داشته باشید. درآمد از طریق استیک از کارمزد‌های است که افراد هنگام استفاده از اتریوم می‌پردازند. از آنجا که برخی از این هزینه‌ها «سوزانده» یا حذف می‌شوند، همه کسانی که اتریوم دارند سهمی از باقیمانده را دریافت می‌کنند.

فعالیت بیشتر در اتریوم به معنای پول بیشتر برای شبکه آن است. و اگر شبکه سود می‌برد، افرادی که ETH دارند نیز سود می‌برند.

 چرا مقیاس پذیری اهمیت دارد؟

برای درک این موضوع، باید اهداف بسیار وسیع و بزرگ اتریوم را تصور کرد. هدف آن صرفا تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال نیست. هدف اتریوم این است که یک پلتفرم جهانی باشد که برنامه‌های کاربردی را در بخش‌های مختلف، از امور مالی گرفته تا بازی و هنر تا حاکمیت، تقویت و مدیریت کند. و برای تحقق این رویا، اتریوم نیاز به مدیریت موثر تراکنش‌ها دارد.

بروزرسانی EIP-1559

این بروزرسانی پیامدهای اقتصادی عمیقی را برای اتریوم به همراه دارد. معرفی پروتکل EIP-1559، سیستمی که کسری از هزینه‌های تراکنش را می‌سوزاند، قرار است عرضه اتریوم را به صورت پویا تنظیم کند. اتریوم با کاهش ارگانیک عرضه خود در میان تقاضای رو به رشد، خود را در جهت افزایش ارزش قابل توجه قرار می‌دهد و تکامل اتریوم از یک ارزدیجیتال به یک دارایی با ارزش ادامه خواهد داشت.

نفوذ رو به رشد و تکامل اتریوم: DeFi ـ Beyond

شما به‌عنوان یک سرمایه گذار باید فراتر از مسائل فنی سرمایه‌گذاری کنید و تکامل اتریوم به طور تصاعدی در اکوسیستم‌های دیجیتالی را لمس کنید. دنیای مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال شکوفایی است و اتریوم با افتخار به‌عنوان ستون فقرات آن ایستاده است. پلتفرم‌هایی مانند Uniswap و Aave در حال ساختن یک سیستم مالی جدید درست در بستر اتریوم هستند که آن را تبدیل به وال استریت در حوزه کریپتو می‌کنند.

علاوه بر این، رونق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) شاهد دیگری بر گسترش ردپای اتریوم است. هنرمندان و سازندگان از سراسر جهان به شبکه اتریوم هجوم می‌آورند تا خلاقیت‌های خود را توکن‌سازی کنند و عصر جدیدی از مالکیت دیجیتال و کسب درآمد را نوید می‌دهند.

The Road Ahead: Bull Runs و Network Effects

همانطور که تکامل اتریوم در حال گسترش است، زمزمه‌های شروع یک بازار صعودی و یک رالی برای اتریوم به گوش می‌رسد. با توجه به مکانیسم توکن سوزی و پذیرش گسترده آن در حوزه‌های مختلف، تلاقی کاهش عرضه، اتریوم را در خط مقدم بازار صعودی بعدی قرار می‌دهد. اتریوم نه تنها «اثر شبکه‌ای» را تجربه می‌کند، بلکه در حال پیشروی در آن است.

کاوش در هزارتوی اتریوم

دنیای کریپتو، در عین هیجان انگیز بودن، به همان اندازه شبیه به یک دنیای هزارتو در هری پاتر است. همانطور که علاقه مندان هر روز بیشتر نسبت به سرمایه‌گذاری در اتریوم علاقمند می‌شوند. برای شناخت اتریوم لازم است که در این دنیای هزار تو قدم بزارید. شما می‌توانید از وبلاگ تخصصی اتراکس برای بررسی اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنید. با کمک اتراکس شما تمامی دارایی‌های دیجیتال برا بررسی و تحلیل خواهید کرد. همچنین با مراجعه پنل کاربری این صرافی می‌توانید بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال را برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

سوالات متداول تکامل اتریوم

منظور از تکامل اتریوم چیست و چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

امروز، ما در یک مقطع مهم در تکامل اتریوم قرار داریم. انقلابی که در آن انتقال از مکانیسم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) با انرژی کارآمدتر و آینده نگرتر اتفاق افتاده است. در هسته خود، این انتقال فقط یک محور فنی نیست. بلکه در مورد آینده‌ای سبزتر، سریعتر و مقیاس پذیرتر برای اتریوم است.

چرا مقیاس‌پذیری اهمیت دارد؟

هدف اتریوم این است که یک پلتفرم جهانی باشد تا برنامه‌های کاربردی را در بخش‌های مختلف، از امور مالی گرفته تا بازی و هنر را حاکمیت، تقویت و مدیریت کند. و برای تحقق این رویا، اتریوم نیاز به مدیریت موثر تراکنش‌ها دارد.

بروزرسانی EIP-1559 چه تاثیری در روند تکامل اتریوم دارد؟

این بروزرسانی پیامدهای اقتصادی عمیقی را برای اتریوم به همراه دارد. معرفی پروتکل EIP-1559، سیستمی که کسری از هزینه‌های تراکنش را می‌سوزاند، قرار است عرضه اتریوم را به صورت پویا تنظیم کند. اتریوم با کاهش ارگانیک عرضه خود در میان تقاضای رو به رشد، خود را در جهت افزایش ارزش قابل توجه قرار می‌دهد و تکامل اتریوم از یک ارزدیجیتال به یک دارایی با ارزش ادامه خواهد داشت.

آنچه در تکامل اتریوم مطالعه کردیم:

راهی که ارز دیجیتال اتریوم و شبکه آن در پیش گرفته است، ترکیبی از انقلابی در فناوری، اقتصاد و نوآوری است. شبکه اتریوم با پیشرفت‌های خود به شدت نشان دهنده پتانسیل بسیار زیاد آن در رقابت با گوگول است. اتریوم فقط یک ارز دیجیتال نیست، بلکه یک انقلاب است که دنیای مالی را به سوی غیرمتمرکز بودن هدایت می‌کند، اتریوم نوید آینده‌ای غیرمتمرکز، دموکراتیک و پر از امکانات بی‌پایان را به جامعه می‌دهد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa