دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ 3 علت اصلی

دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ 3 علت اصلی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دنیای کریپتوکارنسی‌ها دارای نوسانات بسیار زیاد و خطرناکی است. گاهی مواقع این نوسانات باعث سود و زیان‌های زیادی نیز می‌شوند اما هیچ‌وقت از خود پرسیده‌اید دلیل نوسانات بازار کریپتو چیست؟ در این مقاله از وبلاگ اتراکس 3 دلیل پشت نوسانات بازار کریپتو را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

مقدمه

بازار ارزهای دیجیتال مستعد نوسانات بزرگ است. از زمان آغاز به کار، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم شاهد نوسانات شدید قیمتی بوده‌اند که اغلب در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران متحیر هستند و نمی‌دانند که این نوسانات احتمالاً از کجا و چگونه سرچشمه می‌گیرد.

بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات بازار از ارزهای دیجیتال اجتناب می‌کنند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به درک عمیقی از فناوری پشت آن و پویایی بازار مؤثر بر ارزش آنها دارد.

معامله ارزهای دیجیتال ممکن است سود قابل توجهی را به همراه داشته باشد اما خطرات قابل توجهی نیز به همراه دارد.

رمزارزها به دلیل ماهیت غیرمتمرکزشان اغلب غیرقابل پیش‌بینی هستند. بازار ارزهای دیجیتال به شدت سوداگرانه هستند و هیچ چارچوب قانونی مشخصی برای تجارت آنها وجود ندارد. این باعث می‌شود نوسانات نرخ ارز دیجیتال بیشتر از کلاس‌های دارایی سنتی مانند سهام و اوراق قرضه باشد.

بسته به دیدگاه فرد، این عدم قطعیت ممکن است برای برنامه سرمایه‌گذاری فرد هم مزیت و هم ضرر باشد.

اگر در سال 2011، 20 دلار سرمایه‌گذاری کردید و تا سال 2017، زمانی که بیت کوین ارزش 20000 دلاری داشت، آن را حفظ کرده بودید، بازده سرمایه‌گذاری خود را 1000 برابر بیشتر از هزینه اولیه 20 دلاری خود می‌کردید.

 

دلایل پشت نوسانات بازار ارزهای دیجیتال

تقاضا و عرضه یکی از دلیل نوسانات بازار کریپتو

برای درک کامل نوسانات ارزهای دیجیتال، درک چگونگی تغییر عرضه ارزهای دیجیتال با خرید بیشتر افراد و ادامه روند استخراج ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

افزایش تعداد افرادی که به دنبال خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم هستند، قیمت آنها را افزایش می‌دهد.

رشد تقاضا و عرضه ثابت (فقط 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت) باعث افزایش قیمت می‌شود. به همین دلیل است که همیشه تقاضا بیشتر از عرضه است. از این رو قیمت‌ها تمایل به بالا دارند. با این حال، از آن‌جا که کوین‌های بیشتری در دسترس خواهند بود، ارزش هر ارز کاهش می‌یابد. بنابراین افراد بیشتری تمایل به خرید ارز دارند و تعداد بیشتری نیز مایل به فروش خواهند بود.

ورود شرکت‌های بیشتر به بازار به معنای رقابت بیشتر است که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود. این بدان معنی است که ارزش ارزهای دیجیتال با عرضه بالا به طور قابل توجهی کمتر از ارزهای دارای عرضه کم است.

یکی از دلایلی که بعید به نظر می‌رسد ارزش دوج کوین 1 دلار باشد این است که در صورت وجود کوین‌های بیشتر در بازار، ارزش آن کاهش می‌یابد (که نشان دهنده تقاضای کمتر است).

این تنها مختص بازار ارزهای دیجیتال نیست، بلکه در مورد سهام، اوراق قرضه و سایر طبقات دارایی اعمال می‌شود.

 

حدس و گمان و هیاهو دومین دلیل نوسانات بازار کریپتو

یکی از عوامل کلیدی که به نوسانات قیمت در ارزهای دیجیتال کمک می‌کند، میزان اشتیاق و حدس و گمان در اطراف آنها است.

اغلب بلافاصله پس از معرفی یک ارز دیجیتال جدید به بازار و در گردش درآمدن آن، افزایش علاقه وجود دارد. بسیاری برای خرید و فروش ارز جدید عجله می‌کنند و قیمت پامپ می‌کنند. به محض اینکه سرمایه‌گذاران شروع به از دست دادن پول در ارز می‌کنند و فکر می‌کنند گران است، جنون سفته بازی و حباب می‌ترکد و ارزش ارز را پایین می‌آورد.

ارزش ارزهای دیجیتال مستعد افزایش سریع و به دنبال آن کاهش سریع است.

اینفلوئنسرها و افراد مشهور نیز ممکن است بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر بگذارند.

 

مقررات و الزامات قانونی سومین دلیل نوسانات بازار کریپتو

یکی از عواملی که ارزش ارزهای دیجیتال را پایین می‌آورد، عدم اطمینانی است که توسط دولت‌ها در سرتاسر جهان در سرکوب ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود. به‌عنوان مثال، چین عرضه اولیه توکن (ICO) را ممنوع کرد و به‌طور موقت معاملات در چندین ارز دیجیتال را در سپتامبر 2021 متوقف کرد. در نتیجه، معاملات نیز به حالت تعلیق درآمد. به همین دلیل ارزش بیت کوین در طول زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 

سخن پایانی

بسیاری از افرادی که در صنعت کریپتوکارنسی‌ها کار می‌کنند اکنون شک دارند که ارزهای دیجیتال می‌توانند به شکل کنونی خود فراتر از بازار نزولی سال 2022 دوام بیاورند.

 

چرا اتراکس را انتخاب کنیم

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال معتبر در ایران است که به تبادل و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت‌ کوین و اتریوم می‌پردازد. این صرافی با پلتفرم کاربردی و امنیت بالا شناخته می‌شود. اتراکس از رمزنگاری قوی برای حفاظت اطلاعات کاربران استفاده می‌کند، شما می توانید ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول اختصاصی نگهداری کنید. پشتیبانی 24 ساعته، درگاه بانکی و خدمات خودکار برخی دیگر از امکانات اتراکس هستند.

مقالات مرتبط:

عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتوکارنسی

تحلیل احساسات در بازار کریپتوکارنسی‌ها

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa