دانلود اپلیکیشن

5 تا از رایجترین اشتباهات سرمایه‌گذاران کریپتو که سبد شما را به خطر می اندازد

در چند سال اخیر، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای محبوب شده است زیرا افراد بیشتری به دنبال سرمایه گذاری‌های جایگزین با بازدهی خوب برای ایجاد ثروت خود هستند.ما این نوع از سرمایه گذارای دارایی ریسک های خیلی زیادی است و ما در این مقاله به بررسی رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران خواهیم پرداخت. مقدمه با این حال، همانطور که…

فهرست محتوا

5 تا از رایجترین اشتباهات سرمایه‌گذاران کریپتو که سبد شما را به خطر می اندازد
Abbas Kafi
2 سال قبل

در چند سال اخیر، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای محبوب شده است زیرا افراد بیشتری به دنبال سرمایه گذاری‌های جایگزین با بازدهی خوب برای ایجاد ثروت خود هستند.ما این نوع از سرمایه گذارای دارایی ریسک های خیلی زیادی است و ما در این مقاله به بررسی رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران خواهیم پرداخت.

مقدمه

با این حال، همانطور که همه ما در سال‌های اخیر دیده‌ایم، بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی باشد. در نتیجه، بسیاری از سرمایه گذاران جدید در نهایت اشتباهات پرهزینه‌ای مرتکب می‌شوند. این اشتباهات نه تنها یک تجارت خاص را به خطر می‌اندازد، بلکه می‌تواند کل سبد ارزهای دیجیتال شما را نیز به خطر بیندازد!

در این مقاله، برخی از رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران کریپتو و روش‌هایی برای کاهش این خطرات را بیان می‌کنیم.

 

رایجترین اشتباهات سرمایه‌ گذاران

1- نادیده گرفتن روندهای بازار

لازم به ذکر و درک است که بازار ارزهای دیجیتال تحت سلطه بیت کوین است و احتمالاً برای سالهای زیادی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

جایی که بیت کوین می‌رود، بازار نیز به دنبال آن می‌رود. اگر بیت کوین روند صعودی داشته باشد، کل بازار صعودی است. اگر بیت کوین روند نزولی داشته باشد، بقیه بازار نیز رو به کاهش است. کل بازار ارزهای دیجیتال به شدت با قیمت بیت کوین مرتبط است.

بیت کوین تأثیر قابل توجهی بر قیمت کل بازار ارزهای دیجیتال دارد، همچنین مهم است که عوامل خارجی مانند عوامل نظارتی و اقتصادی را نیز در نظر بگیریم که بر بازار نیز تأثیر دارند.

هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، قبل از اینکه حتی به سرمایه‌گذاری فکر کنید، لازم است که درک خوبی از روندهای موجود بازار داشته باشید.

مهمتر از همه، اگر در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید از 4 مرحله برای هر چرخه بازار کریپتو آگاه باشید و قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری بدانید که در حال حاضر بازار در کدام مرحله است.

 

2- معامله بر روی احساسات

بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال، در معامله کردن بر اساس احساسات، خرید و فروش ارز بر اساس ترس یا طمع اشتباه می‌کنند. اغلب به عنوان FUD ( ترس، عدم قطعیت یا شک ) یا در نقطه مقابل طیف، FOMO ( ترس از دست دادن ) شناخته می‌شود.

این احساسات می‌تواند منجر به تصمیمات تکان دهنده ای شود که مبتنی بر استدلال صحیح نیست و می‌تواند منجر به زیان‌های قابل توجهی شود.

برای جلوگیری از این امر و یکی از رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران، مهم است که به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به عنوان یک استراتژی بلندمدت نگاه کنیم و به جای احساسات، بر اساس داده‌ها و تحقیقات تصمیم‌گیری کنیم.

یکی از روش‌های رایج برای کاهش معامله کردن بر حسب احساسات این است که معامله به صورت خودکار برای شما انجام شود. ربات‌های معاملاتی  بسیار محبوب و زیادی وجود دارند که تمام احساسات را از معادله خارج می‌کنند و کاملاً بر مجموعه‌ای از قوانین و استراتژی‌های ریاضی متکی هستند.

مطالب مرتبط: توصیه‌هایی برای معامله روزانه رمز ارزها

 

3- ناتوانی در تنوع بخشیدن به نمونه‌کارها

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران است که یک سرمایه گذار جدید ارز دیجیتال می‌تواند مرتکب شود، سرمایه گذاری تمام پول خود در یک کوین یا توکن است. در حالی که این استراتژی پتانسیل بازدهی کلان را دارد (اگر به درستی انجام شود)، یک استراتژی بسیار پرخطر است و باید از آن جلوگیری کرد.

به همین دلیل است که تنوع برای سبد ارزهای دیجیتال شما مهم است. در حالی که ممکن است همه ما به میم کوین بعدی علاقه‌مند باشیم (چون بسیاری در گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته اند)، داشتن تنوع در انواع سکه‌ها و توکن‌هایی که روی آنها سرمایه گذاری می‌کنید مهم است.

یک استراتژی خوب برای پورتفولیوی کریپتو، سرمایه گذاری قابل توجه در «کریپتوهای بلو چیپ» مانند بیت کوین و اتریوم است. این سبد می‌تواند شامل ارزهای دیجیتال در بخش‌های مختلف بازار باشد. این می‌تواند شامل بلاک چین های لایه 1 ، سرمایه گذاری در سکه‌های حریم خصوصی و فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی ، DeFi و Web3 باشد.

 

4- عدم انجام تحقیقات شخصی

احتمالاً قبلاً عبارت DYOR را شنیده‌اید. مخفف عبارت Do Your Own Research است. قبل از سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال، مهم است که در مورد فناوری زیربنایی و تیم پشت آن تحقیق کنید.

متأسفانه، چشم‌انداز ارزهای دیجیتال مملو از پروژه‌هایی است که هیچ مورد استفاده واقعی ندارند و صرفاً برای کسب سود سریع برای سازندگانشان ایجاد شده‌اند ( پامپ و دامپ).

برای جلوگیری از افتادن در دام این کلاهبرداری‌ها، مهم است که بدانید چگونه یک ارز دیجیتال را ارزیابی کنید که با تحقیق در مورد فناوری پشت پروژه، درک جامعه و تیم و همچنین آگاهی از هرگونه مشارکت و همکاری پروژه شروع می‌شود.

 

5- شکست در ایمن‌سازی سرمایه گذاری‌های رمزنگاری خود

در نهایت، یکی از رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال، ناتوانی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری‌های خود است. ممکن است در مورد عبارت Not Your Keys، Not Your Crypto شنیده باشید.  اساساً، این بدان معناست که اگر شما به تنهایی کنترل کلیدهای رمزگذاری خود را ندارید، کنترل کاملی بر رمزارز خود ندارید.

برای جلوگیری، از دست دادن سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل سرقت یا هک کردن، مهم است که اقداماتی را برای ایمن کردن کیف پول رمزنگاری خود انجام دهید. این می‌تواند شامل استفاده از کیف پول سخت افزاری ، ایجاد رمز عبور قوی و به روز رسانی منظم نرم‌افزار امنیتی شما باشد.

 

سخن پایانی

آگاهی از رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات بزرگ خودداری کنید و به بهبود تجربه (و موفقیت) کلی خود در هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

برای کاهش رایج‌ترین اشتباهات سرمایه‌گذاران، حتماً در مورد فناوری پشت پرده توکن تحقیق کنید، سبد سهام خود را متنوع کنید، در مورد روندهای بازار و معامه بر اساس داده‌ها به جای احساسات مطلع و به روز باشید.

این مراحل ساده می‌تواند به شما کمک کند تا ریسک خود را به حداقل برسانید و شانس موفقیت خود را برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار موفق ارزهای دیجیتال به حداکثر برسانید.

 

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر در ایران

شما میتوانید برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال برروی تمامی شبکه های بلاکچین و بدون محدودیت در مبالغ خرید و فروش از طریق صرافی امن و سریع اتراکس اقدام کنید. در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید. برای خرید و فروش رمزارز مورد نظر خود به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید و بعد از انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت آنی، می‌ توانید به معامله بپردازید.

برای آگاه شدن از آخرین تحلیل های فنی و اختصاصی بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال می‌توانید از بلاگ اتراکس استفاده کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط