فرصت‌های سال 2023 برای کریپتوکارنسی‌ها چگونه خواهد بود

فرصت‌های سال 2023 برای کریپتوکارنسی‌ها چگونه خواهد بود
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما شاهد رشد فوق‌العاده ارزهای دیجیتال در سال 2021 بوده‌ایم، جایی که بیت‌کوین به تنهایی تقریباً 60 درصد بازدهی داشت. اتریوم نیز حدود 400 درصد بازدهی را به ثبت رساند. از سوی دیگر، سال 2022 شاهد یکی ازب دترین سال‌های نزولی بودیم. سرمایه گذاران میلیون ها دلار ضرر کردند. با این حال، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ارزهای دیجیتال برای ماندن هستند و به آسانی قرار نیست از بین بروند. اولین بار نیست که این صنعت سقوط وحشتناکی را پشت سر می‌گذارد. با این حال، تاریخ خود را تکرار کرد و بعد از نزول های 80 درصدی افزایش یافت، و دوباره افزایش خواهد یافت. و همچنین این حوزه فرصت‌های سال 2023 را برای ما به نمایش خواهد گذاشت.

 

مقدمه

در این مقاله به چیستی ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی‌های آن‌ها توسط کارشناسان و احتمالات آن، و فرصت‌های سال 2023 می‌پردازیم. همچنین برای مشاهده تاریخچه قیمت ارزهای دیجیتال مهم مانند بیت کوین و اتریوم میتوانید به بلاگ اتراکس مراجعه کرده و در بخش تحلیل ها، تخصصصی‌ترین تحلیل‌ها و مطالعه تاریخچه ها را مشاهده کنید.

 

تعریف رمزارزها

همانطور که از نام آن پیداست ارزهای دیجیتال نوع جدیدی از ارز مجازی هستند که از شیوه رمزنگاری برای امنیت خود استفاده می‌کنند و غیرمتمرکز هستند. این بدان معناست که آنها توسط یک مقام مرکزی مانند دولت یا بانک‌های مرکزی کنترل نمی‌شوند. شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است، اما ارزهای مهم دیگری به نام آلت کوین‌ها مانند اتریوم، لایت کوین و ریپل وجود دارند.

ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند، یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز که تمام تراکنش‌های انجام شده توسط شبکه‌ای از رایانه‌ها در سراسر جهان را به جای یک مرجع مرکزی ثبت می‌کند. این امر تضمین می‌کند که تراکنش ها امن و شفاف هستند و ارزدیجیتال بدون نیاز به واسطه مرکزی قابل معامله است.

هر ارز دیجیتال مجموعه‌ای از قوانین و پروتکل‌های خاص خود را دارد و می‌توان از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، بیت کوین به عنوان یک سیستم نقدی دیجیتال همتا به همتا طراحی شده است، در حالی که اتریوم برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند طراحی شده است.

 

وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال

رویدادهای اخیر مانند حماسه صرافی FTX، ورشکستگی BlockFi، سقوط شرکت سرمایه‌گذاری Three Arrow، و سقوط لونا منجر به خرابی وحشتناکی در بازار شد. بازار به کف قیمتی بلند مدت خود رسیده است. در پایان سال 2021، حجم معاملات روزانه تخمینی 20 صرافی برتر ارز دیجیتال حدود 100 میلیارد دلار بود که اکنون تنها به 40 تا 60 میلیارد دلار است.

استخراج کنندگان بیت کوین قادر به بازیابی هزینه‌های خود نیستند و بسیاری از آنها دستگاه‌های استخراج خود را خاموش کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران برای حفظ خود و دوام آوردن در بازار نزولی تلاش می‌کنند. با این حال، کارشناسان برخی از پیش‌بینی‌ها را انجام داده‌اند، که به عنوان نور در تاریکی عمل می کند.

 

فرصت‌های سال 2023

پیش بینی های مهم کریپتوکارنسی‌ها

خوش‌بین‌ها و کارشناسان ارزهای دیجیتال تمامی تحلیل‌های خود را برای سال 2023 به اشتراک گذاشته‌اند.  پیش‌بینی‌های عجیبی وجود دارد، و به نظر می‌رسد که تعدادی از آنها قابل دستیابی هستند. بیایید در ادامه مقاله فرصت‌های سال 2023 در مورد آنها بحث کنیم.

 

مقررات رمزنگاری

طبق مقاله Coindesk، مقررات سختگیرانه‌ای در حوزه کریپتو توسط تعدادی از بزرگترین اقتصادهای جهان وجود دارد. این ممکن است در ابتدا منجر به درگیری شود، اما در پایان، نقش مهمی در ثبات بازار خواهد داشت.

 

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

بانک استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین می‌تواند تا حدود 5000 دلار سقوط کند. با این حال، تحلیل‌های خوش بینانه‌ی بیشتر از حالت بدبینانه‌ی آن وجود دارد. یکی از آنها کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشگاه ساسکس است. او انتظار دارد که قیمت بیت کوین در سه ماهه اول به 30000 دلار و سپس در سه ماهه سوم یا چهارم به 50000 دلار برسد. او به CNBC گفت: «در سال 2023 یک بازار صعودی مدیریت شده وجود خواهد داشت، نه یک حباب، بنابراین ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت مانند قبل نخواهیم بود.

هیجان انگیزترین  پیش‌بینی ارزهای دیجیتال در سال 2023 توسط ماکسیمالیست بیت کوین، تام دریپر است. او می گوید بیت کوین می‌تواند تا پایان سال به 250000 دلار برسد. حتی پس از فروپاشی FTX، تام انتظار دارد که این ارز به نقطه عطف یک چهارم میلیونی برسد. البته این پیشبینی کمی دور از منطق و داده های نموداری است، پس نباید با این تحلیل هیجان زده شد!

 

آینده معاملات کریپتو

سال 2022 اولین «زمستان کریپتو» نبود. بیت کوین در سال 2014 با کاهش 58 درصدی در بازدهی سالانه شاهد کاهش شدید قیمت بود و قیمت‌ها تا سال 2017 کاهش یافت. در سال 2018، ارزش بیت کوین برای نزدیک به 18 ماه کاهش یافت. اما موفق شد  بعد از هر دو ریزش،بار دیگر رالی صعودی را تجربه کند.

فرصت‌های سال 2023 : قیمت ارزهای دیجیتال دوباره افزایش خواهند یافت.

سخن پایانی

اگرچه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که روند نزولی را نشان می‌دهد، با این حال، کارشناسان علائم مثبتی نیز ارائه داده‌اند که شامل توقف کامل روند نزولی و همچنین رسیدن بیت‌کوین به سقف‌های جدید قیمتی است. اگر می‌خواهید از این فرصت‌های سال 2023 حداکثر بهره را ببرید، اتراکس پلتفرمی است که فرصت معامله انواع ارزهای دیجیتال را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال ایرانی

اتراکس یکی ارز برترین صرافی‌های کریپتوکارنسی در ایران است که معامله‌گران این حوزه را تشویق می‌کند تا ارزش دارایی بیشتری در هر معامله به دست آورند. هیجان انگیز نیست؟ در دورانی که بازار رو به رکود است و سایر صرافی‌ها به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از طریق حالت‌های مختلف هستند، اتراکس نه تنها یک پلتفرم معامله با کارمزد نزدیک صفر ارائه می‌کند، بلکه به کسانی که بخواهند درآمد غیرمستقیم داشته باشند. کد معرف ارائه می‌دهد و یک نوع درآمد هیجان انگیز را برای کاربران خود درست می‌کند.

شما میتوانید برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال برروی تمامی شبکه های بلاکچین و بدون محدودیت در مبالغ خرید و فروش از طریق صرافی امن و سریع اتراکس اقدام کنید. در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa