آینده متاورس و نحوه تعیین موقعیت برای آن به زبان ساده

آینده متاورس و نحوه تعیین موقعیت برای آن به زبان ساده
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اصطلاح “متاورس” معمولاً برای اشاره به آنچه بسیاری پیش‌بینی می‌کنند جهش و ترند بزرگ بعدی در استفاده از فناوری و شبکه‌های دیجیتال برای ارتباطات، همکاری و سرگرمی باشد، استفاده می‌شود. متاورس یک قطعه  از تجهیزات یا نرم‌افزار و یا محصول یک شرکت بخصوص نیست. بلکه نمونه‌ای از همگرایی فناوری‌های مختلف است که در نهایت پیش‌بینی می‌شود به طور گسترده مورد استفاده عموم قرار گیرند. این فناوری‌ها می‌توانند کاربران را به دنیای مجازی منتقل کنند. جایی که می‌توانند با محیط اطراف خود و سایر کاربران به گونه‌ای تعامل داشته باشند که گویی در یک اتاق هستند.

مقدمه

رمان و داستان مهم سایبرپانک؛ Snow Crash اثر نیل استفنسون در سال 1992 منتشر شد و در آنجا بود که کلمه “metaverse” برای اولین بار ابداع و سر زبان‌ها افتاد. متاورس که همیشه در آثار استفنسون با حروف بزرگ نوشته شده است، یک “جهان خیالی” مشترک است. که از طریق یک شبکه جهانی فیبر نوری قابل دسترسی است و از طریق عینک‌های واقعیت مجازی قابل مشاهده است. بنابراین، این اصطلاح را می‌توان برای توصیف محیط‌های دیجیتال مجهز به فناوری های VR یا (AR) به کار برد.

نقش بلاک‌چین در متاورس

بلاک‌چین را نمی‌توان هک کرد یا تغییری در ماهیت آن ایجاد کرد، و برای پذیرش گسترده هر فناوری واقعیت مجازی بسیار مهم است. هک‌ها و نقض داده‌ها اتفاقات رایجی هستند، اگر قرار است افراد در یک محیط کاملا آنلاین و مجازی فعالیت کنند، پلتفرم مورد استفاده آنها باید ایمن باشد.

بلاک‌چین علاوه بر تسهیل تایید سریع داده‌ها، تراکنش‌های مالی رمزگذاری شده و ایمن را فعال می‌کند. بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال نقش مهمی در آینده واقعیت مجازی خواهند داشت.

از آنجایی که تراکنش‌های درخواستی برای Metaverse ضروری است، خوشبختانه این موردی است که می‌توان با استفاده از فناوری بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال به انجام رساند. باید خرید و فروش در یک محیط VR کاملاً کاربردی برای تحقق وعده‌ها وجود داشته باشد. این معاملات باید هم مطمئن و تقریباً آنی باشند. افراد در این اکوسیستم به دو مورد بسیار مهم از:

  • (الف) توانایی انجام معاملات و تعامل به طور طبیعی که گویی چهره به چهره هستند
  • و (ب) اطمینان از اینکه معاملات آنها مطابق با هدف انجام می شود، نیاز دارند.

کاربردهای متاورس و دنیای مجازی

  • تراکنش‌های دیجیتالی یک گزینه عملی و واقعی برای انجام معاملات آنلاین، بلادرنگ و قابل حسابرسی هستند. حتی اگر فناوری‌های بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال فردا کنار گذاشته شوند، روند به سمت پرداخت‌های مجازی و آنلاین رو به افزایش خواهد بود.
  • پرداخت‌های مبتنی بر بلاکچین در اکوسیستم مجازی مانند Metaverse بسیار رایج‌تر می‌شوند و منطقی است که این اشکال پرداخت‌ها در آینده ضروری شوند.
  • رشته تحصیلی معروف به Metaverse نسبتا جوان است اما به سرعت در حال رشد است. در هر صورت، تحقق یک متاورس کاملاً کاربردی در آینده مستلزم مشارکت گسترده از دارایی‌های بلاک چین و کریپتو است.

معلوم نیست چقدر طول می کشد تا یک متاورس ایجاد شود که به طور دقیق زندگی واقعی را برای جامعه تکرار کند یا چقدر می‌تواند واقعی باشد. تا زمانی که فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) معرفی نشود، کاربران بسیاری از سیستم‌های متاورس مبتنی بر بلاک‌چین قادر به تعامل با محیط نخواهند بود.

شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، آلفابت گوگل و مایکروسافت همگی روی استارت‌آپ‌های رایانش ابری و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا توسعه سریع خود را پیش‌بینی کنند.

کسب‌ وکارهایی که بر بازارهای خاصی تسلط دارند، خواه یک پلتفرم یا یک سرویس خاص مانند تبلیغات، پرداخت‌ها یا اشتراک‌ها، پاداش‌های مالی زیادی به دست می‌آورند.

متاورس
دنیای متاورس

نحوه موقعیت یابی برای متاورس

1. احتمالات را دست کم نگیرید

برنامه‌ای برای Metaverse تهیه کنید، اما مطمئن شوید که می‌تواند با زمان تغییر کند و با تغییر ترجیحات مصرف کننده همگام شود. “آزمایش و یادگیری” باید در فرآیندهای بیرونی و داخلی اعمال شود.

2. شرکت‌ها باید با دیدگاه بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مانند مشارکت مشتری و کارکنان و بازگشت سرمایه (ROI) را در نظر بگیرند، زیرا احتمالاً هنوز چند سال دیگر به فراسوی جریان اصلی و درآمدزایی مرتبط باقی مانده است.

3. رقابت و مشارکت‌های انحصاری

سازمان ها می‌توانند با تمرکز بر تقاضای کاربران و عواملی که مخاطب هدف آنها را برمی‌انگیزد، سهم بازار را به دست آورند و رقابت را حفظ کنند. شما می‌توانید این کار را از طریق توسعه مشارکت‌های انحصاری، ارائه ابزارهایی برای ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر، و جمع آوری داده ها و بینش های قوی انجام دهید.

سخن پایانی

دنیاهای مجازی و حوزه متاورس یک تکنولوژی جدید هستند که با سرعت سرسام‌آوری در حال رشد هستند. و هر روز غول‌های حوزه تکنولوژی، بیشتر در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند و از آنجایی که این حوزه با فناوری بلاک‌چین در ارتباط است، قطعا رمزارزهای مانند سندباکس و مانا در سال‌های آینده می‌توانند رشد قیمتی شگفت انگیزی را تجربه کنند.

اگر متاورس برای شما جذابیت خاصی دارد و هرروز علاقه بیشتری پیدا می‌کنید در این زمینه سرمایه گذاری انجام دهید. اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، کافی است که به پلتفرم اتراکس مراجعه کرده و ارزهای دیجیتال حوزه متاورس را جستجو کنید. سپس برای سرمایه گذاری در این زمینه اقدام کنید.

اتراکس، صرافی رمز ارز ایرانی امن و سریع

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال با احراز هویت خودکار و سریع در ایران است که با دارا بودن درگاه بانکی معاملات سریع و امن را برای شما فراهم می کند. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف با کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. از دیگر ویژگی های اتراکس این است که امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته، ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار و امکان دسترسی از هر نقطه‌ ای از جهان می باشد.

برای ثبت نام در صرافی اتراکس همین حالا اقدام کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa