ورشکستگی بانک‌ ها برای بیت‌ کوین چه معنایی دارد؟

ورشکستگی بانک‌ ها برای بیت‌ کوین چه معنایی دارد؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما در آستانه یک بحران بانکی دیگر هستیم. زمان آن است که بیت کوین راه خود را طی کند و از دارایی‌های مالی سنتی جدا شود. در ماه گذشته ورشکستگی بانک‌ها باعث شده است بیت کوین رشد قیمتی سرسام‌آوری داشته باشد، و مقاومت‌های قیمتی خود را پشت سرگذاشته است. اما آیا رشد به معنای عملی شدن آرمان‌های بیت کوین و خالق آن یعنی ساتوشی ناکامتو است؟

 

معنای ورشکستگی بانک‌ها  برای بیت کوین چیست؟

چگونه به اینجا رسیدیم

این‌بار تاریخ در بازارهای مالی تکرار شد. در سال 2008، ورشکستگی بانک‌ها در ایالات متحده باعث بوجود آمدن بحران شد. بانک‌ها در یک فضای اقتصادی مساعد ریسک زیادی را متحمل شده بودند. اما انباشت اعتبار بد، زمانی که تعداد فزاینده‌ای از وام گیرندگان قادر به بازپرداخت وام‌های خود نشدند مشکلات بزرگی ایجاد کرد. ورشکستگی بانک‌ها رخ داد و باید توسط مالیات دهندگان نجات پیدا می‌کردند.

یکی از پاسخ‌های اساسی کلیدی به این بحران این بود که نرخ‌های بهره به شدت توسط فدرال رزرو به سمت پایین بازنگری شد. این کار برای شروع دوباره اقتصاد ضعیف انجام شد. همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، تاثیر چندانی نداشت.

ورشکستگی بانک‌هاصرافی ارزدیجیتال اتراکس
رشد تولید ناخالص داخلی (درصد سالانه)

پس از سال 2008، رشد اقتصادی به سختی در کشورهای صنعتی غربی وجود داشت. اما این سیاست در سال‌های بعد منجر به پیامدهای جدی شد. حالا بیایید به سال 2023 برگردیم.

 

طوفان در انتظار بازار مالی

معلوم است که چاپ نامحدود پول عواقبی دارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، تورم پس از سال 2008 برای حمایت از اقتصاد ایجاد شد. این در سال 2020 با واکنش به ویروس کرونا قرار گرفت.

ورشکستگی بانک‌ها صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار عرضه پول

 

این امر منجر به تورم می‌شود. اگرچه باید گفت که سیاست پولی تنها یکی از محرک‌ها بود. اگر می‌خواهید در مورد اینکه تورم امروز از کجا می‌آید مقالات بیشتر را در وبلاگ اتراکس مطالعه کنید.همانطور که اکثر ما در سال‌های اخیر تجربه آن را داشته‌ایم، نرخ تورم بالا یک مشکل اساسی است.

و به قول معروف تورم دزدی زمان و نیروی حیات انسان است. در نتیجه تورم اساس ناآرامی‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند.

بنابراین فدرال رزرو دوباره مجبور به مداخله در بازرهای مالی و اقتصاد شد، راه حل آنها افزایش نرخ بهره بصورت تهاجمی بود.

اما یک بار دیگر، فدرال رزرو مشکل جدیدی ایجاد کرد. از آنجایی که ریسک پذیری پس از سال 2008 یک تابو بود، بانک‌ها روی اوراق قرضه بلندمدت مانند خزانه‌های آمریکا و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن شرط بندی کردند.

 

یک سوال مطرح می‌شود؛ اگر اینها ظاهراً با خطر کمتری همراه هستند، پس مشکل چیست؟

به عبارت ساده، زمانی که نرخ بهره بالا می‌رود، قیمت اوراق با نرخ ثابت کاهش می‌یابد.

هنگامی که فدرال رزرو پس از سال 2008 برای سرازیر کردن پول به اقتصاد ایالات متحده رویکرد خود را تغییر داد، بانک‌ها مبالغ هنگفتی از وجه خود را به سرمایه گذاری‌های کم خطر اختصاص دادند.

با کاهش قیمت اوراق با نرخ ثابت، بانک‌ها در حال حاضر پول زیادی از دست می‌دهند. و مسئله بزرگ در اینجا این است که این تنها چند بانک را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. سیستماتیک است. بنابراین ما در آستانه ورشکستگی بانک‌ها و فروپاشی بزرگ دیگری در بخش مالی ایالات متحده قرار داریم.

 

فدرال رزرو چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

تنها پاسخ فدرال رزرو: تورم بیشتر است

فدرال رزرو خود را در گوشه‌ای پنهان کرده است. یکی از گزینه‌ها این است که آنها می‌توانند به سیستم اجازه سقوط بدهند،و ورشکستگی بانک‌ها اتفاق بیفتد، و که تسلط جهانی دلار آمریکا را نیز به خطر می‌اندازد، اما آنها واقعا این را نمی‌خواهند.

در عوض، آنها به سراغ تنها گزینه باقی مانده دیگر خواهند رفت. تداوم تزریق مبالغ هنگفتی به سیستم مالی برای جلوگیری از سقوط آن. آنها این را کم و بیش آشکارا در قالب برنامه تامین مالی مدت بانکی خود اعلام کردند.

ورشکستگی بانک‌ هاصرافی ارزدیجیتال اتراکس
برنامه تامین مالی مدت بانکی  federalreserve.gov

این برنامه محدود به 1 سال و مبلغ 25 میلیارد دلار است. با این حال، فدرال رزرو در صورت نیاز می‌تواند برنامه را گسترش دهد. در نتیجه، تورم که در حال حاضر در سطح بالایی راکد است، جهشی دیگر به سمت بالا خواهد داشت.

 

مردم به سمت بیت کوین خواهند رفت

این امر باعث می‌شود که دلار آمریکا به سرعت قدرت خرید خود را از دست بدهد. و به‌طور کلی، اعتماد به سیستم مالی سنتی همچنان رو به کاهش خواهد بود.

ورشکستگی بانک‌هاصرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار قیمت بیت کوین

طی چند روز گذشته، بیت کوین از ضررهای ناشی از خبر بحران بانکی و ورشکستگی بانک‌ها بهبود یافته است. از این گذشته، بیت کوین دقیقاً برای این نوع سناریو ایجاد شده است. دلیل دیگر این است که بسیاری از سرمایه گذاران انتظار پایان افزایش نرخ بهره را دارند که تأثیر مثبتی بر عملکرد بیت کوین دارد.

 

سخن پایانی

آیا این جرقه اولیه‌ای است که بیت کوین راه خود را طی می‌کند و از دارایی‌های مالی سنتی جدا می‌شود؟

آنچه ما از آن مطمئن هستیم این است که پیامدهای منفی این بحران در ماه‌های آینده بیشتر و بیشتر خواهد و مردم آن را در زندگی روزمره خود احساس خواهند کرد. و این افراد به دنبال راه حلی برای فرار از یک سیستم ناعادلانه خواهند بود. تنها راه ایمن پناه آوردن به سیستمی است که به دلیل بحران مالی و سیستم سنتی ناعادلانه تشکیل شده است و آن چیزی نیست جز بیت کوین!

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس یک صرافی معتبر ارز دیجیتال در ایران است که با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد خود، توانسته اعتماد مشتریان را جلب کرده و به عنوان یک درگاه ورود معتبر برای بازارهای ارز دیجیتال شناخته شود. از مهمترین امتیازات اتراکس، امنیت بالای تراکنش ها با استفاده از درگاه بانکی است. این صرافی با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، امنیت اطلاعات و ارزهای دیجیتال کاربران را به شکل کامل تضمین می‌کند. همچنین، احراز هویت آنی و پشتیبانی 24 ساعته، سرعت تراکنش‌ ها و رابط کاربری ساده و کاربرپسند از دیگر دیگر نقاط قوت این صرافی است. این صرافی از بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که در نوع خود بی نظیر است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa