نکاتی درباره ارز دیجیتال كوانتوم (Qtum)

نکاتی درباره ارز دیجیتال كوانتوم (Qtum)
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز دیجیتال كوانتوم (Qtum)، رمزارزی است كه عملكرد قرارداد هوشمند اتريوم را با امنيت بيت‌كوين تركيب مي‌كند تا سكه‌اي ايجاد كند كه برای پذيرفته شدن توسط سازمان‌های بزرگ مناسب باشد.

نكات كليدی

  • كوانتوم، رمزارزی است كه ويژگی‌های بيت‌كوين و اتريوم را با هم تركيب می‌كند.
  • از سيستم قرارداد هوشمند مبتنی بر UTXO با مدل اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌كند.
  • ارز دیجیتال كوانتوم، طوری طراحی شده است كه برای استفاده توسط سازمان‌های بزرگ مناسب باشد.

اهداف ارز دیجیتال كوانتوم (Qtum)

كوانتوم، بر اساس وایت پیپر منتشر شده توسط موسسان، «اولين سيستم قرارداد هوشمند مبتني بر UTXO با مدل اجماع اثبات سهام (PoS) است».

به بيان ساده، سكه‌های خرج نشده را از چندين تراكنش به كيف پول كاربر اضافه می‌كند و گره ايجادكننده بعدی را بر اساس تعداد سكه‌های نگهداری‌شده توسط هر گره، انتخاب می‌كند. اين موضوع به انجام دو هدف كمك می‌كند که اولین آن امنيت است.

امنیت

با توجه به حوادثی که در طول سال‌ها رخ داده است، بلاكچين اتريوم مستعد هك شدن است. از طرفی، بيت‌كوين اثبات كرده است كه ایمنی نسبتا قوی دارد.

استخراج آسان سکه‌های جدید ارز دیجیتال كوانتوم (Qtum)

هدف دوم، تسهیل روند استخراج سكه‌های جديد است. الگوريتم اثبات كار بيت‌كوين، بر مبنای انگيزه و پاداش است. الگوريتم اثبات سهام، فرايند ايجاد بلاك جديد را ساده و انرژی خيلی كمتری در مقايسه با بيت‌كوين، مصرف می‌كند.

ارز دیجیتال كوانتوم (Qtum)، از كد اصلی بيت‌كوين استفاده می‌كند، كه از اصول UTXO بهره می‌گيرد، طوريكه دستگاهی كه اتريوم مجازی روی آن اجرا شده، اجرا می‌شود، كه از مدل مبتني بر حساب استفاده می‌كند. كوانتوم با استفاده از لايه انتزاع حساب (AAL) به برقراری ارتباط می‌پردازد كه هويت طرفين تراكنش را مخفی نگه می‌دارد.

ارز دیجیتال كوانتوم، برای تضمين بهتر پذيرفته شدن در صنعت، برنامه دارد لايه‌ای برای مشخصات قرارداد هوشمند ارائه كند. توسعه‌دهندگان كوانتوم بيان می‌كنند كه اين لايه امنيت بهتری در مقايسه با لايه مشابه اتريوم دارد.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa