تحلیل هفتگی: بیت کوین در آستانه ۱۷۰۰۰ دلار، آیا روند صعودی آغاز شده؟

تحلیل هفتگی: بیت کوین در آستانه ۱۷۰۰۰ دلار، آیا روند صعودی آغاز شده؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بررسی بیت کوین و آلت‌کوین و تحلیل هفتگی شماره ۵ (۱۴۰۱/۱۰/۱۸)

بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ توانست تا محدوده ۱۷ هزار دلار رشد کند. این رشد قیمتی بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به ادامه صعود امیدوار کرده است. از آنجا که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به مدت دو هفته در رنج قیمتی قرار داشتند، این صعود برای معامله‌گران حائز اهمیت است.

مقدمه

در زمان نگارش مقاله بررسی بیت کوین و آلت کوین ها، قیمت بیت کوین به بالاترین حد در۳ هفته اخیر نزدیک می‌شود. همچنین با تورم زیر ۷ درصد ممکن است قیمت در روزهای آینده به ۱۹ هزار دلار برسد. اما برای این که قیمت مقاومت اساسی و حیاتی ۱۷۳۰۰ را رد کند لازمه محرکه‌ها و شاخص‌هایی است، که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. همچنین با ما همراه باشید تا یکی از محبوبترین آلت کوین‌ها را که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است را باهم تحلیل و بررسی کنیم.

بررسی بیت کوین در تایم‌های بالا

تنها ۷ روز از بسته شدن کندل‌های ماهانه و سالانه بیت کوین گذشته است. کندل سالانه این رمزارز یکی از قرمز‌ترین کندل‌های نزولی تاریخچه بیت کوین بوده است. بسته شدن کند‌ل‌های ماهانه و سالانه از این لحاظ حائز اهمیت می‌باشد که قیمت نتوانست مقاومت حیاتی ۱۷۳۰۰ را دوباره به‌عنوان حمایت باز پس‌گیری کند. لذا در حال حاضر هر صعودی در بیت کوین اصلاح برای ریزش بیشتر است و باید مراقب تله‌های گاوی باشیم.

نگاهی به تایم هفتگی بیت کوین

بیت کوین در تایم هفتگی نسبت به دو هفته قبل عملکرد بهتری از خود نشان داد. ضعف عملکرد دو هفته قبل را می‌توان به دلیل تعطیلات سال نو میلادی و تعطیل بودن بازار‌ها دانست. در هفته گذشته بیت‌کوین بعد از مدت‌ها توانست سطح ۱۷۰۰۰ دلار را لمس کند، متاسفانه این حرکت به صورت شارپ و کندل‌های پر قدرت صورت نگرفته است. بنابراین نمی‌توان گفت بازار کف بلند مدت خود را ساخته است. همانطور که در چارت زیر مشاهده می‌کنید، مقاومت‌های زیادی سر راه بیت کوین قرار دارد. اگر بتواند در طول هفته جاری صعودی را آغاز کند در ابتدا باید ۱۷۳۰۰ را شکست، و سپس تا ناحیه ۱۸۳۰۰ حرکتی انجام دهد.

بررسی بیت کوین و آلت کوین
نمودار بیت کوین در تایم سالانه.

در صورتی که بیت کوین بتواند در تایم هفتگی ناحیه ۱۸۳۰۰ را با کندل‌های پر قدرت از نظر حجم و زمان شکست دهد. این ارز روند صعودی را در میان مدت آغاز می‌کند. همچنین در صورتی که در شکست این ناحیه دوباره ناکام بماند به سمت کانال ۱۴۰۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

بررسی بیت کوین و آلت کوین
نمودار بیت کوین در تایم هفتگی

وضعیت دامیننس تتر:

همانطور که در نمودار و تصویر زیر مشاهده می‌کنید دامیننس تتر نزدیک به خط روند صعودی خود می‌باشد و در طول هفته جاری می‌تواند تا خط روند، ریزش را تجربه کند. در صورتی که خط روند به‌عنوان حمایت جدی عمل کند می‌توانیم در هفته‌های آینده شاهد صعود دامیینس و در نتیجه ریزش بازار باشیم در غیر این‌صورت باید منتظر صعود بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال باشیم.

مطالب مرتبط: وضعیت بیت کوین در شرایط خطرناک بایننس چگونه خواهد بود؟

همچنین داده‌های پشت نمودار از جابجایی استیبل کوین‌ها در حجم کلان خبر می‌دهد این جابجایی‌ها بیشتر در قالب استیبل کوین USDC بوده است، اما هنوز خرید کلانی در بازار صورت نگرفته است.

بررسی بیت کوین و آلت کوین
بررسی نمودار دامیننس تتر

ورود و خروج صرافی ها

ورود بیت‌کوین به صرافی‌ها در دو ماه گذشته روند صعودی داشته است و بیشتر معامله‌گران و تریدرهای خورد تصمیم به فروش بیت کوین‌های خود داشته‌اند. اما این روند صعودی کم قدرت بود، و می‌توان اینگونه تعبیر کرد که فشار فروش روی بیت کوین و سایر دارایی‌ها تقریبا کم شده است.

ماه گذشته حدود ۴۰ هزار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شد که میانگین قیمت آنها ۱۵۸۰۰ بود که فعلا تاثیر چندان زیادی روی قیمت نداشته است.

بررسی بیت کوین و آلت کوین
بررسی ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها

قدرت خریدار و فروشنده

این شاخص یک راهنمایی بسیار عالی برای معامله‌گرانی است که در تایم‌های پایین معامله می‌کنند (تایم ۱ روز به پایین). با بررسی این شاخص می‌توان به این نتیجه رسید که معامله‌گران حرفه‌ای در حال حاضر در کدام سمت بازار قرار دارند و ما نیز باید هم سمت با انها وارد معامله شویم.
در زمان نگارش این مقاله تمامی معامله گران در تمامی تایم‌های مختلف در پوزیشن‌های شورت قرار گرفته‌اند. امید به ریزش بازار دارند، و هدف قیمت احتمالی آنها محدوده ۱۶۷۰۰ است، که اگر این سطح به‌عنوان حمایتی پرقدرت جواب بدهد می‌توانیم انتظارات صعود طبق گفته‌های بالا را داشته باشیم.

بررسی وضعیت بیت کوین و آلت کوین
بررسی قدرت خریدار و فروشنده

اوراق قرضه ده ساله

در نشست هفته گذشته مقامات به دست کم گرفتن عزم فدرال رزرو برای نگه‌داشتن نرخ بهره در سطوح بالا به سرمایه گذاران هشدار دادند.

مطالب مرتبط: تحلیل بیت کوین و آلت کوین در سال گذشته و بررسی آنها در سال آینده

همانطور که در چارت و نمودار شاخص اوراق قرضه ده ساله مشاهده می‌کنید این شاخص در روند صعودی بلند مدت خود قرار دارد. اوراق قرضه هفته گذشته ریز‌ش‌های قابل توجهی را به دنبال ریزش شاخص دلار تجربه کرد. در صورتی که این شاخص تا محدوده خط روند صعودی بتواند نزول را تجربه کند می‌توان انتظار یک رالی صعودی در بیت کوین تا محدوده ۱۸۳۰۰ را داشت و در صورتی که این نزول رخ ندهد باید همچنان دنبال پوزیشن‌های شورت در ارزهای دیجیتال باشیم!

بررسی بیت کوین و آلت کوین
تحلیل نمودار اوراق قرضه

بررسی وضعیت اتریوم و آلت کوین ها

نمودار زیر مربوط به دامیننس بیتکوین یا قدرت تسلط بیت‌کوین بر بازار است. این نمودار در تایم هفتگی روی حمایت قوی و قدرتمندی قرار دارد. دامیننس بیت کوین از همین نقطه می‌تواند صعودی را آغاز کند و در صورت صعود دامیینس بیت‌کوین نباید منتظر صعود شدید در آلت کوین‌ها باشیم.

بررسی وضعیت اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک بر خلاف دیگر رقبای خود در سال ۲۰۲۲ عملکرد خوبی را از خود نشان داد. هرچند ریزش‌های شدیدی را در طول بازار خرسی تجربه کرد، اما با هر بار صعود توانست سود‌های ۳۰۰ درصدی را تقدیم جامعه و طرفدران خود کند.
در حال حاضر این رمزارز در تایم هفتگی، در نقطه بسیار حساسی قرار گرفته است. همچنین برخوردی با مقاومت مویینگ ۲۰۰ داشته است، در صورتی که بتواند این مقاومت را شکست دهد انتظار صعود تا محدوده ۲۷ دلار را می‌توان داشت در غیر اینصورت به طرف هدف قیمتی و کف خود یعنی ۱۲ دلار حرکت خواهد کرد.

بررسی بیت کوین و آلت کوین
تحلیل و بررسی اتریوم کلاسیک

سخن پایانی

همانطور که قبلا نیز خدمت کاربران گرامی عرض شده است. بررسی بیت کوین و آلت کوین و یا سایر تحلیل‌ها بصورت کامل صدرصد درست و بدون اشتباه نیست. هر اتفاقی ممکن است در بازار رخ دهد فقط تنها مساله‌ای که فعلا بسیار واضح می‌باشد، این است که بازار در فاز نزولی خود به سر می‌برد. تا زمانی که قیمت بیت‌کوین در تایم هفتگی با کندل پر قدرت مویینگ ۲۰۰ را شکست ندهد، بازار خرسی ادامه دار خواهد بود.

اتراکس بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

بازار های نزولی و خرسی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور هست. اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود، کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ‌های بازار انجام می‌دهند!! لذا صرافی اتراکس این بستر را برای کاربران ایرانی خود فراهم آورده است، تا کاربران با مطالعه مقالات و تحلیل‌های اختصاصی این صرافی، تصمیمات حساب شده‌ای را برای سرمایه‌گذاری بگیرند. و همچنین بستری مناسب برای خرید و فروش بیش از ۳۲۰ رمزارز با کیف پول اختصاصی و پشتیبانی از انواع شبکه‌های بلاکچین در سطح کشور پیشرو می‌باشد.

اتراکس، به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال برتر، با ارائه بیش از 350 رمز ارز معتبر، یک مقصد معتبر و محبوب برای معامله‌گران است. این صرافی با تمرکز بر امنیت بالا و سرعت عالی در انجام معاملات و همچنین بهره مندی از خدمات خودکار و درگاه بانکی، به مشتریان خود تجربه‌ ای بی‌نظیر از معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می‌ دهد. رابط کاربری ساده و مدرن اتراکس باعث می‌ شود تا حتی کاربران تازه‌ کار نیز به راحتی در این صرافی ثبت نامه کرده و معامله را شروع کنند و بتوانند از فرصت‌ های پرسود معاملات ارزهای دیجیتال بهره‌ مند شوند. اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌ مندید، اتراکس بهترین انتخاب برای شروع معاملات و کسب تجربه مثبت در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: بازار گاوی و خرسی چیست

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa