با بهترین کیف پول های سخت افزاری در سال 2023 آشنا شوید

با بهترین کیف پول های سخت افزاری در سال 2023 آشنا شوید
زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه:

کیف پول های سخت افزاری به سرمایه گذاران اجازه می دهد بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال را در یک دستگاه فیزیکی ذخیره کنند. مساله ای که آنها را خاص می کند این است که شکل ذخیره سازی هیچ نقطه تماسی با اینترنت ندارد. اگر می خواهید مانند بانک خود به عنوان صاحب ارزهای دیجیتال عمل کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید که توکن های به دست آمده را خودتان ذخیره کنید، به یک کیف پول نیاز دارید. کیف پول های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، برنامه هایی برای گوشی موبایل، نرم افزار برای لپ تاپ و برنامه های افزودنی مرورگر وجود دارد. با این حال، کیف پول های سخت افزاری امن ترین مکان برای نگهداری ارز های دیجیتال در نظر گرفته می شوند

چند دلیل برای امن بودن کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های خارجی هستند آنها به اینترنت (ذخیره سرد) متصل نیستند. یعنی روی یک دستگاه خارجی هستند. کلید خصوصی منحصراً در دستگاه ذخیره می شود و نمی توان آن را خارج کرد. تراکنش ها ابتدا به صورت آنلاین آغاز می شوند و به صورت آفلاین امضا می شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری برای خریدارانی که به دنبال گزینه‌های ذخیره‌سازی بلندمدت و امن برای دارایی‌های کریپتو خود هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما کدام یک مناسب تر است؟ کدام یک بیشترین ارزش افزوده را به مالکان ارائه می دهد؟

اصول کیف پول سخت افزاری

برای انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری، ابتدا ضروری است که اصول آنها را درک کنید

کیف پول های سخت افزاری در روش دسترسی به کوین ها یا توکن ها شبیه کیف پول های دیگر هستند. هیچ کیف پولی ارزها را ذخیره نمی کند. بلکه کیف پول ها کلید خصوصی را ذخیره می کنند که می توان از آن برای دسترسی به کوین های مرتبط در هر زمان استفاده کرد. با کیف پول‌های سخت‌افزاری، این کلید فقط در دستگاه یافت می‌شود. کیف پول های دسکتاپ نیز کلمات خصوصی را فقط در دستگاه متصل ذخیره می کنند.

تفاوتی که کیف پول های سخت افزاری را بسیار ایمن می کند این است که آنها به اینترنت متصل نیستند. به عنوان دستگاه های جداگانه، آنها در هر زمان آنلاین نیستند. مالکانی که می‌خواهند تراکنش‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند. فقط امضای آفلاین با دستگاه آنها را برای اجرا آزاد می کند. این باعث می شود که کیف پول های سخت افزاری عملا غیرقابل هک شدن باشند.

احتیاط! کوین  ها روی دستگاه ذخیره نمی شوند، فقط کلید خصوصی هستند. ارزها روی بلاک چین رمزگذاری می شوند و شما فقط با کیف پول سخت افزاری قفل خزانه خود را باز می کنید. اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کنید، می توانید یک کیف پول جدید بخرید و دوباره کلید خصوصی را وارد کنید.

مطالب مرتبط: کیف پول چیست

یک مکانیسم امنیتی منحصر به فرد این است که آیا کیف پول دیجیتال دارای صفحه نمایش است یا خیر. برای مثال، نمایشگر این امکان را فراهم می کند که بررسی کنید آیا آدرس گیرنده در نرم افزار کامپیوتر با آدرس کیف پول مطابقت دارد یا خیر. به این ترتیب می توان دستکاری توسط اشخاص ثالث را رد کرد. کنترل های دستی برای همه دستگاه ها نصب شده است. این تضمین می کند که فقط مالکان بازیگر اصلی باشند. تنها زمانی که این دکمه ها فشار داده شوند می توان تراکنش ها را آزاد کرد.

اگر سارقان کیف پول را گرفته باشند، یک پین از آن در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کند. این باعث می شود که کیف پول در دستان خارجی تقریباً بی استفاده باشد. از آنجایی که هیچ دستگاهی به طور کامل از نقص فنی یا سرقت در امان نیست، سازندگان عبارتی به اصطلاح بازیابی یا seed را معرفی کردند. این مجموعه ای از 12 تا 24 کلمه است که مالکان کیف پول را هنگام شروع استفاده از آن تعریف می کند. اگر دستگاه خراب یا در دسترس نباشد، ارز های متصل را می توان از کیف پول دیگری بازیابی کرد. صفحه بازیابی حاوی کلمات باید به خوبی نگهداری شود و هرگز دیجیتالی نشود. این رویکرد مزایای کیف پول سخت افزاری و کاغذی را ترکیب می کند.

برحذر بودن! اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کنید، همچنان این خطر وجود دارد که دارایی های کریپتوی شما از بین برود. چرا؟ اگر کسی کیف پول سخت افزاری پیدا کرد، راه هایی برای دریافت کوین وجود دارد.

3 دلیل برای استفاده از کیف پول سخت افزاری

دلیل 1: حفاظت

کیف پول های سخت افزاری با یک شماره پین ​​ایمن می شوند که خودتان آن را تعیین می کنید. هیچ‌کس آن را نمی‌داند، و در هیچ کجا ذخیره نمی‌شود – نه با سازنده، نه درحافظه ابری و نه در مرورگر. حتی از دست دادن کیف پول لزوماً به معنای از دست دادن رمزارزهای شما نیست: کیف پول های سخت افزاری دارای یک نسخه پشتیبان هستند – به اصطلاح seed. این یک رشته از 24 کلمه تصادفی است که دستگاه هنگام راه اندازی برای شما انتخاب می کند. این کلمات نوعی کد شناسایی هستند که می توانید آن را در کیف پول دیگری وارد کنید تا دسترسی به سکه های خود را دوباره فعال کنید. این زنجیره کلمات  را حتماً در جایی یادداشت کنید! بلافاصله پس از ایجادکیف پول، کلمات را بیشتر ازخود کیف پول سخت افزاری ایمن نگهداری کنید.

دلیل 2: ناشناس بودن

افرادی که کریپتوها را معامله می‌کنند یا در حین استخراج آن‌ها را «می‌سازند» لزوماً نمی‌خواهند ثبت نام کنند. ناشناس بودن یک نگرانی اصلی برای بسیاری از معامله گران در صحنه کریپتوکارنس است. به این ترتیب، هیچ کس جز شما نمی‌داند که صاحب چند ارز هستید یا چه معاملاتی با آنها انجام می‌دهید. کیف پول های سخت افزاری صد در صد خصوصی هستند و هیچ کس جز شما نمی داند که دارایی های شما چقدر است یا سکه های خود را به کجا منتقل می کنید. بنابراین، اگر می خواهید ناشناس تر باشید، باید یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید

دلیل 3: راحتی

“من دوباره شماره کانتراکت خود را روی چه پلتفرمی گذاشتم؟” – هر کسی که تا به حال ارزهای دیجیال را معامله کرده است، مشکل را می داند. همه کیف پول های تحت وب از همه کوین ها پشتیبانی نمی کنند، به این معنی که شما باید چندین ارز داشته باشید. اگر کیف پول سخت افزاری خوبی را انتخاب کنید، تمام ارزها را در یک مکان دارید و هیچ هزینه ماهانه بالقوه ای برای نگهداری حساب وجود ندارد. اما کدام کیف پول خوب است؟

بهترین کیف پول های سخت افزاری کدامند؟

Bitbox02

کیف پول کوچک برای حرفه ای ها به لطف نرم افزار منبع باز، این کیف پول به این زودی ها قدیمی نخواهد شد. شرکت سوئیسی Shiftcrypto یک کیف پول سخت‌افزاری کوچک و نامحسوس را با بیت‌باکس 02 به رقابت می‌فرستد. برخلاف سایر کیف پول ها، Bitbox02 یک پورت USB-C یکپارچه دارد که به آن اجازه می دهد مستقیماً به تلفن همراه یا رایانه شخصی متصل شود. این امر نیاز به کابل را از بین می برد.

بیت باکس 2

مزیت دیگر: ترکیب کلمه (عبارت اولیه) در هنگام راه اندازی ضروری نیست زیرا کیف پول توسط کارت microSD ایمن شده است. با این حال، شما باید آن را به خوبی ایمن نگهدارید. علاوه بر این، این کیف پول با یک تراشه ایمن و احراز هویت دو مرحله ای مثلاً Google Authenticatorکار می کند. بیت باکس با بسیاری از ویژگی های حرفه ای مانند پشتیبانی از Tor یا Node امتیاز می گیرد و با نرم افزار منبع باز کار می کند بنابراین  این کیف پول بیشتر برای متخصصان طراحی شده است. BitBox02 از توکن های بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، اتریوم (ETH) و ERC-20 پشتیبانی می کند!

لجر نانو

Ledger Nano X در میان کیف پول های سخت افزاری همه کاره است. دارای یک تراشه امن (CC EAL5 +) است که در ترکیب با نرم افزار ویژه (BOLOS) از شما در برابر حملات محافظت می کند. اگر صحبت از نرم افزار شد، دستگاه را می توان از طریق بلوتوث با یک برنامه تلفن همراه کنترل کرد، اما شما همچنین کنترل کامل روی سکه های خود را از طریق USB در رایانه شخصی دارید. 100 کریپتو مختلف را می توان به طور همزمان ذخیره کرد. اگر گم شد، می توانید آن را با کدی متشکل از 24 کلمه بازیابی کنید.

لجر نانو اس

لجر همچنین یک نوع مقرون به صرفه از نانو دارد، یعنیNano s.در حالی که Ledger ویژگی های کمتری دارد، اما به هدف خود عمل می کند و قطعا آسیب پذیرتر از Nano X است. کیف پول سخت افزاری رابط بلوتوث ندارد، همه از طریق یک کابل کار می کنند. بنابراین، نانو کوچک را فقط می توان بر روی کامپیوتر راه اندازی کرد. تنها شش ارز مختلف را می توان به طور همزمان ذخیره کرد که برای معامله گران کم است. با این حال، کسانی که فقط می‌خواهند بیت‌کوین یا اتریوم خود را با خیال راحت ذخیره کنند، گزینه درستی را انتخاب میکنند.

Trezor

امنیت Trezor  توسط خود جامعه آن مراقبت می شود. به عنوان یک محصول منبع باز، کاربران می توانند روی کد منبع کار کنند، که تأیید می کند که هیچ دست پشت پرده ای  وجود ندارد. در مورد لجر که برخی از کاربران از آن انتقاد میکننداینگونه نیست.   علاوه بر این، Trezor دارای ویژگی های امنیتی معمول کیف پول سخت افزاری است: به طور کلی، کیف پول های سخت افزاری سازنده Trezor بسیار امن در نظر گرفته می شوند. عدم سازگاری یکی از اشکالات اصلی Trezor Ones عدم پشتیبانی از برخی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال، Cardano یا Ripple را نمی توان ذخیره کرد.

جایگزینی ارزان: Keepkey

کیف پول سخت افزاری KeepKey از شرکت سوئیسی Shapeshift قابل مقایسه با محصولات Ledger و Trezor است. این دستگاه یکی از ارزان ترین ها است. در عین حال با عملکرد ساده، راه اندازی سریع و امنیت بالا متقاعدکننده هست. برخلاف رقبای خود یعنی  لجر و ترزور، KeepKey از ارزهای  دیجیتال کمتری پشتیبانی می‌کند.

KeepKey

کیف پول کاغذی مخصوص افراد حرفه‌ای است یک جایگزین مقرون به صرفه برای کیف پول سخت افزاری، کیف پول کاغذی است. همانطور که از نام آن پیداست، کلمات خصوصی به سادگی روی یک تکه کاغذ ذخیره می شوند. هنگام ایجاد کلمات باید مراقب باشید. در حالی که کلمات در حال ایجاد هستند، کد وب سایت باید در حالت آفلاین اجرا شود در حالی که کیف پول های کاغذی با نقص فنی دست و پنجه نرم نمی کنند، بیشتر در معرض آسیب های دیگر مانند پاره شدن، آتش یا آب هستند. بنابراین، یک کیف پول کاغذی باید حتماً در فویل نگهداری شود. کیف پول های خصوصی در برابر تقلب محافظت می کنند، نه سهل انگاری کاربر سرمایه گذاران به محض برداشت ارزهای دیجیتال به کیف پول خارجی، کد عددی را دریافت می کنند. این به بسیاری از افراد احساس خوبی می دهد، زیرا صرافی های ارزدیجیتال همیشه قابل اعتماد نیستند. اما حتی آن دسته از سرمایه گذارانی که به طور انحصاری دارای کلید خصوصی هستند، در معرض خطر هستند. به عنوان مثال، کلید خصوصی ممکن است گم شود – دارایی های دیجیتالی از بین می روند

سخن پایانی

فقط به تکنولوژی تکیه نکنید تقریباً تمام کیف پول های سخت افزاری از مقایسه با اقدامات امنیتی خود متقاعدکننده هستند. سرمایه گذاران می توانند دارایی های خود را بدون تردید در آنجا قرار دهند. البته نباید فراموش کنند که فناوری تنها نیمی از کار است. رسیدگی دقیق مسئولیت شخصی است.

چرا صرافی اتراکس را انتخاب کنیم

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از معدود صرافی های است که دارای کیف پول اختصاصی میباشد، کیف پول اختصاصی این مزیت را برای کاربر فراهم میکند که در حین خرید و فروش، انواع ارزدیجیتال ارزهای خود را در داخل کیف پول اتراکس بدون هیچگونه هزینه و کارمزدی نگهداری کنند، این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار میباشد همچنین کاربر میتواند با انتخاب گزینه خرید یا فروش سریع در اتراکس در کوتاهترین زمان ممکن ارزهای خود را خرید یا فروش کند.

اتراکس دارای رابط کاربری آسان و مدرن و پنجره خرید و فروش آنی رمزارز بوده و از همه نقاط جهان قابل دسترسی است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa