دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی شماره 10/ آیا بازار دوباره وارد روند نزولی شده است

تحلیل بیت‌ کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 10 (1401/11/23) ما در مجموعه اتراکس، یکشنبه هر هفته دیدگاه و بررسی‌های خود را در مورد بازار با شما در میان می‌گذاریم. می‌توانید سری تحلیل‌های قبلی را در وبلاگ اتراکس مشاهده کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمتی در بازار کریپتوکارنسی‌ها و آخرین مقالات و اخبار بروز دنیا ما…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی شماره 10/ آیا بازار دوباره وارد روند نزولی شده است
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌ کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 10 (1401/11/23)

ما در مجموعه اتراکس، یکشنبه هر هفته دیدگاه و بررسی‌های خود را در مورد بازار با شما در میان می‌گذاریم. می‌توانید سری تحلیل‌های قبلی را در وبلاگ اتراکس مشاهده کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمتی در بازار کریپتوکارنسی‌ها و آخرین مقالات و اخبار بروز دنیا ما را در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام دنبال کنید. بیت‌ کوین بعد از رشد 57 درصدی خود در ماه گذشته، روند نزولی خود را آغاز کرده است. اما این ریزش تا کجا ادامه خواهد داشت؟ با ما در تحلیل هفتگی شماره 10 همراه باشید.

 

مقدمه

اگر تحلیل هفته گذشته ما در اتراکس را مشاهده کرده باشید، قطعا این ریزش بیت کوین شما را غافل گیر نکرده است.

بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال،بالاخره بعد از 4 هفته صعود پرقدرت، وارد فاز نزولی خود شده‌اند این فاز نزولی بعد از برخورد با مقاومت قدرتمند 24200 و حوالی مویینگ 200 در تایم هفتگی اتفاق افتاده است. در حال حاضر نسبت به قیمت 24200 حدود 10 درصد وارد اصلاح شده است. که این اصلاح در رابطه با صعود قدرتمند 57 درصدی بیت کوین در ماه ژانویه بسیار ناچیز است. اما یک سوال و نگرانی برای همه ما پیش آمده است که این اصلاح تا کجا قرار است ادامه داشته باشد؟ و آیا بیت کوین دوباره به دنبال کف قیمتی جدید خواهد بود یا غیر، این اصلاح فقط یک پولبک برای صعود بیشتر است؟ برای متوجه شدن از اتفاقات و روند بازار در هفته پیش رو در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

تحلیل هفتگی شماره 10

نگاهی به گذشته بیت کوین در تایم هفتگی

در آگوست 2022 بیت کوین بعد از رشدی 42 درصدی و بعد از حدود 44 روز وارد فاز نزولی شدیدی شد. این نزول زمانی اتفاق افتاد که بیت کوین بعد از ثبت قیمت 17400 توانست قیمت خود را بطور جزئی بازیابی کند، و تا محدوده 25هزار دلار مسیر رشد خود را ادامه دهد. اما این صعود زیاد دوام نیاورد. بیت کوین و سایر دارایی‌ها روند ریزشی پرقدرتی را آغاز کردند که ورشکستگی صرافی FTX  به قدرت این ریزش افزود.

 

نگاهی به بیت کوین در شرایط تکنیکالی

در حال حاضر بیت کوین از نظر تکنیکالی در شرایط بسیار مشابه‌ی نسبت به آگوست 2022 قرار دارد، و امکان ریزش و اصلاح قیمت بسیار زیاد است. با این تفاوت که فعلا ورشکستگی شرکت یا صرافی بزرگی رخ نداده است، و از نظر تکنیکالی هم بیت کوین بعد از ماه‌ها در بالای مویینگ 200 در تایم روزانه قرار گرفته است. بنابراین در حال حاضر شکل بسته شدن کندل هفتگی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

تحلیل هفتگی شماره 10

 

تحلیل بیت کوین در تایم روزانه

همانطور که در چارت و نمودار زیر مشاهده می‌کنید بیت کوین بعد از برخورد با سطح مقاومت 24200 روند اصلاحی خود را آغاز کرده، و در حال حاضر برروی یک ناحیه حمایتی قدرتمند قرار گرفته است. این ناحیه از این لحاظ دارای اهمیت است که در خطوط حمایتی استاتیک و داینامیک بلندمدت بیت کوین قرار گرفته است. اگر از دست برود قیمت می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را تا خط مویینگ 200 در تایم روزانه، و تا قیمت 19700 درپیش بگیرد. اما چطور می‌توان فهمید که این ناحیه قرار است بعنوان یک حمایت قدرتمند یا ضعیف عمل کند؟ برای فهمیدن این مساله در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

تحلیل هفتگی شماره 10

 

بررسی نمودار شاخص نزدک

همانطور که در نمونه تحلیل‌های هفتگی در گذشته اشاره کردیم به احتمال زیاد بیت کوین و سهام کف بلندمدت قیمتی خود را لمس کرده‌اند و بیشتر از این سطح‌های قیمتی، نزول نخواهند کرد. اما از آنجا که در بازارهای مالی هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد ماهم بدون تعصب تحلیل‌ها و دیدگاه‌های خود را بروزرسانی می‌کنیم.

شاخص نزدک بعد از مدت‌ها از خط روند نزولی بلند مدت خود خارج شده است. حتی موفق به شکست مویینگ 200 در تایم هفتگی  شده است. اما با نگاهی به چارت پایین می‌توان متوجه شد که این شاخص در حال حاضر در برخورد با سطح مقاومتی خود شکست خورده است. و در حال اصلاح به سمت مویینگ 200 و خط روند نزولی در ناحیه 11446 است. همین اصلاح نزدک باعث اصلاح و ریزش قیمت کریپتوکارنسی‌ها می‌شود و بیت کوین به احتمال زیاد در طول هفته جاری خود را به 19700 برساند.

تحلیل هفتگی شماره 10

تحلیل و بررسی دامیننس تتر

در ادامه مقاله تحلیل هفتگی شماره 10 می‌رسیم به بررسی دامیننس تتر. از آنجای که دامیینس تتر حجم و تسلط زیادی بر بازار دارد، بررسی آن می‌تواند دیدگاه بسیار مفید و دقیقی را در اختیار ما قرار دهد.

دامیینس تتر بعد از رنج و کف سازی ایمن برای خود، حالا شروع به صعود در کوتاه مدت کرده است. اما از آنجایی که از روند بلندمدت صعودی خود خارج شده است، هر صعودی به معنای اصلاح بیشتر برای ریزش است. فعلا جای نگرانی برای کف سازی قیمت بیت کوین وجود ندارد. دامیینس تتر از همین نقطه می‌تواند صعودی را تا تاحیه 7.47 آغاز کند و به دنبال آن ریزش در بیت کوین و آلت کوین‌ها رخ دهد.

تحلیل هفتگی شماره 10

تحلیل هفتگی شماره 10: بررسی داده‌های آنچین

از نظر داده‌های آنچینی سایت تحلیلی کریپتو کوانت، رشد اخیر قیمت به دو دلیل با محدودیت مواجه است

قیمت در یک ماه گذشته 57 درصد رشد داشته است، اما با توجه به تعداد بیتکوین‌های تراکنش‌ها و سرعت گردش بیتکوین‌ها در شبکه، به نظر می‌رسد که روند صعودی قیمت با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

 

دلیل اول

تعداد تراکنش‌های بیتکوین همراه با رشد قیمت افزایش داشته است که معمولا با افزایش قیمت چنین الگویی را مشاهده می‌کنیم. اما از طرف دیگر اگر تعداد بیتکوین‌هایی را که در تراکنش‌های شبکه جابه‌جا شده‌اند مشاهده کنیم، خواهیم دید که تعداد بیتکوین‌های منتقل شده، در حال افت است. به عبارتی تعداد معاملات بیتکوین افزایش یافته اما تعداد بیتکوین‌هایی که در معاملات جابه‌جا می‌شوند، در حال کاهش است؛ بنابراین می‌توان گفت که قیمت توسط تعداد محدودی از نهنگ‌ها رشد داشته است.

تحلیل هفتگی شماره 10
علت دیگر رشد قیمت، افزایش نسبی نقدینگی در بازار است و از آنجایی که بازار با کاهش شدید نقدینگی مواجه بود، ورود اندکی نقدینگی توانست بر روند قیمتی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

دلیل دوم

سرعت گردش بیت‌کوین‌ها در شبکه، در حال کاهش است. در سابقه بازار سرعت گردش و جابه‌جایی بیت‌ کوین در کف قیمتی بازار به تدریج افزایش پیدا می‌کرد؛ اما اکنون مشاهده می‌کنیم که با وجود رشد قیمت، سرعت گردش بیتکوین‌ها در شبکه کاهش بیشتری پیدا کرده است. از این جهت می‌توان گفت که بسیاری از نهنگ‌ها و یا معامله‌گران خرد هنوز وارد معاملات نشده‌اند.

تحلیل هفتگی شماره 10

دو عاملی که به آن اشاره شد، ممکن است مانع افزایش بیشتر قیمت شوند. به علاوه از دیدگاه فاندامنتال بازار، SEC تاییدیه ETF اسپات بیت کوین را به تاخیر می‌اندازد و عده‌ای از معامله‌گران سازمانی به دلیل مسائل امنیتی و محدودیت‌های استیک کردن در صرافی Kraken، در بازار فعالیتی ندارند. همچنین در صورت مواجه شدن با رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین دشوارتر خواهد شد.

 

سخن پایانی

آیا روند نزولی تمام شده است؟ خیر، آیا روند صعودی آغاز شده است؟ خیر! جواب این دو سوال بسیار ساده است. شرط آغاز روند صعودی بلندمدت در بیت کوین، گذر قیمت از مویینگ 200 در تایم هفتگی است، و بعد از آن باید مقاومت سرسخت 32 هزار دلار را شکست دهیم. برای سرمایه گذاران بلندمدت قطعا قیمت های حال حاضر بیت کوین و آلت‌کوین‌ها به شدت به صرفه و رویایی هستند. در چنین شرایطی حداقل باید 50 درصد سبد سرمایه خود را تشکیل داد.

و شرط ادامه دار بودن روند نزولی شکست محدوده حمایتی 17160 است. اگر بیت‌کوین در هفته‌های آینده دوباره این ناحیه لمس کند و حتی به زیر آن ریزش کند، بطور قطع می‌توان گفت قیمت به دنبال کف سازی جدید است. سناریوی نزولی از اعتبار کمتری برخوردار است.

در پایان تحلیل هفتگی شماره 10 می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که، در هفته جاری ما در بازار کریپتو کارنسی‌ها و سهام روندی نزولی و اصلاحی را مشاهده خواهیم کرد. و چنین اصلاح قیمت های یک فرصت فوق‌ العاده برای سرمایه‌گذاری و گلچین کردن آلت‌کوین‌ها است. قطعا افرادی که در بازار نزولی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، در چند سال آینده از لحاظ مالی برنده خواهند بود. برای خرید ارزهای دیجیتال و مشاوره گرفتن در امور سرمایه‌گذاری می‌توانید با مجموعه اتراکس در ارتباط باشید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس می توانید معاملات امن و سریع را تجربه کنید. در صرافی اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط