دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی شماره 12: شرط ادامه روند صعودی بیت‌کوین

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 12 (1401/12/07) در تحلیل هفته گذشته به خوبی اصلاح قیمتی بیت کوین را پیش‌بینی کردیم و قیمت طبق انتظار روند اصلاحی را در پیش گرفت. از رالی صعودی ماه اخیر بیت‌کوین زمان زیادی نگذشته است. و قیمت بالاتر از نواحی حمایتی خود قرار گرفته است. اما برای ادامه این رالی صعودی…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی شماره 12: شرط ادامه روند صعودی بیت‌کوین
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 12 (1401/12/07)

در تحلیل هفته گذشته به خوبی اصلاح قیمتی بیت کوین را پیش‌بینی کردیم و قیمت طبق انتظار روند اصلاحی را در پیش گرفت. از رالی صعودی ماه اخیر بیت‌کوین زمان زیادی نگذشته است. و قیمت بالاتر از نواحی حمایتی خود قرار گرفته است. اما برای ادامه این رالی صعودی شرط‌‌های زیادی وجود دارد که در مقاله تحلیل هفتگی شماره 12 به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

مقدمه

در زمان نگارش تحلیل هفتگی شماره 12 _ فقط 2 روز به بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین زمان باقی مانده است. و ما در اتراکس و مقالات تحلیلی گذشته نیز به این موضوع پرداخته بودیم که ماه فوریه برای بازار کریپتو کارنسی‌ها یک ماه آرام و کم‌نوسان خواهد بود. پس تحلیل‌های هفتگی اتراکس را زیر نظر داشته باشید تا با روند بازار باهم پیش‌روی کنیم.

تحلیل هفتگی شماره 12

تحلیل بیت کوین در تایم هفتگی

در حال حاضر بیت کوین در نواحی 23200 در حال نوسان قیمتی است. و نسبت به هفته‌های اخیر حدود 8 درصد ریزش قیمتی را در پیش گرفته است. برخورد با محدوده مقاومتی قدرتمند مویینگ 200 و عدد روانی 25000 هزار دلار باعث اصلاح قیمت در بازار کریپتوکارنسی‌ها شد. اگر بیت‌کوین امشب بتواند کندل هفتگی خود را با 23400 به پایان برساند، و در روز سه‌شنبه هم‌زمان با بسته شدن کندل ماهانه، قیمت بالای 23400 ماه فوریه را خاتمه دهد، شانس صعود قیمت در بلند مدت وجود خواهد داشت. پس شرط صعودی ماندن بیت‌کوین در بلند مدت، پس‌گرفتن ناحیه 23400 در تایم ماهانه و هفتگی است.

این پاراگراف از مقاله، به کمک مقاله تحلیلی رکت کاپیتال و پلتفرم SUBSTACK نوشته شده است.

تحلیل هفتگی شماره 12
منبع: www.tradingview.com

اما اگر قیمت امشب و سه‌شنبه پایین‌تر از قیمت 23400 به کار خود خاتمه دهد، روند نزولی دوباره آغاز خواهد شد و به سمت تارگت‌های زیر 20 هزار دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی سهام آمریکا: شاخص نزدک

شاخص فناوری و تکنولوژی آمریکا، یعنی سهام نزدک ظاهرا در حفظ حمایت و پولبک موفق به مویینگ 200 شکست خورده است. این قضیه در روز دوشنبه و هم‌زمان با باز شدن بازار آمریکا رد یا تایید خواهد شد. در صورتی که در طول هفته جاری شاخص نزدک بتواند از محدوده 11198 دوباره صعود خود را ادامه دهد، بازار کریپتوکارنسی‌ها نیز در شرایط صعودی قرار خواهند گرفت. اما اگر این ناحیه از دست برود و قیمت نزدک دوباره به زیر خط روند نزولی بلند مدت خود کاهش پیدا کند، شرایط نزولی بر بازار حاکم خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره 12
منبع: www.tradingview.com

این نکته مهم را باید در نظر گرفت داده‌های اقتصادی منتشر شده در هفته گذشته، تمامی تحلیلگران را غافلگیر کرد! شاخص دلار توانست صعودی پر قدرت را در پیش بگیرد؛ به همین دلیل در بازار سهام و ارزهای دیجیتال شاهد اصلاح قیمت‌ها بودیم.

تحلیل و بررسی rsi در تایم ماهانه

اندیکاتور rsi در حال نزول و حرکت به سمت پولبک خود است. این اندیکاتور برای اولین بار در تاریخ قیمتی بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود نزول پیدا کرده بود. در حال حاضر از کانال نزولی خود خارج شده و حتی سطح مقاومتی مهم 43.92 را شکت داده است. اگر این اندیکاتور در طول هفته‌های آینده بتواند این سطح مهم را به‌عنوان حمایت تثبیت کند، قیمت بیت کوین نیز به سمت 25000 دلار و 30000 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره 12
منبع: www.tradingview.com

تحلیل هفتگی شماره 12 _ بررسی داده‌های آنچین

بررسی بیت کوین برای معاملات کوتاه مدت، اوردربوک‌ها

اوردربوک‌ها دیواره‌های خرید و فروشی هستند که توسط نهنگ‌های بزرگ بازار ایجاد می‌شوند و اغلب به‌عنوان سلاحی برای فریب تریدرهای خرد بازار استفاده خواهند شد. اگر دقیقا همان چیزی که در تصویر مشاهده می‌شود را در معاملات خود در نظر بگیرید قطعا با ضرر روبرو خواهید شد. اما اگر ذهنیت نهنگ را بتوانید تشخیص دهید، سود خوبی از این اوردرها نصیبتان خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره12
منبع: www.COINGLASS.com

در حال حاضر اگر تلرانس 2 درصدی این دیواره‌های خرید و فروش را در نظر بگیریم، نوسان قیمت را تا محدوده 23700 نشان می‌دهد. به این معنی که بیت کوین امشب یا روز دوشنبه می‌تواند تا 23700 صعود داشته باشد. در صورتی که این محدوده را شکست دهد صعود ادامه‌دار خواهد بود. در غیر این صورت بعد از رسیدن به محدوده 23700، اصلاح را در پیش خواهد گرفت. و به سمت مویینگ 200 در تایم روزانه و قیمت 19800 دلار حرکت خواهد کرد.

همچنین بخوانید: تحلیل داده های آنچین به چه صورت است

بررسی قدرت خریدار و فروشنده

شاخص قدرت خریدار و فروشنده در تایم فریم‌های 5 دقیقه تا 1 ساعت قدرت را در دست خریداران نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند تایید بر گفته‌های بالا باشد که بیت کوین در حرکت اول تا ناحیه 23700 رشد کرده و بعد از آن وارد اصلاح شود؛ زیرا در تایم‌های 24 و 12 ساعته قدرت به‌صورت کامل در دست فروشنده‌ها است.

تحلیل هفتگی شماره12
منبع: www.COINGLASS.com

در صورت بسته شدن کندل هفتگی، اگر قیمت بالاتر از محدوده 23400 باشد، برای روند صعودی بیت کوین در تایم هفتگی بسیار مفید خواهد بود.

بررسی ورود و خروج صرافی‌ها

طبق داده‌های تحلیلی وب‌سایت کوین گلاس در یک ماه گذشته، حدود 14 هزار بیت کوین وارد صرافی‌ها شده است. همان‌طور که در شروع مقاله هم ذکر کردیم ماه فوریه برای بازار کریپتوکارنسی‌ها ماهی کم نوسان است. این حجم کم از ورودی و خروجی به درگاه صرافی‌ها با توجه به نوسان شاخص ترس و طمع در محدوده خنثی، نشان از سردرگمی معامله گران است. و تا زمانی که ناحیه حمایتی 19800 و ناحیه مقاومتی 25200 دلار شکسته نشود، انتظار نقل و انتقالات بزرگ در صرافی‌ها، دور به‌نظر می‌آید.

تحلیل هفتگی شماره12
منبع: www.COINGLASS.com

سخن پایانی

همانطور که در تحلیل‌های هفته گذشته نیز ذکر کردیم بازار هنوز به‌صورت قطعی و کامل وارد فاز صعودی خود نشده است. اگر امشب و سه‌شنبه، کندل هفتگی و ماهانه بتوانند بالای 23400 به کار خود پایان دهند، می‌توان به رشد قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها در بلند مدت خوش‌بین باشیم. روند نزولی در صورتی دوباره آغاز خواهد شد که قیمت زیر محدوده ذکر شده در تایم ماهانه، به کار خود پایان دهد . پس در معاملات این هفته محدوده 23400 را حتما زیر نظر داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس با درگاه بانکی همراه با پشتیبانی 24 ساعته و کیف پول اختصاصی یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال در ایران است. در اتراکس امکان معاملات امن، سریع و ساده بیش از 400 ارز دیجیتال فراهم است. با صرافی ارز دیجیتال اتراکس، فرصت های بیشمار کاوش در بازار پویای ارزهای دیجیتال به سادگی در اختیار شما است. از امکان واریز و برداشت وجه از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان تا ثبت‌ نام آسان و احراز هویت سریع و رابط کاربری مدرن و ساده، در اتراکس همه چیز فراهم است.

برای انجام معاملات روزانه و خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال در تمامی شبکه‌های بلاک‌چینی و بدون محدودیت سرمایه، به اکوسیستم اتراکس مراجعه کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط