نکات مهم که هنگام مطالعه وایت پیپر باید بررسی شود

نکات مهم که هنگام مطالعه وایت پیپر باید بررسی شود
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ما در اتراکس مطالعه نکات مهم در رابطه با وایت پیپر را انجام داده ایم و اخیراً مقاله ای در مورد چگونگی DYOR در بلاگ تخصصی اتراکس منتشر کرده‌ایم. و سوالی که پیش می‌آید این است که در یک وایت پیپر به دنبال چه چیزی باشیم؟ بنابراین فکر کردیم که تحقیقات خود را در مورد مواردی که باید هنگام مطالعه وایت پیپر آنها را بررسی کنید، با شما به اشتراک بگذاریم.

 

مقدمه

برای یادآوری اینکه وایت پیپر چیست؟

وایت پیپر سندی است که یک پروژه برای مطالعه سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهد، مشابه بروشور شرکت‌های سنتی. وایت پیپر به ما این امکان را می‌دهد تا در مورد عملکرد یک پروژه و آنچه در مورد آنها وجود دارد اطلاعاتی کسب کنیم.

اولین قانون همیشه خواندن این سند است. هر چیزی را که در مورد وایت پیپر متوجه نمی‌شوید پاسخ آن را از یک منبع معتبر پیدا کنید. پرسیدن سوال از خود پروژه در جستجوی پاسخ بسیار عالی است، نحوه پاسخ آنها باید به شما بینشی می‌دهد که اگر با آنها سرمایه گذاری کردید چگونه عمل خواهند کرد.

 

در وایت پیپر باید حداقل به این موارد پاسخ داده شود:

این پروژه دقیقا چیست؟ یعنی خدماتی که ارائه می دهند چیست یا چه مشکلی را حل می کنند؟

چگونه درآمدزایی می کنند.

اگر  توکنی وجود دارد، “tokenomics”، توزیع و ایجاد آن یا مقدار ضرب شده در آینده چگونه خواهد بود.

اگر توکنی  وجود ندارد، چگونه قصد دارند به سرمایه گذاران پاداش دهند.

واژه نامه و پرسش های متداول.

 

پروژه چیست و چه کارایی دارد

درست مانند زمانی که به دنبال سرمایه گذاری در معاملات سنتی هستید، پروژه های کریپتوکارنسی باید بتوانند آنچه را که می‌خواهند انجام دهند یا برنامه‌ریزی برای انجام آن داشته باشند. همچنین نحوه عملیاتی شدن و انجام آن را توجیه کنند. اگر این موضوع به وضوح در  این مقاله قابل درک نیست، در ادامه مقاله مطالعه وایت پیپر با ما همراه باشید.

 

این پروژه چگونه قصد درآمدزایی دارد؟

مانند معاملات و تجارت سنتی، این موضوع باید واضح باشد. می‌تواند از طریق حفظ بردهای معاملاتی به میزان درصد، کارمزدهای ارائه شده از Vaults، خدمات بازاریابی ارائه شده یا حتی کارمزدهای معاملاتی به عنوان Dex . امکانات نامحدودی در این مورد وجود دارد.

 

نکته مهم، لطفاً مطمئن شوید که تنها درآمد پروژه، سرمایه گذاران جدید نیستند. Degen’s  همیشه Degen خواهد بود، همه‌ی ما سقوط و ورشکستگی کافی از فروپاشی تعدادی از این پروژه ها را در 12 ماه گذشته مشاهده کرده‌ایم.

به جای توجه به میزان تولید، به نحوه عملکرد توکن نگاه کنید. حداکثر عرضه، تخصیص تیم و اینکه آیا این مبلغ اختصاص داده شده است یا خیر را باید مشاهده کنید. به قراردادهای توکن نگاه کنید و ببینید که آیا در توزیع زنجیره ای تا حد امکان با اسناد منتشر شده تطابقت دارد یا خیر.

مثل همیشه اگر در مورد پروژه مطمئن نیستید، سوال بپرسید و در مورد آن پرس و جو کنید. بررسی کنید که در پروژه‌های که بصورت ایردارپ منتشر خواهند شد، ذخایر عظیمی از این توکن توسط  کیف پول های  خود پروژه، وجود نداشته باشد. این ذخایر محرمانه می‌تواند نشانه‌ای از ریسک سرمایه‌گذاری باشد.

سؤالات متداول، باید تقریباً به تمام سؤالات شما که از خواندن مقاله ناشی می‌شود یا به طور منظم از تیم پرسیده می‌شود، پاسخ دهند. واژه نامه باید اطلاعاتی در مورد اصطلاحات ارز دیجیتال موجود در مقاله یا معنای اختصارات ارائه دهد.

سند باید شامل تمام آدرس‌های قرارداد، اطلاعات تیم، اطلاعات امنیتی مانند KYC و Audit باشد. پیوندهایی به شبکه های اجتماعی و منابع پروژه مانند GitHub وجود داشته باشد. همه پیوندهای رسمی به وب سایت ها، مخاطبین یا dApps. منبعی که همه سرمایه گذاران فعلی و آینده می توانند به آن اعتماد کنند.

 

سخن پایانی

من فکر نمی‌کنم راهی عالی برای مطالعه وایت پیپر وجود داشته باشد، در پایان باید بتوانید با اطمینان کامل بدانید روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید و ریسک‌های آن چیست. اگر به نظر می رسد که وایت پیپر با اسنادهای شما مطابقت ندارد، از آن پروژه دور شوید. سرمایه گذاری احساسی، سرمایه گذاری هوشمندانه نیست.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

برای خرید ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود با بالاترین سرعت و امنیت، می‌توانید از طریق صرافی اتراکس اقدام کنید. همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید. برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa