دانلود اپلیکیشن

هر آنچه که باید در مورد هاردفورک شانگهای اتریوم بدانید

اتریوم به‌طور پیوسته با برنامه‌های توسعه خود، رو به جلو حرکت می‌کند و هاردفورک شانگهای اتریوم در ماه مارس(اسفند 1401) گام بزرگ بعدی در مسیر تکامل است. این نقطه عطف در اتریوم می‌تواند یک نقشه راه به‌عنوان یک کاتالیزور برای کل اکوسیستم کریپتوکارنسی و سازمان‌های مشارکت کننده در نظر گرفته شود.   مقدمه از زمان ادغام اتریوم، مفهوم تورم منفی…

فهرست محتوا

هر آنچه که باید در مورد هاردفورک شانگهای اتریوم بدانید
Abbas Kafi
2 سال قبل

اتریوم به‌طور پیوسته با برنامه‌های توسعه خود، رو به جلو حرکت می‌کند و هاردفورک شانگهای اتریوم در ماه مارس(اسفند 1401) گام بزرگ بعدی در مسیر تکامل است. این نقطه عطف در اتریوم می‌تواند یک نقشه راه به‌عنوان یک کاتالیزور برای کل اکوسیستم کریپتوکارنسی و سازمان‌های مشارکت کننده در نظر گرفته شود.

 

مقدمه

از زمان ادغام اتریوم، مفهوم تورم منفی به نتیجه رسیده است، زیرا عرضه اتر به پایین‌ترین حد خود رسیده و مقدار قابل توجه‌ی اتر به‌عنوان کارمزد تراکنش سوزانده می‌شود. توکن‌سوزی در مقایسه با مقدار توزیع شده به‌عنوان پاداش بلاک بسیار بیشتر است.

هاردفورک شانگهای اتریوم فرآیند ارتقا را ساده‌تر می‌کند و چندین ارتقاء مرتبط با کارمزدها را در خط مقدم قرار می‌دهد. قابل توجه‌ترین آنها EIP-4895 است که به اعتبارسنجی‌ها این امکان را می‌هد که برای اولین بار اتر استیک شده خود را خارج کنند. در حال حاضر، 16.5 میلیون توکن اتر وجود دارد که توسط اعتبار سنجی‌ها در معرض خطر قرار گرفته و قفل شده است. برای معرفی سریع نقشه راه اتریوم، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

پایان بازی اتریوم: نقشه راهی برای عملکرد بهتر کریپتوکارنسی

با در استیک بودن 26 میلیارد دلار اتریوم، سال 2023 می تواند سالی برای اتریوم و ارزهای دیجیتال باشد.

پس از ادغام که در اواسط سپتامبر اتفاق افتاد، بلاک‌چین اتریوم در حال گذراندن یک فرآیند دگرگونی با هارد فورک شانگهای است. این پیشرفت‌ها ساده‌سازی شده‌اند و منجر به تحویل ارتقاء، سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، می‌شوند.

نکته مهم این ارتقاها، برداشت اتریوم‌های استیک شده از طریق EIP-4895 است که سطح جدیدی از دسترسی را برای اعتبارسنجی‌ها ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هاردفورک شانگهای اتریوم چندین ارتقای دیگر را نیز به همراه خواهد داشت که عمدتاً بر روی بهینه‌سازی کارمزدهای فی برای توسعه‌دهندگان متمرکز است.

مطالب مرتبط: ارز دیجیتال اتریوم چیست

 

EIP-4895: برداشت‌های ETH از موقعیت‌های استیکینگ

هاردفورک شانگهای اتریوم با فعال‌سازی پیشنهاد بهبود اتریوم 4895 – Beacon Chain Push Extrawals به‌عنوان عملیات، فرصتی را برای تغییر بازی در اتریوم به ارمغان می‌آورد. این به‌روزرسانی به ولیدیتورها اجازه می‌دهد تا ETH قفل شده خود را که حدود 16.5 میلیون عدد تخمین زده می‌شود، و در بلاک‌چین قفل شده است، بازیابی کنند.

Staking نقش مهمی در ایمن سازی شبکه اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال اثبات سهام دارد. تا زمان اجرای EIP-4895، سهامداران قادر به دسترسی به ETH سهام خود و پاداش‌های مرتبط با آن نبودند. با این حال، از زمان راه‌اندازی زنجیره Ethereum Beacon در دسامبر 2020، staking برای کاربران اتریوم در دسترس بوده است.

 

سایر پیشرفت‌ها در هاردفورک شانگهای اتریوم

هاردفورک شانگهای شامل مجموعه‌ای از پیشرفت‌های دیگر فراتر از EIP-4895 است. هدف EIP-3855 به حداقل رساندن هزینه‌های کارمزد برای توسعه‌دهندگان است، در حالی که EIP-3860 محدودیت هزینه گاز را برای آنها تعیین می‌کند.

EIP-6049 یک مکانیسم اطلاع رسانی برای توسعه‌دهندگان در مورد تغییرات کد شبکه است که هدف آن کاهش هزینه‌های فی است. این ارتقاء برای توسعه دهندگان بلاک چین اتریوم کارآمدتر و کاربرپسندتر است.

 

اهمیت هاردفورک شانگهای اتریوم

هاردفورک شانگهای در آستانه افزایش درآمد سهام برای ولیدیتورها است. در حال حاضر، نرخ مشارکت برای سهام Ethereum تقریباً 14.5٪ است. این در مقایسه با سایر توکن‌های PoS مانند Solana، Cardano، و Polkadot که نرخ مشارکت در آن‌ها می‌تواند از 50% تا 80% متغیر باشد، بسیار کمتر است.

با پتانسیل کسب بیش از 20٪ از درآمد سهام مشتری، واسطه‌ها این فرصت را دارند که از یک جریان درآمد پرسود بهره ببرند. هاردفورک شانگهای اتریوم یک فرصت رشد قابل توجه برای کسانی است که در اکوسیستم اتریوم درگیر هستند.

 

سخن پایانی

هاردفورک شانگهای یک رویداد متحول کننده برای بلاک‌چین اتریوم است که چندین ارتقاء را به همراه دارد که هدف آنها کارآمدتر، کاربرپسندتر و در دسترس تر کردن شبکه است. نکته مهم این فورک فعال شدن EIP-4895 است که به اعتبارسنجی‌ها اجازه می‌دهد برای اولین بار ETH استیک شده خود را برداشت کنند.

سایر ارتقاءهای موجود در این فورک، مانند EIP-3855 و EIP-3860، با هدف به حداقل رساندن هزینه های کارمزد و بهبود تجربه کلی کاربر است. هاردفورک شانگهای اتریوم فرصت رشد قابل توجه‌ی را برای واسطه‌ها فراهم می‌کند که پتانسیل کسب بیش از 20 درصد از درآمد سهام مشتریان را دارند.

 

اتراکس، صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران

اتراکس یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال در ایران است. در اتراکس امکان معاملات امن، سریع و ساده بیش از 400 ارز دیجیتال فراهم است. با صرافی ارز دیجیتال اتراکس، فرصت های بیشمار کاوش در بازار پویای ارزهای دیجیتال به سادگی در اختیار شما است. از امکان واریز و برداشت وجه از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان تا ثبت‌ نام آسان و تأیید هویت سریع و رابط کاربری مدرن و ساده، در اتراکس همه چیز فراهم است. درگاه بانکی همراه با پشتیبانی 24 ساعته، از دیگر خدمات اتراکس است.

برای خرید ارزدیجیتال اتریوم و سایر دارایی‌های دنیای بلاکچین به اکوسیستم پیشرفته اتراکس مراجعه کنید، و این ارزدیجیتال را با کمترین کارمزد ممکن خرید و فروش کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط