هر آنچه باید درباره‌ بلاکچین EOS بدانید!

هر آنچه باید درباره‌ بلاکچین EOS بدانید!
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در ده سال گذشته، همه‌ ما بخشی از همهمه و هیجان پیرامون تکنولوژی بلاکچین بوده‌ایم و شاهد رشد چشمگیر آن از طریق پلتفرم‌های متعدد بلاکچین بوده‌ایم. این پلتفرم‌ها برای کمک به هر صنعتی توسعه یافته‌اند. بعضی از پلتفرم‌های محبوب بلاکچین عبارتند از:Hyperledger ،Ethereum ،Corda ،Ripple ،Stellar ،EOS ،Quorum و موارد دیگر. در این مقاله به بلاکچین EOS می‌پردازیم.

بلاکچین چیست؟

 عبارت است از یک دفترکل تغییرناپذیر و غیرمتمرکز از دارایی‌های دیجیتال. بلاکچین از طریق شبکه‌ نظیر به نظیر کار می‌کند و برای تأیید اعتبار یا تسویه‌ تراکنش‌ها به یک مرجع مرکزی وابسته نیست. تمام بلاک‌ها در یک بلاکچین با استفاده از اصول رمزنگاری به یکدیگر متصل می‌شوند که امنیت آن را تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فناوری بلاکچین چیست

بلاکچین EOS چیست؟

EOS یکی از جدیدترین بلاکچین‌هایی است که به بازار رمزارزها وارد شده است. EOS یک پلتفرم غیرمتمرکز است. که برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) مشابه با شبکهEthereum طراحی شده است. EOS،  هدف آن ایجاد یک پلتفرم است؛ پلتفرمی که پتانسیل پردازش هزار تراکنش در ثانیه و بدون کارمزدهای معاملات درون‌زنجیره‌ای داشته باشد.

در یک بلاکچین EOS، بلاک‌ها توسط تولیدکنندگان بلاک تولید می‌شوند، که شبیه ماینرهای بلاکچین اتریوم هستند. وقتی تولیدکنندگان، بلاک را تولید می‌کنند، زنجیره‌ بلاک EOS هزینه‌ی آنها را پرداخت می‌کند. از این رو هیچ هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌شود.

در EOS یا ایاس، در هر ثانیه دو بلاک تولید می‌شود. قراردادهای هوشمند را نیز می‌توان در پلتفرم EOS ایجاد کرد. بلاکچین EOS توسط توکن‌های EOS تأمین می‌شود. EOS یک توکن کاربردی است که به دسترسی به کالاها و خدمات ارائه‌شده در یک پروژه کمک می‌کند. همچنین، توکن EOS پهنای باند و ذخیره‌سازی در بلاکچین را فراهم می‌کند.

رمزارز EOS چیست؟

ارز دیجیتال EOS روی بلاکچین EOS اجرا می‌شود. این رمزارز برای پشتیبانی از برنامه‌های بزرگ‌مقیاس استفاده می‌شود. برای ارسال یا دریافت EOS کارمزد تراکنش پرداخت نمی‌شود. پلتفرم EOS با پاداش‌دهی به اشخاصی که به صورت دوره‌ای شبکه را با EOS جدید اجرا می‌کنند، عملاً تورم را جایگزین کارمزدهای معامله می‌کند. کوین EOS برای نظارت استفاده می‌شود و این امکان را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم می‌کند که منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها را در EOS تولید کنند.

مزایای بلاکچین EOS

  • برای استفاده‌ عمومی و خصوصی ساخته شده است.
  • برای دنیای واقعی طراحی شده است و می‌تواند برای طیف وسیعی از نیازهای کسب و کارها سفارشی‌سازی شود.
  • به سبب ایجاد روی پروتکل EOSIO، از الگوها و زبان‌های برنامه‌نویسی مشابهی پیروی می‌کند که توسط برنامه‌های غیربلاکچین موجود به کار رفته است.
  • با استفاده از ابزارهای توسعه‌ای، تجربه‌ کاربری یکپارچه‌ای ایجاد می‌کند.

معامله‌ در بلاکچین EOS

EOS یک پلتفرم “خودانجام” (do-it-yourself) است و در این پلتفرم می‌توان توکن‌های EOS را خرید و ذخیره کرد.

مراحل خرید توکن‌های EOS:

  • یک کیف پول EOS تهیه کنید.
  • یک حساب EOS ایجاد کنید.
  • آدرس EOS خود را پیدا کنید.
  • در یک پلتفرم معاملاتی ثبت‌نام کنید.
  • حساب خود را تامین وجه کنید و EOS بخرید.
  • توکن‌های EOS را از کیف پول خود برداشت کنید.

از آنجا که کیف‌پول‌های EOS دو کلید خصوصی مالک و فعال دارند، در مقایسه با سایر کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال کمی تفاوت دارند. کلید مالک، کلید فعال را کنترل می‌کند، که برای ذخیره، برداشت و انتقال توکن‌ها استفاده می‌شود. برای ارسال EOS از کیف پول، به یک حساب EOS نیاز خواهید داشت. یک حساب کاربری، 12 کاراکتر دارد و یک نام قابل‌خواندن است که در بلاکچین ذخیره می‌شود.

کیف پول‌های EOS

کیف پول‌های سخت‌افزاری

 دفترکل، یک کیف پول سخت‌ افزاری است که توسط EOS استفاده می‌شود. از این کیف‌ها می‌توان برای ذخیره‌ EOS و سایر رمزارزها استفاده کرد. همچنین با پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل سازگاری دارد. این کیف‌ها دستگاه‌های فیزیکی مشابه با یک درایو خارجی هستند. ارزها می‌توانند در این کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره شوند و دیگر در سرورهای آنلاین ذخیره نخواهند شد. این یک روش مطمئن برای ذخیره‌ی رمزارز است چون حتی هکر هم نمی‌تواند کوین‌های شما را بدون دانستن رمزعبور انتقال دهد.

کیف پول‌های نرم‌افزاری

این کیف‌پول‌ها، برنامه‌های غیرفیزیکی هستند که می‌توانند در رایانه دانلود شوند. این کیف‌پول رمزگذاری‌شده است و برای دسترسی به کوین‌های ذخیره شده به رمزعبور نیاز دارد. برخلاف کیف پول‌های سخت‌افزاری، این کیف پول‌ها به اینترنت متصل‌اند و از این رو مستعد ویروس یا بدافزار هستند. این امکان برای هکر وجود دارد که رمز عبور شما را هنگام تایپ آنلاین مشاهده و ثبت کند.

وقتی کیف پول EOS خود را ایجاد کردید، به یک آدرس EOS نیاز دارید تا توکن‌های EOS را به کیف پول ارسال کنید. این آدرس، یک رشته‌ی طولانی از کاراکترها است که با 0x شروع می‌شود.

پلتفرم‌های معاملاتی که می‌توانید رمزارزهای EOS را در آنها بفروشید

  • Coinbase-در 103 کشور در سرتاسر جهان در دسترس است. Coinbase، نقل و انتقالات سیمی، نقل و انتقالات داخلی، و نقل و انتقالات دبیت کارت را می‌پذیرد.
  • Kraken– ثبت‌نام در Kraken خیلی آسان است و در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها کارمزد کمتری نیز دارد. Kraken به شما اجازه می‌دهد حساب خود را با دلار آمریکا، یورو یا CAD تأمین وجه کنید.
  • Binance– یک صرافی رمز‌ارز بسیار معروف است که ده‌ها آلت‌کوین در آن فهرست شده است و EOS نیز هست.
  • eToro– یک پلتفرم معاملاتی مناسب برای مبتدیان است که گزینه‌های پرداخت متعددی را ارائه می‌دهد.

 توسعه‌‌پذیری EOS

در حال حاضر EOS در هر ثانیه بیش از 10000 تراکنش پردازش می‌کند. EOS ویژگی بنام ارتباط بین‌بلاکچینی دارد. این ویژگی بلاکچین EOS دیگری را ایجاد می‌کند که می‌تواند معاملات بیشتری را مدیریت کند. اگر EOS سطح کیفیت را بهبود دهد و به بیش از یک میلیون تراکنش در ثانیه برسد، به عنوان توسعه‌پذیرترین بلاکچین شناخته خواهد شد و یکی از بلاکچین‌هایی می‌شود که می‌تواند از پس همه برنامه‌های دنیای واقعی بربیاید.

کارمزدهای معامله

EOS بر پایه‌ی مدل مالکیت استوار است. شما صاحب منابعی مانند CPU ،RAM و پهنای باند Net هستید و نیازی نیست اجاره‌بهای بلاکچین EOS را بپردازید. حساب اعضای EOS که به مدت سه سال از رمزارزهای خود استفاده نکنند، بسته می‌شود. یک استخر سپرده‌گذاری وجود دارد که این امکان را به کاربران می‌دهد تا کوین‌های EOS خود را ذخیره کنند.

بر این اساس، منابع سیستم عامل تهیه خواهد شد. برای تکمیل معاملات خود نیازی به پرداخت هیچ کارمزدی در شبکه‌ EOS نیست. می‌توانید با عدم ذخیره‌سازی کوین‌های EOS، هر زمان که بخواهید آنها را پس بگیرید.

الگوریتم اجماع EOS

مکانیسم اجماع مورد استفاده در EOS عبارت است از اثبات سهام اعطایی یا DPoS. در اثبات سهام اعطایی(DPoS)، شخصی که کوین در اختیار دارد نمی‌تواند تراکنش‌ها را تأیید کند ولی می‌تواند تاییدکننده‌ را انتخاب کند. افرادی که می‌توان انتخاب کرد “تولیدکنندگان بلاک” نامیده می‌شوند. تولیدکنندگان بلاک آنهایی هستند که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و پاداش می‌گیرند. در کل، 21 تولیدکننده‌ بلاک مسئولیت امنیت شبکه را دارند.

سوءاستفاده از EOS

رمزارزها از ویژگی منحصر به فرد ارسال و دریافت تراکنش به طور ناشناس برخوردار است. این امر معادل پرداخت پول نقد در دنیای واقعی است. اما این امر ریسکی را نیز به همراه دارد، چرا که بعضی افراد رمزارزها را برای ارتکاب جرائم بی‌نام استفاده می‌کنند. این جرائم ممکن است شامل خرید و فروش سلاح، کارت اعتباری، و مواد مخدر باشد. زمانی بیت کوین نیز برای پرداخت هزینه‌ کارهای تروریستی استفاده می‌شد. EOS نیز مستعد این ویژگی است.

باید بدانیم تمام این تکنولوژی‌ها ریسک سوءاستفاده را دارند، گرچه فقط یک اقلیت کوچک سعی در انجام آن داشته باشند.

سخن پایانی

بی‌تردید، بلاکچین یک پلتفرم برای حقیقتی است که بر بستر اعتماد بنا شده است. بلاکچین از حق اساسی حریم خصوصی حمایت می‌کند که بنیان محکم یک جامعه‌ی آزاد است. با توجه به اینکه برخی EOS را “قاتل اتریوم” می‌دانند، قطعاً پتانسیل تبدیل شدن به یک بلاکچین چشمگیر در آینده را دارد که تراکنش‌های رایگان، سریع و توسعه‌پذیر را ارائه می‌دهد.

صرافی اتراکس بهترین و مطمئن ترین

اگر در حال خواندن و مطالعه این مقاله هستید بدون شک شما یکی از طرفدران و دوستداران کریپتوکارنسی‌ها بخصوص ارزدیجیتال EOS هستید. خبر خوب اینجاست که شما می‌توانید رمزارز EOS یا هر ارزدیجیتال دیگری را در صرافی محبوب و حرفه‌ای اِتراِکس خریداری و حتی می‌توانید ارزهای خریداری شده خود را در کیف پول اختصاصی این صرافی بدون هیچ نگرانی نگهداری کنید.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اتراکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اتراکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. همین حالا به اتراکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa