دانلود اپلیکیشن

چرا ادغام اتریوم بسیار مهم و کاربردی‌تر از تصورات عموم می‌باشد؟

در تابستان 1401 اتریوم از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake (PoS) مهاجرت کرده است. این رویداد " ادغام اتریوم " نامگذاری شد. بعد از ادغام، اتریوم به شدت عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود حتی بیت کوین داشته است و زمانی که بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها کف جدید قیمتی به ثبت رساندند، اتریوم در برابر…

فهرست محتوا

چرا ادغام اتریوم بسیار مهم و کاربردی‌تر از تصورات عموم می‌باشد؟
Abbas Kafi
2 سال قبل

در تابستان 1401 اتریوم از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake (PoS) مهاجرت کرده است. این رویداد ” ادغام اتریوم ” نامگذاری شد. بعد از ادغام، اتریوم به شدت عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود حتی بیت کوین داشته است و زمانی که بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها کف جدید قیمتی به ثبت رساندند، اتریوم در برابر ریزش قیمت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد.

مقدمه

در این مقاله، آنچه را که واقعاً در شبکه تغییر خواهد کرد و چگونه قیمت می‌تواند تحت‌تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت قرار گیرد، مورد بحث قرار خواهیم داد. همچنین برای درک بهتر مکانیسم اتریوم و چگونگی کار کرد آن به بلاگ صرافی اتراکس مراجعه نمایید.

 

تعریف ادغام اتریوم

برای شروع، اجازه دهید کمی مفهومی‌تر به آنچه که در واقع تعریف ادغام اتریوم  است بپردازیم.

به زبان ساده، ادغام تلفیقی بین شبکه اصلی اتریوم قدیمی و اثبات شده قبلی با یک بلاک چین به نام زنجیره بیکن بود. پس از این رویداد، اتریوم به طور کامل از یک مکانیسم اثبات کار به یک مکانیسم اجماع اثبات سهام تبدیل شد.

طبق گفته بنیاد اتریوم، ادغام مصرف انرژی در شبکه را تا ۹۹.۹۵ درصد کاهش می‌دهد.

 

استخراج اتریوم پس از ادغام

عرضه ETH نیز به شدت تغییر خواهد کرد.

قبلاً پاداش استخراج حدود 13000 ETH در روز و پاداش Staking حدود 1600 ETH در روز بود.

اکنون با The Merge، پاداش ماینینگ به طور کامل متوقف می‌شود و فقط پاداش‌های استیکینگ ادامه می‌یابد.

این یک تغییر بزرگ در انتشار کلی ETH است زیرا عرضه توکن‌ها به طور ناگهانی 90٪ کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، حداقل 1600 ETH هر روز سوزانده می‌شود. اگر همه آنها را با هم جمع کنید، تورم خالص اتریوم اساساً به صفر می‌رسد.

این به تنهایی می‌تواند برای توجیه انفجار احتمالی در قیمت ETH در 18 تا 24 ماه آینده بیش از اندازه کافی باشد. شاید کمی بیشتر طول بکشد، چه کسی می‌داند؟ پیش‌بینی تاریخ دقیق آن سخت است. عوامل خارجی مانند اقتصاد کلان و رویدادهای غیرمنتظره مانند جنگ‌ها، بیماری‌های همه‌گیری مانند کرونا و غیره دخیل هستند.

اما نکته کلیدی این است: تغییرات عرضه آنقدر بزرگ هستند که اگر در مقطعی باعث رشد قابل توجه قیمت اتریوم نشوند، تعجب‌آور خواهد بود.

ادغام اتریومصرافی ارزدیجیتال اتراکس
ادغام و انتقال به اثبات سهام

این ریاضی پایه است. اگر عرضه کاهش یابد و تقاضا در همان سطوح باقی بماند، قیمت باید افزایش یابد.

مشابه آنچه در هاوینگ ‌های قبلی بیت کوین اتفاق افتاد، پامپ‌های قیمتی ممکن است ماه‌ها طول بکشد یا حتی زمان بیشتری پس از انجام تغییرات گسترده در عرضه انجام شود.

مطالب مرتبط: چه زمانی اتریوم در مقابل بیت‌کوین پیروز خواهد شد؟

 

دلایل دیگری که چرا اتریوم می‌تواند پس از ادغام برای سرمایه گذاران (به ویژه نهادی) جذاب‌تر باشد

1- عدم وابستگی به مصرف انرژی شدید استخراج سنتی، قطعا اتریوم را دوستدار محیط زیست می‌کند. شرکت‌هایی که به دلایل زیست محیطی از کریپتو دور ماندند، اکنون می‌توانند به اتریوم به عنوان یک سرمایه گذاری دوستدار سبز نگاه کنند.

2- اتریوم معمولاً از نظر درصد سود بهتر از بیت کوین عمل می‌کند. به این معنی که سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود بیشتر هستند، می‌توانند به ETH روی آورند، به خصوص اگر قیمت شروع به افزایش کند و توجه رسانه‌ها را بیشتر جلب کند. در یک Bull Run بالقوه که به راحتی می‌تواند چنین باشد.

به خاطر داشته باشید که چشم‌انداز اقتصاد کلان در حال حاضر نزولی است. جنگ، تورم و افزایش نرخ بهره برخی از تلاقی‌هایی هستند که به طور کلی بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی می‌گذارند، بنابراین منطقی است که اتریوم هنوز در حال افزایش قیمت نباشد. اکثریت بازار دارایی‌های ریسک قرمز رنگ است.

 

باورهای غلط درباره The Merge

با این وجود، واکنش مثبت قیمت Eth به ادغام اتریوم هنوز به این معنی نیست که ادغام ناموفق بوده یا قیمت به زودی منفجر نخواهد شد. بسیاری به یک واکنش قیمتی پس از ادغام نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که از آنجایی که هنوز افزایش نیافته است، به این دلیل است که همه چیز خوب پیش نرفته است. این حدس وگمان‌ها در مورد اتریوم صدق نمی‌کند، پیاده‌سازی Merge همانطور که انتظار می‌رفت اتفاق افتاد.

تصور اشتباه دیگر این است: هزینه‌های کارمزد به میزان قابل توجهی کمتر نشده، بنابراین ادغام اتریوم بی‌اثر بود. این یک اشتباه دیگر است The Merge قرار نبود هزینه‌های کارمزد را فوراً کاهش دهد. در واقع، ساختاری را تنظیم می‌کند که در آینده با ارتقای اتریوم 2.0 امکان‌پذیر شود. از آنجایی که بلاک چین PoS است، اکنون پیاده‌سازی فناوری‌هایی مانند شاردینگ امکان‌پذیر شده و با آن، تغییرات مثبتی در مورد هزینه کارمزد در آینده در نظر گرفته شده است.

اینها دلایل اصلی هستند که اتریوم می‌تواند در سال‌های آینده از مسیر صعودی عظیمی برخوردار شود. ارتقای اتریوم به پایان نرسیده است و هنوز آپدیت‌های مهمی با اتریوم 2.0 وجود دارد.

 

شبکه اتریوم هنوز 4 مرحله دیگر برای گذراندن در مرور زمان دارد که عبارتند از:

  • The Merge (تمام شد)
  • The Surge
  • The Verge
  • The Purge
  • The Splurge

 

سخن پایانی

در جنبه فناوری چیزهای زیادی وجود دارد و با گسترش بلاک چین اتریوم، سازندگان و توسعه دهندگان بیشتری نیز پلتفرم بهتری برای ساخت پیدا می‌کنند.

چه یک توسعه‌دهنده یا سرمایه‌گذار باشید، قطعاً یک اکوسیستم است که باید با تکامل کریپتو زیر نظر داشته باشید.

 

نکات کلیدی:

  • با ادغام، اتریوم از مکانیسم اجماع اثبات کار به اثبات سهام مهاجرت کرد.
  • اشکالی ندارد قیمت ETH هنوز افزایش نیافته است.
  • عرضه توکن اتریوم پس از The Merge به شدت تغییر کرد. تورم اتریوم پس از ادغام اساساً به صفر رسید.
  • اتریوم اکنون “طرفدار محیط زیست” است.
  • ادغام ارتقاء نهایی نیست. در حال ایجاد زیرساخت برای بهبودهای اساسی بیشتر در آینده است.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد خود توانسته است جایگاه مهمی در بازار ارزهای رمزارز ایجاد کند. از جمله ویژگی‌های برجسته اتراکس می‌توان به امنیت بالا اشاره کرد؛ اتراکس همچنین با رابط کاربری ساده و کاربرپسند برای افراد مبتدی تا حرفه ای مناسب است. تنوع ارزهای قابل پشتیبانی نیز یکی از نقاط قوت این صرافی است؛ اتراکس علاوه بر ارزهای دیجیتال معتبر مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر دیگر نیز پشتیبانی می کند.

پشتیبانی اتراکس بصورت 24 ساعته به سوالات شما در خصوص ثبت‌ نام، انجام تراکنش‌ها و سوالات فنی پاسخ می دهد.سرعت تراکنش نیز یکی از مهمترین جنبه‌های اتراکس است؛ این صرافی تلاش می‌کند تا تراکنش‌های ارزی را با سرعت بالا و با کارمزدهای مناسب انجام دهد.

برای خرید اتریوم باکمترین کارمزد و در سریع ترین زمان ممکن به پنل کاربری صرافی و اکوسیستم اتراکس مراجعه کنید.

برچسب‌ها:
Abbas Kafi

مقالات مرتبط