چرا سرمایه گذاران نهادی از قبل آماده دوره صعودی می‌شوند؟

چرا سرمایه گذاران نهادی از قبل آماده دوره صعودی می‌شوند؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

پس از یک رالی صعودی و هیجان انگیز از ابتدای سال 2023 اکنون شروع به استراحت و اصلاح قیمتی خود کرده است. در این رالی صعودی برای اولین بار در 10 ماه گذشته بیت کوین به قیمت 31 هزار دلار دست یافت. اکنون طبق داده های اطلاعاتی اتراکس با 59 درصد فاصله از 69 هزار دلار با قیمت 27 هزار دلار در حال معامله می‌باشد. در رالی صعودی اخیر داده های آماری نشان دادکه سرمایه گذاران نهادی از قبل برای این دوره آماده بوده‌اند، اما چطور؟ با ما همراه باشید تا این موضوع جذاب را باهم بررسی کنیم.

در این میان، فروپاشی و نابودی Terra، ورشکستگی ارائه‌دهندگان بزرگ CeMFi مانند: سلسیوس و وویجر، و همچنین رسوایی  و ورشکتگی FTX تأثیرات منفی بازار نزولی در حال انجام را تشدید کرد.

 

مقدمه

با توجه به موارد فوق، چشم‌انداز کوتاه تا میان مدت صنعت کریپتو قطعا ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. با این حال، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران نهادی از فروش دارایی‌های ارز دیجیتال خود و حتی افزایش سبد دارایی‌های دیجیتال خودداری می‌کنند.

یک نظرسنجی تحت حمایت کوین‌بیس که در ماه نوامبر منتشر شد، نشان داد که 62 درصد از سرمایه گذاران نهادی در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌های ورودی خود را در 12 ماه گذشته افزایش داده‌اند. جالب اینجاست که تنها 12 درصد سرمایه گذاری خود را در ارزهای دیجیتال کاهش دادند. 58 درصد از پاسخ دهندگان قصد خود را برای خرید ارزهای بیشتر در سه سال آینده ابراز کردند.

داده‌های فوق به‌عنوان شواهدی است که نشان می‌دهد موسسات همچنان پتانسیل را در کریپتوکارنسی مشاهده می‌کنند. اما چرا آنها انقدر مشتاق هستند که ارزهای دیجیتال را در میان بازار نزولی فعلی جمع آوری کنند؟

 

سرمایه گذاران نهادی در حال حاضر آینده بهتری را می‌بینند

در حالی که بازار کریپتو همگام با بقیه اقتصاد حرکت می‌کند، حرکت آن نسبت به سایرین قابل توجه‌تر است. داده‌های اقتصادی که می‌تواند چند درصد بر کالاها یا قیمت سهام تأثیر بگذارد، می‌تواند تاثیر سه تا چهار برابری بر بازارهای کریپتو داشته باشد.

و برای بسیاری از سرمایه گذاران نهادی، نوسانات کریپتو بدون در نظر گرفتن جهت آن، یک فرصت پول ساز است.

این فرصت کسب درآمد فوری باید با دیدگاه کوتاه‌تر کریپتو از بازارهای گاوی و خرسی که خود با هاویینگ بیت کوین همسو هستند، همراه شود. در مقایسه با اوج‌های نوامبر 2021، بیت کوین تقریباً دو سوم ارزش خود را در یک بازار نزولی عمومی از دست داد ، اما از زمان فروپاشی Terra تنها 15 درصد نزول کرد.

هاوینگ بعدی بیت کوین برای ماه می‌ 2024 تعیین شده است، زمانی که استخراج کنندگان بیت کوین دقیقا 50 درصد از نرخ استخراج فعلی را دریافت می‌کنند.

این رویداد چهار ساله در قیمت‌های بازار گنجانده شده است، و کسانی که امروزه کریپتو را نگه می‌دارند می‌دانند که از نظر تاریخی، حدود 9 ماه قبل از نصف شدن پاداش استخراج یا همان هاوینگ، قیمت‌های کریپتو به سرعت، شاید تا 300 درصد، و پس از آن رالی صعودی اصلی شروع می‌شود.

اگر بیت کوین و بازار کریپتو همان روند تاریخی 13 سال گذشته را دنبال کنند، دور از انتظار نیست که بیت کوین تا پایان سال 2025 به 120000دلار برسد.

از آنجایی که این امر به معنای بازگشت سرمایه تقریباً 700 درصدی برای سرمایه‌گذارانی است که بیت کوین را با قیمت فعلی 27000 دلار می‌خرند، برای سرمایه گذاران نهادی برای ورود به دنیای رمزارزها بسیار زیاد است. به‌طور همزمان، افق زمانی برای تحقق این دستاوردها دور نیست.

 

رویدادهای قو سیاه سال 2022 تقصیر تنظیم کننده‌ها نبود

هنگامی که در مورد سرمایه گذارن نهادی صحبت می‌کنیم، ذکر مقررات در همین زمینه همیشه مهم است. به ویژه با توجه به اینکه چهار نفر از هر 10 سرمایه گذار حرفه‌ای در نظرسنجی حمایت شده توسط Coinbase، وضوح نظارتی را به عنوان کاتالیزور برتر برای رشد طبقه دارایی در آینده ذکر کرده‌اند.

ما معتقدیم کیفیت کلی یک چارچوب نظارتی، و همچنین پیچیدگی پیروی از قوانین آن، انواع مختلفی از بازیگران را جذب می‌کند. فروپاشی صرافی FTX به‌عنوان یک مثال عالی عمل می‌کند.

در نگاه اول، شرکت بین‌المللی FTX و FTX USA مستقر در ایالات متحده یک شرکت بودند.

با این حال، ftx usa توسط مدیران حرفه‌ای اداره می‌شد، کارشناسان نظارتی در هیئت مدیره داشتند و نیاز به پیروی از قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌تری نسبت به شرکت خواهر مستقر در باهاما داشتند. همچنین، پلتفرم آن تنها تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال را بدون توکن اختصاصی پشتیبانی می‌کرد. از انجام کارهای غیرقانونی پرهیز می‌کرد.

بنابراین به جای اینکه یک صرافی نسبتاً کوچک و مبارز با مقررات باشد، FTX خود را در کشوری با مقررات بسیار ضعیف‌تر تثبیت کرد. سپس، از آنچه اکنون به همه ما ثابت شد- تقریباً هر کار غیرقانونی که می‌خواست انجام داد.

این به وضوح در مورد یک شرکت ضعیف با مدیریت بد نیست، بلکه یک شرکت غیرقانونی است – و این  موارد می‌تواند در هر بازاری اتفاق بیفتد، اما ما باید به نقشی که این مقررات ایفا کرد نگاه کنیم.

ایالات متحده آنقدر سخت‌گیر است که شرکت‌های ارز دیجیتال تمایلی به رفتن به آنجا برای راه‌اندازی کسب‌وکار ندارند. بنابراین تصمیم می‌گیرند به سمت بازارهای ضعیف‌تر حرکت کنند، و عواقب آن برای همه روشن است. بازار ارزهای دیجیتال به یک راه میانه نیاز دارد، جایی که شرکت‌ها بتوانند هم با بهترین شیوه‌ها مطابقت داشته باشند و هم به همان شرکت‌ها اجازه رشد دهد. اگر این کار را نکنیم، FTX‌های بیشتری در راه خواهند بود.

 

استیبل کوین‌ها به روند صعودی بعدی دامن می‌زنند

با هر چرخه بازار کریپتو آن را به مرحله جدیدی در پذیرش خواهد رساند. ما معتقدیم روند صعودی بعدی با پذیرش گسترده‌تر استیبل کوین‌ ها شروع خواهد شد.

در حالی که دارایی‌های اخیر بیش از 130 میلیارد دلار از کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهند، سهم آنها تنها تا پایان بازار نزولی بیشتر خواهد شد.

زمانی که اندازه آنها به رقم 1 تریلیون دلار رسید، باید توجه بانک‌های بزرگی را به خود جلب کند که همه  ابزارهای اثبات شده برای راه‌اندازی استیبل کوین‌های خود را دارند.

به نوبه خود، پذیرش انبوه استیبل کوین‌ها به طور مثبت نگرش خرده فروشی‌ها و سرمایه گذاران نهادی را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر می‌دهد.

برای مثال، اگر HSBC دارایی دیجیتال خود را صادر کند، مشروعیت می‌یابد و مردم شروع به برخورد با کریپتو به‌عنوان یک طبقه دارایی واقعی می‌کنند که دیگر نباید با شک و تردید به آن نگاه کرد.

 

سخن پایانی

در هر چرخه بازاری که در این 13 سال اتفاق افتاده است، اتفاقات مشابه بسیار زیادی باعث بوجود آمدن رالی صعودی بعدی در بازار شده‌اند. همچنین اتفاقات زیادی نیز باعث بوجود آمدن رالی نزولی پر شتابی نیز شده است. در این میان سرمایه گذاران نهادی با شناسایی این اتفاقات همیشه چند قدم جلوتر از سرمایه گذاران کوچک بوده‌اند.

 

اتراکس؛ نقدینگی در عرصه معاملات ارزهای دیجیتال

با استانداردهایی که اتراکس ارائه می‌ دهد، این صرافی ارز دیجیتال ایرانی در میان صرافی‌های ارز دیجیتال ایران، یک جایگاه برجسته را برای خود کسب کرده است. این صرافی با استفاده از درگاه‌های بانکی معتبر، اطمینان خاطر معامله‌داران را تضمین می‌کند. ویژگی‌هایی چون واریز و برداشت بدون محدودیت، احراز هویت فوری، پشتیبانی بی‌وقفه، سرعت در معاملات و محیط کاربری جذاب، اتراکس را از دیگران متمایز می‌کند. پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال، اتراکس را گزینه‌ای بی‌نظیر در زمینه تبادلات رمزارز می‌کند.

برای غرق شدن در تجربه‌ای فوق‌العاده و سریع از معاملات ارز دیجیتال، همین امروز به جمع کاربران اتراکس ملحق شوید.

همچنین، اتراکس با داشتن یک کیف پول با سطح امنیتی برتر، به یکی از صرافی‌های نایاب داخلی تبدیل شده است. در این مکان، کاربران قادر هستند هرگونه ارز دیجیتالی را از هر شبکه‌ای خریداری و با آرامش ذهن در کیف پول اتراکس نگهداری کنند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود با بهترین قیمت و در سریع‌ترین زمان ممکن در تسویه حساب، به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید. صرافی اتراکس از معدود صرافی‌های ایرانی است که هیچ‌گونه محدودیتی در واریز وجه به کاربر خود ندارد. سقف تسویه در هر ۲۴ ساعت برای هر شماره شبا 300 میلیون تومان است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa