چگونه الگوهای پرچم صودی و نزولی را معامله کنیم؟

چگونه الگوهای پرچم صودی و نزولی را معامله کنیم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوهای پرچم صودی و نزولی از جمله الگوهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال هستند که می‌توانند سرنخ‌هایی از روند قیمت و حرکت احتمالی بعدی در آینده ارائه دهند. شناخت و استفاده از الگوهای تکنیکالی به‌صورت حرفه‌ای می‌تواند نتیجه بسیار مثبتی در روند معاملاتی شما ایجاد کند. پس با ما در این مقاله از وبلاگ اتراکس همراه باشید تا معاملات خود را بهبود ببخشیم.

مقدمه

چگونه در تحلیل تکنیکال، الگوهای پرچم صودی و نزولی حرکت کوتاه مدت قیمت را در داخل یک موج شماری نسبت به روند بلندمدت قبلی نشان می‌دهد؟ تحلیلگران حرفه‌ای الگوی پرچم‌ها را به‌عنوان شاخص‌های خیلی دقیق در ادامه روند شناسایی می‌کنند.

دو نوع الگوی پرچم وجود دارد: پرچم صعودی و پرچم نزولی. در حالی که نتایج معاملاتی آن‌ها متفاوت است، هر پرچم دارای پنج ویژگی کلیدی است که در زیر ذکر شده است:

  • روند قوی قبلی (میله پرچم یا میله).
  • کانال تثبیت (خود پرچم).
  • الگوی حجم معاملات.
  • یک شکست معتبر.
  • تاییدی بر حرکت قیمت در جهت روند قبلی خود.

الگوهای پرچم صودی و نزولی: الگوی پرچم صعودی

پرچم صعودی یک الگوی تکنیکالی است و زمانی ظاهر می‌شود که قیمت در داخل کانالی با شیب نزولی پس از یک روند صعودی قوی تثبیت شود. کانال مذکور از دو خط روند رو به رشد موازی تشکیل شده است. لطفاً توجه داشته باشید که اگر خطوط روند همگرا شوند، الگو می‌تواند یک مثلث باشد.

حجم معاملات معمولاً در طول تشکیل الگو، کم می‌شود، به این معنی که معامله‌گران مرتبط با روند قبلی، فوریت کمتری برای خرید یا فروش در طول دوره تشیکل الگو دارند.

الگوهای پرچم صعودی و نزولیصرافی ارزدیجیتال اتراکس
شکل الگوی پرچم صعودی

 

فوریت ورود سرمایه گذاران جدید و قدیمی با “FOMO” (ترس از دست دادن)، معمولاً زمانی که قیمت از خط روند بالایی پرچم الگوی صعودی شکسته می‌شود، شدت می‌گیرد، و در نتیجه حجم معاملات را افزایش می‌دهند.

 

 تحلیلگران حجم قوی را نشانه‌ای از شکست موفق پرچم صعودی  می‌دانند.

از سوی دیگر، اگر پرچم صعودی تشکیل شده با حجم کمی از معاملات به سوی بالا شکسته شود احتمال وجود یک تله گاوی وجود خواهد داشت. به‌عبارت دیگر، خطر ریزشقیمت به زیر خط روند صعودی، و در نتیجه ادامه روند صعودی باطل می‌شود.

 

معامله با پرچم صعودی

معامله‌گران می‌توانند با پیش‌بینی اینکه روند صعودی بعدی قیمت به سمت خط روند بالایی الگو منجر به شکست می‌شود، در پایین و ابتدای پرچم صعودی، وارد موقعیت خرید با ریسک به ریوارد یا پاداش مناسب شوند. معامله‌گران ریسک‌گریزتر می‌توانند قبل از باز کردن یک موقعیت خرید منتظر تایید شکست باشند.

در مورد تعین هدف قیمتی برای این پرچم؛ شکست پرچم صعودی معمولاً وقتی از پایین پرچم اندازه‌گیری می‌شود، قیمت را به اندازه میله پرچم افزایش می‌دهد.

الگوی قیمت بین دسامبر 2020 و فوریه 2021 یک راه‌اندازی موفق پرچم صعودی را نشان می‌دهد.

الگوهای پرچم صودی و نزولیصرافی ارزدیجیتال اتراکس
بیت‌کوین در تایم روزانه منبع: TradingView

به عنوان یک نکته خیلی مهم، معامله‌گران باید ریسک خود را با قرار دادن استاپ ضرر درست زیر سطوح ورودی خود حفظ کنند. این امر به آنها امکان می‌دهد در صورت باطل شدن پرچم صعودی، ضررهای خود را کاهش دهند.

 

بعد از یادگیری و کار با یک الگوی پرچم صعودی یا نزولی، می‌توانید به صفحه اطلاعاتی و تحلیلی اتراکس مراجعه کرده و معاملات خود را شناسایی کنید. بعد از اینکه تصمیم به انجام معامله گرفتید به پنل کاربری اتراکس مراجعه کرده، و معامله یا سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

 

الگوهای پرچم صودی و نزولی: الگوی پرچم نزولی

الگوی پرچم نزولی برعکس الگوی پرچم صعودی عمل می‌کند. این الگو یک حرکت نزولی اولیه به دنبال تثبیت رو به بالا در داخل یک کانال موازی را نشان می‌دهد. حرکت نزولی را میله پرچم می‌نامند و کانال تثبیت رو به بالا خود پرچم نزولی است.

در همین حال، دوره شکل‌گیری پرچم نزولی با کاهش حجم معاملات همزمان است.

الگوهای پرچم صودی و نزولیصرافی ارزدیجیتال اتراکس
شکل الگوی پرچم نزولی

 

معامله با الگوی پرچم نزولی

در زیر تصویری از نحوه معامله الگوی پرچم نزولی در نمودارهای کریپتو آورده شده است.

الگوهای پرچم صودی و نزولیصرافی ارزدیجیتال اتراکس
چارت بیت کوین در تایم روزانه منبع: TradingView

در نمودار بیت کوین ، قیمت در یک پرچم، و به دنبال آن یک بازگشت به سمت بالا در داخل یک کانال موازی در حال افزایش، شکل گرفته است. در نهایت، قیمت BTC از محدوده کانال خارج می‌شود و به سمت نزول می‌رود و به اندازه ارتفاع میله پرچم کاهش می‌یابد.

معامله‌گران می‌توانند در صورت عقب‌نشینی از خط روند بالای پرچم، یک موقعیت کوتاه باز کنند یا منتظر بمانند تا قیمت به زیر خط روند پایین‌تر با افزایش حجم، ریزش کند.

در هر صورت، هدف کوتاه معمولاً با کم کردن قله پرچم از اندازه میله پرچم اندازه‌گیری می‌شود.

شکست در زیر خط روند پایین پرچم همراه با حجم‌های کم، نشان دهنده یک خطای کاذب است، به این معنی که قیمت ممکن است خط روند پایین‌تر را به‌عنوان حمایت از بازگشت احتمالی در کانال موازی بازپس گیری کند.

برای محدود کردن ضرر در یک سناریوی تله خرسی، مهم است که یک ستاپ ضرر درست بالاتر از سطوح ورودی قرار دهید.

 

سخن پایانی

شناسایی الگوهای پرچم صودی و نزولی کار زیاد سخت و پیچیده‌ای نیست. این الگوها در تایم های بالا مانند هفتگی و روزانه و حتی در تایم‌های پایین مانند: زیر 1 ساعت قابل شناسایی هستند. خیلی مهم است که بعد از شناسایی یک الگوی پرچم صعودی یا نزولی، منتظر شکست و تایید معتبر در آن باشید. وگرنه احتمال اینکه یک شکست فیک صورت بگیرد زیاد است و شما وارد یک تله گاوی یا خرسی خواهید شد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با خدمات منحصر به فرد خود در بازار ارزهای دیجیتال برجسته شده است. این صرافی با استفاده از درگاه‌های بانکی قابل اعتماد، امنیت تراکنش‌ها را ضمانت می‌کند و امکاناتی چون واریز و برداشت بدون محدودیت، تأیید هویت سریع، پشتیبانی دائمی، معاملات با سرعت بالا و محیط کاربری ساده و کاربرپسند را به شما ارائه می‌دهد. با پشتیبانی از بیش از 400 نوع ارز دیجیتال، اتراکس به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبادلات رمزارز معامله‌گران تبدیل شده است.

منبع: cointelegraph

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa