چگونه تبدیل به یک تحلیلگر حرفه‌ای شویم

چگونه تبدیل به یک تحلیلگر حرفه‌ای شویم
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هیچ کس از شما نمی‌خواهد که پزشک یا وکیل خود شوید، پس چرا کسی باید از شما بخواهد که تحلیلگر ارزهای دیجیتال خود شوید؟ برخی افراد دوست دارند آشپزی را صرفا به این دلیل این که از انجام آن لذت می‌برند، شروع کنند. به‌طور مشابه، افرادی مانند وارن بافت هستند که از فرآیند سرمایه‌گذاری به‌صورت یک تحلیلگر حرفه‌ای لذت می‌برند.

 

مقدمه

اگر شما سرمایه‌گذار یا تحلیلگری هستید که دوست دارید به خود متکی باشید، باید به فکر تبدیل شدن به تحلیلگر حرفه‌ای در کریپتوکارنسی‌ها باشید. احتمالا با یک علامت سوال بزرگ در مورد اینکه پس استفاده از تحلیلگران بزرگ چه می‌شوند مواجهه می‌شوید؛ ولی همیشه بهتر است از طناب خودتان از چاه بالا بروید. ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید مانند یک تحلیلگر حرفه‌ای فکر کنید.

 

نکات کلیدی برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر حرفه‌ای

وال استریت اغلب بر برآوردهای تحلیلگران، مبتنی بر داده‌های مالی شرکت‌ها برای توصیه خرید سهام و تعیین هدف‌های قیمت آنها متکی است.

سرمایه‌گذاران کوچک نیز می‌توانند از همان نوع تحلیل بنیادی برای شناسایی سهام یا دارایی کمتر از ارزش واقعی ارزش‌گذاری شده و تعیین اهداف قیمتی استفاده کنند.

در اینجا، ما به برخی از اصول اولیه تحقیق در مورد کریپتوکارنسی‌ها و شروع به انجام تجزیه و تحلیل می‌پردازیم.

 

تجزیه و تحلیل سهام یک فرآیند است

فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذاری به دنبال رشد باشید یا ارزش؛ اولین گام در تفکر مانند یک تحلیلگر حرفه‌ای تربیت و توسعه یک ذهن کاوشگر است. شما باید بدانید که چه دارایی را به چه قیمتی معامله می‌کنید. تحلیلگران معمولا روی یک صنعت یا بخش خاص تمرکز می‌کنند. در آن بخش خاص، آنها بر شرکت‌های منتخب تمرکز می‌کنند. هدف یک تحلیلگر بررسی عمیق امور شرکت‌های موجود در فهرست آنها است. آنها این کار را با تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و سایر اطلاعات موجود در مورد شرکت انجام می‌دهند.

تحلیلگر حرفه‌ایصرافی ارزدجیتال اتراکس
بررسی‌های یک تحلیلگر حرفه‌ای

برای بررسی متقابل حقایق، تحلیلگران همچنین امور تامین‌کنندگان، مشتریان و رقبای یک شرکت را بررسی می‌کنند. برخی از تحلیلگران نیز از شرکت بازدید می‌کنند و با مدیریت آن ارتباط برقرار می‌کنند، تا درک دست اولی از عملکرد شرکت به‌دست آورند. به تدریج، تحلیلگرحرفه‌ای تمام نقاط را به هم متصل می‌کنند تا یک تصویر واضح از تحقیقات خود را داشته باشد.

قبل از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری، باید تحقیقات خود را انجام دهید. همیشه بهتر است چندین پروژه در یک حوزه را برای تحقیق انتخاب کنید، بنابراین با این کار یک تحلیل مقایسه‌ای دارید. دسترسی به اطلاعات معمولا مشکل نیست. زمان، بزرگترین محدودیت برای تبدیل شدن به تحلیلگر حرفه‌ای است. سرمایه‌گذاران خرد که کارهای زیادی برای انجام دادن دارند ممکن است نتوانند به اندازه تحلیلگران حرفه‌ای وقت بگذارند. با این حال، مطمئنا می‌توانید در ابتدا فقط یک یا دو پروژه را انتخاب کنید تا ببینید چقدر می‌توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید. این امر به شما در درک فرآیند کمک می‌کند. با تجربه و زمان بیشتر، می‌توانید به فکر قرار دادن پروژه‌های بیشتری در زیر نظر خود، باشید.

 

بهترین راه برای شروع تحلیلگر حرفه‌ای

بررسی گزارش‌های تحلیلی، بهترین راه برای شروع تجزیه و تحلیل توسط خودتان است. به این ترتیب، با کوتاه کردن کارهای اولیه، زمان زیادی را صرفه‌جویی خواهید کرد. نیازی نیست کورکورانه از توصیه‌های فروش یا خرید که تحلیلگران ارائه می‌کنند پیروی کنید، اما می‌توانید گزارش‌های تحقیقاتی آن‌ها را بخوانید تا مروری سریع بر پروژه، از جمله: نقاط قوت و ضعف، رقبای اصلی و چشم‌انداز پروژه در آینده داشته باشید. گزارش‌های تحلیلگران مملو از اطلاعات است و خواندن گزارش‌های تحلیلگران مختلف به‌طور همزمان به شما در شناسایی موضوع مشترک کمک می‌کند. نظرات ممکن است متفاوت باشد، اما حقایق اساسی در همه گزارش‌ها مشترک است.

علاوه بر این، می‌توانید نگاه دقیق‌تر به پیش‌بینی تحلیلگران مختلف بیندازید که در نهایت توصیه‌های خرید یا فروش را تعیین می‌کنند. تحلیلگران مختلف ممکن است قیمت‌های هدف متفاوتی را برای یک پروژه تعیین کنند. همیشه در حین خواندن گزارش‌های تحلیلگران به دنبال دلایل باشید.

 

چه چیزی را باید تحلیل کنیم

برای رسیدن به نتیجه قابل اعتماد خود در مورد پروژه، باید مراحل مختلف مربوط به تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال را بدانید. برخی از تحلیلگران از یک استراتژی به‌صورت مرتب پیروی می‌کنند، از یک بلاکچین شروع می‌کنند و سپس یک پروژه موفق را پیدا می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از یک رویکرد معکوس پیروی می‌کنند، از یک پروژه خاص شروع می‌کنند و سپس در مورد چشم‌انداز بلاکچین یاد می‌گیرند.

شما می‌توانید بررسی و تحلیل خود را انجام دهید، اما کل فرآیند باید به آرامی جریان داشته باشد. فرآیند تجزیه و تحلیل یک ارز دیجیتال شامل مراحل زیر است:

 

فرآیند تجزیه و تحلیل یک تحلیلگر حرفه‌ای ارز دیجیتال

تجزیه و تحلیل پروژه مورد نظر

تقریبا برای هر صنعتی منابع اطلاعاتی در دسترس عموم وجود دارد. اغلب، گزارش سالانه یک پروژه بلاکچینی، نمای کلی خوبی از آن، همراه با چشم‌انداز رشد در آینده آن ارائه می‌دهد. گزارش‌های سالانه همچنین درباره رقبای اصلی و جزئی در یک صنعت خاص به ما اطلاعات می‌دهد. خواندن هم‌زمان گزارش‌های سالانه دو یا سه شرکت باید تصویر واضح‌تری ارائه دهد.

 

تحلیل مدل کسب و کار

شما باید روی نقاط قوت و ضعف یک پروژه تمرکز کنید. امکان این که یک ارز دیجیتال قوی در یک بلاکچین ضعیف و یک ارز دیجیتال ضعیف در یک بلاکچین قوی وجود داشته باشد، است. نقاط قوت یک شرکت اغلب در مواردی مانند هویت برند منحصربه‌فرد، محصولات، مشتریان و تامین‌کنندگان آن منعکس می‌شود. شما می‌توانید در مورد مدل کسب و کار یک پروژه از گزارش سالانه مجلات در وب‌سایت‌های آن، اطلاعات کسب کنید.

 

قدرت مالی

چه بخواهید چه نخواهید، درک قدرت مالی یک شرکت مهم‌ترین مرحله در تجزیه و تحلیل یک ارز دیجیتال یا دارایی است. بدون درک مسائل مالی، نمی‌توانید مانند یک تحلیلگر حرفه‌ای فکر کنید. شما باید بتوانید ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان نقدی پروژه را درک کنید.

 

کیفیت مدیریت

کیفیت مدیریت نیز یک عامل حیاتی برای یک تحلیلگر حرفه‌ای است. اغلب گفته می‌شود که هیچ پروژه خوب یا بدی وجود ندارد، فقط مدیران خوب یا بد وجود دارند. مدیران کلیدی مسئول آینده شرکت هستند. با انجام برخی تحقیقات در اینترنت می‌توانید مدیریت شرکت و کیفیت هیئت مدیره را ارزیابی کنید. اطلاعات زیادی در مورد هر پروژه در سایت کوین مارکت کپ وجود دارد.

 

تجزیه و تحلیل رشد قیمتی

قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال رشد هستند؛ بنابراین برای اینکه بدانید قیمت یک رمز ارز در آینده به سمت بالا یا پایین می‌رود، باید بدانید که درآمدهای آینده به کجا سرازیر می‌شود. متأسفانه، هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که بتواند به شما بگوید برای درآمدهای آینده چه انتظاری داشته باشید. تحلیلگران با تجزیه و تحلیل ارقام گذشته رشد، فروش و حاشیه سود، همراه با روند سودآوری در آن پروژه خاص، برآوردهای خود را انجام می‌دهند.

 

ارزش گذاری‌ها

هنگامی که درآمدهای آینده را درک کردید، گام بعدی این است که در مورد ارزش یک پروژه بدانید. ارزش پروژه شما چقدر باید باشد؟ تحلیلگر حرفه‌ای باید دریابد که قیمت فعلی رمز ارز مورد نظر در بازار، در مقایسه با ارزش کلی شبکه چقدر قابل توجیه است.

هیچ مقدار صحیحی” وجود ندارد و تحلیلگران مختلف از پارامترهای متفاوتی استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاران که براساس ارزش یک پروژه تصمیم‌گیری می‌کنند، به ارزش ذاتی نگاه می‌کنند در حالی که سرمایه‌گذاران رشد، به پتانسیل درآمد نگاه می‌کنند.

تعین هدف قیمت

مرحله نهایی، تعیین یک هدف قیمتی است. هنگامی که روش‌های مختلف پیش‌بینی سود در آینده را درک کردید، می‌توانید هدف قیمت کف و سقف را با ضرب کردن سود تخمینی هر سهم (EPS) در نسبت P/E تخمینی بالاترین و پایین‌ترین کف محاسبه کنید.

هدف قیمت سقف و کف، یک باند قیمتی است که احتمالا قیمت ارزدیجیتال آتی در پاسخ به سودهای آتی مورد انتظار در آن حرکت می‌کند. هنگامی که هدف قیمت را می‌دانید، می‌توانید به خوبی از آن برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید.

 

سخن پایانی

به‌طور کلی پارامترهای بسیار زیادی وجود دارد تا شما با انجام دادن آن‌ها به یک تحلیلگر حرفه‌ای تبدیل شوید. رعایت کردن قوانین و استراتژی‌های تحلیلی؛ اعم از تکنیکال یا بنیادی شما را در کمترین زمان ممکن به یک تحلیلگر ماهر تبدیل خواهد کرد. این نکته را هم باید به یاد داشته باشیم که بخش زیادی از زندگی یک تحلیگر حرفه‌ای مربوط به تجربه و انجام دادن آزمون‌های زیاد است.

 

صرافی رمز ارز اتراکس

اتراکس در صدر صرافی‌های ارز دیجیتال ایران قرار دارد. با اتکا به درگاه‌های بانکی معتبر، این صرافی ارز دیجیتال امنیت تراکنش‌ها را تضمین می‌کند و با ویژگی‌هایی نظیر واریز و برداشت بدون محدودیت، تأیید هویت سریع، پشتیبانی 24 ساعته، سرعت در انجام معاملات و رابط کاربری شیک و ساده، خدماتی بی‌نظیر را به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین با پوشش بیش از 400 ارز دیجیتال، اتراکس به بهترین انتخاب برای تبادلات رمزارز تبدیل شده است.

مطالب مرتبط: کلید موفقیت در سرمایه گذاری کریپتوکارنسی

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa