دانلود اپلیکیشن

6 استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه (Dual investment) در بازار ارزهای دیجتال

با به کارگیری استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه (Dual Investment) بسته به دیدگاه شما از بازار، فرصتی برای به کارگیری استراتژی‌های مختلف وجود دارد. سرمایه‌گذاران کم‌تجربه می‌توانند به راحتی سود کسب کنند، در کف‌ها خرید کنند و از رمزارزها و استیبل‌کوین‌های خود بهره کسب کنند.  سرمایه‌گذاران باتجربه می‌توانند وارد چندین موقعیت سرمایه گذاری دوگانه شده و از یک بازار پر…

فهرست محتوا

6 استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه (Dual investment) در بازار ارزهای دیجتال
Abbas Kafi
2 سال قبل
  • با به کارگیری استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه (Dual Investment) بسته به دیدگاه شما از بازار، فرصتی برای به کارگیری استراتژی‌های مختلف وجود دارد.
  • سرمایه‌گذاران کم‌تجربه
  • می‌توانند به راحتی سود کسب کنند، در کف‌ها خرید کنند و از رمزارزها و استیبل‌کوین‌های خود بهره کسب کنند.
  •  سرمایه‌گذاران باتجربه
  • می‌توانند وارد چندین موقعیت سرمایه گذاری دوگانه شده و از یک بازار پر نوسان در کوتاه مدت بهره ببرند.

مقدمه

برای کاربرانی که به دنبال تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری خود هستند، محصولات اتراکس نقطه خوبی برای شروع کار است. استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه (Dual Investment) یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های کسب درآمد است و راهی برای خرید یا فروش یک ارز دیجیتال با قیمت دلخواه در تاریخ مورد نظر شما در آینده فراهم می‌کند. صرف نظر از موقعیت (پوزیشن) شما و اینکه بازار به کدام سمت و سو می‌رود، می‌توانید درآمدی با بهره بالا به دست بیاورید.

نکته مهم:

اگر کسی را می شناسید که به ارزهای دیجیتال علاقه دارد، اتراکس را به آن ها معرفی کنید و برنده تخفیف خرید از  اتراکس شوید و یک درآمد غیر مستقیم برای خود ایجاد کنید

حالا که با این مفهوم اساسی آشنا شدیم، دقیقا چگونه شروع به کسب درآمد کنیم؟ در واقع راه‌های زیادی برای استفاده از سرمایه گذاری دوگانه وجود دارد که هر کدام می‌تواند به عنوان مکمل استراتژی‌های معاملاتی و پیش‌بینی‌های شما از بازار عمل کند. وقت آن است این استراتژی‌ها را یاد بگیریم!

استراتژی های سرمایه گذاری دوگانه

1. برداشت سود

اگرچه ممکن است خیلی راحت حواستان پرت شود، خوب است که همیشه تا زمانی که می‌توانید مقداری از سودتان را برداشت کنید. با استفاده از استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه می‌توانید از سود مازاد بهره‌مند شوید و بخشی از سود به دست آمده از رمزارزهای خود را در آینده محقق کنید.

2. خرید در کف

خرید در کف (Buying the dip) یکی دیگر از استراتژی‌های رایج معاملاتی است که به شما امکان می‌دهد از افت بازار بهره ببرید. با خرید در قیمت‌های پایین‌تر و فروش در سقف قیمت می‌توانید سود به دست بیاورید. با استراتژی سرمایه گذاری دوگانه، برنامه‌ریزی برای کف‌های احتمالی آتی و کسب سود مازاد بسیار ساده است.

  1. گزینه خرید و فروش سریع را در اتراکس انتخاب کنید. در مثال این مقاله، ما یک BTC قابل خرید با تتر (USDT) را انتخاب کردیم. قیمت فعلی بیت کوین 16800دلار است.
  2. یک هدف قیمتی برای خود تعریف کرده و به آن پایبند باشید!!
  3. اگر قیمت بیت کوین در هفته آینده به 20000 دلار رسید شما گزینه سریع فروش را در اتراکس انتخاب و بدون هیچگونه ابهامی فروش را بزنید

3. رشد رمزارزهای هولد شده‌ی شما

وقتی وارد استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه می‌شوید، همیشه لازم نیست روی حرکات بازار تحلیل کنید. در واقع، حتی زمانی که قیمت نسبتاً ثابت باقی می‌ماند یا به قیمت هدف شما نمی‌رسد، می‌توانید از این گزینه به خوبی استفاده کنید.  در اینجا، ما فقط به دنبال کسب سود از رمزارزهای خود از طریق بهره (interest) هستیم.

  1. گزینه خرید و فروش سریع را در اتراکس انتخاب کنید. در این استراتژی، ما یک BTC را به عنوان مثال در نظر گرفتیم. قیمت فعلی بیت کوین 16800دلار است.
  2. برای این که فقط APY کسب کنیم، امیدوار هستیم که قیمت بیت کوین ثابت بماند یا کاهش پیدا کند و به قیمت هدف ما نرسد.
  3. در تاریخ تسویه حساب، قیمت بیت کوین 18000دلار است. این یعنی که شما بیت کوین سپرده گذاری شده خود را نگه می‌دارید و تمام بهره کسب شده را دریافت می‌کنید. این یک راه آسان برای کسب بهره بالا از رمزارزهای شما است.

4. ذخیره استیبل‌ کوین خود را افزایش دهید

بسیاری از ما از استیبل‌ کوین‌ ها به عنوان ابزاری برای حفظ سودهای برداشت شده خود در بازار استفاده می‌کنیم.  اما این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم از آنها نیز برای کسب درآمد استفاده کنیم. این استراتژی نیز مشابه استراتژی قبلی است که امیدواریم قیمت به «قیمت هدف» نرسد.

این گزینه مختص صرافی بایننس میباشد لذا کار در صرافی های خارجی ریسک و خطراتی را به دنبال دارد،پس در انتخاب نحوه سرمایه گذاری خود دقت و تحقیقات لازم را به عمل آورید

  1. در Binance Earn گزینه‌ی Buy Low Dual Investment را انتخاب کنید. در این مثال، از MATIC که با USDT قابل خریدن است استفاده خواهیم کرد. قیمت فعلی زیر یک MATIC دلار است.
  2. ما قیمت هدف 1.10 دلار را برای MATIC با تاریخ تسویه «یک هفته» انتخاب خواهیم کرد.
  3. برای کسب APY استیبل‌کوینی، باید امیدوار باشیم قیمت MATIC ثابت بماند یا افزایش یابد و به قیمت هدف ما نرسد.
  4. در تاریخ تسویه حساب، قیمت MATIC معادل 1.22 دلار است. این بدان معناست که شما USDT سپرده شده خود را نگه می‌دارید و تمام سود استیبل‌کوینی به دست آمده را دریافت می‌کنید. این یک راه ساده برای کسب بهره بالا از استیبل‌کوین‌های شما است.

5. سود مرکب در یک بازار پر نوسان کوتاه مدت (صرافی بایننس)

چهار استراتژی قبلی ما راه‌های ساده‌ای برای کسب بهره و خرید یا فروش با قیمت‌های از پیش تعیین شده مطابق با استراتژی شما بودند. با این حال، امکان استفاده از روش‌های پیشرفته‌تر در سرمایه گذاری دوگانه نیز وجود دارد.

مثل همیشه، سرمایه گذاری ذاتاً دارای ریسک است. این استراتژی فقط باید توسط سرمایه‌گذاران باتجربه‌ای استفاده شود که در بازارهای پرنوسان احساس راحتی می‌کنند.  در این استراتژی، ما انتظار نوسان در بازار را داریم، اما دید واضحی از صعودی یا نزولی بودن بازار نداریم.

برای بهره بردن از این موقعیت باید از ترکیب خرید در کف و فروش در سقف استفاده کنیم. بیایید یک مثال را بررسی کنیم.

  1. محصول Sell High Dual Investment را در Binance Earn انتخاب کنید. در این مورد، ما رمزارز BNB را مثال می‌زنیم. قیمت فعلی BNB معادل 395 دلار است.
  2. ما قیمت هدف «420 دلار» را برای BNB با تاریخ تسویه «یک هفته» انتخاب خواهیم کرد.
  3. بازار پرنوسان است، یعنی ممکن است دو اتفاق بیفتد.
  • اگر قیمت BNB به هدف قیمتی ما نرسد، BNB و سود کسب شده خود را حفظ خواهید کرد. شما می‌توانید یک سفارش جدید Sell High ایجاد کنید، که به شما امکان می‌دهد سود بیشتری کسب کنید یا BNB خود را با قیمت بالاتری بفروشید.
  • اگر BNB به قیمت هدف شما رسید، BNB خود را به قیمت 420 دلار در هر واحد می‌فروشید و سود دریافت می‌کنید. اکنون می‌توانید یک سفارش Buy Low انجام دهید که به شما این امکان را می‌دهد که رمزارز را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید.
  1. هر بار که قیمت رمزارز به قیمت هدف شما رسید، استراتژی Dual Investment را در جهت دیگر دنبال کنید. اگر قیمت به قیمت هدف شما نرسید، در همان جهت ادامه دهید تا قیمت هدف برآورده شود.
  2. این استراتژی به شما امکان می‌دهد به خرید در کف‌ها و فروش در سقف‌ها ادامه دهید، در حالی که بازدهی‌تان نیز افزایش می‌یابد.

6. پوزیشن‌ های دو طرفه (صرافی بایننس)

استراتژی نهایی ما شباهت‌هایی با استراتژی قبلی دارد، اما در این مورد ما دو معامله (پوزیشن) را به طور هم‌زمان باز می‌کنیم. برای انجام این کار، باید دو نوع توکن داشته باشید: اولی یک رمزارز (مانند BNB) و دومی یک استیبل‌کوین (مانند USDT). بیایید بررسی کنیم اگر قیمت BNB در حال حاضر 250 دلار باشد، این استراتژی چگونه کار می‌کند.

  1. از BNB استفاده کرده و گزینه Sell High BNB را با قیمت هدف 320دلار و تاریخ تسویه «یک هفته» انتخاب کنید.
  2. از USDT استفاده کرده و گزینه Buy Low BNB را انتخاب کنید. قیمت هدف خود را روی 360 دلار تنظیم کنید و تاریخ تسویه «یک هفته» را انتخاب کنید.
  3. بازار پرنوسان است و در نهایت سه حالت خواهد داشت:
  • قیمت هدف در هیچ کدام از پوزیشن‌های ما لمس نمی‌شود، زیرا قیمت در این یک هفته بین 260تا 320دلار در نوسان بوده است. در این حالت، شما اصل سپرده‌ BNB و USDT خود و همچنین بهره کسب شده از هر دو ارز را حفظ خواهید کرد.
  • قیمت BNB به 320دلار یا بالاتر می‌رسد، به این معنی که به قیمت هدف پوزیشن Sell High شما رسیده است.
  • در نتیجه، شما می‌توانید از فروش BNB سود ببرید و همچنین از روی تترهای (USDT) خود بهره به دست آورید. BNB و سود انباشته شما به ازای هر واحد 320دلار فروخته می‌شود، و همچنین اصل سپرده پوزیشن Buy Low تتر خود را به اضافه بهره کسب شده از آن حفظ می‌کنید. در نتیجه، شما می‌توانید از فروش BNB سود ببرید و همچنین بهره تتری کسب کنید.
  • قیمت BNB به 300دلار یا پایین‌تر می‌رسد، به این معنی که به قیمت هدف پوزیشن Buy Low رسیده است. BNB را با قیمت دلخواه خود خریداری می‌کنید و سود خود را دریافت می‌کنید و همچنین اصل سپرده Sell High BNB به اضافه بهره کسب شده را حفظ خواهید کرد. در نتیجه، شما می‌توانید BNB را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید و در عین حال بهره BNB را نیز دریافت کنید.

سخن پایانی

استراتژی برتر سرمایه گذاری دوگانه (Dual Investment) بسیار فراتر از از کسب سود و خرید یا فروش است. می‌توانید از این روش به عنوان راهی برای برنامه‌ریزی استراتژی‌های معاملاتی خود با امتیاز اضافی APY استفاده کنید. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود هستید، سرمایه گذاری دوگانه یک گزینه عالی برای شما به حساب می آید.

اتراکس راهی مطمئن برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال

اتراکس بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان است، با استفاده از صرافی رمز ارز اتراکس؛ دنیای ارزهای دیجیتال در اختیار شما است. با بیش از 350 رمزارز، امکان واریز و برداشت نامحدود ارزها، احراز هویت آنی، و پشتیبانی 24 ساعته، تجربه‌ای بی‌نظیر در مبادلات دنیای ارز دیجتال داشته باشید. خرید حتی یک دلار و کارمزد بسیار کم تنها برخی از مزایای منحصر به فرد معامله در اتراکس است. همین حالا به صرافی اتراکس بپیوندید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط