ATOM 2.0: آیا کاسموس را به یک نیروگاه کریپتوکارنسی تبدیل خواهد کرد؟

ATOM 2.0: آیا کاسموس را به یک نیروگاه کریپتوکارنسی تبدیل خواهد کرد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

Cosmos برای مدتی یک ارز دیجیتال برتر و سودده بوده است. و استاندارد ارتباطات بین بلاک چینی آن توسط چندین زنجیره به عنوان یکی از استانداردهای اصلی برای قابلیت همکاری پذیرفته شده است. با این حال توکن ATOM نتوانسته است مقدار زیادی از ارزش ایجاد شده را به دست آورد

ATOM 2.0 امیدوار است با معرفی ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی که ATOM را دوباره مرتبط می‌کند، این موضوع را تغییر دهد.

تاریخچه Cosmos

Cosmos در سال 2019 توسط Tendermintیک شرکت نرم افزاری که اکنون با نام Ignite شناخته می شود ساخته شد. قبل از انتشار Cosmos، Tendermint مکانیسم توافقی Tendermint را نیز منتشر کرد که فرآیند ایجاد بلاک چین را به شدت ساده می‌کرد. این فرآیند به توسعه دهندگان این امکان را می داد تا از مکانیزم اجماع از پیش ساخته شده و ساختار شبکه برای ایجاد بلاک چین خود استفاده کنند. و به توسعه دهندگان این امکان را می داد تا زمان خود را برای ایجاد برنامه ها و ویژگی های شبکه خود اختصاص دهند. Tendermint علاوه بر پیاده‌سازی آسان، مقیاس‌پذیر است و می‌تواند صدها تراکنش را در ثانیه انجام دهد. و در عین حال نهایی شدن فوری تراکنش‌ها را نیز ارائه می‌کند، به این معنی که نیازی به منتظر ماندن برای تایید بلاک مانند اتریوم یا بیت‌کوین نیست.

ابزار Tendermint و Cosmos توسط بسیاری از بلاک چین های برتر، از جمله BSC ، Crypto.com ، Osmosis، و ارزشکست خورده و  بدنام Terra نیز استفاده شده است.

مزایای Tendermint

یکی از مزایای اصلی Tendermint و کیت توسعه نرم افزار Cosmos یا Cosmos SDK، سهولت اجرای ارتباطات بین بلاک چین یا استاندارد IBC است. IBC از یک مدل Hub-and-Spoke استفاده می کند که در آن یک بلاک چین به عنوان واسطه بین زنجیره های دیگر عمل می کند. و سپس دارایی ها را می توان از یک زنجیره به زنجیره دیگر منتقل کرد. در تئوری، قرار بود Cosmos این زنجیره واسطه باشد. و دارندگان ATOM از پل زدن دائمی که بین زنجیره Cosmos و سایر زنجیره‌های دارای IBC فعال می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.

اگرچه این چشم انداز بزرگ و هیجان انگیز بود، اما واقعیت بسیار متفاوت بود. از آنجایی که استراتژی اصلی کسب درآمد برای Cosmos از طریق مرکز IBC بود. آنها از سایر بلاک چین ها با استفاده از ابزار رایگان خود برای ایجاد زنجیره های خود سودی نبردند. و از این تغییرات دیگر استفاده کردند. برای مثال، BSC هنوز با IBC ادغام نشده است، اما یکی از 3 بلاک چین برتر را با سرمایه گذاری بازار بر اساس کار تیم Tendermint ساخته است. از آنجایی که هر زنجیره ساخته شده بر روی Tendermint مجبور نبود از توکن ATOM برای پرداخت هزینه ها استفاده کند. هیچ راهی برای ATOM وجود نداشت که از زنجیره های ساخته شده با استفاده از SDK خود، ارزشی به دست آورد.

مطالب مرتبط: ارز دیجیتال اتم (ATOM) چیست

ATOM 2.0

تیم Cosmos برای مقابله با این چالش‌ها و دادن یک روش تعهدی ارزش به ATOM، وایت پیپری برای ATOM 2.0 منتشر کرده است. چند ویژگی اصلی وجود دارد که هیجان بیشتری را برای پروژه به ارمغان می آورد و امیدواریم که ATOM به عنوان خود به عنوان “اینترنت بلاک چین” عمل کند.

ویژگی های ATOM 2.0

اولین ویژگی: امکان امنیت بین زنجیره ای

یکی از ویژگی های اصلی ATOM 2.0 امکان امنیت بین زنجیره ای یا ICS است. در حال حاضر، هر بلاک چینی که از Tendermint یا Cosmos SDK استفاده می‌کند، باید امنیت خود را راه‌اندازی کند، که به معنای یافتن اعتباردهنده‌هایی برای به اشتراک گذاشتن توکن‌های بومی و ایمن کردن شبکه است. این یک فرآیند فوق‌العاده دشوار است، و فرصت‌های زیادی برای بازیگران مخرب وجود دارد که بتوانند کنترل شبکه را در دست بگیرند. یا از مسائلی که در حالت نوزادی(تازه تاسیس) هستند استفاده کنند. برای حل این مشکل، ATOM 2.0 روشی را برای زنجیره‌های جدید پیشنهاد می‌کند. تا امنیت را از Cosmos و ATOM که قبلاً مجموعه‌ای از اعتبارسنجی‌های غیرمتمرکز قوی دارند، اجاره کنند.

سهامداران ATOM مسئولیت تولید بلوک و امنیت زنجیره جدید را بر عهده خواهند داشت. و زنجیره جدید به عنوان غرامت به سهامداران ATOM پاداش می دهد. این ارزش بسیار بیشتری برای ATOM به ارمغان می آورد، از آنجایی که برای تامین امنیت در چندین زنجیره مختلف استفاده می شود، و قرار دادن ATOM امکان جمع آوری غیرفعال توکن های جدید و هیجان انگیز را به همراه خواهد داشت. سهامداران ATOM فقط باید یک توکن داشته باشند اما می توانند مالکیت چندین پروژه مختلف در IBC را به دست آورند و اساساً روی موفقیت خود IBC شرط بندی کنند.

دومین ویژگی: معرفی Interchain Scheduler

دومین تغییر بزرگ در Cosmos، معرفی Interchain Scheduler است. از آنجایی که تمام زنجیره‌های موجود در IBC کاملاً مستقل و مجزا از یکدیگر هستند، فرصت‌های آربیتراژ و استخراج ارزش دائمی بین زنجیره‌ها وجود دارد. Interchain Scheduler به بلاک چین ها این فرصت را می دهد تا بخشی از فضای بلاک خود را به آن بفروشند. و در ازای آن، زمان بندی (در تئوری) اجرای یک معامله آربیتراژ در زنجیره ها را تضمین می کند. این آربیتراژ معمولاً توسط یک معامله گر یا شخصی که هیچ انگیزه ای برای استفاده از زنجیره ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. اما اکنون به زنجیره و اکوسیستم کیهان هدایت می شود. این مکانیسم جذب ارزش به طور قابل توجهی کارایی و خزانه داری IBC را افزایش می دهد.

سومین ویژگی

به جای اینکه Interchain Scheduler ارزشی را که به سهامداران ATOM تعلق می گیرد، بدهد، از آن برای تامین مالی بخش دیگری از چشم انداز ATOM 2.0 استفاده می کند. Interchain Allocator تخصیص دهنده مسئول تامین مالی پروژه های جدید ساخت در کیهان از طریق کمک های بلاعوض و سایر پاداش ها خواهد بود. این رشد پایدار اکوسیستم با استفاده از MEV که در غیر این صورت توسط معامله گران و ربات ها گرفته می شد. ایده فوق العاده جالبی است و به تسریع رشد اکوسیستم کیهان کمک می کند.

سخن پایانی

همانند اتریوم 2.0، ATOM 2.0 یک ارتقاء پیچیده و چند وجهی است که ممکن است سال ها طول بکشد تا به طور کامل منتشر شود. در این میان، هیجان برای آنچه که در اکوسیستم کیهان در پیش خواهد بود. به مرتبط نگه داشتن آن کمک می‌کند و زنجیره‌های بیشتر و بیشتری ممکن است تصمیم بگیرند در آنجا بسازند. تا از پاداش‌های آینده تخصیص‌دهنده و زمان‌بندی بهره ببرند. ATOM 2.0 نشان‌دهنده یک تغییر عظیم در توکنومیک کیهان است، و تغییری که برای به اصطلاح اینترنت بلاک چین نوید خوبی دارد.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن

با اتراکس، تجربه معاملات سریع و ایمن در بازار ارزهای دیجیتال را فراهم کنید. اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال برجسته است که با داشتن بیش از 350 نوع ارز معتبر، در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است. امنیت برجسته، خدمات سریع و خودکار، ثبت‌ نام آسان با احراز هویت فوری، کیف پول اختصاصی و درگاه بانکی از ویژگی‌ های برجسته اتراکس هستند. همچنین، با کارمزد کم و پشتیبانی 24 ساعته، تجربه مطمئن و راحتی از معاملات ارزهای دیجیتال را فراهم می کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa