آینده بیت کوین؛ بهترین، بدترین و واقع بینانه ترین سناریو

آینده بیت کوین؛ بهترین، بدترین و واقع بینانه ترین سناریو
زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکات کلیدی:

  • تجزیه و تحلیل موردی به افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین طی سال های اخیر اشاره دارد، در حالی که برخی از خرس ها در بازار انتظار دارند که با گذشت زمان این ارز دیجیتال تمام ارزش خود را از دست بدهد.

 

  • قیمت و نقش آینده بیت کوین در اقتصاد جهانی همچنان نامشخص باقیمانده و در محدوده ای بین سلطه کامل بر بازار و ناپدید شدن متغیر است.

 

  • آگاهی، یادگیری پیوسته و استراتژی های تطبیق سرمایه گذاری همگی ضروری هستند زیرا حوزه رمزارزها به تکامل خود ادامه می دهد.

 

 

آینده بیت کوین چه خواهد بود؟ 

بیایید مجموعه ای از سناریوها از بهترین تا بدترین را با هم بررسی کنیم.

 

بیت کوین (2.09%) چیزهای زیادی دارد، اما هرگز خسته کننده نیست. قدیمی ترین، بزرگ ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال همچنان در حال توسعه در بازار رمزارزهاست و تقریبا به یک نسبت خبرهای خوب و بد پیرامون آن وجود دارند.

 

راه پیش رو مثل همیشه نامعلوم است. در هنگام نگارش این مقاله، قیمت بازار بیت کوین 62% پایین تر از بالاترین رکورد خود در نوامبر 2021 قرار دارد. در همین حال، قیمت بیت کوین در طی سه سال گذشته سه برابر شده است و در طی شش سال به افزایش 1500% دست یافته است. حدود نیمی از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به تنهایی از خود بیت کوین حاصل شده است. از این رو، گاوهای بیت کوین زیادی در بازار حضور دارند، اما سرمایه گذاران خرس را نیز نباید نادیده گرفت.

 

بنابراین، در بلندمدت آینده بیت کوین چه خواهد بود؟ بیایید بهترین خروجی های ممکن، سناریو خرس نهایی را در نظر بگیریم و سپس یک حد واسط واقع گرایانه بین این دو حد بیابیم.

 

آینده بیت کوین؛ بهترین، بدترین و واقع بینانه ترین سناریو

فرصت طلایی بیت کوین: بهترین سناریو

حداکثرگراهای بیت کوین، مانند مدیرعامل MicroStrategy (MSTR 5.03)، مایکل سیلور، بر این باورند که بیت کوین آینده پول است. او انتظار دارد که روند رو به رشد قیمت بیت کوین دائمی باشد، اگرچه نوساناتی در این مسیر وجود خواهند داشت اما یک روند مثبت قابل اطمینان در بلندمدت را پیش بینی می کند.

 

بنابراین، MicroStrategy بیشتر دارایی های نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کرده و هر زمان که پول نقد اضافی بدست می آورد در بیت کوین سرمایه گذاری می کند. از نظر سیلور، این تنها روش منطقی برای مدیریت پول نقد شرکت در بلندمدت است.

 

بنابراین، تحقق رویاهای آقای سیلور در ارتباط با افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین مستلزم چه چیزهایی است؟ خوب، بیایید جهانی را تجسم کنیم که در آن همه چیز به نفع بیت کوین پیش رود:

 

  • پذیرش جهانی. از استارباکس (SBUX -1.03٪) گرفته تا تسلا (TSLA -0.70٪)، کسب و کارها در اندازه ها و اشکال مختلف بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت استاندارد پذیرفته اند. قهوه صبحگاهی خود را می توانید با بیت کوین خریداری کنید. ماشین برقی جدید چطور؟ بله، تسلا با بیت کوین آن را شارژ می کند.

 

  • تایید دولت. دولت ها در سراسر جهان نه تنها بیت کوین را می پذیرند، بلکه به صورت فعال از آن استفاده می کنند و عصر جدیدی از قوانین و مقررات حمایتی به وجود می آید. از آنجایی که این بهترین نتیجه ایده آل است، ما فرض می کنیم که بیشتر کشورها بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته و استفاده کنند. درست مانند آنچه دو سال پیش در کشور السالوادور رخ داد.

 

  • دستاورد تکنولوژیکی. تکنولوژی بیت کوین صرف نظر از ایده آل های ضدتورمی و فلسفه اصلی ذخیره سازی ارزش موثر، تکامل می یابد تا تراکنش ها سریع تر و ارزان تر انجام شوند. بلاکچین بیت کوین به اندازه هر پردازشگر پرداخت دیگری کارآمد و قابل اطمینان می شود. این گام بزرگ باعث می شود تا صندوق های مالی مبتنی بر بیت کوین نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

 

  • سرمایه گذاری سازمانی. غول های وال استریت از Goldman Sachs گرفته تا BlackRock، بیت کوین را به عنوان یک کلاس دارایی معمول در نظر می گیرند و به اعتبار آن می افزایند. همین امر موجب افزایش تقاضا برای بیت کوین خواهد شد. سرمایه گذاران در هر شکل و اندازه ای از این پلتفرم برای محافظت و رشد دارایی خود در بلندمدت استفاده می کنند.

 

  • گسترش DeFi. با توجه به موفقیت های مذکور، بیت کوین به زیربنای اکوسیستم شکوفا شده DeFi تبدیل می شود.

 

اکنون، این سناریو فرضی تصویری بسیار مثبت از آینده بیت کوین را به تصویر می کشد، اما به یاد داشته باشید که این بهترین و ایده آل ترین سناریو ممکن است. ما برای رسیدن به این هدف به شانس و پیشرفت های زیادی نیاز داریم. اما چه کسی یک رویای شیرین را دوست ندارد؟

 

آینده بیت کوین؛ بهترین، بدترین و واقع بینانه ترین سناریو

سقوط کامل بیت کوین: بدترین سناریو

در سمت نزولی بازار بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که این ارز دیجیتال و به طور کلی تمام ارزهای دیجیتال در اصل بی ارزش هستند. به عنوان مثال، وارن بافت، مدیرعامل Berkshire Hathaway و سرمایه گذار (BRK.A 0.21%) و (BRK.B 0.32%)، بیت کوین را مرگ موش نامیده است.

 

وارن بافت و منتقدانی مانند او هیچ گونه ارزشی برای ارزهای دیجیتال قائل نیستند، بنابراین انتظار دارند که توکن بیت کوین با گذشت زمان تمام ارزش خود را از دست دهد. این می تواند به روش های مختلف رخ دهد:

 

  • ممنوعیت جهانی. دولت ها در سراسر جهان بر علیه بیت کوین متحد شوند و ارزش آن را به صفر مطلق برسانند. اگر هیچ کس قادر به استفاده، معامله یا مالکیت این ارز دیجیتال نباشد، ارزشی نخواهد داشت.

 

  • منسوخ شدن برنامه ریزی نشده. این امکان وجود دارد که با ظهور یک تکنولوژی برتر ارز دیجیتال جدید به وجود آید و در نتیجه بیت کوین یک شبه منسوخ شود. راه حل برتر ممکن است امنیت بیشتر، تراکنش های سریع تر، محافظت از حریم خصوصی قوی تر و حتی مصرف انرژی کمتر یا همه موارد بالا را با هم ارائه دهد.

 

  • نقص تکنیکی فاجعه بار. ممکن است یک نقص عمده در تکنولوژی اصلی بیت کوین به وجود آید و امنیت کل شبکه را به خطر اندازند. به عنوان مثال، سیستم تراکنش ممکن است نسبت به حملات کامپیوترهای کوانتومی آسیب پذیر باشد. صرف نظر از این که آیا فردی از این حفره امنیتی موجود سوءاستفاده کند یا نه،‌ وجود آن باعث می شود سرمایه گذاران، مصرف کنندگان، دولت ها و کسب و کارها اعتماد خود را به بیت کوین از دست دهند. در نتیجه، کاهش قابل توجه در قیمت بیت کوین دور از انتظار نخواهد بود.

 

  • تاثیر زیست محیطی. اگر مصرف انرژی بیت کوین همچنان افزایش یابد، انتقادات از ان بیشتر شده و قوانین و محدودیت های بیشتری به دلیل نگرانی های زیست محیطی بر آن اعمال خواهد شد. اگر این شکایات ادامه یابند، این احتمال وجود دارد که بیت کوین اعتماد و ارزش خود را در بازار از دست دهد.

 

به یاد داشته باشید که این سناریو به اندازه ای بدبینانه است که سناریو قبلی خوشبینانه بود. احتمال قرار گرفتن قطعات پازل نابودی بیت کوین به اندازه ای دور از انتظار است که رسیدن به آرمان شهر بیت کوین دور از دسترس به نظر می رسد. شما باید همواره به خطرات احتمالی هر سرمایه گذاری دقت کافی داشته باشید، به خصوص سرمایه ای مانند بیت کوین که غیرقابل پیش بینی است و نوسانات زیادی را تجربه می کند.

 

اما هنوز نابودی بیت کوین رخ نداده است. بنابراین، پس از بررسی دو سناریو حدی بیت کوین بیایید به آینده بیت کوین در وسط این طیف نگاهی بیاندازیم.

 

آینده بیت کوین؛ بهترین، بدترین و واقع بینانه ترین سناریو

راه میانه: واقع بینانه ترین آینده برای بیت کوین

بررسی نظرهای اتوپیایی و دیستوپیایی بخش های قبل تجربه های فکری جالبی هستند، اما پیش بینی های دقیقی به حساب نمی آیند. در واقعیت، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طی سال های آینده خبرهای خوب و بدی را تجربه خواهند کرد. به نظر می رسد که ارزهای دیجیتال آماده تغییرشکل بازارهای مالی در مقیاس جهانی هستند، اما راه پیش رو پر از پیچ و خم و چالش های غیرمنتظره است.

 

بنابراین، در ادامه چشم انداز واقع بینانه تری از بیت کوین را برای شما ارائه می دهیم:

 

  • عدم قطعیت نظارتی. دولت ها در سراسر جهان به دست و پنجه نرم کردن با نحوه تنظیم ارزهای دیجیتال ادامه خواهند داد. برخی بیت کوین و تکنولوژی های مشابه را خواهند پذیرفت، در حالی که همچنان محدودیت هایی بر روی آن اعمال خواهند کرد. این کشمکش ممکن است به دوره هایی از نوسانات شدید منجر شود که ناشی از واکنش به اخبار نظارتی است.

 

  • پذیرش تدریجی. به احتمال زیاد کسب و کارها و مصرف کنندگان بیشتری از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد، اما این پذیرش تدریجی خواهد بود. برخی از شرکت ها ممکن است به دلیل خطر نوسان بازار، هزینه های تراکنش و نگرانی ها در مورد نظارت از آن دوری کنند. با این وجود، گرایش به سمت پذیرش بیشتر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

 

  • رقابت با سایر ارزهای دیجیتال. به احتمال زیاد بیت کوین باید رقابت تنگاتنگی را با سایر ارزهای دیجیتال پشت سر بگذارد. برخی از ارزهای دیجیتال سرعت تراکنش سریع تری ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر با کارمزد کمتر یا تمرکز بر حریم خصوصی ارائه می شوند. اگرچه بیت کوین با اختلاف بزرگ ترین ماهی در استخر ارزهای دیجیتال است، اما تضمینی برای تسلط بلندمدت آن بر بازار وجود ندارد.

 

  • پیشرفت های تکنیکی. شبکه بیت کوین به احتمال زیاد شاهد پیشرفت های بیشتری خواهد بود، اما این پیشرفت ها تدریجی رخ می دهند. به یاد داشته باشید که تغییرات در پروتکل بیت کوین نیازمند اجماع میان ماینرها و اپراتورهای گره است که دستیابی به آن می تواند مشکل باشد. به عنوان مثال، آیا بیت کوین از تایید اثبات کار به سیستم تایید اثبات سهام تغییر خواهد کرد؟ مانند آنچه در چند ماه گذشته برای اتریوم رخ داد (ETH 1.76%). اگر این اتفاق رخ دهد، آیا بیت کوین همچنان محدودیت 21 میلیون کوین را حفظ خواهد کرد یا نه؟ اگر خیر، ارزهای دیجیتال رقیب از این فرصت برای گرفتن تاج و تخت بیت کوین نهایت بهره را خواهند برد.

 

  • تداوم نوسانات. نوسانات قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت و این یک امر طبیعی است. با به بلوغ رسیدن بازار ممکن است این نوسانات کمتر شوند، اما تا آن زمان باید منتظر فراز و نشیب های زیادی باشید.

 

در مجموع، اگرچه آینده بیت کوین نامشخص است اما در جایی وسط دو انتهای طیف یعنی تسلط کامل بر بازار و ناپدید شدن قرار دارد. سال های زیادی باید طی شوند تا ارزهای دیجیتال مانند اوراق بهادار، سهام یا حساب های بانکی با قوانین ثابت و مشخص و نظارت منسجم در هر کشور به تثبیت برسند. اما این آینده از سال 2023 دور است و هیچ کس دقیقا نمی داند که آینده بیت کوین چه خواهد بود.

 

درک بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال خود یک سفر است، مقصد نیست. آگاه بمانید، به آموختن ادامه دهید و مطمئن شوید که با این استراتژی سرمایه گذاری خود را سازگار می کنید زیرا این حوزه جدید به توسعه خود ادامه می دهد.

 

در حال حاضر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان دارایی های سرمایه گذاری با ریسک بالا و البته پاداش بالا به حساب می آیند. آن ها ممکن است در یک سبد سرمایه گذاری متنوع جایی برای خود باز کنند، اما تنها برای سرمایه گذارانی که می توانند افت و خیزهای این دارایی را تحمل کنند.

 

 

صرافی ارز دیجتال اتراکس

خوانندگان این مقاله در بلاگ اتراکس نیز می توانند با اقدام برای دریافت کد معرف، و معرفی صرافی اتراکس به دوستان و آشنایان خود بصورت غیرمستقیم درآمد کسب کنند. و از تخفیفات در هنگام خرید و فروش رمزارزها بهره مند شوند.

 

اتراکس یکی از بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال است که با دارا بودن بیش از 350 نوع ارز معتبر، فرصتی برای تجربه معاملات جذاب در بازار ارز دیجیتال به شما ارائه می‌ دهد.

 

خرید و فروش امن، خدمات خودکار و درگاه بانکی معتبر، همچنین انعطاف پذیری در واریز و برداشت از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان و رابط کاربری ساده و مدرن، همگی از ویژگی های برتر اتراکس هستند. همین حالا به صرافی ارز دیجیتال اتراکس بپیوندید.

 

بیشتر بخوانید:

5 نمودار هاوینگ بیت کوین که آینده قیمت را نشان می‌دهند

 

منبع: fool

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa