چه زمانی اتریوم در مقابل بیت‌ کوین پیروز خواهد شد؟

چه زمانی اتریوم در مقابل بیت‌ کوین پیروز خواهد شد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در دنیای امروز که طرفداران کریپتوکارنسی‌ها، بیت کوین را رقیبی جدی برای طلا می‌دانند اما طرفداران پر و پا قرص دیگری ظهور کرده‌اند که اعتقاد و باور خاصی دارند و آن این است که: اتریوم از بیت‌کوین و طلا بهتر است! در این مقاله بررسی خواهیم کرد که اتریوم در مقابل بیت‌کوین چه مزیت‌های دارد، و چطور امکان دارد که روزی اتریوم از بیت‌کوین پیشی بگیرد.

 

مقدمه

بیت کوین ارز دیجیتال اصلی می‌باشد و با به وجود آمدن صدها توکن دیگر همیشه با ارزش‌ترین بوده است. در 17 ماه گذشته بیت کوین حدود 50 درصد ارزش خود را از دست داده است. در همان زمان، دومین ارز دیجیتال پیشرو، اتریوم در مقابل بیت‌کوین ارزش بیشتری پیدا کرده است. طرفداران اتریوم یک “تلنگر” را پیش‌بینی می‌کنند که در آن توکن آنها بیت کوین را از نظر ارزش بازار شکست می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، چه زمانی اتریوم در مقابل بیت‌کوین از نظر ارزش بازار برنده خواهد شد؟ و چه عواملی در آن نقش دارند؟

 

ارزش یک سیستم کریپتوکارنسی

در مورد اتریوم در مقابل بیت‌کوین، موضوع ارزش یک توکن نیست، بلکه ارزش کل همه توکن‌های یک سیستم است. طبق گفته Fortune، جدیدترین افزایش در ارزش توکن اتر باعث شده است که به اصطلاح « تگردانی » بیش از هر زمان دیگری نزدیک شود. پس از افزایش اخیر ارزش اتریوم در مقابل بیت‌کوین _ ارزش تمام توکن‌های اتر در مقابل تمام توکن‌های بیت کوین هنوز کمی کمتر از نصف است. بخشی از خوش بینی در مورد تصاحب رتبه اول اتریوم به ارتقاهای این ارز در آینده و در طول 4 سال می‌باشد. یکی از نشانه‌های افزایش علاقه به اتر، افزایش معاملات آپشن است. اما ارزش آینده اتریوم به موارد بیشتری بستگی دارد!

 

چه زمانی اتریوم در مقابل بیت‌کوین از نظر ارزش بازار برنده خواهد شد

وقتی به کل بازار کریپتو نگاه می‌کنید، می‌بینید که بیت‌کوین از 70 درصد ارزش کل در اواخر سال 2021 به 47 درصد در مارس 2023 رسیده است. برخی از معامله‌گران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال روندی را در ارزش بیت‌کوین مشاهده می‌کنند (نزولی)، بنابراین فروش را انتخاب می‌کنند. آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال نوعی از اصول بنیادی برای سرمایه‌گذاری خود هستند، از بیت کوین ناامید شده‌اند.

اتریوم در مقابل بیت‌کوینصرافی ارزدیجیتال اتراکس
ethereum vs bitcoin

در همان حال که قیمت بالا و پایین می‌رود. بسیاری از کارشناسان پیشبینی می‌کنند که چگونه بیت‌کوین می‌تواند به 12000 دلار برسد. اگر سقوط کند تا زمانی که بر اساس کاربردهای اساسی آن خارج از حدس و گمان محض به ارزشی ذاتی برسد، ارزش اتریوم در مقابل بیت‌کوین در نهایت بر اساس کاربردهای عملی آن در امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض و متاورس خواهد بود. قراردادهای هوشمند ذاتی اتریوم به آن برتری نسبت به بیت کوین در حوزه‌های بازی، تبلیغات، مدیریت زنجیره تامین، امور مالی غیرمتمرکز و مدیریت احراز هویت می‌دهد. توانایی آن به ویژه برای استفاده در قراردادهای هوشمند، مزیت بزرگی نسبت به بیت کوین به آن می‌دهد.

 

ارزش‌های احتمالی اتریوم و بیت کوین

فدرال رزرو برای مبارزه با تورم؛ نرخ بهره را افزایش می‌دهد. در سمپوزیوم اخیر جکسون هول فدرال رزرو سنت لوئیس، فدرال رزرو نگرش‌های بزرگی را به کار برد تا به این نکته اشاره کند که برای شکستن تورم هر کاری لازم است انجام خواهد داد، حتی اگر باعث بیشتر شدن بیکاری، رکود اقتصادی و سقوط شود. بازار سهام واکنش فوری نشان داد، سقوط چند دقیقه‌ای بود. اتر و بیت کوین هر دو؛ درصد زیادی کاهش یافتند. اعتقاد ما بر این است که رکود آینده و پایین آمدن بازار سهام، همه ارزهای دیجیتال را نیز پایین می‌آورد. چیزی که توکن اتر را از سقوط به همان اندازه بیت کوین نجات می‌دهد این است که از آن استفاده می‌شود و حتی بیشتر برای Metaverse، امور مالی غیرمتمرکز و NFT‌ ها با قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود که سیستم اتریوم را مفیدتر و سودآورتر می‌کند.

 

سخن پایانی

در نهایت بیت کوین و اتریوم هر دو یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال دنیای بلاک چین شناخته شده هستند. بیت کوین بعنوان پادشاه و اتریوم بعنوان ملکه جایگاه خود را در این صنعت تثبیت کرده‌اند. بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران حوزه کریپتو بر این باورند که هر سبد سرمایه گذاری باید بخشی از آن به این دو ارز تعلق بگیرد. و در آخر به علت توکن سوزی‌های اتریوم و توانایی اجرای قرار دادهای هوشمند و همچنین رقیبی بزرگ برای مایکرو سافت بسیاری بر این باورند در آینده حداقل ۴ الی ۷ سال دیگر مارکت کپ اتریوم بسیار بزرگتر از بیت کوین خواهد بود. و اتریوم در مقابل بیت‌کوین برنده خواهد شد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

با ثبت نام در صرافی رمزارز اتراکس با خیال آسوده به جهان معاملات رمزارزها قدم بگذارید و خرید و فروش بیش از 400 رمز ارز متفاوت را تجربه کنید. اتراکس دارای درگاه بانکی و کیف پول اختصاصی می باشد، کارمزد معاملات بسیار کم است و می توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید. همچنین در اتراکس امکان واریز و برداشت وجه به صورت نامحدود فراهم است.

برای خرید اتریوم و بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید و با معرفی صرافی ارزدیجیتال اتراکس به دوستان خود، به صورت غیرمستقیم درآمد غیرفعال ایجاد کنید.

 

همچنین بخوانید:

ارز دیجیتال اتریوم چیست

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa