کدام ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنم؟

کدام ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

چگونه یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟ آیا من پولم را در یک توکن خوب سرمایه‌گذاری می‌کنم؟ آیا توکنی که برای سبد خود انتخاب می‌کنم، انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟ اینها برخی از سوالاتی است که هر کاربری را در بازار ارزهای دیجیتال از خود می‌پرسد. چه کاربرانی که تازه وارد دنیای کریپتو شده‌اند و چه کاربران با تجربه‌ای که در این بازار نزولی حق انتخاب چندان زیادی ندارند، همه کاربران این سوالات مشترک را دارند و حتی می‌توان گفت که پاسخ به این سوالات نیز رایج است.

مقدمه

هنگام انتخاب  یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری، تحقیق باید هم در بلاکچین و هم خارج از بلاکچین انجام شود. بهتر است با تجزیه و تحلیل خارج از بلاک‌چین شروع کنید زیرا آنها هسته اصلی هر توکن را تشکیل می‌دهند. پس در این مقاله از وبلاگ اتراکس با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات را برای انتخاب ارزدیجیتال مناسب حین سرمایه‌گذاری بررسی کنیم.

 

مبانی خارج از بلاک‌چین

اصول را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: درباره توکن‌ها و درباره پروژه. جدا از توکن‌های بلاک‌چین لایه یک که می‌توانند به عنوان توکن‌های منبع نیز طبقه‌بندی شوند، تقریباً همه توکن‌ها توسط برخی پروژه‌ها یا یک DeFi dApp یا یک پلتفرم بازی پخش و ساخته می‌شوند. حتی اگر یک توکن منبع بلاک‌چین لایه یک باشد، بهتر است به پس‌ زمینه نگاهی بیندازید.

درباره پروژه – چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام  انتخاب ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری به آنها توجه کرد.

 

فاکتورهای کلیدی برای انتخاب ارز دیجیتال

وقتی به مرحله انتخاب یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری خواهید رسید، بسیار مهم است که ببینید چه کسی از پروژه حمایت می‌کند. بنیانگذاران و تیم اصلی – چه پیشینه و تخصص دارند و هدف آنها از این پروژه جدید چیست؟

برای مشاهده ایده‌ها و الهام‌بخش  بودن پروژه‌، به وایت پیپر آنها خوب نگاه کنید. تحقیقات خود را انجام دهید یا تحقیقات کارشناسان را در زمینه‌های خاص به صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید آیا ایده‌آل‌ها و اهداف پشت پروژه پتانسیل بزرگ‌تر کردن آن را در بازار دارند یا اینکه تقاضا در میان جامعه وجود دارد.

هر پروژه خوب، جامعه اجتماعی قابل توجهی را دنبال می‌کند. این انجمن فقط از KOI‌ها و شکارچیان airdrop تشکیل نمی‌شود، بلکه توسعه دهندگان واقعی و کاربران خاصی هستند که به دنبال بزرگ کردن آن و سود بردن از تأسیس این پروژه هستند.

در نهایت، به نقشه راه آنها نگاهی بیندازید، ببینید آنها چگونه کار خود را شروع کردند، چقدر به انجام رسانده‌اند و نگرش و پاسخ آنها نسبت به سؤالات جامعه چیست. روشی که تیم به سؤالات جامعه پاسخ می‌دهد و برای دستیابی به نقاط عطف آن تلاش می‌کند تا حد زیادی در مورد تعهد آنها نسبت به پروژه خود و اعتبار آنها به عنوان تیم پشت پروژه صحبت می‌کند.

وقتی به مرحله انتخاب یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری خواهید رسید، بسیار مهم است که ببینید چه کسی از پروژه حمایت می‌کند. بنیانگذاران و تیم اصلی – چه پیشینه و تخصص دارند و هدف آنها از این پروژه جدید چیست؟

 

فاکتورهای کلیدی برای انتخاب توکن ها

مشابه پارامترهای پروژه، هنگام تحقیق روی توکن‌ها نیز باید به عوامل کلیدی توجه کرد. آن‌ها عبارتند از:

 

ارزش بازار

ارزش کل بازار توکن چقدر است؟ زمانی که توکن برای اولین بار برای معاملات لیست شد، ارزش بازار چقدر بود و ارزش بازار فعلی توکن چقدر است؟

 

عرضه

تعداد کل توکن‌هایی که پروژه یا بلاک چین در طول عمرش برنامه‌ریزی می‌کند چقدر است؟ چه تعداد توکن تا به امروز ایجاد شده است و تقاضا برای توکن در بازار صعودی و در طول بازار نزولی چقدر است؟ هر توکنی که به شکلی انعطاف‌پذیری نشان داده و توانسته سطح مشخصی از فعالیت بازار را در طول دوره نزولی حفظ کند، توکن‌هایی هستند که ارزش زیادی دارند حتی اگر در طول دوره‌های صعودی عملکرد نسبتاً متوسطی داشته باشند.

 

موارد استفاده

مورد استفاده یک توکن توسط سناریوهای مورد استفاده گسترده‌تر پروژه که این توکن‌ها را منتشر کرده است، تعیین می‌شود. یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری یا یک dApp نسبتاً شناخته شده با موارد استفاده متعدد یا یک سناریوی مورد استفاده در سطح بالا تضمین می‌کند که توکن‌های منتشر شده توسط یک پروژه می‌توانند در جای دیگری استفاده شوند. از آنجایی که سناریوهای بیشتری برای استفاده از این توکن‌ها وجود دارد، آنها همیشه حداقل سطح ارزش بازار را حفظ خواهند کرد. اما توکن‌ها و پروژه‌هایی با موارد استفاده محدود به غیر از استفاده توکن‌های معاملاتی، اغلب به راحتی در یک بازار نزولی یا زمانی که پروژه از شتاب رویداد محور بازار ضربه می‌خورد، فرو می‌پاشد. چنین توکن‌هایی به سختی می‌توانند دوباره ارزش بازار خود را بدست آورند و ممکن است از بین بروند.

 

آنالیز روی بلاک‌چین

پس از تعیین پتانسیل یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری از نظر عوامل مختلف جهت‌گیری بنیادی، زمان آن است که با تطبیق آنها با داده‌های درون زنجیره‌ای، فرضیه را  تکمیل کنیم. در حالی که داده‌های درون زنجیره‌ای کمک می‌کنند تا دقت تجزیه و تحلیل‌های ما شفاف‌تر شود، یک چالش بزرگ وجود دارد، که تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین نسبت به بقیه تحلیل‌ها کمی پیچیده‌تر است.

همچنین، می‌توانید ارائه‌دهندگان داده‌های آنچین در انتخاب یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری مانند کریپتوکوانت را نیز بررسی کنید. برای تجزیه و تحلیل در بازارهای مختلف و داده‌های زنجیره‌ای، داده‌های موجود در اینجا ممکن است محدود به زنجیره‌ها یا توکن‌های محبوب و شبکه‌های بلاک چین باشد که با آن‌ها ارتباط دارند. در صورتی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در یک پروژه نسبتاً جدید دارید یا فقط به دنبال داده‌هایی از گره در بلاک‌چین باشید، ممکن است لازم باشد به تنهایی به دنبال ارائه دهندگان مشابه باشید.

ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری
برررسی داده‌های آنچین و تکنیکال

 

سه عامل مهم در انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

وضعیت HODL

HODL همچنین به عنوان Hold On for Dear Life شناخته می‌شود، داده‌های نحوه ذخیره و استفاده از توکن‌ها را نشان می‌دهد. از میان توکن‌هایی که تا به امروز بوجود آمده است، چه تعداد از آنها برای تراکنش‌های معمولی استفاده می‌شود، چه تعداد متعلق به VCها، بنیان‌گذاران و نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی هستند و چه تعداد برای مقاصد تجاری استفاده می‌شوند و چه تعداد توکن متعلق به معامله‌گران خرد است، که تصمیم گرفته‌اند مالکیت خود را حفظ کنند.

 

گرایش‌های فعالیت توکن

این داده‌ها روند فعالیت ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری و سایر آلت‌کوین‌ها یا استیبل کوین‌ هایی را که با استفاده از بلاک چین L1 ساخته شده‌اند را نشان می‌دهد. آنها چگونه در بازار DeFi معامله می‌شوند و چقدر از آنها برای موارد استفاده واقعی که توسط پروژه‌های آنها به نمایش درآمده است استفاده می‌شود؟

 

نسبت NVT

نسبت ارزش کل شبکه به تراکنش‌های روزانه، ارزش بازار پروژه را با سطح واقعی فعالیت تراکنش‌هایی که در یک زنجیره یا پروژه لایه یک خاص انجام می‌شود، مقایسه می‌کند. حجم تراکنش بالا به طور منظم نشانه فعالیت کاربر سالم است و وقتی یک پروژه بزرگ دارای سطح ثابتی از فعالیت با حجم بالا باشد، نشان می‌دهد که پروژه تقاضای خوبی در بین کاربران هدف و مخاطبان عمومی دارد.

مقایسه این سه عامل به تفسیر واضح نتایج حاصل از داده‌های پژوهشی بنیادگرا کمک خواهد کرد. یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری خوب نمرات سالم را در تحقیقات بنیادی خارج از زنجیره و داده‌های فنی درون زنجیره‌ای منعکس می‌کند. وقتی داده‌های یک طرف با طرف دیگر مطابقت ندارد، دلیلی برای نگرانی وجود دارد.

 

سخن پایانی

بطور خلاصه بخواهیم بیان کنیم، در انتخاب یک ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری خوب باید از لحاظ تحلیل بنیادی دارای شرایط مناسبی باشد. این شرایط مناسب را می‌توان از طریق داده‌های آنچین و فعالیت‌های اجتماعی شبکه بررسی کرد. البته خوانندگان این مقاله می‌توانند با مراجعه به وبلاگ صرافی اتراکس و مطالعه مقالات در مورد ارزدیجیتال برای سرمایه‌گذاری به نتایج خوبی برسند، و بعد از به نتیجه رسیدن تحقیقات خود، از طریق پنل کاربری اتراکس اقدام به خرید ارزدیجیتال مورد نظر کنند.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد خود، امکان معامله در بازار ارزهای دیجیتال را با اطمینان و راحتی بیشتری فراهم کرده است. از مهمترین امتیازات اتراکس، تأکید بر امنیت بالا است. این صرافی با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، امنیت اطلاعات و ارزهای دیجیتال کاربران را به شکل کامل تضمین می‌کند. همچنین، احراز هویت آنی و پشتیبانی 24 ساعته، سرعت تراکنش‌ ها و رابط کاربری ساده و کاربرپسند از دیگر دیگر نقاط قوت این صرافی است. این صرافی از بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa