با افکار هوش مصنوعی در مورد ETF بیت کوین آشنا شوید

با افکار هوش مصنوعی در مورد ETF بیت کوین آشنا شوید
زمان مطالعه: 7 دقیقه

هفته گذشته، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در جهان یعنی بلک راک درخواستی را برای راه‌اندازی اولین ETF واقعی بیت کوین در ایالات متحده به SEC ارائه داد. بسیاری دیگر از شرکت‌ها و موسسات در گذشته تلاش‌های برای ETF کرده‌ بودند، و با شکست مواجه شده بودند. آیا این‌بار بلک راک متفاوت خواهد بود؟ افکار و صحبت‌های هوش مصنوعی در مورد ETF بیت کوین را در ادامه این مقاله از وبلاگ تخصصی اتراکس مطالعه نمایید.

 

گفته‌های هوش مصنوعی در مورد ETF بیت کوین

بلک راک در تلاش است تا SEC را متقاعد کند که نسبت به متقاضیان قبلی، بهتر می‌توانند ETF بیت‌کوین را پیاده‌سازی و اجرا کنند. اما بلک راک با کوین‌بیس که در حال حاضر در جنگ با SEC است، شریک خواهد شد.

در گذشته، SEC نگرانی‌هایی را در مورد نحوه برخورد اپراتورهای ETF بیت‌کوین با دستکاری بازار در صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد کرده است.
با وجود نگرانی‌ها، بازار نسبت به این خبر واکنش مثبتی نشان داده است. احساسات کریپتو این هفته مثبت بوده است و پس از شوک‌های شکایت SEC، قیمت‌ها بهبود یافته‌اند.
خلق و خوی مدل هوش مصنوعی سوفیا برای اکثر توکن‌ها به صعودی تبدیل شده است، که توسط احساسات قوی و اصول منصفانه تقویت شده است.

 

 عملکرد بازار در هفته جاری

بازار ارزهای دیجیتال هفته جاری را طوفانی آغاز کرده است و تا اینجای کار به‌نظر می‌رسد ریزش‌های اخیر یک تله گاوی بوده است. بیت کوین بیشترین رشد را تجربه کرده است و از ابتدای آغاز هفته حدود 11 درصد افزایش یافته است و هم اکنون طبق داده‌های صرافی ارز دیجیتال اتراکس این ارز دیجیتال با قیمت 28900دلار یا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان معامله می‌شود. رشد قیمت این ارز دیجیتال را می‌توان به ETF بلک راک ارتباط داد. فقط تعداد بسیار کمی از رمزارزها در طول هفته ارزش خود را از دست دادند. Chainlink ( LINK ) یکی از آنها بود که حدود 1% از قیمت خود را دست داد.

با این حال، ستاره این صعود یک دارایی ارز دیجیتال نبود، بلکه صندوقی بود که دارایی‌های کریپتوکارنسی  را ردیابی می‌کند. یعنی تراست سرمایه‌گذاری بیت‌کوین ( GBTC ). GBTC طی 7 روز گذشته بازدهی چشمگیر 28.5 درصدی را به ثبت رسانده است.

 

اقدام بلک راک

BlackRock، بزرگترین مدیر صندوق دارایی در جهان، هفته گذشته درخواستی را برای یک ETF بیت‌کوین به نام iShares Bitcoin Trust به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال کرد. یک ETF بیت‌کوین قیمت بیت کوین را همانطور که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال قابل دسترس مشاهده می‌شود، ردیابی می‌کند. این اقدام در تضاد با ETF آتی بیت کوین است که یکی از آن‌ها قبلاً توسط ProShares به دست آمده است. یک ETF آتی بیت‌کوین قیمت آتی این ارز دیجیتال را که فقط در صرافی‌هایی که مشتقات ارز دیجیتال معامله می‌کنند مشاهده می‌شود، ردیابی می‌کند. چنین صرافی‌های محدود شده هستند. اکثر سرمایه گذاران نمی‌توانند به صرافی‌های مشتقه دسترسی پیدا کنند زیرا معاملات مشتقات بسیار خطرناک است.

 

ETF آتی بیت کوین چیست؟ (CFTC)

اقدام بلک راک موجی را در دنیای کریپتوکارنسی‌ها ایجاد کرده است. این اقدام پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار بایننس و کوین‌بیس به دلیل تخلفات قانونی مختلف صورت می‌گیرد. به‌طور خاص، iShares Bitcoin Trust از Coinbase به عنوان متولی دارایی‌های خود استفاده خواهد کرد.

هوش مصنوعی در مورد ETF بیت‌کوین بیان می‌کند که تغییر قابل توجهی در رویکرد دنیای مالی سنتی به ارزهای دیجیتال  در حال انجام است. اگر SEC تایید کند، می‌توانیم شاهد ورود سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری به بازارهای ارزهای دیجیتال باشیم. این امر مشروعیت بیشتری را برای کریپتو به‌عنوان یک طبقه دارایی قابل دوام به ارمغان خواهد آورد.

 

بلک راک با بقیه چه فرقی دارد؟

پرونده اخیر BlackRock برای ETF بیت کوین iShares یک حرکت پیشگامانه نیست. چندین شرکت دیگر در گذشته سعی کرده‌اند ETF بیت کوین خود را راه‌اندازی کنند. قابل ذکر است که برادران وینکلووس آخرین تلاش خود را در سال 2017 انجام دادند. اما پیشنهاد آنها توسط SEC به دلیل نگرانی در مورد ماهیت غیرقابل تنظیم صرافی‌هایی که بیت‌کوین در آن معامله می‌کند رد شد. به‌طور مشابه، Bitwise، مدیر صندوق شاخص ارزهای دیجیتال، در سال 2019 برای ETF بیت‌کوین درخواست داد. اما آنها به سرعت درخواست خود را پس گرفتند.

چالش رایجی که اکثر، برنامه‌های قبلی با آن مواجه بودند، ناتوانی در مستندسازی کافی از نحوه جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دستکاری بازار کریپتو و سایر فعالیت‌های غیرقانونی بود. یکی از نگرانی‌های رایج این واقعیت است که بسیاری از صرافی‌ها عمداً حجم معاملات گزارش شده خود را افزایش می‌دهند تا سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جذب کنند. این روش به نام معاملات فریبنده شناخته می‌شود. به‌عنوان مثال، یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور دانشگاه کرنل ویل کونگ، نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از حجم معاملات در برخی صرافی‌های رمزارز ممکن است جعلی باشد. SEC سؤال می‌پرسد که آیا سرمایه گذاران می‌توانند به داده‌هایی که برای اجرای ETF بیت کوین استفاده می‌شود اعتماد کرد یا خیر.

 

تفاوت ETF کنونی با شرکت‌های قبلی

هوش مصنوعی در مورد ETF بیان می‌کند؛ موردی که برنامه iShare Bitcoin ETF BlackRock را متمایز می‌کند، چارچوب پیشنهادی آن برای مقابله با دستکاری بازار است. BlackRock با اجرای یک ” توافق به اشتراک‌گذاری نظارت ” در میان صرافی‌ها، احتمال بیشتری برای تایید را در مقایسه با پرونده‌های قبلی پیش‌بینی می‌کند. این قرارداد تبادل اطلاعات در مورد فعالیت‌های معاملاتی و تسویه حساب و همچنین شناسایی مشتری را با همه طرف‌های مرتبط تسهیل می‌بخشد. این اقدام SEC را قادر می‌سازد تا دستکاری‌های احتمالی بازار را نظارت کند.

توجه اخیر به پرونده BlackRock عمدتاً به دلیل شرایط فعلی در بازار ارزهای دیجیتال است. پس از سقوط صرافی FTX در سال گذشته، مقررات ارزهای دیجیتال به یک نگرانی مهم تبدیل شده است. و SEC با شکایت‌های خود علیه بایننس و کوین بیس اقدامات جدی را در این زمینه انجام داده است.

 

چرا BlackRock در میان فشار نظارتی اکنون ETF را انتخاب کرده است؟

گوستاوو شونکلر، پروفسور دانشگاه سانتا کلارا، در مصاحبه‌ای با CNBC، چندین دلیل ارائه داده است که چرا چنین زمان‌بندی ممکن است برای BlackRock و شریک آن Coinbase مناسب باشد:

  • این اقدام، بلک راک را به عنوان پیشگام در معرفی ابزارهای اصلی بیشتر به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند. به‌خصوص در زمانی که سوالاتی در مورد سودمندی رمزارز و بقا در مواجهه با بررسی‌های نظارتی وجود دارد.
  • بلک راک بر این باور است که بیت کوین برای ماندن است و می‌خواهد در بین کاربران باقی بماند.
  • هدف BlackRock رهبری در مشروعیت بخشیدن به بازار ارزهای دیجیتال است.
  • این برنامه به نفع Coinbase است زیرا نشان می‌دهد که یکی از بزرگترین مدیران دارایی جهان از آنها حمایت می‌کند.

 

واکنش بازار

بازار به اخبار ETF بیت کوین بلک راک پاسخ مثبتی نشان داده است. بیت کوین نسبت به هفته گذشته 9 درصد افزایش یافته است. و شاخص توتال نیز 9 درصد رشد کرده است. این حرکت در درجه اول ناشی از افزایش شدید احساسات نسبت به ارزهای دیجیتال بوده است. هوش مصنوعی سوفیا بیان می‌کند که پس از ثبت درخواست BlackRock برای ETF بیت‌کوین، احساسات کریپتو در رسانه‌های اجتماعی مثبت است. زمانی که SEC شکایت خود را علیه Binance & Coinbase مطرح کرد، به‌طور موقت منفی بود.

 

هوش مصنوعی در مورد ETF صرافی ارز دیجتال اتراکس
رشد 9 درصدی شاخص توتال

برنامه ETF بیت کوین توسط بلک راک همچنین تأثیر مثبتی بر یکی از رقبای بزرگ خود داشته است: Grayscale Bitcoin Investment Trust یا GBTC . GBTC صندوقی است که هدف آن ردیابی قیمت لحظه‌ای بیت کوین است. برخلاف ETF بیت کوین پیشنهادی BlackRock، تنها تعداد محدودی از سهام تراست GBTC وجود دارد. در نتیجه، ارزش یک سهم GBTC می‌تواند به‌طور آشکار در بازار بسته به تقاضا برای سهام GBTC نوسان کند.

قبل از برنامه ETF بیت کوین بلک راک، سهم GBTC با 44 درصد تخفیف نسبت به ارزش بیت کوین زیربنایی که توسط تراست نگهداری می‌شد، معامله می‌شد. این تخفیف از زمانی که BlackRock درخواست خود را به SEC ارائه کرد، 18 درصد کاهش یافته است. به‌نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران احتمال موفقیت بلک‌راک در تلاش خود برای تأیید SEC را تعیین می‌کنند.

 

افکار هوش مصنوعی سوفیا برای هفته جاری

سوفیا در هفته گذشته در مورد روند اکثر رمزارزها احساسات صعودی داشت. دیدگاه خوش‌بینانه سوفیا در مورد ارزهای دیجیتال با احساسات قوی که سوفیا در رسانه‌های اجتماعی اندازه‌گیری می‌کرد، پشتیبانی می‌شود. سوفیا با کنترل اصول ارزهای دیجیتال مختلف، ارزش گذاری توکن را نسبت به قدرت احساسات اجتماعی در بازار پایین می‌بیند. به‌نظر می‌رسد که برنامه BlackRock Bitcoin ETF واقعاً احساسات را تغییر داده و عملکرد کریپتو را تقویت کرده است.

توکنی که سوفیا آن را دارای ارزش بسیار پایین نسبت به قدرت احساسات اجتماعی خود می‌دانست، شبکه (Oasis (ROSE است. ROSE یک شبکه بلاکچین لایه 1 پیشرو با قابلیت حفظ حریم خصوصی و مقیاس‌پذیر است. این توکن در 7 روز گذشته بازدهی مثبت 11 درصدی را ثبت کرد. از تبلیغات شدید در مورد برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در کریپتو سود می‌برد.

هوش مصنوعی در مورد ETF صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار ارز دیجیتال rose در تایم روزانه

 

چین لینک

از سوی دیگر، سوفیا Chainlink ( LINK ) را در مقایسه با احساسات اجتماعی خود ارزش بسیار بالایی دارد. LINK هفته گذشته حدود 1% از قیمت خود را از دست داد. این یکی از معدود توکن‌هایی بود که از افزایش اعطا شده توسط برنامه BlackRock Bitcoin ETF سودی نبرد. اخیراً، LINK با افت فروش مواجه شده است زیرا سرمایه‌گذاران در مورد گسترش بلاکچین آن مطمئن نیستند.

 

سوالات متداول

اقدام بلک راک برای بیت کوین چه بود؟

BlackRock، بزرگترین مدیر صندوق دارایی در جهان، هفته گذشته درخواستی را برای یک ETF بیت‌کوین به نام iShares Bitcoin Trust به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال کرد.

 

بلک راک با بقیه چه فرقی دارد؟

چالش رایجی که اکثر، برنامه‌های قبلی با آن مواجه بودند، ناتوانی در مستندسازی کافی از نحوه جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دستکاری بازار کریپتو و سایر فعالیت‌های غیرقانونی بود.

 

واکنش بازار نسبت به اقدام بلک راک چه بود؟

بازار به اخبار ETF بیت کوین بلک راک پاسخ مثبتی نشان داده است. بیت کوین نسبت به هفته گذشته 9 درصد افزایش یافته است. و شاخص توتال نیز 9 درصد رشد کرده است.

 

آنچه در هوش مصنوعی در مورد ETF مطالعه کردیم…

در کل هوش مصنوعی در مورد ETF رویکرد بسیار مثبتی را دارد و طبق بینش‌های او بازار وارد یک موج صعودی جدید شده است. انتظار می رود که سرمایه‌گذاران سازمانی‌های و شرکت‌های معروف دیگری نیز برای ETF بیت کوین اقداماتی را انجام دهند که در این صورت می‌توان به رشدهای پی‌درپی بازار بسیار امیدوار بود.

 

پیش‌بینی ChatGPT در مورد آینده صرافی اتراکس:

  • رشد و گسترش: با اضافه کردن تمامی شبکه‌های بلاکچین معتبر و بیش از 380 ارز دیجیتال به پلتفرم خود، صرافی ارز دیجیتال اتراکس می‌تواند به یک صرافی بزرگ و معتبر در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شود. در صورتی که موفق عمل کند، معاملات را به‌طور پایداری به سمت خود جلب خواهد کرد و ارزش اعتماد کاربران را حفظ می‌کند. بنابراین ممکن است رشد قابل توجهی را تجربه کند و بازارهای جدیدی را تسخیر کند.
  • رقابت با صرافی‌های دیگر: با وجود رقابت چشم‌گیر در صرافی‌های ارز دیجیتال، اتراکس می‌تواند با سایر رقبا رقابت کند و برای جذب کاربران جدید و حفظ کاربران فعلی خود، خدمات و ویژگی‌های جدیدی را ارائه خواهد داد. این خدمات شامل بهبودات در سرعت، امنیت، هزینه‌ها، و رابط کاربری است.
  • تنوع در خدمات: صرافی‌های ارز دیجیتال به‌طور معمول خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهند. در آینده، اتراکس می‌تواند خدمات جدیدی مانند اعتباردهی، وام‌دهی، معاملات انتقالی، استیکینگ، سرمایه‌گذاری‌های تضمین شده و غیره را به کاربران خود اضافه کند. این نوع تنوع می‌تواند به جذب کاربران بیشتر کمک کند.

 

مطالب مرتبط: پیش‌بینی ChatGPT در مورد آینده بازار ارزهای دیجیتال تا سال 2030

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa