تحلیل هفتگی شماره ۳۰: تعین روند بیت کوین در میان مدت

تحلیل هفتگی شماره ۳۰: تعین روند بیت کوین در میان مدت
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در تحلیل هفتگی شماره ۲۹، به این موضوع اشاره کردیم که رنج قیمتی ۳۲ روزه بیت کوین، شکسته خواهد شد. همچنین در هفته گذشته مشاهده کردیم که بیت کوین بعد از یک ماه از رنج خود خارج، و به سمت نزول حرکت کرد. ما انتظار داشتیم در اوایل هفته شاهد یک بازار سبز رنگ باشیم، اما قیمت بر خلاف داده‌های آنچین پیشرفت و مسیر نزول را انتخاب کرد. در تحلیل هفتگی شماره ۳۰، به تعیین روند بیت کوین در میان مدت خواهیم پرداخت؛ زیرا بسته شدن کندل ماهانه در ۲۴ ساعت آینده تاثیر بسیار زیادی روی قیمت ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره ۳۰

تحلیل بیت کوین در تایم ماهانه

اگرچه به نظر می‌رسد بیت کوین در تایم‌های پایین‌تر تمایل به ریزش دارد. اما وقتی که تایم‌های بالا مانند تایم فریم ماهانه را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که از لحاظ پرایس اکشن بیت‌کوین سعی در انجام یک پولبک برای صعود بیشتر را دارد. در این نزول، نگه‌داشتن سطح حمایتی ۲۹,۱۰۰ دلار بسیار حائز اهمیت است. درصورتی‌که کندل ماهانه بالای سطح ۲۹,۱۰۰ دلار  بسته شود، روند صعودی بیت‌کوین نیز ادامه‌دار خواهد بود. همچنین اگر کندل ماهانه پایین‌تر از سطح ۲۹,۱۰۰ به کار خود پایان دهد شرایط برای ریزش قیمت بیت کوین مهیا خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره ۳۰
بیت کوین در تایم فریم ماهانه

 

تحلیل بیت کوین در تایم روزانه

زمانی که چارت را از تایم ماهانه به روزانه تغییر دهیم، شرایط برای بیت کوین کمی ناامید کننده به‌نظر می‌رسد. زیرا در هفته گذشته بیت کوین از رنج قیمتی خود به سمت نزول خارج شد و در حال حاضر قیمت زیر مقاومت سنگین ۲۹,۷۰۰ قرار دارد. برای اینکه بیت کوین بتواند روند صعودی را ادامه دهد، در مرحله اول باید مقاومت ۲۹,۷۰۰ دلار شکسته شود تا بتواند به تارگت‌های بالای ۳۱ هزار دلار برسد. درصورتی‌که قیمت نتواند از این مقاومت عبور موفقیت آمیز داشته باشد، تارگت ۲۷,۸۰۰ برای این ارز دیجیتال در دسترس خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره ۳۰
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه.

 

تحلیل اتریوم در تایم ماهانه

همان‌طور که در نمودار ماهانه زیر مشاهده می‌کنید، اتریوم نیز شرایط مشابه‌ی با بیت‌کوین دارد. ادامه روند صعودی اتریوم بستگی به نحوه بسته شدن کندل ماهانه دارد؛ اگر کندل ماهانه در زیر محدوده ۱,۸۶۰ دلار بسته شود، شرایط برای نزول بیشتر این ارز دیجیتال مهیا خواهد شد. همچنین، اگر کندل ماهانه بالاتر از محدوده ۱,۸۶۰ دلار بسته شود، شرایط برای صعود اتریوم و آلت کوین‌ها فراهم می‌شود. البته در ادامه با ما همراه باشید تا دامیننس بیت کوین را نیز بررسی کنیم.

تحلیل هفتگی اتریوم
نمودار اتریوم در تایم ماهانه.

 

تحلیل و بررسی دامیننس بیت کوین

مسیری که در تحلیل‌ هفته‌های گذشته برای دامیننس بیت کوین در نظر گرفته بودیم، هنوز اعتبار لازم را دارد. تا زمانی که دامیننس بالای محدوده ۴۹ درصد است شرایط برای صعود این شاخص مهیا است و حتی احتمال اینکه گذشته خود را تکرار کند و تا نزدیکی ۶۰ درصد صعود داشته باشد بسیار زیاد است. با این وجود، آلت‌کوین‌ها همچنان می‌توانند به رکود و رنج در نواحی مختلف قیمتی خود ادامه دهند.

تحلیل هفتگی شماره ۳۰
نمودار دامیننس بیت کوین در تایم هفتگی.

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره ۳۰

برررسی قدرت خریدار و فروشنده

داده‌های ارائه شده توسط این شاخص، بار دیگر شانس صعود بیت کوین را نشان می‌دهد. بررسی این شاخص در تایم‌های مختلف نشان می‌دهد که حدود ۵۱ درصد پوزیشن‌های معاملاتی در دست خریداران است. همین مساله باعث خواهد شد که بیت کوین بتواند یک حرکت صعودی انجام دهد و خود را از نزول و نفوذ به زیر محدوده ۲۹۱۰۰ نجات دهد.

تحلیل هفتگی بیت کوین
نمودار قدرت خریدار و فروشنده.

 

بیت کوین در لبه صخره یا در آستانه صعود؟

این بخش از تحلیل از وب سایت تحلیلی کریپتوکوانت است.

از ژانویه سال جاری شاهد تغییرات اساسی در ساختار حجم معاملات بیت کوین بوده‌ایم. این تغییرات ممکن است نوید دوره جدیدی از نوسانات کم در بازار ارزهای دیجیتال باشد که می‌تواند نقطه عطفی برای سرمایه گذاران و معامله‌گران باشد. بر اساس داده‌ها، از 11 ژانویه، نسبت حجمی Spot در مقابل مشتقات از ۳۵درصد به ۶درصد کاهش یافته است که ۲۹ درصد کاهش داشته است.

این بدان معناست که تنها 6 درصد از کل حجم معاملات بیت کوین در بازار نقدی است. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت: “سرمایه گذاران نمی‌خواهند بیت کوین‌های خود را به فروش برسانند.” بیت کوین، مانند طلای دیجیتال، دارایی با ارزشی محسوب می‌شود و سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند به جای فروش آن را برای مدت طولانی نگه دارند. این موضوع در نمودار BTC: Binary CDD دیده می‌شود. از ابتدای سال هیچ فروش فعالی در بین گروه دارندگان بلندمدت (LTH) وجود نداشته است (فروش با پرچم قرمز مشخص شده است).

تحلیل آنچین بیت کوین

علاوه بر این، کل حجم معاملات هفتگی SMA-7d بیت کوین در تمام صرافی‌ها از ۲.۵ میلیون در ماه مارس به کمتر از ۶۰۰ هزار بیت کوین در جولای، کاهش یافته است. این نشان‌دهنده کاهش بیش از ۷۵ درصدی در مدت زمان مشخص شده است. همچنین فعالیت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

تحلیل آنچین بیت کوین

 

آیا باید این امر را به‌عنوان یک بحران در نظر بگیریم؟

شاید برعکس، بازار ارزهای دیجیتال در حال بلوغ، ثبات و قابل پیش‌بینی شدن است و از نوسانات قبلی خود فاصله می‌گیرد. نسبت کمتری از حجم معاملات نقدی و کاهش حجم کل معاملات ممکن است نشان دهنده افزایش اعتماد به بیت کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. با این حال، اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجه‌ی در بازار بیت کوین شود و به معنای گسترده‌تر، در کل بازار ارزهای دیجیتال. کاهش حجم نقدینگی ممکن است منجر به کاهش نقدینگی شود که به نوبه خود می‌تواند تقاضا و قیمت بیت کوین را افزایش دهد. به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار فاقد موج جدیدی از خوش‌بینی ارز دیجیتال است! سوال این است که این خوش‌بینی از کجا خواهد آمد؟

 

سوالات متداول

روند بیت کوین در هفته جاری به چه صورت است؟

روند بیت کوین در هفته جاری و حتی ماه آینده بستگی به کندل ماهانه در روز سه‌شنبه دارد. اگر این کندل بالاتر از ۲۹,۱۰۰ دلار بسته شود، روند صعودی برای بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود.

روند اتریوم و آلت کوین‌ها چگونه خواهد بود؟

اتریوم نیز شرایط مشابهی مانند بیت کوین دارد. اما تا زمانی که دامیننس بیت کوین بالای ۴۹ درصد باشد، شرایط برای آلت کوین‌ها مطلوب نخواهد بود.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره ۳۰ بررسی کردیم:

بسته شدن کندل ماهانه در روز سه‌شنبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر کندل ماهانه بالای ۲۹,۱۰۰ به کار خود پایان دهد، به این معنی است که قیمت پولبک موفقیت‌آمیزی را داشته و برای صعود هرچه بیشتر آماده است. درصورتی‌که این کندل زیر محدوده ۲۹,۱۰۰ به کار خود پایان دهد تارگت‌های زیر ۲۸ هزار دلار برای بیت کوین در دسترس خواهد بود و درنهایت به‌دنبال ریزش بیت کوین، شاهد نزول و ریزش بیشتر در آلت کوین‌ها خواهیم بود.

 

اتراکس بهترین انتخاب برای ایرانیان

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از بهترین صرافی های داخل ایران است که از بیش از 400 رمز از مختلف پشتیبانی می کند. درگاه بانکی و خدمات خودکار امکان معاملات راحت و امن را برای شما فراهم کرده است. همچنین ثبت نام در صرافی اتراکس با احراز هویت آنی بوده و خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعته ارائه می شود.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa