تحلیل هفتگی شماره 19: نبرد خریدار و فروشنده در ناحیه‌ های مهم

تحلیل هفتگی شماره 19: نبرد خریدار و فروشنده در ناحیه‌ های مهم
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بیش از 50 روز است که بازار خرید و فروش بیت‌کوین در ناحیه‌های 27 هزار و 30 هزار دلار شروع شده است و تاکنون هیچ‌کدام موفق به شکست این ناحیه حمایتی و مقاومتی نشده‌اند. شرایط برای اقتصاد جهانی روزبه‌روز آشفته و بحرانی‌تر می‌شود و در این بین بیت‌کوین که برای اولین بار در تاریخ خود با چنین بحرانی مواجه شده است در سردرگمی برای صعود یا نزول به سر می‌برد. پس در تحلیل هفتگی شماره 19 از وبلاگ صرافی اتراکس همراه ما باشید تا با تکیه بر تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آینده بازار را باهم بررسی کنیم.

 

مقدمه

اگر شرایط کنونی و حال حاضر بازار برای شما مبهم و خسته کننده است بهتر است که تحلیل هفتگی شماره 18 ما را مطالعه کنید تا درک درستی از بازار پیدا کنید. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال بهانه برای خرید یا فروش دارایی‌های خود هستند، اما بازار شرایطی پر از شک و شبه ایجاد کرده است. بسیاری منتظر شکست ناحیه مقاومتی 32 هزار دلار و ثبت قیمت‌های جدید در بیت‌کوین هستند. برخی دیگر امید به ریزش بیت‌کوین حتی تا ناحیه 12 هزار دلار دارند. ما در تحلیل هفتگی شماره 19 بیشتر تکیه بر داده‌های آنچین خواهیم کرد تا با جمع‌آوری داده‌های مختلف آینده بازار را درک کنیم. اما در بخش اول تحلیل به‌صورت جزئی نگاهی به نمودارهای تکنیکالی خواهیم انداخت.

 

تحلیل هفتگی شماره 19 بیت کوین در تایم هفتگی

تا این لحظه خرید معقولی از طرف خریداران برای بیت‌کوین ایجاد شده است و بعد از ریزشی که تا ناحیه 27 هزار دلار تجربه کرد اکنون خود را به 29 هزار دلار رسانده است. بسیار مهم است که قیمت بیت‌کوین در کندل هفتگی بالای 28,900 دلار به کار خود خاتمه دهد؛ زیرا بسته شدن کندل هفتگی در این ناحیه یک شدوی بلند برای بیت‌کوین ایجاد خواهد کرد و باعث به‌وجود آمدن فشار خرید در بازار خواهد شد. بنابراین شرط ادامه صعود بیت‌کوین به سمت ناحیه‌های 32 هزار دلار، بسته شدن کندل هفتگی بالاتر از 28,900 دلار است. در غیر این‌صورت باید منتظر ریزش بیشتر در بازارها باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار بیت‌کوین در تایم فریم هفتگی

 

نکته: مویینگ 200 در تایم‌فریم هفتگی در ناحیه 26000 هزار دلار قرار گرفته که نشان از حمایت بسیار قدرتمند در این ناحیه است.

 

تحلیل هفتگی شماره 19: شاخص نزدک

شاخص سهام نزدک، هفته گذشته را با قدرت صعود قابل توجهی به پایان رساند و هم‌اکنون بالای مقاومت 12,235 قرار گرفته است. حرکت صعودی نزدک، در هفته جاری می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. از آن‌جا که بحران بانکی در سراسر اروپا و آمریکا ادامه دارد، فعلا بازارهای ریسکی و ارزهای دریجیتال نسبت به سهام بانکی شرایط بهتری دارند.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار سهام نزدک در تایم هفتگی

 

تحلیل دامیننس بیت‌کوین و شرایط آلت کوین‌ها

بالا رفتن و صعودهای قدرتمند دامیننس بیت‌کوین، فعالان و طرفداران آلت‌کوین‌ها را به شدت کلافه و عصبانی کرده است. زیرا با رشد و صعود دامیننس بیت‌کوین نه تنها آلت‌کوین‌ها رشدی را تجربه نکرده‌اند بلکه در بعضی موارد مانند: ارز دیجیتال کیک، اتریوم کلاسیک و نیر پروتکل ریزش‌های عجیبی رخ داده است.

در حال حاضر دامیننس بیت‌کوین در محدوده مقاومتی 48.53 در حال نوسان است و نشانی از ضعف در آن مشاهده نمی‌شود. اگر دامیننس صعود خود را به سمت 50 درصد ادامه دهد شرایط برای آلت‌کوین‌ها بدتر خواهد شد. اما اگر از همین ناحیه اصلاح را در پیش بگیرد آلت‌کوین‌ها می‌توانند یک رالی صعودی را تجربه کنند.

تحلیل هفتگی شماره19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار دامیننس بیت‌کوین در تایم هفتگی

 

تحلیل اتریوم در مقابل بیت‌کوین

با صعود اتریوم تا قیمت 2,100 دلار، تسلط این ارز دیجیتال در مقابل دامیننس بیت‌کوین کمی بهبود یافته است اما هنوز قدرت چشم‌گیری در روند آن مشاهده نمی‌شود. برای اینکه اتریوم بتواند برای مدتی بازار را در کنترل خود بگیرد باید خط روند صعودی خود را حفظ کرده و صعودی پر قدرت را آغاز کند. چنین حرکتی باعث به‌وجود آمدن یک آلت سیزن در بازار خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نموداراتریوم در مقابل بیت کوین

تحلیل هفتگی شماره 19: داده‌های آنچین

بررسی صندوق گری اسکیل

صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل بالاخره فروش دارایی‌های خود را بعد از دو سال با تخفیف زیاد متوقف کرده است و هنوز این شرکت در این خصوص، اطلاعیه و بیانیه‌ای صادر نکرده است. ولی همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این صندوق در طول 30 الی 50 روز گذشته هیچ‌کدام از دارایی‌های خود را به فروش نرسانده است و مشخص نیست که این فروش موقتا متوقف شده است یا به‌صورت کامل فروش از طرف گری‌اسکیل به اتمام رسیده است.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
توقف فروش دارایی‌های گری اسکیل

 

اگر فروش دارایی‌های گری اسکیل واقعا به اتمام رسیده باشد باید در هفته‌های آینده شروع خرید را در این صندوق مشاهده کنیم. نکته منفی که در این تصویر وجود دارد نرخ‌های بیمه بالای منفی 30 درصد است. این نرخ‌ها تا به زیر 30 درصد نفوذ نکند شرایط خرید برای این غول سرمایه‌گذاری مهیا نخواهد شد.

تصویر زیر هم نمودار هولدرهای بیت‌کوین در صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل است. این نمودار در 2 سال گذشته روندی ریزشی را طی کرده بود. اکنون در حال کف‌سازی است و اگر این کف‌سازی معتبر واقع شود شرایط برای صعود بازار ارزهای دیجیتال مهیا خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار هولدرهای بیت کوین

 

بررسی فاندینگ ریت بیت کوین

در سه روز گذشته درصد بالایی از معامله‌گران در پوزیشن لانگ قرار داشته‌اند و امکان دارد در حرکت اول بیت‌کوین تا نواحی 30 هزار دلار رشد را تجربه کند. بعد از آن بزرگان بازار یا بازارسازها شروع به لیکویید کردن تریدرهای کوچک‌تر کنند و قیمت را به سمت نواحی 27 هزار دلار هدایت کنند. فاندینگ ریت را زیاد نمی‌توان در تایم‌های پایین معتبر دانست. برای بررسی دقیق، باید یک هفته الی 10 روز این شاخص را زیر نظر داشت و بعد تصمیم به انجام معامله گرفت. زیرا گاهی مشاهده شده است تریدرها بیشتر از یک هفته در یک پوزیشن معاملاتی بوده‌اند بعد صرافی‌ها اقدام به باز کردن پوزیشن‌های مخالف جهت آنها کرده‌اند.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
فاندینگ ریت بیت‌کوین

رابطه هولدرهای بیت کوین و چرخه بازار

از دیدگاه درون شبکه بازار بیت‌کوین با دیدگاه بلندمدت به پایین‌ترین محدوده خود رسیده است. مخصوصاً با توجه به موجودی گروه سنی بین ۱۸ ماه تا ۲ سال که هنگام تشکیل محدوده کف قیمتی شروع به جهش می‌کند.

تحلیل هفتگی شماره 19صرافی ارزدیجیتال اتراکس
رابطه هولدرهای بیت‌کوین و چرخه بازار

موجودی این گروه سنی زمانی شروع به افزایش می‌کند که بیت‌کوین در نواحی ارزنده سطح زیر 1، معیار MVRV خود قرار بگیرد. در فاز صعودی هرچه قیمت افزایش بیشتری پیدا کند، این گروه سنی انگیزه بیشتری برای فروش بیت‌کوین‌های خود پیدا می‌کند.

از طرفی دارایی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت (گروه سنی کمتر از شش ماه) با افزایش هر چه بیشتر قیمت، رشد می‌کند؛ زیرا این افراد همانند شرایط فعلی بازار در اعماق هر چرخه پس اولین رالی صعودی فاز جدید (جهش معیار MVRV  وارد بازار می‌شوند).

بنابراین زمانی که دارایی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت از شش میلیون بیت‌کوین فراتر برود، احتمال تشکیل سقف مهم بعدی بازار وجود دارد. در حال حاضر دارایی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت 4.7 میلیون بیت‌کوین است.

از طرفی تعداد بیت‌کوین‌های گروه سنی یک ساله در اواخر ماه مارس به بالاترین رکورد خود، یعنی 13 میلیون بیت‌کوین رسید. موجودی گروه سنی یک ساله معمولا در طول چرخه به رشد خود ادامه می‌دهد. در آخرین مراحل فاز صعودی، هنگام تشکیل سقف آن چرخه، به دلیل خرج شدن ناگهانی کوین‌ها، کاهش پیدا می‌کند.

 

سخن پایانی

زمانی که قیمت یک دارایی مانند بیت‌کوین در یک رنج قیمتی قرار می‌گیرد پیشبینی آن کار دشواری است. برای همین ما در تحلیل هفتگی شماره 19 از وبلاگ صرافی ارزدیجیتال اتراکس سعی بر این داشتیم بیشتر از داده‌های درون زنجیره‌ای استفاده کنیم. داده‌ها در حال حاضر شرایط مساعد و مثبتی را برای بیت‌کوین نشان می‌دهند تنها مورد نگران کننده و نزولی در بازار اخبار و حواشی صرافی بایینس است که اگر مشکلات آن بیشتر شود می‌تواند به شدت تاثیر مخربی بر بازار قرار دهد.

 

چرا اتراکس یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است؟

اتراکس، یکی از برترین ها در بین صرافی‌ های ارز دیجیتال ایران است. در این صرافی ارز دیجیتال، کاربران از یک کیف پول اختصاصی برخوردار هستند و در یک محیط امن و قابل اعتماد قادر به معامله می باشند. کارمزدهای معقول اتراکس، موجب می‌شود که معامله‌گران تراکنش‌های با سود بیشتری داشته باشند. تیم حمایتی اتراکس، در هر زمان آماده‌ی پاسخ به پرسش‌ها و نگرانی‌های کاربران است. با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز، این صرافی بر امنیت تراکنش‌ها تاکید دارد. فرایند سریع احراز هویت، کاربران را قادر می‌سازد تا به سرعت حساب خود را ایجاد کنند. در مقایسه با دیگر صرافی‌ها، اتراکس محدودیت‌های کمتری برای ورود و خروج وجوه دارد. با حمایت از بیش از 400 ارز معتبر، معامله‌گران از گزینه‌های متنوعی برخوردار هستند. طراحی زیبا و سرعت بی‌نظیر در تراکنش‌ها، اتراکس را در میان صرافی‌های دیجیتال ایران به برتری می‌رساند.

برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال در تمامی شبکه‌های بلاکچینی به صفحه ورود صرافی اتراکس مراجعه کنید. با گزینه خرید و فروش سریع این صرافی در سریع‌ترین زمان ممکن معاملات خود را انجام دهید و از کارمزدهای ارزان این پلتفرم لذت ببرید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa