تحلیل هفتگی شماره 23: بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل هفتگی شماره 23: بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در تحلیل های هفتگی شماره 22 و شماره 21 به این موضوع اشاره کردیم که به احتمال خیلی زیاد خرداد ماه برای بیت کوین به‌خصوص آلت کوین‌ها یک ماه سخت و چالش برانگیز خواهد بود. و به احتمال زیاد بیت کوین به سمت تارگت‌های عجیب نزول پیدا کند. بنابراین برای اینکه از وضعیت و روند بازار ارزهای دیجیتال آگاه باشید حتما وبلاگ صرافی اتراکس را مطالعه کنید و یا می‌توانید از طریق کانال تلگرام اتراکس ازآخرین اخبار و حواشی این بازار مطلع باشید. در تحلیل هفتگی شماره 23 با ما همراه باشید تا شرایط بازار ارزهای دیجیتال را در زمان بحرانی صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس به‌صورت تخصصی و دقیق بررسی کنیم.

این تحلیل و برسی به‌صورت پرایس اکشن و آنچین انجام خواهد شد، اما شما کاربر گرامی برای تصمیم‌گیری در مورد روند دقیق بازار ارزهای دیجیتال به مطالعه و تخقیق‌های بیشتری نیاز دارید. در این رابطه می‌توانید از بخش آموزشی اتراکس استفاده کنید.

برای درک بهتر این تحلیل لازمه که تحلیل‌های هفتگی شماره 22 و 21 را مطالعه کنید.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 23: بررسی وضعیت صرافی بایننس

جریان‌های شبکه بیت کوین

در اولین روز پس از شکایت SEC، صرافی بایننس یک جریان خالص خروجی (تفاوت بین بیت‌کوین سپرده شده و برداشت از صرافی) 11380 بیت کوین را تجربه کرده است. این مجموع خروجی خالص بالاتر از آنچه بایننس در زمان شکایت CFTC تجربه کرد، بوده است. (27 مارس 2023، زمانی که صرافی جریان خالص خروجی معنی‌داری نداشت)، اما بسیار کمتر از خروجی خالص بیت‌کوین 40353 بیت‌کوین در 12 دسامبر 2022 است. زمانی که این حوزه پس از سقوط FTX در یک دوره FUD نظارتی قرار داشت و حسابرسی اثبات ذخیره خود را منتشر کرد. در واقع، بین 10 دسامبر و 16 دسامبر، بایننس خروجی خالص 78744 بیت کوین را تجربه کرد.

در ماه فوریه 2023 (با اعلام BUSD Paxos)، بزرگترین خروجی خالص روزانه در 12 فوریه برای 5027 بیت کوین بود.

با این حال، جریان خالص در مقایسه با کل ذخایر (نسبت خالص جریان به ذخیره) در محدوده تاریخی باقی مانده است. نمودار زیر را مشاهده کنید.

تحلیل هفتگی شماره 23 صرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

جریان های شبکه اتریوم

پس از اعلام شکایت SEC، خروجی خالص ETH در مجموع به 91223 رسیده است.

بالاترین خروجی خالص روزانه اتریوم 278 هزار نفر در 12 دسامبر 2022 بود (دوره FUD نظارتی).

پس از اعلام شکایت CFTC، بایننس خروجی خالص روزانه 76146 ETH را تجربه کرد.

با این حال، جریان خالص اتریوم در مقایسه با کل ذخایر (نسبت جریان به ذخیره خالص) در محدوده تاریخی باقی مانده است. نمودار زیر را مشاهده کنید.

تحلیل هفتگی شماره 23 صرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

تحلیل و بررسی نمودار قیمتی بایننس کوین

به دلیل ترس و وحشت ایجاد شده در اطراف صرافی بایننس، توکن این صرافی دچار ریزش 27 درصدی شده است. در حال حاضر بایننس کوین خط روند صعودی خود را در تایم روزانه از دست داده است اما حمایت‌های مهمی نیز در پیش‌روی خود دارد. محدوده‌های قیمتی 187 دلار و 140 دلار مناطقی هستند که در صورت نزول بیشتر قیمت، می‌تواند تغییری در مسیر ارزش این ارز دیجیتال آغاز کند و دوباره صعود را در پیش بگیرد.

تحلیل هفتگی شماره 23صرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

بررسی احساسات تریدرها حوالی بایننس کوین

معامله‌گران، احساسات و دیدگاه منفی در مورد آینده بایننس کوین دارند و فعلا تصمیم گرفته‌اند حدود 52 درصد از پوزیش‌های خود را به موقعیت‌های معاملاتی فروش اختصاص دهند. طبق داده‌های آماری سایت کوین گلاس در تمامی تایم فریم‌ها معامله‌گران در پوزیشن شورت قرار دارند و به احتمال بسیار زیاد این ارز دیجیتال در هفته جاری سقوط بیشتری را تجربه خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره23صرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 23: بررسی وضعیت بیت کوین

بیت کوین در تایم فریم هفتگی در زیر موینگ 200 قرار گرفته است، و این برای قیمت اصلا نشانه خوبی نیست. بیت کوین به مدت 84 روز خود را بالای این حمایت مهم نگه داشته بود و برای اینکه بتواند روند صعودی خود را حفظ کند امشب باید کندل هفتگی بالاتر از 26400 به کار خود خاتمه دهد. در غیر این‌صورت در هفته پیش‌رو می‌توانیم شاهد ریزش بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 23صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار بیت کوین در تایم روزانه

با این حال قیمت حتی اگه حمایت مهم مویینگ 200 را از دست بدهد باز هم حمایت‌های مهم دیگری را مشاهده خواهیم کرد. اولین حمایتی که قیمت باید نسبت به آن واکنش نشان دهد محدوده 24600 است که یک محدوده بسیار مهم برای پولبک نیز شناخته می‌شود. و محدوده بعدی را می‌توان ناحیه‌ 21000 دلار نام برد. بیت کوین از هرکدام از این ناحیه‌ها صعود را آغاز کند می‌تواند تا تارگت 38000 هزار دلار الی 40 هزار دلار رشد کند.

 

بررسی احساسات تریدرها حوالی بیت کوین

با توجه به اینکه ریزش هفته گذشته بیشتر گریبان‌گیر آلت کوین‌ها شد اتفاق خاصی از نظر آنچینی و سانتیمنت برای بیت کوین رخ نداده است. چه بسا سرمایه‌گذارن سرمایه خود را به این ارز دیجیتال نیز منتقل کرده‌اند. این نکته را می‌توان با توجه به رشد دامیننس بیت کوین متوجه شد. در 24 ساعت و 12 ساعت گذشته تریدرها دیدگاه صعودی نسبت به بیت‌کوین داشته‌اند و حدود 51 درصد پوزیشن‌ها متعلق به موقعیت‌های لانگ بوده است. بنابراین برخلاف آلت کوین‌ها انتظار می‌رود که نوسانات مثبتی را در قیمت بیت کوین در هفته جاری مشاهده کنیم.

تحلیل هفتگی شماره 23 صرافی ارز دیجیتال اتراکس

سوالات متداول

روند بیت کوین در این هفته به چه شکل خواهد بود؟

اگر بیت کوین امشب بتواند کندل هفتگی را بالای 26400 به پایان برساند در این هفته نوسانات مثبتی در قیمت بوجود خواهد آمد.

 

روند آلت کوین‌ها به چه صورت خواهد بود؟

آلت‌کوین‌ها متاسفانه حمایت‌های بلند مدت خود را از دست داده‌اند و بیشتر به دنبال ریزش بیشتر در قیمت هستند.

 

وضعیت بایننس و توکن این صرافی به چه شکل است؟

ترس و وحشت بسیار زیادی حوالی این صرافی در جریان است و همین مساله باعث خواهد شد که بایننس کوین در ماه آینده ریزش‌های بیشتری را تجربه کند.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 23 بررسی کردیم..

طبق بررسی‌های که باهم انجام دادیم اتفاقاتی که برای بایننس و کوین بیس افتاده است باعث شده است که سرمایه از آلت کوین‌ها خارج شده و به بیت کوین و تتر سرازیر شود. زیرا دامیننس بیت کوین و تتر به شدت رشد کرده‌اند. در چنین مواقعی باید صبر کرد و منتظر واکنش قیمت آلت کوین مورد نظر خود بمانید و بعد تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید زیرا امکان دارد ریزش در ارزهای دیجیتال ادامه‌دار باقی بماند.

 

چرا باید صرافی ارز دیجیتال اتراکس را انتخاب کنیم

رمزارزهای خود را با کمترین کارمزد و بالاترین سطح امنیت، با صرافی اتراکس معامله کنید! کیف پول اختصاصی این صرافی، تضمین‌کننده امنیت و حفاظت از اموال شماست. با تجربه‌ای هیجان‌انگیز و رابط کاربری ساده، به دنیای رمزارزها پا بگذارید و معاملاتی با سرعت بیشتر و هزینه‌های کمتر را تجربه کنید. در صرافی ارز دیجیتال اتراکس می توانید بیش از 400 نوع رمزارز متنوع را با کمترین کارمزد و بالاترین سطح امنیت و سرعت، معامله کنید. در اتراکس شما می توانید از کیف پول اختصاصی برخوردار شوید. پشتیبانی اتراکس به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد. درگاه بانکی، واریز و برداشت وجه بدون محدودیت، احراز هویت آنی، محیط کاربرپسند در عین حال حرفه ای تنها برخی از خدمات برتر اتراکس هستند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa