زمان مناسب فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟

زمان مناسب فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شناخت بازار کریپتو سخت است؛ زیرا از قوانین بازار سهام پیروی نمی‌کند. این بازار شخصیت خاص خود را دارد که می‌تواند برای کسی که تاکنون فقط تجربه معامله با سهام را داشته است ترسناک باشد. خود سرمایه‌گذاران کهنه‌کار و حرفه‌ای هنگام صحبت در مورد جهت‌گیری بازار کریپتو بسیار احتیاط می‌کنند، بنابراین حتی تصور اینکه چقدر ممکن است برای تازه‌کارها دشوار باشد، سخت است. در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو، هولدینگ است، کسانی هستند که شجاعت کامل در بازار را دارند و زمانی که احساس می‌کنند مناسب است، می‌فروشند. اما چگونه بفهمیم زمان مناسب فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟ این چیزی است که ما در این مقاله از وبلاگ اتراکس به آن می‌پردازیم.

 

مقدمه

بازار کریپتو بسیار بی‌ثبات است. بنابراین، فروش ارز دیجیتال در زمان مناسب می‌تواند دشوار باشد. با این حال، اصول اساسی وجود دارد که به طور کلی، شما باید به دنبال فروش ارز دیجیتال خود در برخی شرایط خاص باشید. این شرایط شامل: عدم پیشرفت توسعه، یک رشته خبر بد یا اگر می‌خواهید سرمایه خود را مجددا اختصاص دهید، می‌شود.

 

بازار کریپتو یک بازار پرنوسان است

مهم است که درک درستی از بازار کریپتو داشته باشیم؛ زیرا مانند بازار سهام نیست که اگر در یک دارایی خوب سرمایه‌گذاری کنید، مطمئنا با گذشت زمان شاهد افزایش پرتفوی خود خواهید بود. ممکن است فراز و نشیب‌های کوتاه مدت در بازار سهام وجود داشته باشد، اما یک معامله خوب با اصول بنیادی قوی همیشه غالب است. در مورد ارزهای دیجیتال این‌طور نیست؛ به‌عنوان مثال، بیت کوین ممکن است دارایی شاخص بازار باشد اما می‌تواند در بازه زمانی چند ساعت یا چند روز به شدت کاهش یابد. با این حال، طرف مقابل نیز صادق می‌کند. دیدن اینکه دارایی ارزش دو برابری پیدا کرده، در یک بازه زمانی غیر معمول نیست.

این نوسانات، چالش کلیدی هنگام معامله ارزهای دیجیتال است. متأسفانه، پیش‌بینی این افت و صعودها، کمی پیچیده است. راه‌های قابل اعتمادی وجود دارد که می‌توانید بفهمید که آیا یک دارایی افزایش می‌یابد یا خیر؟

به‌خاطر داشته باشید که بسیاری از اصول اساسی سرمایه‌گذاری، در ارزهای دیجیتال همچنان نوپا هستند. اگر کارکرد اصلی یک دارایی درست به‌نظر برسد، پس باز هم ارزش آن را دارد که دوره‌های بی‌ثبات را طی کنید.

 

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟

بخش‌های زیر برخی از موقعیت‌هایی را بیان می‌کند که ممکن است بخواهید ارز دیجیتالی را که در اختیار دارید بفروشید.

اینها قوانین سخت و سریع نیستند، و شما باید خودتان تحقیق و احتیاط کنید، اما مطمئنا ارزش در نظر گرفتن دارند.

 

اگر پیشرفت توسعه‌ای صورت نگرفته است!

گاهی اوقات، می‌بینید که یک پروژه کریپتوکارنسی و توکن مرتبط با آن شروع بسیار خوبی داشته و وعده‌های بلند پروازانه‌ای داده شده است. توکن به خوبی عمل می‌کند و به سرعت ارزش قیمتی آن افزایش می‌یابد، فقط به تدریج از نظر قیمت طی هفته‌ها یا ماه‌ها کاهش می‌یابد. این افت مداوم ارزش، گاهی اوقات به این دلیل اتفاق می‌افتد که یک پروژه به سادگی پیشرفت توسعه کافی را انجام نمی‌دهد.

تیم‌های کریپتوکارنسی هنوز در حال ساخت محصولات خود هستند. اگر این محصولات به ثمر نرسند، سرمایه‌گذاران به سرعت متوجه آن خواهند شد. به همین دلیل است که تیم‌ها بر شفاف بودن و ارائه به‌روزرسانی‌های منظم تاکید دارند. بدون چنین ارتباطی، منطقی است که فرض کنیم تیم اهداف توسعه خود را برآورده نمی‌کند و نشانه این است که ممکن است بخواهید ارز خود را بفروشید.

 

اگر مبلغ قابل توجهی به‌دست آورده‌اید

در طرف دیگر ، اگر مبلغ قابل توجهی از خرید ارز دیجیتال خود به‌دست آورده‌اید، فرض کنید دارایی نسبت به قیمت اولیه خود دو برابر شده است، ممکن است این فرصتی برای فروش نیز باشد. این پروژه ممکن است روند صعودی خود را با رشد، توسعه و موقعیت بازار قوی ادامه دهد، اما یک معامله‌گر ممکن است بخواهد سودهای موجود را به‌دست آورد. این تصمیم به شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید پول نقد کنید و سرمایه خود را مجددا تخصیص دهید، ممکن است این حرکت خوبی باشد. در غیر این صورت، اگر احساس می‌کنید که پروژه دارای اصول اساسی است، می‌توانید به سادگی هودل این ارزدیجیتال باقی بمانید.

 

شما می‌خواهید وجه خود را دوباره تخصیص دهید

چه بازدهی قوی داشته باشید و چه ضرری را در خرید تجربه کرده باشید، ممکن است بخواهید فروش دارایی را برای تخصیص مجدد وجه در نظر بگیرید. بسیاری از معامله‌گران این کار را انجام می‌دهند، زیرا اغلب متوجه می‌شوید که دارایی‌های شما مرتب افت می‌کنند.

فروش هر چیزی که دارید و قرار دادن آنها در پروژه دیگری می‌تواند به شما این امکان را بدهد که از ضرر خود بازگردید یا روی دارایی امیدوارکننده دیگری سرمایه‌گذاری کنید. اما به یاد داشته باشید، هیچ یک از اینها تضمین شده نیست؛ بنابراین باید از تصمیم خود مطمئن باشید. اگر احساس می‌کنید در یک پروژه معتبر سرمایه‌گذاری کرده‌اید، به آن پایبند باشید و خواه ناخواه سرمایه‌ها را مجددا تخصیص ندهید.

 

موجی از اخبار منفی باعث فروش ارز دیجیتال می‌شود

بازار کریپتو در چرخه اخبار زندگی می‌کند و می‌میرد. در حالی که این موضوع در مورد بازار سهام نیز صادق است، ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر تحت تأثیر آنچه در رسانه‌ها رخ می‌دهد، قرار می‌گیرند. با شفافیت همه چیز و این واقعیت که اینفلوئنسرها می‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند، جای تعجب نیست که ارزهای دیجیتال به دلیل سرفصل‌ها با ارقام دو رقمی بالا و پایین بروند.

هرازگاهی، رشته‌ای از اخبار منفی مربوط به یک پروژه خاص را مشاهده خواهید کرد و متعاقبا توکن ریزش می‌کند. مهم است که در بازار احساسات خود را حفظ کنید و این می‌تواند به شما احساس بسیار قوی از اینکه پروژه به کجا می‌رود، بدهد. به عنوان مثال، سقوط TerraUSD شاهد یک رشته حوادث منفی بود. در حالی که توکن به سرعت شروع به دامپ کرد، بسیاری از سرمایه‌گذاران LUNA خود را قبل از رخ دادن اتفاقات بعدی نقد کردند.

زمان‌بندی کامل غیرممکن خواهد بود اما واقعا کمک می‌کند که این را در هنگام معامله در ذهن داشته باشید.

مطالب مرتبط: FOMO چیست

 

چگونه صرافی برای فروش ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاران باید یک صرافی ارزدیجیتال را برای معامله انتخاب کنند. در نظر گرفتن تعدادی از عوامل مهم مانند: امنیت و ایمنی صرافی، انواع ارزهای دیجیتال موجود در صرافی، کارمزدهای صرافی مورد نظر، پاداش‌ها و رعایت مقررات صرافی برای انتخاب صرافی امری ضروری است. در این مورد می‌توانید مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را مطالعه کنید.

 

آنچه در مقاله “زمان مناسب فروش ارز دیجیتال چه موقع است” خواندیم

بازار کریپتو دمدمی مزاج است و حتی با تجربه‌ترین سرمایه‌گذاران نیز با اپیزودهای بد مواجه می‌شوند. تمرکز باید ثابت و یک رویکرد محکم برای سرمایه‌گذاری باشد، که می‌تواند به جلوگیری از هرگونه ضرر کمک کند. بازار ارزهای یکی از پرریسک‌ترین بازارها است که در صورت کم‌توجهی به راحتی می‌تواند شما را با ضررهای سنگین روبرو کند.

توصیه‌های بالا به شما کمک می‌کند تا در زمان‌های بحرانی کریپتو یک بازنده نباشید. آنها به هیچ وجه موفقیت را تضمین نمی‌کنند اما آنها راهنمای موثری هستند که به شما کمک می‌کنند تا به جلو حرکت کنید. قوانین اساسی سرمایه‌گذاری هنوز هم اعمال می‌شوند. هرگز بیش از توان تحمل ریسک، سرمایه‌گذاری نکنید و همیشه تحقیقات کاملی انجام دهید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، مطمئن و سریع

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با خدمات منحصر به فرد خود در بازار ارزهای دیجیتال برجسته شده است. این صرافی با استفاده از درگاه‌های بانکی قابل اعتماد، امنیت تراکنش‌ها را ضمانت می‌کند و امکاناتی چون واریز و برداشت بدون محدودیت، تأیید هویت سریع، پشتیبانی دائمی، معاملات با سرعت بالا و محیط کاربری ساده و کاربرپسند را به شما ارائه می‌دهد. با پشتیبانی از بیش از 400 نوع ارز دیجیتال، اتراکس به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبادلات رمزارز معامله‌گران تبدیل شده است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa