زمستان کریپتو چیست و چرا اهمیت دارد؟

زمستان کریپتو چیست و چرا اهمیت دارد؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با نگاهی به جدیدترین اخبار ارزهای دیجیتال، کهنه‌کارها و حرفه ای ها در این فضا می‌گویند که ما در زمستان کریپتو هستیم. این اصطلاح اغلب در بازارهای نزولی بلندمدت (بیشتر از یک سال) استفاده می شود.

 

مقدمه

زمستان کریپتو در واقع به چه معناست؟ زمستان کریپتو به کاهش قیمت کریپتوها و پایین ماندن آن برای مدت طولانی اشاره دارد. ارزهای رمزپایه برتر مانند بیت کوین در طول سال گذشته 77 درصد کاهش یافته و به حدود 15400دلار در هر کوین رسیده بود. اتریوم (ETH) و سایر آلتکوین های پیشرو مانند Cardano (ADA) و Polygon (MATIC) از سال گذشته بیش از 80 درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

زمستان کریپتو برای شرکت ها چه معنایی دارد؟

شرکت‌هایی مانند Coinbase، و Crypto.com به منظور کاهش هزینه‌ها، استخدام های خود را متوقف کرده و کارکنان خود را کاهش داده‌اند. توقف استخدام معمولاً نشانه ای از تلاش سازمان برای مقابله با رکود و بحران اقتصادی است.

زمستان کریپتو برای توسعه دهندگان و استارت آپ ها چه معنایی دارد؟

توسعه دهندگان و استارت آپ ها با فناوری بلاک چین در نقطه زمانی قابل توجهی قرار دارند. این فناوری در تمام بخش‌های جامعه هنوز پذیرفته نشده است و همچنان در مراحل اولیه سازگاری مالی قرار دارد. در نتیجه فرصتی برای ایجاد و استقرار dApps با قیمت کارمزد کمتر وجود دارد.

همچنین هنوز سرمایه در گردش در این فضا وجود دارد، به این معنی است که “کسانی که به دنبال ساخت هدفی هستند که با یک ایده محکم پشتیبانی می‌شود، در این محیط رشد می کنند” – به ویژه به این دلیل که برخلاف سال 2018، به نظر می‌رسد که هنوز کار قابل توجهی برای انجام دادن وجود داشته باشد. سرمایه موجود به عنوان مثال؛ در نظر بگیرید که OpenSea، که 20 میلیارد دلار فروش NFT در سال 2021 ایجاد کرد، در سال 2017کار خود را با ساختمان های زیادی شروع، و سال های 2018 و 2019 تاسیس آن تکمیل شد.

جیک وینر، بنیانگذار و مدیر عامل Uncommon می گوید: «ما در سال گذشته استارتاپ های زیادی را در این صنعت دیدیم و تعداد زیادی از آنها شکست خواهند خورد.

به این معنی است که انتظار می‌رود استارت‌آپ‌های بیشتری وارد این صنعت شوند، حتی با اجرای کامل زمستان.

آینده Crypto

کارشناس مشهور جانسون می‌گوید: «من انتظار ندارم کریپتو با هیجان و سرعت زیاد به سمت قیمت های نجومی بازگردد. زیرا سیاست‌های پولی فدرال رزرو در واقع به جریان مخالفی برای طبقه دارایی های ریسکی تبدیل شده است.

بنیانگذار Morgan Creek Capital Management و مدیر ارشد سرمایه گذاری، مارک یوسکو، طی یک گفتگوی روی صحنه در Consensus 2022 گفت که “زمستان بهترین زمان برای سرمایه گذاری ریسک پذیر است”، و اشاره کرد که دوره های نزولی زمانی هستند که پیشرفت های مهم و جهش های تکنولوژیکی اتفاق می افتد. زمستان گذشته رمزارزها شاهد پیشرفت‌هایی در Defi، NFT و سیستم‌های مقیاس‌پذیری مانند شبکه لایتنینگ بیت‌کوین و ZK-rollup‌های اتریوم بودیم.

سخن پایانی

بازار های نزولی و زمستان کریپتویی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور هست. اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود، کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ های بازار انجام میدهند!! لذا صرافی اتراکس این بستر را برای کاربران ایرانی خود فراهم آورده است. تا کاربران با مطالعه مقالات و تحلیل های اخصاصی این صرافی، تصمیمات حساب شده ای را برای سرمایه گذاری بگیرند. و همچنین بستری مناسب برای خرید و فروش بیش از 320 رمزارز با کیف پول اختصاصی و پشتیبانی از انواع شبکه های بلاکچین در سطح کشور پیشرو میباشد.

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

با اتراکس، تجربه‌ ای بی‌ نظیر از دنیای ارزهای دیجیتال در انتظارتان است. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان را به شما می‌ دهیم، با پشتیبانی 24 ساعته، در هر لحظه از شبانه‌روز، تیم ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

اتراکس، جایی است که امکان معامله بیش از 400 رمزارز در اختیار شما است. اما جذاب‌ترین قسمت در مورد صرافی ارز دیجیتال اتراکس این است که کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است.

از هر نقطه‌ ای از جهان، به اتراکس دسترسی دارید. همچنین، ثبت نام و احراز هویت نیز به راحتی، سریع و به صورت خودکار انجام می‌شود.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa